Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:10

Ik vind het een mooi horloge poes!

Bijhouden van alles houd ik ook van <3 ben ook nog zo’n nerd die alles bijhoud en houd van analyses. En Katharina, bedankt voor de tip om het op de laptop in te voeren! Ideaal, gaat ook veel makkelijke dan via het horloge en het werkt perfect. Ik ben blij, nu kan ik mooi mijn eigen schema erin zetten. Hivernaltrail heb ik nog niet ingeschreven, ik werk zaterdags en ik zit een beetje ermee dat ik bang ben veel te langzaam te zijn :o

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:53

Ik zie allemaal prachtige horloges voorbij komen. Heb momenteel de garmin XT 920. Voor een prikkie op marktplaats gekocht maar gaat nu al weer een hele tijd mee. Het belangrijkste voor mij is een lange gps functie zodat die er niet halfweg een ultra mee op houdt maar honderden euro's aan uitgeven vind ik wat te gortig omdat ik verder eigenlijk alleen de basisfuncties gebruik. (tempo, afstand, laptoets, hartslag).Nu geeft die ook nog wel veel meer gegevens hoor.
Voorheen altijd voorgangers van dit horloge gehad.
Schema erin zetten kan ook prima, maar ik wil het schema toch in mijn hoofd hebben. Alles kunnen bewaren vind ik dan weer wel belangrijk omdat ik het ook een beetje gebruik als een soort van logboek door elke training een emi score te geven en een opmerking bij te plaatsen. Op termijn geeft dat terugkijkend soms nieuwe inzichten.
Morgen kandidaat op het sportgala dus dat is weer wat anders dan wedstrijd spanning.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:31

Ik vind het ook mooi Poes, wat vindt je man er lelijk aan? De vivoactive 4 is ook mooi!

Ik houd ook graag m'n trainingen bij, gewoon om te kijken hoe het gaat, verschillen vergelijken en vooruitgang zien (liefst, laatste 2 maanden bijna enkel achteruitgang). Voor het paardrijden vind ik het zelfs gewoon leuk om bij te houden hoeveel uren ik op m'n paard gezeten heb per maand.
Die smartfuncties hoeven voor mij niet. Die van mijn polar werken ook niet zo goed, die gaf vaak aan dat er een bericht was, als het er niet was. Enkel handig om te kijken wie er belt, als je gsm in je handtas steekt of verder weg ligt.

Amai sportgala Greetje!! Spannend!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:40

Ik heb de 4S in t roze, helemaal :)
Ding is echt top! Ik ben vooral intens gelukkig met de gps. Die is echt heel nauwkeurig.
Kan trainingen inladen, actuele tijden bekijken, etc!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:46

Ik vind het ook een mooi horloge!
En wat kan jou het schelen of je man hem wel of niet mooi vind? Als jij hem mooi en fijn vind gewoon lekker om doen toch.

Spannend Greetje, veel plezier natuurlijk!

Mijn trainingen gaan wel lekker eigenlijk.
1,5 week geleden kreeg ik een steek in mijn onderbeen, eerst alleen tijdens het hardlopen maar later ook tijdens gewoon lopen... Baalde als een stekker aangezien ik lekker blessure gevoelig ben. Meteen nieuwe compressie kousen besteld van Herzorg en dat helpt enorm! Tijdens het lopen geen last meer, voel het nog wel als ik ze uit doe.
Gisteren lekkere baantraining; 5 km inlopen - 6x 1000m op 10 km tempo - uitlopen totaal bijna 13 km.
Daarna naar de sportmasseur die me weer helemaal los heeft gemaakt en vervolgens mij heeft gepest met dry needling in mijn onderbeen, maar mennn ik voel nu al verschil zo fijn!! Hopelijk ben ik er nu op tijd bij geweest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:07

Venthe bij welke sportmasseur zit jij? Ik denk dat ik dat ook nodig heb. Alleen dry needling lijkt me zo eng!
Mijn kuit voelt vandaag eindelijk beter.
Maar nu komt er een verkoudheid op. Pfff hoop dat het meevalt, zit er zo niet op te wachten. Wil fit starten zondsg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:54

Vervelend al die pijntjes! Hopelijk iedereen er snel weer vanaf

Mijn man vindt de kleur van de behuizing en bandje vloeken bij mijn huid. Klopt ook wel. Maar ik vind de wijzerplaat mooi en vooral, het horloge ligt me wel. Heb gisteren ook lang zitten kijken naar die roze vivoactive, maar denk dat het scherm me gaat irriteren na de Venu. Dus laat ik het maar zo.

Gisteren mee gezwommen en dat registreerde hij heel mooi, ook gelijk naar runkeeper. Helemaal blij mee :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:12

SV, ik zit bij Moventes in IJsselstein bij Thijs Geurts. Hij kan echt toveren en heeft zoveel gevoel voor zijn vak. Is ook de sportmasseur van veel topsporters (gaat altijd mee met de nederlandse baansprinters en de roeiers), zelf ook hardloper en begeleidt veel marathon lopers. Zeker een aanrader!!
Helaas niet echt bij ons in de buurt maar zeker een ritje waard.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:42

Vanochtend een keer de moeite genomen naar het bos te fietsen en daar te lopen, heerlijk 2 uur gelopen :) Kwam de mountainbike paden tegen en die vind ik zó leuk om te lopen altijd, doet me een beetje denken aan een achtbaan maar dan leuk want ik word er niet misselijk van :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:29

Venthe schreef:
SV, ik zit bij Moventes in IJsselstein bij Thijs Geurts. Hij kan echt toveren en heeft zoveel gevoel voor zijn vak. Is ook de sportmasseur van veel topsporters (gaat altijd mee met de nederlandse baansprinters en de roeiers), zelf ook hardloper en begeleidt veel marathon lopers. Zeker een aanrader!!
Helaas niet echt bij ons in de buurt maar zeker een ritje waard.

Oh dat is wel wat te ver, had gehoopt op wat in de buurt :P

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:30

SV ik vind dry needling zelfs fijn _O- echt niks engs!
Pijntjes zijn altijd vervelend, ik heb er zelf ook veel en vaak last van gehad. Gelukkig kan ik tegenwoordig veel zelf als podo of ik een eventjes naar langs de fysio op het werk :=

Sportgala Greetje, spannend! Veel plezier.

Leuk s1993!

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:43

Ingeschreven voor mijn 2e wedstrijd! 5 km, de earth hour run in Utrecht

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:54

s1993 schreef:
Vanochtend een keer de moeite genomen naar het bos te fietsen en daar te lopen, heerlijk 2 uur gelopen :) Kwam de mountainbike paden tegen en die vind ik zó leuk om te lopen altijd, doet me een beetje denken aan een achtbaan maar dan leuk want ik word er niet misselijk van :D

Heerlijk!! Ik vind dat ook super leuk, van de single tracks! Jammer genoeg hier geen in de buurt, moet 20 min met de auto voordat ik een echt fatsoenlijk bos tegen kom.

Venthe, ik zie op strava dat je goed bezig bent! *\o/*

Julya, nog 2 maanden om te trainen dan! Veel succes!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:15

Al die mooie horloges doen me watertanden. Heb mijn Polar M150 nu een paar jaar, maar vind de hartslagmeter nogal onbetrouwbaar (vorige week omgedaan bij mijn pa toen hij hartproblemen kreeg, niets verontrustends te zien, terwijl cardiogram van de arts maar liefst 50 slagen meer aangaf!) Bovendien moet ik hem zowat na iedere training opladen.

Hier ben ik qua hartslag weer stilaan normaal bij het lopen, alleen heb ik al 2 dagen onwijs spierpijn van het paardrijden (jaja, voor het eerst in de 3 maand na mijn val weer in het zadel gestapt, zelfs al aan een galopje gewaagd, toch braaf paard hoor, rij je na 3 maand zo weer mee weg).

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:11

Oh die horloges <3 Ik word er hebberig van. Mijn horloge is heel simpel en ik zit zó vaak qua kilometers veel lager dan degenen waar ik mee loop. Ik moet alleen wel nog even met deze doen, dat budget is voorlopig even op :D

Vandaag heb ik meegedaan aan de mastboscross, met Manu, mijn hond. Wat heb ik lekker gelopen! Ik heb echt het vertrouwen in mijn lijf teruggevonden vandaag. Ik kon nog wel door en mijn tempo viel me ook niet tegen. De eerste 3 km ging ik vrij hard, dat hield ik niet vol maar gemiddeld 5:57 op 10,5 km trail. Ik heb onderweg wat stukjes van mijn looptraining laatst meegepikt, ging lekker. Ik kwam in een goede flow waarin ik wel nog kilometers door kon voor mijn gevoel. Die finish kwam veel te snel :)

Morgen puinduinrun, zin in! Heel veel trappen en heuvels rennen *\o/* Zonder hond dit keer, meestal loop ik dan juist prettiger :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:12

Hwn wat leuk dat je weer aan het paardrijden bent!

Lusitano klinkt leuk!! Vandaag ook veel plezier en veel succes!

SV ook veel succes vandaag!!

Ik heb gisteren een duurloop van 2u gedaan met 5x korte heuveltjes (2min ). Was best zwaar, maar ben precies toch niet stijf vandaag. Maar goed ook, vandaag op jumping.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:17

Dank je, ben best zenuwachtig.
Ben verkouden en spannend hoe het met mijn been gaat. Dat maakt me wat onzeker vandaag.
Zo nog even in discussie met mezelf over wat ik aan trek. 10u is de start.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:46

Succes supervixen is flinke afstand.
Hier week niet kunnen lopen baal ervan.
Ook in huis amper wat gedaan en beetje energieloos, die kleintjes vreten me op momenteel.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:54

Succes SV!

Mooi tempo hoor lisitano! Dat geeft dan altijd wel vertrouwen voor de volgende dag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:32

Succes SV.

Ik hev mij gisteren ingeschreven voor de Venloop 5km op 29 maart. Zometeen ga ik weer een rondje hardlopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:32

Yesss ik heb het gedaan *\o/*

32.27km, 400HM in 3.18.42, 6.09/km.

Ging super, moest mijn trailmaatje zelfs de laatste kms op sleeptouw nemen :P
Prachtige goed uitgezette route, maar een stuk of 30-40 lopers op de 33km, heerlijk rustig dus.

Afbeelding

Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:34

Wauw wat een super mooie foto's!

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:48

Wauw dat ziet er mooi uit zeg!! En wat knap :D Ik doe het je niet na! Morgen rustdagje?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:49

Jazeker morgen rustdag!
Denk dat ik woensdag weer een stukje ga, ligt er even aan hoeveel spierpijn ik krijg :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:09

Wow ziet er mooi uit hoor SV! En een mooi tempo! Lekker bezig.

Ik heb een lekkere duurkoop van 11,5 km gedaan, voelde lekker aan! En ik heb mijn doel ietsje dichterbij gehaald, begin juni hier de halve marathon. 20 weken nog, dat heb ik vorig jaar ook gedaan dus zou moeten lukken. Hopelijk wordt ik nog wat sneller.