Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:31

Dikke buik toevallig?

Zonnetje81

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:37

Jullie gaan hard met typen. Ik heb vandaag ineens mega keelpijn in de zin van droog/schraal. Hopelijk gaat het snel over want maandag start ik met een paar uurtjes werken (onderwijs) na 3 weken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:29

Ehhh, sterkte Zonnetje, en ik help het je hopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:29

Matheno schreef:
Sheran schreef:
Hoe zit het eigenlijk met jullie ongesteldheid? Ik ben sinds mijn besmetting niet meer ongesteld geweest -O-

Al een testje gedaan? _O-

Test A of test B?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:20

rien10 schreef:

Is die sarcastisch ;-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:26

Zonnetje81 schreef:
rien10 schreef:

Is die sarcastisch ;-)

Nou, ik hoop gewoon dat haar klachten snel over zijn en dat ze weer aan het werk kan.
Maar met omikron wat om zich heen grijpt is er ook de kans dat dat niet zo is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:29

Nou mijn maandelijkse periode is er niet door in de war geraakt precies op de dag dat ik moest worden ben ik inderdaad ook ongesteld.

Verder weer top fit heb ook weer paard gereden ging prima :j Ik heb een ritje stap gedaan met kleine stukjes draf. Maar ben nu niet vermoeid. Heb vanmorgen en vanmiddag paar uurtjes gewerkt.

Merk gelijk dat de spanning om het te krijgen flink minder is ik geniet daar ook maar even flink van. Ben wel blij dat het hoesten over is

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:11

Ik ben vandaag wel langs geweest voor een uitblijvende menstruatie, langdurig opgezette klieren en rare uitslag. Waarschijnlijk toch nasleep corona.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:38

Hier weer voor het eerst hardgelopen na corona :) ging niet zo snel als anders (uiteraard) en voelde ook wel een beetje m'n longen. Nu eenmaal thuis ook weer wat hoesten toch. Máár heb wel de afstand gelopen die ik normaal ook liep (8 km) dus dat vind ik erg netjes :D

Is nu bijna 2 weken na de eerste klachten.

Haha ja wellicht moet diegene die niet ongesteld werd even de andere test doen, maar kan me best voorstellen dat door ziekte je hormonen in de war zijn hoor. Ik had ook gelezen dat bij een vrouw die borstvoeding geeft, de melkproductie tijdens corona omlaag ging.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:39

Ik vandaag dag 4. Energie komt langzaam terug maar mijn lichaam fluit me steeds terug. Heel frustrerend. Net even de prullenbak schoongemaakt maar ik lig nu weer voor jaffa op de bank. Ik moet echt opladen om de zak weg te gooien

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:50

Ik zit op dag 5, maar m’n stem is nog steeds op standje gestrande zeehond en m’n keel nog niet je van het. Vermoeidheid is vandaag echt wel heel heftig erin geklapt. Kan eigenlijk nagenoeg niks vandaag..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:45

Oke te vroeg gejuicht.
Ik ben niet meer naar de GGD gegaan voor een her-test.
Maar met 3 positieve zelftesten en inmiddels hondsberoerd kan ik toch wel zeggen dat ik corona heb.
Mijn man is positief getest en na een dag of 2 alweer voor 90% beter.

Ik lig nu in mn bed, weet mij geen houding te vinden zoveel pijn doet alles. Echt bizar, gisteren niets aan de hand, nu echt mega beroerd. Koorts van 39.1 en ik heb afgelopen half jaar 3x met een longaanval in het ZH geleden dus ik ben als de dood nu voor mn longen, lekker door blijven puffen aldus de longverpleegkundige haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:54

rien10 schreef:
Matheno schreef:

Al een testje gedaan? _O-

Test A of test B?

Nee niet nodig, tenzij ik een draagtijd heb die een paar keer langer is dan die van een olifant :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:29

Ik kom ook even meelezen voor tips, helaas. Voor mij de eerste keer Corona dus geen ervaringsdeskundige ;)

Die keelpijn is echt killing. Kan veel dingen prima handelen altijd maar keelpijn is daar niet een van. En deze keelpijn is niet grappig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:33

Ik heb echt een hekel aan keelpijn in welke vorm dan ook :')

Heb wel eerder gehad dat het zo pijnlijk was als nu maar dit duurde langer als normaal

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:56

Hoe lang heb jij keelklachten gehad?

Er is gewoon geen peil op te trekken merk ik al. Er zit ook niet echt een logisch verloop in en dat maakt het zo grillig. Ik ben niet vaak ziek maar als ik een virusje oppik dan begint het met keelpijn en op een gegeven moment komt het los, word ik verkouden etc en loopt ‘t weer op een eind. Nu heb ik alles door elkaar, het komt en het gaat en moet je maar een beetje afwachten ofzo :roll:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:13

Susanne schreef:
Ik kom ook even meelezen voor tips, helaas. Voor mij de eerste keer Corona dus geen ervaringsdeskundige ;)

Die keelpijn is echt killing. Kan veel dingen prima handelen altijd maar keelpijn is daar niet een van. En deze keelpijn is niet grappig.

Erg he. Ik heb veel thee gedronken gemaakt van het sap van citroen, stukjes gember en honing. Dan kun je alles mooi eruit zweten en het smeert de keel.
Verder veel kleine slokjes water drinken. En van hier heb ik de tip van excerdin gekregen, wonderpijnstilling tegen keelpijn. Owja en waterijsjes en zacht koud fruit zoals aardbeien eten.

___

De pijn in mijn amandelen begint hier eindelijk wat af te nemen maar verder zit er weinig verbetering in. Met name richting de middag en avond ben ik zo goed als KO door de pijn in spieren, gewrichten en longen. Eten gaat dan ook erg moeizaam tot niet.

Vraag mij echt af of die vaccinaties bij mij überhaupt wat gedaan hebben. >;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:46

Als ik dit zo lees ben ik heel erg blij dat ik geen amandelen meer heb! Wat kunnen die dingen je verschrikkelijk dwars zitten!

Ik ben inmiddels een week uit quarantaine en heb al langer geen klachten meer. Maar de hartslag in rust blijft maar op 80 zitten. Gisteren ook wat last gehad van steken in de hartstreek, klein half uurtje. Daarna was het weer weg. Misschien ook wel gewoon spieren in dat gebied? Iemand die dat herkent?
Echt veel sporten doe ik niet, probeer wel elke dag aan 10.000 stappen te komen. Zondag paardgereden maar heel licht gewerkt, geen last. Dinsdag even flink aan het werk geweest met mijn paard ook nergens last van.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:50

Vandaag op 14 dagen. De vermoeidheid lijkt af te nemen. Ik word alleen ontzettend benauwd als ik wat doe. Vanmorgen een stukje gewandeld maar met die benauwdheid is het bijna niet te doen. Hoop dat dat snel over is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:00

Susanne schreef:
Hoe lang heb jij keelklachten gehad?

Er is gewoon geen peil op te trekken merk ik al. Er zit ook niet echt een logisch verloop in en dat maakt het zo grillig. Ik ben niet vaak ziek maar als ik een virusje oppik dan begint het met keelpijn en op een gegeven moment komt het los, word ik verkouden etc en loopt ‘t weer op een eind. Nu heb ik alles door elkaar, het komt en het gaat en moet je maar een beetje afwachten ofzo :roll:

Begon vorige week dinsdag echt heftig maar daarvoor had ik het af en toe ook al dat het wat zeer deed. Echt wel een dikke week dat het gevoelig was

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:16

Heeft iemand tips hoe ik van dat gehoest af kom? Ik hoest al een hele week en ik krijg er gewoon buikspierpijn van. ;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:18

Ik gebruik Ventolin (voorgeschreven medicijn) en hoest snoepjes tegen de kriebel. Zonder snoepjes hoest ik me helemaal te pletter.

Ik dacht dat ik wel weer wat kon. Maar meer dan een halve dag functioneer ik niet. Pff moe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:58

Movement schreef:
Heeft iemand tips hoe ik van dat gehoest af kom? Ik hoest al een hele week en ik krijg er gewoon buikspierpijn van. ;(

Ik heb de huisarts gebeld en codeïne gevraagd.

Natterman bronchium extra werkt ook bij sommige mensen, ik was daar niet een van :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:19

Zijn er hier mensen die echt benauwdheidsklachten kregen en naar de dokter moesten?

Ik ben astma patiënt, begin het wat moeilijk te krijgen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:24

ivy_power89 schreef:
Zijn er hier mensen die echt benauwdheidsklachten kregen en naar de dokter moesten?

Ik ben astma patiënt, begin het wat moeilijk te krijgen

Hier. Was midden in de nacht dus heb de HAP gebeld. Echter doen ze pas wat als het echt naar een longontsteking gaat, ik moest het meer uitzieken net zoals de rest en ben daarmee naar huis gestuurd. }:0