GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Jeetje, een jaar alweer! Ik ben heel blij dat je destijds de stap gewaagd hebt en het hier hebt willen delen :D

Setteli

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:11

Ik bijna een jaar. Door dit topic ben ik vorig jaar op 31 maart begonnen. Totaal ben ik 17 kilo kwijt en ben redelijk stabiel. Ik zweef tussen de 58,3 en 58,9 en dat vind ik prima.
Met 58,5 zit ik precies op een gezond BMI (50 gram erbij zit ik in overgewicht :n ). Ik eet eigenlijk alles wel, maar minder. En ik vergrijp me nog wel eens aan een reep chocola of een stuk taart op werk. Maar ook als ik dat doe kom ik niet echt aan.
Ik probeer niet elke dag meer te wegen, maar ik waak er wel voor dat ik niet boven de 59 kilo kom.

Wat wel heel jammer is dat ik nieuwe rijbroeken nodig heb (ik had vorig jaar winter net 2 nieuwe gekocht, maat 42 8)7 ). En mijn rijlaarzen passen eigenlijk ook niet meer. Maar daar moet ik nog maar even mee door.

In tegenstelling tot jullie zijn mijn borsten intact gebleven. Ben van een C80 naar een D75 gegaan. Ook wel bijzonder. :')

Ik spuit nu 1x per 10 dagen ongeveer en dat gaat prima. Zou mooi zijn als ik nog wat kon minderen en een lange periode er tussen kan, maar daar moet ik nog wat mee experimenteren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Ik ben ook bijna een jaar bezig. 3 april heb ik de eerste prik gezet. Tot nu toe 41,3 kg kwijt maar ik ben er nog niet dus ik ga nog door.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:56

Zonnetje81 schreef:
Mariska_28 schreef:
Precies een jaar geleden dat ik de eerste spuit zetten! Een feestje waard vind ik. En nog steeds elke dag blij met de keuze *\%/*

Voor mijn gevoel toen ik ging starten op 27 mei was je al veel langer bezig :+ Hier nog 2,5 maand en dan ben ik ook een jaar bezig!

Hoeveel ben je nu kwijt? Blijf je stabiel? Val je soms nog iets af?

Hoe zorgen jullie dat je stabiel blijft en niet verder gaat afvallen?
Puur het minder spuiten? Of meer eten? Of beiden? Of stabiliseert het bij jullie vanzelf?

Ik kwam van 93, 88 toen ik begon met spuiten en nu al een tijdje stabiel op 68-70 kilo. Ik ben ongeveer 1.73 lang dus op zich een gezond bmi, maar zou graag nog wat rond mijn buik kwijt raken.

Ik spuit nog steeds 2,5 mg Mounjaro elke 7 dagen. Ik ben nu wel minder streng bezig qua eten. Dus gebakje of wat bij de koffie, heel soms ongezond eten zoals pizza (die meestal niet op gaat :+) maar dankzij de Mounjaro kan ik het allemaal prima binnen de perken houden.

Goed voorbeeld, er ligt al 3 weken een grote reep chocolade in de koelkast. Voorheen had hij amper 3 dagen gehaald, en nu is hij denk ik voor Gerard want heb er geen behoefte aan.

Dit is mijn gewichtsverlies van het afgelopen jaar. Het effect van teveel eten tijdens de vakantie eind augustus, kerst en mijn verjaardag eind februari zijn duidelijk te zien.. :=

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Mariska_28 schreef:
Precies een jaar geleden dat ik de eerste spuit zetten! Een feestje waard vind ik. En nog steeds elke dag blij met de keuze *\%/*

Weet je het zeker? Ik ben door jou begonnen en ik ben ergens rond 20 februari of zoiets begonnen.
Maar gefeliciteerd! Ik heb mijn jaarjubileum er ook al opzitten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

Mariska_28 schreef:
Nou, de eerste 2,5 mg Mounjaro zit er in. :):)

Dit zegt ze op 7 maart.
Ze had eerst nog de onderzoekende fase.

Jij hebt flink doorgepakt :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 38 min geleden

Oh :D :+