De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:51

Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb nu pauze, maar blijf hier stiekem even wat langer zitten, Haha.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:52

Ladybird schreef:
Ik ben echt heel benieuwd wat er straks uit die crisisoverleg komt.

Heb net zelf boodschappen gedaan en ik merk toch dat ik makkelijker wat extra meeneem. := heb nu zat in huis iig

Hahaha herkenbaar hier ook. Ik ben niet aan het hamsteren hoor .... ehhhhhh , maar ik heb ongemerkt opeens best heel veel eten in huis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:52

Ik heb ook extra boodschappen gedaan gisteren :j just in case, wat blikken soep, extra afbakbroodjes, wat extra diepvriesspullen.

Ik lunch ook bewust niet met mn collega's vandaag.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:53

Ik zit ook de hele week al thuis. Mag van mijn man het erf niet meer af.
Nu moet ik zeggen ik dat geen probleem vind. Heb ook geen behoefte nu ergens heen te gaan. Hij doet boodschappen. Ik ben druk met de paarden te verzorgen en te trainen dus vervelen doe ik me niet.

Kan me wel goed voorstellen dat als je geen erf hebt en al je bezigheden buiten de deur zijn het echt wel vervelend is om thuis te moeten zitten terwijl je je goed voelt. Soms verlang je in een drukke periode bijv naar een weekje thuis niks doen maar als het een moetje word dan is het vaak vervelend.
Ik hoop echt dat deze ,,rare,, tijd want dat vind ik het, snel voorbij is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:54

Popstra soms moet je er wat van maken, ik ga z in auto met honden naar bos..
Tanken doet dochter morgen voor mij..
Ik gooi sleutels uit raam, zij ze weer terug in brievenbus...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:57

Wanneer alleen alcohol niet voldoende is om op je handen te gebruiken of alle zaken die ze nu in winkels ontsmetten heeft dat dus ook geen enkele zin. Je kunt elektrische apparaten niet even insoppen met dreft. Thuis gebruik ik de goedkoopste handzeep, scheutje dreft en dettol er door .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:57

Popstra schreef:
Ik zit ook de hele week al thuis. Mag van mijn man het erf niet meer af.
Nu moet ik zeggen ik dat geen probleem vind. Heb ook geen behoefte nu ergens heen te gaan. Hij doet boodschappen. Ik ben druk met de paarden te verzorgen en te trainen dus vervelen doe ik me niet.

Kan me wel goed voorstellen dat als je geen erf hebt en al je bezigheden buiten de deur zijn het echt wel vervelend is om thuis te moeten zitten terwijl je je goed voelt. Soms verlang je in een drukke periode bijv naar een weekje thuis niks doen maar als het een moetje word dan is het vaak vervelend.
Ik hoop echt dat deze ,,rare,, tijd want dat vind ik het, snel voorbij is.

Inderdaad het is een rare periode. Ik vind een tandje terug in de maatschappij overigens niks ergs, maar het thuis zitten wordt wel vervelend vind ik zelf. Met name in het weekend, dan wil ik toch graag de hort op of op stap en dat gaat nu ook niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:58

Ik heb normaal altijd wel extra voorraad in huis, omdat ik gebruik maak van goede aanbiedingen o.a., maar ik pik nu hier en daar toch nog wat extra mee er bovenop als ik in de winkel ben voor kleine boodschappen; dingen die we toch veelvuldig gebruiken - extra brood voor in de vriezer bv, extra pak wc papier (ja sorry, ik wil gewoon niet zonder wc papier komen te zitten, lol). Grotere boodschappen bestellen we 1x per week, maar ik ben eens benieuwd hoe snel alle bezorg momenten vol gaan zitten de komende weken en in hoeverre thuisbezorgen dan nog mogelijk gaat zijn - niet dus, voor velen ben ik bang.

Ik vind het niet erg om thuis te zitten. Vermaak me prima met tv en m'n boeken en genoeg spelletjes in huis wat we kunnen doen samen. Zal alleen wel met de hond moeten gaan - maar hier is enorm veel mogelijkheid om echt te lopen waar je vrijwel niemand tegenkomt, dus daar voorzie ik geen problemen in. Hond gaat de auto in en ik stap uit op een verlaten plekje xD

@Popstra,
een rare periode inderdaad ja. Hopelijk gaat het toch niet zo erg meer worden als Italië bv, ondanks dat ze het wel verwachten, en neemt het snel weer af. Maar dat is ijdele hoop ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Echwel schreef:
Popstra soms moet je er wat van maken, ik ga z in auto met honden naar bos..
Tanken doet dochter morgen voor mij..
Ik gooi sleutels uit raam, zij ze weer terug in brievenbus...

We zijn inmiddels wel wat gewend :D

DiantaM

Ik ben vooral blij dat er de komende twee weken best aardig weer aan komt. Dus mocht alles dicht gaan, dan kun je nog wel lekker in je tuin spelen met de kinderen. Ipv alleen binnen zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:59

karuna schreef:
Wat betreft boodschappen, pinautomaten, vanmorgen na gebruik van een hondenpoepzakje bedacht ik. Boterhamzakjes, simpel mee te nemen, pinautomaten werken er op (ja getest) met boodschappen zakje aan en daarmee mandje vastpakken. Na gebruik draai je hem binnenste buiten en gooi je weg. Oftewel ik heb een paar pakjes op voorraad nu ook.

Prima oplossing !

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:59

Het is alleen te hopen dat mensen met kids niet opeens binnenspeeltuinen e.d. als een malle gaan opzoeken, maar ik ga er vanuit dat zulk soort plekken ook dicht gaan als scholen echt gesloten gaan worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:00

cursebreaker schreef:
Het is alleen te hopen dat mensen met kids niet opeens binnenspeeltuinen e.d. als een malle gaan opzoeken, maar ik ga er vanuit dat zulk soort plekken ook dicht gaan als scholen echt gesloten gaan worden.

In Ikea zijn de ballenbakken gesloten. Goed idee

Echwel

Ik heb net voor het eerst online boodschappen gedaan..
Erg vreemd ik moest nadenken over wat ik komende week zou willen eten :D :D

Heb ook wat pingvoer besteld, gooi ik maar in vriezer als ik het nu niet eet kan het mee de camper in..

speurneusc

capopjekop schreef:
Ik zou liever een vakantie mislopen dan een maand of meer geen loon krijgen. Zo'n vakantie is al betaald in de meeste gevallen

Er zijn er zat die afgelopen tijd gewoon geboekt hebben voor nu en nu niet weg mogen/kunnen... tsja eigen schuld zeg ik dan maar.

Voor wie al lange tijd geleden geboekt en betaald hebben, overmacht heel vervelend ja.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:03

Shaggy09 schreef:
Ik zit een beetje in een dilemma.
Ik zit vanwege verkoudheid al heel de week thuis (Brabant) en heb morgen eigenlijk stage (ook in Brabant) maar ga eigenlijk liever niet. Het is in een winkel die sowieso erg klein is en ik heb daar 2 weken geleden mijn verkoudheid ook opgelopen. Maar mijn stagebegeleidster doet niet heel makkelijk. Ik kan gewoon thuis werken maar ze zegt dat ze toch liever heeft dat ik naar de winkel kom. Weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet.

Laat je niet intimideren, denk om je eigen gezondheid, die moet langer mee dan deze stage !

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:03

speurneusc schreef:
capopjekop schreef:
Ik zou liever een vakantie mislopen dan een maand of meer geen loon krijgen. Zo'n vakantie is al betaald in de meeste gevallen

Er zijn er zat die afgelopen tijd gewoon geboekt hebben voor nu en nu niet weg mogen/kunnen... tsja eigen schuld zeg ik dan maar.

Voor wie al lange tijd geleden geboekt en betaald hebben, overmacht heel vervelend ja.

Jij hebt zo te lezen vast geen vakanties in het vooruitzicht staan .... O:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:04

Google en andere bedrijven betalen salaris door:
https://www.ad.nl/ad-werkt/google-gunt- ... ~a7ea0dc4/

Thuiszitten ga ik dood aan. Kan ik niet. Maar zoals ik al zei, heb geen hobby's waarbij ik contact met anderen heb. Dus tandje terug prima, maar raak me niet in mijn hobby's, want daarmee doe ik niemand kwaad. Mijn paard staat in een buitenstal bij mensen op het erf, ik hoef niemand tegen te komen. Dus ook geen probleem.

Niet weg kunnen op vakantie is natuurlijk nooit eigen schuld. Je weet nooit wat er gebeurt immers. En je moet wel blijven plannen. Ik heb ook diverse tripjes in het vooruitzicht. Als ik die moet cancellen en geen geld terugkrijg, dan word ik echt gallig. En ja, dat is dan echt geen eigen schuld. Ik ben nu al aan het plannen voor 2021. Dus het is niet dat je iets kunt voorzien.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:04

In mijn instelling (ziekenhuis) lopen het aantal preventieve maatregelen hard op, o.a. qua bezoek.

Ik snap alleen die oproep van schoolleiders (nos liveblog) niet zo, om alle scholen te sluiten. Waarom ga je zulke verzoeken naar buiten brengen? Laat het gewoon over aan de experts en wacht de persconferentie af. Of hebben schoolleiders tegenwoordig meer inzicht in epidemiebestrijding dan de virologen van het RIVM?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:05

Joman schreef:
Ik behoor tot een risicogroep, want ik heb astma. De hele week ben ik thuis aan het werk en ik probeer contact echt te mijden. Mijn vriend daarentegen gaat gewoon naar zijn werk. Zijn baas vindt het allemaal grote onzin. Vrijdag heeft hij ook nog een leuk uitstapje in Utrecht. Kortom, hij vindt het allemaal wat onzin en ziet het gevaar er niet echt van in...
Die roept dus over zicht uit dat ie ook onder die '1 mtr afstand' gaat vallen ;)

Antonius

Ben ik overdreven bezig dat ik een voorraad stro en hooi ga inslaan goed voor een maand of 4?
Mijn man vindt het belachelijk en volgen met de massahysterie, en enerzijds geef ik hem gelijk, anderzijds knaagt het toch aan mij...

Echwel

Germie bewezen is dat de meeste mensen in bed doodgaan, dus van thuiszitten ga je echt niet dood, je wilt niet dat is wat anders dan niet kunnen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:06

Antonius schreef:
Ben ik overdreven bezig dat ik een voorraad stro en hooi ga inslaan goed voor een maand of 4?
Mijn man vindt het belachelijk en volgen met de massahysterie, en enerzijds geef ik hem gelijk, anderzijds knaagt het toch aan mij...

Als jij er een goed gevoel bij krijgt, dan doe je dat
toch gewoon :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:07

1400 nos persconferentie met hoera gebarentolken eindelijk. Ned 1 radio en online

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:07

Ik kan prima 2 weken thuis zitten. Heb als Hobby gamen en ik kan dus gamen met iedereen en contact hebben :D

Antonius schreef:

Als jij je daar goed bij voelt moet je dat doen! OP komt het toch wel :D