[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:16

Ik heb iets heel gaafs gedaan!
Ik was dit hele weekend op ruigoord.
Ruigoord (voor de mensen die dit niet kennen) is een kunstenaarsdorp onder de rook van amsterdam.
Hier wonen dichters, schrijvers, hippies en allerlei andere vrije zielen. Het mooie is iedereen is ten alle tijden altijd welkom. In dit dorp vieren ze een jaarlijks feest genaamd "Landjuweel". Dit jaar was de 40ste editie. Je kunt stellen dat er de vrijheid mee gevierd word.
Ik kom vaker op ruigoord en deze plek is heel bijzonder. Je hoeft helemaal geen zwever te zijn om het hier fijn te vinden. Ik wilde al een tijd iets wat mij zou verbinden aan de plek waar ik mij altijd zo goed voel. Toen ik keihard zat te chillen in de prachtige magische theetuin bedacht ik mij dat ik het symbool van de kerk van ruigoord wilde laten tattooeren. Er werd alleen niet officieel getattooeerd dus ik moest wachten tot ik thuis een afspraak kon maken. In de avond liep ik rond over de Hippiemarkt waar ik ergens achter de markt een hele bijzondere vrouw zag zitten. Zij zat zichzelf te tattooeren. Ze was engels en liep al tegen de 70. Na wat babbelen wilde ze best het teken voor mij zetten de volgende ochtend. Ondanks dat ze twee grote stukken moest doen waar ze speciaal voor naar nederland was gekomen.
Heel bijzonder. Ik koos voor alleen lijnen aangezien ik dat het mooist vond staan bij deze sfeer. Alleen het symbool en geen toevoegingen. Ik ben er zelf heel erg blij mee. Met de tattoo zelf maar ook met deze fantastische sfeer tijdens het zetten en het bijzondere werkend.

Ik vind het uiteraard prima als iedereen een mening heeft. Dat doet voor mij niks af van hoe ik mij voel over mijn bijzondere plaatje. Dit is vanwege de superbijzondere manier van tot stand komen en het verhaal achter het teken.

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 01:14

Joolien schreef:
Poess91 schreef:
Bah ik haat naalden... Mag niet eens meer alleen komen als ik bloed moet laten prikken. Maar tatoeëren is zo anders! Je heb echt geen naald idee, je ziet de naald ook maar nauwelijks. Dus gewoon een keer gaan kijken misschien?

Idd dat is zo anders. En gewoon niet kijken bij jezelf dat scheelt ook :)

Ik ben niet bang voor naalden, maar als ik bloed moet geven moet ik ook altijd even wegkijken. had die neiging bij m'n tatoeage ook, maar ik moest van mezelf kijken want ik was bang dat ze misschien stiekem iets anders zou gaan doen ofzo :')

Thorn: Ik vind je tatoeage erg gaaf. Vooral het idee erachter, kan ik me erg in vinden. Hoezo de keus voor de vlinder echter? Ik snap dat het voor je moeder is, maar ik zou persoonlijk denk ik eerder voor een sterretje of zo gaan dan.

Marjan1984

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 06:51

Ik volg ink master ook. Vind het een leuk programma.

Tja en naalden, daar ben ik ook doodsbang voor. Bloed prikken of een infuus en ik raak in paniek. Paar jaar geleden moest ik geopereerd worden aan mijn pols onder plaatselijke verdoving. Gaan ze met een gigantische naald in je hals de zenuwen verdoven. Alleen werkte die verdoving dus niet door mijn angst. Heel fijn...
Maar tatoeëren is echt anders. De naaldjes gaan zo snel dat je ze amper ziet en het voelt zo anders. En je doet het om een leuke reden.

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:16

Mooi verhaal Axel_valerie!
Vond het niet spannend om zo door een wildvreemde persoon met tattoo benodigdheden te worden getatoeerd?
Ik vin het symbool erg mooi en goed werken als tattoo. Hopelijk lijft de sfeer daar nog lang bestaan!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:06

Ik wil ook een stukje kijken van dat progamma, alleen op rtl kost het geld....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:12

Axel_Valerie schreef:
Ik was dit hele weekend op ruigoord.
Ruigoord (voor de mensen die dit niet kennen) is een kunstenaarsdorp onder de rook van amsterdam.

Dat is inderdaad een bijzonder persoonlijk aandenken en ik kan het me helemaal voorstellen al is mijn laatste bezoek aan Ruigoord meer dan 30 jaar terug.
Dat symbool zal verder door niet veel mensen van de McDonalds-cultuur herkend worden +:)+
Bedankt voor het delen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:22

McDonalds-cultuur? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:24

Ruigoord is hier in de omstreken toch een behoorlijk groot begrip, niet in de laatste plaats omdat de Shoeless feestjes daar ook gegeven worden. Duuuuh.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:02

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:06

ik heb er geen ervaring mee, maar heb je zelf zijn portfolio al eens bekeken? Ik vind het verschrikkelijk eigenlijk, heb nadat ik de portretten open had geklikt heel snel de site weggeklikt -O-

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:13

Vriendin van mij kwam er mee (gezamelijk een tattoo zetten)en ik had idd gekeken maar zie bijna niks op me telefoon en dacht ook laat ik eerst ook is informeren. Nou ja mijn voorkeur blijft bij een ander en als ze niet mee wil jammer dan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:17

NatassJa schreef:

Synoniem voor ´CocaCola-cultuur´.

Een contradictio in terminis.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:23

Huertecilla schreef:
NatassJa schreef:

Synoniem voor ´CocaCola-cultuur´.

Een contradictio in terminis.

Nu graag in normaal Nederlands, snap er geen zak van op deze manier. Dat heb ik trouwens bij al jouw berichten.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:26

Dat het tegenstrijdig is. Zoals een vierkante cirkel. :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:27

Geen aandacht geven, alles wat je aandacht geeft groeit. Sas, heb je mijn bovenbenen al gecheckt?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:28

Met shoeless waren alle hippies gevlucht he Lee haha!

En Huertacilla ik ben er ook echt gelukkig mee!

Mel86 nee het voelde zeer vertrouwd en ze zag eruit alsof ze 300 jaar ervaring had! Haha

Lisaabloem ken je het woord patatgeneratie? Sorry ik ken deze woorden allemaal wel dus voordat je afgeeft op iemand misschien even twee keer nadenken?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:32

Nou ik ken de woorden niet... maar iedereen die gewoon helder denkt kan toch begrijpen wat McDonalds-cultuur en patatgeneratie inhoud.. en kan je dat niet bedenken ga er dan maar vanuit dat je erbij hoort ;) haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:32

Ho wauw, sfeer mensen, denk om de sfeer!

Val, dat snap ik, hahahaha.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:34

Axel_Valerie schreef:
En Huertacilla ik ben er ook echt gelukkig mee!

Top.

Citaat:
Lisaabloem ken je het woord patatgeneratie? Sorry ik ken deze woorden allemaal wel dus voordat je afgeeft op iemand misschien even twee keer nadenken?

Het (gekat naar mij) is dus eigenlijk een compliment ;)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-07-13 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:34

Sorry kon het als meelezen niet laten.. :')
Ik ben hard aan het nadenken over mijn tattoo.. Zoals ik eerder al zei wil ik iets met de handtekening van mijn moeder.. alleen ben ik er nog niet over uit of ik gewoon 'rauw' haar handtekening wil of dan met iets eromheen waardoor het wat sierlijker word. Of dat het niet mooi word.
Heb trouwens een mail gestuurd naar die shop in Engeland Lieveli die jij had aangeraden.. dus ben benieuwd!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:38

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:39

Heb er toevallig net op gereageerd Huertecilla ^_^

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:40

De sfeer in dat topic is nu al niet meer leuk...
Susy, heb je misschien een bepaald symbool waarbij je denkt aan je moeder, of wat voor jezelf heel belangrijk is? Misschien kan je het daardoor combineren?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:40

Lollieloes ik heb heel dat topic ook niet eerst doorgelezen, is het zo dramatisch? haha

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:42

lieveli schreef:
Geen aandacht geven, alles wat je aandacht geeft groeit. Sas, heb je mijn bovenbenen al gecheckt?

Zeker! Tenzij ze inmiddels ingekleurd zijn, dan heb ik dat gemist. :))