Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:46

Het is niet meer te volgen Mysa. Een van mijn zussen heeft een kwetsbare gezondheid. Zij komt nergens, gaat nergens heen.... Covid. Vlak voor kerst ziek geworden. Zij zou met kerst bij ons zijn, dat ging dus niet door. Van haar kunnen we het ook niet hebben, want ik heb mijzelf toen getest en was negatief.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:47

En ze heeft echt geen idee hoe ze eraan gekomen is, Rien?
Dat is toch ook raar....
Maar het geeft wel aan dat wijzen naar mensen echt niet oke is..

Ik ken mensen die gaan losjes met de regels om, en die hebben helemaal niks... het is zeg maar een hele grote bubbel, maar binnen die bubbel.. niks.... ga dan maar verzinnen waar je goed aan doet.. En dan snap ik dat horeca en entertainment er ondertussen ook echt wel goed klaar mee is..

Ik zag een restaurant hier in de buurt dat zichzelf nu heeft ingericht als werkplekkenverhuurder.. Dus je kunt voor 40€ voor 6 uur een werkplek huren... sja, zij moeten wat..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:53

rien10 schreef:
Het is niet meer te volgen Mysa. Een van mijn zussen heeft een kwetsbare gezondheid. Zij komt nergens, gaat nergens heen.... Covid. Vlak voor kerst ziek geworden. Zij zou met kerst bij ons zijn, dat ging dus niet door. Van haar kunnen we het ook niet hebben, want ik heb mijzelf toen getest en was negatief.

Sterkte Rien, jullie zitten vlakbij de uitbraak van de nog veel besmettelijkere variant toch? Dochter boodschappen gedaan, vriendin op afstand gezien, zeg het maar.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:56

secricible schreef:
Brainless schreef:

De GGD gaf bij mij aan dat mijn restverschijnselen helaas veelvuldig voorkwam en ik echt de eerste tijd nog rustig aan moest doen.
Ik ken nog zeker 3 "jonge" mensen die na hun besmetting nog steeds niet op conditie zijn als ervoor.

Ik zeg ook niet dat die restverschijnselen er niet zijn. Maar als je daar een artikel over schrijft, neem dan iig mensen als voorbeeld die ook daadwerkelijk bewezen COVID hebben gehad en niet 3 mensen die het vermoeden hebben, waarbij ik bij sommigen tussen de regels ook terug lees dat artsen het er niet mee eens zijn dat het COVID moet zijn geweest.

Eens

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:02

Zometeen persmoment over grootschalig onderzoek Lansingerland op npo nieuws

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:07

Net gehoord dat een (oud)collega gisteravond overleden is aan Corona, in de ambulance.
Ga je idd nadenken hoe kwam die daaraan? Boodschappen doen?

Wij zelf komen echt nergens, laten de boodschappen bezorgen, alleen groente en fruit halen we op de boerderijwinkel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:12

Ik vind wel het boodschappen laten bezorgen enz flink duurder dan zelf boodschappen doen
Ook de bezorgkosten erbij enz
Denk dat ik sinds maart vorig jaar wel veel meer kwijt ben

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:14

Ze gaan de hele gemeente lansingerland testen, wel of geen klachten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:16

purny schreef:

Eindelijk komt er zo"n initiatief. Maar maak je geen illusies, vandaag ben je negatief en morgen positief. Wel goed om de eventueel besmettelijke personen er uit te vissen en geeft een beeld vn hoeveel mensen besmet zijn zonder symptomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:19

purny schreef:

Gelukkig wel.

Cer

purny schreef:

Ze roepen mensen op om mee te doen.... het is volgens mij niet zo dat 'ze de hele gemeente gaan' testen..

En, voor zover ik t begrijp, gaat het nu alleen om kinderen? Hebben volwassenen de britse variant niet, in Lansingerland?

Morrie

Echwel schreef:
Ik vind wel het boodschappen laten bezorgen enz flink duurder dan zelf boodschappen doen

wij juist veel minder! We hebben een halfjaar abonnement op bezorgen en we doen geen impuls aankopen meer.
Ik heb een bepaald bedrag per week, dat mag ik besteden aan de bestelling en wat er niet is, is er niet.
Ik heb uitgebreid de tijd om de bonussen goed uit te pluizen nu, als ik in die drukke winkel loop, zie ik de helft niet of kan ik het niet vinden.

Wij (mijn man en ik) komen vanaf half maart nergens meer. Ik heb tot half juli thuis gewerkt en ben nu met pensioen. Zie of hoor niemand meer behalve via Facebook messenger een paar mensen.
Ik kan je verzekeren dat we elkaar ook niets meer te vertellen hebben na zo'n lange periode op elkaars lip gezeten te hebben. :n
Woensdag moet de poes naar de dierenarts, die geef ik bij de deur af met een briefje en haar boekje en daar pak ik haar ook weer aan als ze klaar is. Dat is voor mij al een enorm enge handeling, maar het moet toch gebeuren.

rien10

Echwel schreef:

Dat bezorgen kost maar € 6,-- dat valt dus wel mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:21

rien10 schreef:
Echwel schreef:

als je een half-jaarabonnement neemt, is het nog goedkoper en heb je iedere week een vast bezorgmoment (dat je overigens wel kan aanpassen als het een keer niet uit zou komen)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:21

bigone schreef:
rien10 schreef:

Sterkte Rien, jullie zitten vlakbij de uitbraak van de nog veel besmettelijkere variant toch? Dochter boodschappen gedaan, vriendin op afstand gezien, zeg het maar.

Geen vriendinnen gezien. Wel naar haar paard geweest. Daar ben ik ook geweest, we doen hem samen. Alles met een FFP2 masker.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:22

Cer schreef:
purny schreef:

Ze roepen mensen op om mee te doen.... het is volgens mij niet zo dat 'ze de hele gemeente gaan' testen..

En, voor zover ik t begrijp, gaat het nu alleen om kinderen? Hebben volwassenen de britse variant niet, in Lansingerland?

Iedereen vanaf 2 jaar.

rien10

Cer schreef:
purny schreef:

Iedereen ouder dan 2 jaar.

rien10

Ahhhhh, geef de vragenstellers een microfoon! Ik wil de vragen horen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:24

Morrie schreef:
Echwel schreef:

wij juist veel minder! We hebben een halfjaar abonnement op bezorgen en we doen geen impuls aankopen meer.
Ik heb een bepaald bedrag per week, dat mag ik besteden aan de bestelling en wat er niet is, is er niet.
Ik heb uitgebreid de tijd om de bonussen goed uit te pluizen nu, als ik in die drukke winkel loop, zie ik de helft niet of kan ik het niet vinden.

Wij (mijn man en ik) komen vanaf half maart nergens meer. Ik heb tot half juli thuis gewerkt en ben nu met pensioen. Zie of hoor niemand meer behalve via Facebook messenger een paar mensen.
Ik kan je verzekeren dat we elkaar ook niets meer te vertellen hebben na zo'n lange periode op elkaars lip gezeten te hebben. :n
Woensdag moet de poes naar de dierenarts, die geef ik bij de deur af met een briefje en haar boekje en daar pak ik haar ook weer aan als ze klaar is. Dat is voor mij al een enorm enge handeling, maar het moet toch gebeuren.

Ah bezorgd hier helaas niet
Dus bij Jumbo moet ruim tevoren een tijdslot inplannen.

Eerst deed ik veel.bij lidl en dirk de boodschappen dus het scheelt best veel imo

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:25

rien10 schreef:
Echwel schreef:

Ik ga dat dus gewoon niet doen. De jumbo bezorgt hier (die heeft af en toe nog een slot vrij en verder hebben we de AH) maar hun groente en fruit is zo slecht. Ik zou echt veel duurder uit zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:35

tja, voorheen deed ik boodschappen bij de Lidl en wat ze daar niet hadden, haalde ik bij de Coop die ernaast zat, maar ik vind winkels te riskant voor ons, dus ik ben blij met AH die komt bezorgen. De Jumbo hier had geen bezorgmogelijkheden.
en toch ben ik overall minder geld kwijt dan toen ik nog naar de winkels ging, het wordt hier nauwgezet bijgehouden in Excel wat er uitgegeven wordt en waar aan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:36

Dat doe ik niet bestel wat ik nodig heb daar let ik dan niet op
Zeker in deze tijd dat je al zo oplet wil.ik graag goed bijven eten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:37

Vayo schreef:
Ik ben samen met mijn dochter op bezoek geweest bij een vriendin. Ruim 3 uur ben ik daar geweest. 12 uur na ons laatste contact werd ze ineens ziek. Koorts en griepgevoel. De andere dag kon ze zich laten testen en ze bleek positief. Uiteindelijk werd haar man de andere dag ook ''ziek'' (spierpijn en wat verhoging en daar is het bij gebleven). Heel het gezin op de jongste na getest en iedereen bleek positief.

Ik ben uiteraard gebeld door de GGD. Maar ik heb me bij haar echt aan alle regels gehouden. We hebben al die tijd 1,5 meter of meer afstand gehouden. Hierdoor heeft de GGD mij van nauw contact naar overig contact gezet. Ik heb uiteraard 14 dagen lang mijn gezondheid extra in de gaten gehouden en mij in die tijd dagelijks getempt. Zowel ik als mijn dochter zijn gezond gebleven.

Maar je kunt toch ook besmettelijk zijn zonder zelf symptomen te hebben?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:50

Ik sta nog steeds op de lijst voor picnic. Wil maar niet lukken om tot onder de 2500 te zitten nu

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:51

purny schreef:
Ik sta nog steeds op de lijst voor picnic. Wil maar niet lukken om tot onder de 2500 te zitten nu

ja ik ook, ik sta op plaats 1600 ofzo :')