Ik was dit hele weekend op ruigoord.
Ruigoord (voor de mensen die dit niet kennen) is een kunstenaarsdorp onder de rook van amsterdam.
Hier wonen dichters, schrijvers, hippies en allerlei andere vrije zielen. Het mooie is iedereen is ten alle tijden altijd welkom. In dit dorp vieren ze een jaarlijks feest genaamd "Landjuweel". Dit jaar was de 40ste editie. Je kunt stellen dat er de vrijheid mee gevierd word.
Ik kom vaker op ruigoord en deze plek is heel bijzonder. Je hoeft helemaal geen zwever te zijn om het hier fijn te vinden. Ik wilde al een tijd iets wat mij zou verbinden aan de plek waar ik mij altijd zo goed voel. Toen ik keihard zat te chillen in de prachtige magische theetuin bedacht ik mij dat ik het symbool van de kerk van ruigoord wilde laten tattooeren. Er werd alleen niet officieel getattooeerd dus ik moest wachten tot ik thuis een afspraak kon maken. In de avond liep ik rond over de Hippiemarkt waar ik ergens achter de markt een hele bijzondere vrouw zag zitten. Zij zat zichzelf te tattooeren. Ze was engels en liep al tegen de 70. Na wat babbelen wilde ze best het teken voor mij zetten de volgende ochtend. Ondanks dat ze twee grote stukken moest doen waar ze speciaal voor naar nederland was gekomen.
Heel bijzonder. Ik koos voor alleen lijnen aangezien ik dat het mooist vond staan bij deze sfeer. Alleen het symbool en geen toevoegingen. Ik ben er zelf heel erg blij mee. Met de tattoo zelf maar ook met deze fantastische sfeer tijdens het zetten en het bijzondere werkend.
Ik vind het uiteraard prima als iedereen een mening heeft. Dat doet voor mij niks af van hoe ik mij voel over mijn bijzondere plaatje. Dit is vanwege de superbijzondere manier van tot stand komen en het verhaal achter het teken.

haha