Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:45

Limoen schreef:
Ahh oke.. Die moet je er echt volledig af vijlen? Dat is toch geen doen? :=
Moet dat ook op een andere manier gezet worden?

Ja met gel en een lamp.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:47

Limoen schreef:
Ahh oke.. Die moet je er echt volledig af vijlen? Dat is toch geen doen? :=
Moet dat ook op een andere manier gezet worden?

Ja, zet je ook anders en met alleen een potje kleurgel ben je er niet. (Hoewel er best meiden zijn die het zo op de nagel kwakken, maar of je dat nou mooi kunt noemen?)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:40

Kan je met gellak ( zoals b.v. van pink gellac) ook mooi zelf French manucure nagels maken of is dat geen doen ?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:06

BelleTessa schreef:
Ik had het al eens gevraagd, welke sponsjes handig zijn om gradiant nails te maken, eb toen was het antwoord make-up sponsjes. Ik kan alleen die kleine ronde vinden bij de Hema, het lijkt alsof die erg "dicht" qua structuur, zijn dat de goede?

Ik knip meestal een schuursponsje in blokjes. Heb helaas geen foto op m'n telefoon, maar het geeft bij mij een mooi resultaat!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:05

Maris schreef:
Kan je met gellak ( zoals b.v. van pink gellac) ook mooi zelf French manucure nagels maken of is dat geen doen ?

En nog een vraag, hoe slecht is gellak voor je nagels zelf ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:12

Gellak zelf is in principe niet slecht. (Tenzij goedkope Chinese troep)
Verkeerd aanbrengen en/of verwijderen wel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:13

En als je thuis met gellak werkt, kan je het dan goed (genoeg ) aanbrengen en verwijderen ? Of kan alleen een nagelstiliste dat ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:44

Tja, en daar moet ik dan als nagelstyliste antwoord op geven? :')
Ik geef voorkeur aan het door een goede styliste te laten doen. Met name het verwijderen bij jezelf is best een klusje. Heb er bij mezelf ook nooit zin in...

Dit setje vanmiddag bij m'n buurmeisje gezet. Ze is van de week 16 geworden en is helemaal blij dat ze eindelijk mag ;)

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:02

Het kan wel zelf, maar vereist wat inleeswerk om je te verdiepen wat er gebeurd in alle stappen met de nagel, de gel etc. Vereist natuurlijk veel handigheid en geduld. Als je met normale lak al veel buiten de 'lijntjes' komt dan zou ik er niet aan beginnen. Door mijn werk ben ik klein priegelwerk gewend dus dat scheelt.

Verder vind ik het wel zo eerlijk om niet de hele buurt te gaan 'voorzien'. Ik heb nog nooit iemands nagels gedaan, daarvoor gaan ze maar naar een stylist. Ikzelf zet elke 10-14 dsgen nieuw bij mezelf en ben er erg blij mee. Zonder deze support scheuren mijn nagels steeds in het levende deel, dus ik vond het ook wel nodig.

_Friemel

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:47

Dat ja! je moet sowieso zeer precies kunnen lakken voordat je er aan begint!

Ik doe ook al een tijdje gellak bij mezelf, maar heb ook vroeger gel gedaan bij mezelf ik ben er bekend mee maar idd, verdiepen! Niet alles klakkeloos aanschaffen en hopen dat t goed komt.

Ik heb pinkgellac gemaild wbt m'n potje base plus maar krijg iedere keer een ander en dan dezelfde vragen wat irritant zeg -O-

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:47

Nou, voor het eerst geprobeerd met een schuurspons. Lastig om dit netjes te krijgen zeg.
Let niet op het buiten de lijntjes, maar de gradient zelf. Sommige nagels zijn beter gelukt dan anderen.

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:55

F_Orumster schreef:
Het kan wel zelf, maar vereist wat inleeswerk om je te verdiepen wat er gebeurd in alle stappen met de nagel, de gel etc.

Hebben jullie een "aanrader site"om te lezen over gellak en wat het doet met je nagels etc etc ?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:56

Bij Kruidvat hebben ze deze bij de make-up accessoires:

Afbeelding

Die zijn echt ideaal voor nailart :j

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:03

Die had ik ook gezien maar dacht dat ze misschien de dicht waren qua structuur?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:25

Maris schreef:

Ja wil prima. Heb ik nu ook gedaan met Pink gellac

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:42

Ik heb zo weer een afspraak bij de nagelstyliste om op te vullen etc. Maar ik weet nog steeds niet in welke kleur en wat voor nail art ik mijn nagels wil :o

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:04

ik vind beige altijd een goed idee :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:39

Ik was voor een wat gedurfdere kleur gegaan, ben er nog steeds blij mee! :o
Volgende week gaat de gel eraf en worden ze opnieuw gezet, dit omdat mijn eigen nagels nu tevoorschijn komen en de gel niet helemaal mooi meer ligt.

Deze foto is van vorige week
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:44

Onzin.... Gewoon nabehandeling. Een nieuwe set zet je in principe maar 1 x. (Tenzij je tussendoor stopt of van styliste wisselt).
Waarom zou je nu je nagels weer kort laten maken om ze vervolgens weer te verlengen met tip/sjabloon?
Puur geldklopperij imo

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:53

LadyMadonna schreef:
Onzin.... Gewoon nabehandeling. Een nieuwe set zet je in principe maar 1 x. (Tenzij je tussendoor stopt of van styliste wisselt).
Waarom zou je nu je nagels weer kort laten maken om ze vervolgens weer te verlengen met tip/sjabloon?
Puur geldklopperij imo

Geldklopperij is het niet, want het zit gewoon bij mijn nagelbijt arrangement in, die was niet zo duur. Volgende week is mijn laatste behandeling van de nagelbijt arrangement. En mijn nagelstyliste is sowieso niet zo duur :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:01

Heeft ze wel een diploma eigenlijk?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:03

Skessa_ schreef:
Heeft ze wel een diploma eigenlijk?

Ja, heb ik bij mijn eerste afspraak allemaal om gevraagd om het te mogen zien :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:53

So zeg! Ik heb een week geleden de Trind Nail Revive Natural gekocht en door luiheid (:o) nog maar 2 x opgedaan en wauw! Wat een verschil! Sterker en meteen al langer! Echt een aanrader!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:59

LadyMadonna schreef:
Puur geldklopperij imo

Ben het hier eigenlijk wel mee eens..

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:40

Dames vraagje.. m'n moeder heeft in juli 2015 voor het eerst gellak laten zetten bij een nagelstylist. Helaas na een dag lagen er al van 3 nagels de lak eraf. Dit is netjes opgelost, ze mocht gratis komen en dan werd het weer gedaan. Helaas na 5 dagen lagen er van 4 nagels de lak eraf. M'n moeder had het gehad en heeft het eraf laten halen. Als compensatie heeft ze toen een tegoedbon gekregen om nog een keer gellak te laten zetten.
Dit heeft ze in december 2015 laten zetten. Heeft er 3 weken lang mooi opgezeten. Ze heeft de gellak er bij de stylist af laten halen. Maar sinds die tijd blijven haar nagels zwak en scheuren snel in. Hoe kan dit?