Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xApple schreef:De dokter heeft voor mij de Multisafe (koperspiraal) voorgeschreven, wordt over 3 weken geplaatst.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met dit spiraal? Schijnt vrij nieuw te zijn, meer geschikt voor
vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad en/of een kleine baarmoeder hebben.
Dioxide schreef:xApple schreef:De dokter heeft voor mij de Multisafe (koperspiraal) voorgeschreven, wordt over 3 weken geplaatst.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met dit spiraal? Schijnt vrij nieuw te zijn, meer geschikt voor
vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad en/of een kleine baarmoeder hebben.
Niet met de Multisafe, wel met de Multiload. Helaas was de kleine variant nog niet op de markt toendertijd, want koperspiraaltjes werden schijnbaar nauwelijks geplaatst bij jonge vrouwen die nog geen kind hebben gehad![]()
Mijne is toevallig toevallig afgelopen donderdag (na 6 jaar) verwijderd. Ik heb gedurende de tijd dat dat spiraal in me zat enorm hevige menstruatiepijnen gehad.
Opzich is het ideaal dat je nergens meer aan hoeft te denken, behalve af en toe de touwtjes te checken. Als je er relatief pijnloos mee rond kunt lopen is het echt een geweldig ding, die hormonen zijn zo'n gigantische rotzooi.
Het plaatsen is niet prettig, hoewel het ongetwijfeld zal helpen als je een fijne huisarts of gyneacoloog hebt die je gerust stelt. Schijnbaar krijg je op het moment dat hij door de baarmoederhals gestoken wordt een soort persweeën. Je kunt een dag van te voren beginnen met Naproxen te slikken tegen de pijn (dat remt het hormoon dat baarmoederkrampen veroorzaakt) en zorg naderhand voor een lekkere kruik
Het laten verwijderen is echt een eitje vergeleken met het laten plaatsen. Als je denkt "meh, auw?!" dan is 'ie er alweer uit. Ik heb me daar dus een jaar druk om lopen maken en uiteindelijk valt het allemaal reuze mee
Heel erg veel succes over 3 weken!
Debby614 schreef:Een vraagje, ik heb nu 3 maanden een pil, over 2 dagen is mijn 3e strip klaar. Vanmiddag moet ik terug naar de HA en kan ik een recept krijgen voor een half jaar deze pil. Hoe weet ik nu of deze pil bij mij past en ik deze pil voor een half jaar wil? Ik heb acne, wat niet minder is geworden, zelfs iets meer geloof ik. De dagen voor het eind van mijn strip ben ik moe en niet zo fit en tijdens de bloedingen heb ik wel menstruatie pijn. Afgelopen maanden was ik al ongesteld voor het eind van mijn strip, nu moet ik nog 2 pillen en heb ik nog geen bloeding dus het lijkt goed te gaan. Wel bloed ik minder dan zonder pil en voel ik me iets "minder ziek" met pil dan zonder. Maar hoe weet ik nou of deze pil "mijn pil" is of ga ik iets anders proberen? Wanneer ga je door met het stellen/aanpassen van je eisen en wat zijn eigenlijk mijn eisen? Ik wilde aan de pil om niet elk uur naar de wc te moeten rennen, en niet elke maand 5 tot 7 dagen ziek te zijn en 9 dagen te bloeden. Neem ik hier dan genoegen mee of ga ik wisselen? Trekt het nog bij met deze pil? is het slecht om te wisselen en weer opnieuw aan een pil te moeten laten wennen?
Sorry voor de lading vragen, ik hoop antwoord te hebben van jullie voordat ik vanmiddag bij de huisarts zit en hij mij 6 maanden voorschrijft...
Zinzi_jewel schreef:Iemand hier al gehoord van ZOELY ?
Pil met lichaams eigen hormoon .
Ik verga al een maand ban stekende pijn in mijn onderrug na plaatsen nieuw spiraal
Althans dit is de link die ik leg nu .
Je moet soms checken of je de draadjes voelt . Dat deed ik dus , draadjes voel ik wel .
Maar daarbinnen voelt de rest niet oké .
Baarmoeder mond voelt kei hard ..
Kan nu niet slapen van de zere rug .
Morgen ochtend eerst de huisarts maar weer eens bellen .
Wil spoed verwijzing gynaecoloog .
Dan m'n eigen risico er maar aan geloven .
Maar dit is geen doen zo