[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:41

Dat zou mij gewoon echt niet lukken om 100% gezond te eten.
Daar heb ik denk ik ook niet genoeg overgewicht voor en dus iets minder motivatie.
Ik zit nu al op een normale BMI, dus alles wat er nog af gaat is mooi meegenomen maar heeft geen haast.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:45

Ik eet ook gewoon pizza en friet enz... maar toch val ik gewoon af..

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:47

@KarinW86 , dat wil ik ook! Ik snap naar een lekkere pizza met morzarella en spinzie ! Maar ik weet gewoon dat als ik een pizza eet echt weer die week niets afval helaas...

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:49

Afgelopen weekend friet gegeten en pizza, kwam toevallig zo uit...ook wat chipjes gegeten en zat maar weinig bij...maar gaat elk weekend iets omhoog, dus was niet schokkend voor mij

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:52

Ik heb laatst een heel gezond pizza recept gevonden en was ook erg lekker. Zal het even opzoeken voor jullie..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:55

Ik kan ook niet 100% gezond eten hoor Calimero. Doordeweeks gaat het nog, maar in het weekend wordt het al snel moeilijker. Daarom mag ik van mijzelf 1x per week chips, daardoor hou ik mijzelf in bedwang de rest van de week en leef ik toe naar de dag dat ik een keer mag zondigen. :') Lijk wel een verslaafde joh :+

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:57

Ook hier zondig ik ook, anders houd ik het niet vol.
Laatste 2 weken niks eraan gedaan dronk weer cola en snoepjes maar ben niks aangekomen, nu weer met volle moed er tegenaan. Wel weer even een weekje pittig want mijn lichaam snakt naar zoetigheid, dat is wel vervelend :P
Als ik een paar dagen niks heb gehad dan is die behoefte ook weg, moet nu weer afkicken, haha.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:59

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:00

Ja dat klopt, maar toch in mijn onderbewustzijn hou ik die drang om iets lekkers mee te nemen uit de supermarkt. Nu probeer ik heel bewust van te voren te eten voor ik naar de supermarkt ga, en sla ik de broodje frikandel etc. allemaal over. Helaas geldt voor mij, wat je niet in huis hebt, kan je ook niet opeten, niet.. Supermarkt zit bijna om de hoek :'). Als ik nu trek krijg in iets ga ik snel een rondje wandelen met een appel op zak.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:00

Als ik chocola neem, dan kies ik ook chocola die per reepje verpakt zit...pak ik er wat uit en de rest gaat in de kast.
Chips doe ik in een schaaltje en de zak gaat de kast weer in.

Mag in het weekend dan wat nemen en de rest van de week doe ik het gewoon echt niet.

Na de feestdagen moest ik echt weer wennen aan minder eten, had snel honger. tussendoor nam ik dan kaakje of zoiets.. dat weer uit gebouwd tot mijn menu nu.

Sinds gister 's morgens een beker drink yoghurt bij me ontbijt genomen, merk wel dat ik nu minder snel honger hebt. Dus bedankt voor de tip

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:04

Wij maken wel is gewoon zelf pizza, heerlijk! En het lijkt me toch ook een stuk gezonder..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:05

Hahaha dat werkte eerst voor mij echt niet, ook geprobeerd, portie zakjes chips en kleine stuks verpakkingen reepjes, ahum :o het ging toch allemaal op hoor!

Zo'n gezonde pizza wil ik ook wel eens proberen te maken, deden we voorheen ook al, alleen zou ik nu dus eens willen proberen een gezonde bodem (volkoren) want dat is volgens mij de grootste valkuil bij pizaa, hmmm ik ga maar eens even googlen :D Thnx regallie!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:09

Gebruik anders speltmeel voor de bodem.

Tje, hier was het ook; open is op.... en man en dochter hoeft geen grammetje van af, dus hele kast vol met verleidingen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:13

Ik kom even uit de meeleesmodus omdat ik las dat jullie 't over pizza hebben. Van Amber Albarda is er ook een pizza recept wat erg lekker schijnt te zijn. Kun je via haar eigen site vinden. Ik heb het zelf nog nooit gemaakt maar hoor err goede verhalen over!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:19

Pfffft... Ik HAAT wachten. Krijg ik weer snacktrek. Voer voor de paarden zou deze ochtend geleverd worden... Zit dus al vanaf half 9 te wachten. Bel doet het soms niet dus moet in de buurt van deur blijven om in de gaten te houden of die beste man al komt. Kan dus niet even op zolder iets gaan doen... Heb hier zo'n hekel aan...

Voor pizza maak ik ook altijd zelf het deeg en dan verse ingredienten erop. Ik maak het deeg met bloem, water, tikkie olie, cayennepeper en een beetje kaas.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:29

Dat klinkt wel heel lekker! Maar geen gist, hoeft dat niet te rijzen dan? Ik gebruik nu altijd nog een pak kant en klaar pizzadeegmix. Maar als 't zo makkelijk is als jij zegt, ga ik dat in 't vervolg doen! Dan kun je ook nog witte bloem/volkoren bloem mengen. Sowieso is een pizza zelf maken al een stuk gezonder denk ik. Je bepaalt zelf de grootte en wat er op gaat.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:34

Dat is soms best frustrerend he, jij doet je best om er kilo's vanaf te krijgen terwijl je partner/kinderen etc. alles kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen. Is bij mij ook zo. Vriendlief kan alles eten wat hij wil (en doet dat ook :D ) Terwijl ik zo mijn best doe om er wat van af te krijgen. :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:35

Ik heb zonet een heerlijke tosti gemaakt van grof volkoren brood, Hüttenkase en wat groente :D Jum!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:37

Die gezonde pizza ga ik ook maar eens maken! Klinkt lekker!

Weten jullie wat 'recepten' voor de lunch? Iets anders als gewoon brood met mager beleg?

Mijn vriend kan ook alles eten zonder aan te komen. Hij valt juist eerder af als dat hij aan komt. Kan best frustrerend zijn!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:40

Mayflower_ schreef:
'Nee' zeggen moet je ook leren. Ik zei in het begin nog overal volmondig JA! :D op want ik heb het probleem dat ik alles lekker vind. Nou zeg ik overal nee tegen, het is nog steeds een grote uitdaging maar ik ben daarna wel trots op mijzelf. :)

Dide: Mijn streefgewicht was eerst 65 kg, nu 60 kg. Ik ben 1.73 M groot. :)

Met 60kg wat voor bmi heb je dan? Is dat niet veel te licht voor je lengte?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:43

_Daniella schreef:
Mayflower_ schreef:
'Nee' zeggen moet je ook leren. Ik zei in het begin nog overal volmondig JA! :D op want ik heb het probleem dat ik alles lekker vind. Nou zeg ik overal nee tegen, het is nog steeds een grote uitdaging maar ik ben daarna wel trots op mijzelf. :)

Dide: Mijn streefgewicht was eerst 65 kg, nu 60 kg. Ik ben 1.73 M groot. :)

Met 60kg wat voor bmi heb je dan? Is dat niet veel te licht voor je lengte?

Nee hoor. Ben ook altijd 60 kg geweest. :) Mijn BMI is dan 20.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:44

Ik ben 1.75m en bmi geeft aan dat 65 een gezond gewicht is voor die lengte.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:45

KarinW86 schreef:
Ik eet ook gewoon pizza en friet enz... maar toch val ik gewoon af..

Hier ook hoor :j
dan eet ik de dag erna gewoon super gezond. Je moet gewoon een goede balans daar in vinden :j

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:47

Licht ook aan leeftijd enz denk ik... ik met 1.64 , heb volgens de bmi meter met 67 al goede bmi onder de 25

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:58

Leeftijd maakt ook verschil inderdaad :j Ik vind kledingmaten ook een mooie maatstaf wat betreft mijn 'streefgewicht'.

Niet echt iets wat met lijnen te maken heeft maarr....ik heb weer een hele serieuze scharrel/vriend/dinges/situatie :o :D hihi!