Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:38

Oh..een indoor speeltuin ? := Gillend wegrennen :+

Begint hier weer een overvloed aan kerstkaarten in de vorm van een nietszeggende foto van de kroost te worden {:)-:(
Heb nooit begrepen wat mensen daarmee willen duidelijk maken :+

MyWishMax

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:39

Ik heb dit jaar foto's gemaakt van verschillende honden in de studio die mensen als kerstkaart verstuurd hebben. O:) Met kerstmuts, cadeautjes enzovoorts.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:40

Maar dat zijn dieren <3 :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:40

Inderdaad dat is heel anders :D :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:41

Pandora2 schreef:
Maar dat zijn dieren <3 :')

Mijn idee dus ook <3 De kaarten met kinderen was wel de reden dat ik een aantal jaar geleden zelf ben begonnen met kerstfoto's met dieren maken en die sturen. Dit jaar bleek dat meer mensen dat een leuk idee vonden haha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:47

Indoor speeltuin wat een ellende := Joewel ze beter daar kunnen rennen dan naast de bak natuurlijk

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:52

Mars schreef:
Indoor speeltuin wat een ellende := Joewel ze beter daar kunnen rennen dan naast de bak natuurlijk

Bij de manege hier in de buurt staan vlak voor de binnenbak een aantal speeltuintuigen... echt een droom :7 :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:16

Altijd op kleinschalige pensionstallen gestaan en gelukkig nooit heel veel kinderen die mee komen.

Op mijn vorige stal soms een paar jonge kinderen van stalgenootjes. Die kon ik dan wel hebben.
En mijn Fjordenmerrie is een echte nanny, hahah. Die vind de aandacht fantastisch en heeft bakken vol geduld met de kinders. Dus mochten de kleintjes altijd uitstappen op haar rug. Zo voorzichtig is ze dan! Was wel leuk om te zien.

Op mijn huidige stal hebben 2 bijrijdsters van andere paarden kinderen. Die zijn al wat ouder. Zo in de leeftijd van 8 tot 12. Ze gaan meestal lekker buiten spelen en dan zijn ze de hele ochtend (of middag) zoet. 1 Van de meiden rijdt nu af en toe op mn Fjordje. Dat is echt een heel leuk setje samen. Is ook een rustig meisje. Ik vind het leuk om ze samen bezig te zien.

Verder ligt mijn huidige stal vlak buiten het dorp. In de vakanties zijn er dan wel vaak kinderen die 'aan komen waaien'. Die stuur ik dan wel vaak weg, hahah :Y) Ik hou niet van al dat 'onbekende volk'. De hooiberg ligt langs de weg, dus dat is helaas nogal een kindermagneet in de zomer. Dan zeg ik dat ik toch ook niet bij hen thuis in de voorraadkast ga liggen. :+
En ook degenen die denken dat het een manege is waar ze zomaar even een paard kunnen huren. Die verwijs ik mooi naar de maneges in nabij gelegen dorpen. :evaw:
Sommigen komen echter alleen even aaien of bij de wei kijken. Zomaar brood en andere rommel meegenomen van thuis voeren ben ik ook geen fan van, dus als ik dat zie, zeg ik er ook wat van.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:27

Ik sta gelukkig op een hele fijne rustige particuliere stal met momenteel maar 1 stalgenootje. Ze heeft twee kinderen van 4 en 1,5 maar deze gaan eigenlijk nooit mee, omdat ze niet al te best luisteren. Zo komt mn stalgenootje niet aan haar paard toe, en ik heb ook geen zin om steeds voor oppas te spelen. :Y)

In de nabije toekomst hoop ik te verhuizen naar een vriendin die op het punt staat een huis te kopen met een stuk grond erbij, zodat onze paardjes samen kunnen staan. Zij heeft twee kinderen van 7 en 4 en deze zijn wel allebei heel braaf en goed opgevoed, luisteren bijna altijd en weten genoeg van paarden om geen gevaarlijke geintjes uit te halen. Deze meisjes vind ik eigenlijk wel lief en leuk, en ze zijn ook altijd heel enthousiast als ik kom, ze zijn echt gek op mij :+
Al met al zie ik dat dus best zitten :j

Een manege of grote pensoinstal zal je me van mn leven niet zien.
Ik heb wel eens de kinderen meegemaakt vannde eigenaresse van de pensionstalling van mijn toenmalige verzorgpony, griebels wat een verwende k*tkoters waren dat....
Langs de bak rennen als ik aan het rijden was en er dan opeens bovenuit komen piepen als ik langs reed, want het was zo grappig als mn pony bokte %)
En dan huilie huilie naar mammie als ik er wat van zij, en dan kreeg ík op mn kop 8)7

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:45

Ff inhakend op die verlotingen op facebook....

Afbeelding
Echt sorry hoor, maar WADDEFUCK DOE JE MET 7(!) KINDEREN!?
Nogal wiedes dat je het niet breed hebt! |o

Oke, en nu weer snel over naar de orde van de dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:47

Laurora schreef:
Ff inhakend op die verlotingen op facebook....

[ [url=m/ntT8Uh.png]Afbeelding[/url] ]
Echt sorry hoor, maar WADDEFUCK DOE JE MET 7(!) KINDEREN!?
Nogal wiedes dat je het niet breed hebt! |o

Oke, en nu weer snel over naar de orde van de dag :)

Bizar he.. ga ik echt nooit begrijpen :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:51

Als je zou schrijven ik loot graag mee want ik heb het niet breed met 7 paarden zou je heel FB over je heen krijgen.
Terwijl die naar mijn idee goedkoper zullen zijn dan 7 kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:55

Haha ff testen? :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:56

Maar veel mensen zien kinderen als een onderdeel van het leven en paarden als luxeproduct :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:56

Als je geen cent te makken hebt vallen kinderen ook wel onder luxe, of elk kind wat er meer is dan je kan betalen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:01

"Loot graag mee wij hebben het ook niet breed met 7 kids"
> Het eerste wat in mij op kwam: "Gek hè?" :roll:

Het is net als met paarden (en andere dieren): je kan het ook bij 1 laten als je t maar net aan kan betalen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:06

Ja joh... zie ze in mijn werk genoeg... "geen geld" veel kinderen en een pakkie shag per dag :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:08

Kun je nagaan als ze eens zouden stoppen met roken en gestopt waren met fokken na nummer 2 hoeveel geld ze dan gehad hadden.
Maar nu hangt het met wat pech in de schuldsanering, word alles kwijt gescholden na een paar jaar en dat mogen wij op gaan hoesten.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:16

Ergens wel jammer dat de verstandige mensen niet of weinig fokken. Zo worden die verstandige genen niet doorgegeven...

Terwijl de minder verstandige mensen als konijnen tekeer gaan; de jongen krijgen sws het verkeerde voorbeeld mee, te weinig middelen om zichzelf te ontwikkelen tot verstandig mens en misschien ook wel de verkeerde genen. En hebben zo een grotere kans om in de toekomst dezelfde keuzes te maken als hun ouders... een vicieuze cirkel.

Of is dit een hele verkeerde gedachte? :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:19

Joh, ik ben net drie maanden gestop met roken (whoehoee!) en ik heb nú al bijna 700 euro bespaard, daar kan jk gewoon een heel tweede paard van bekostigen als ik zou willen! (nou spaar ik voor een zadel, dus dat wil ik niet)
Maar echt.... Roken en dan zeiken dat je geen geld hebt voor je kind, het zal er nooit in gaan bij mij. Iets met prioriteiten stellen ofzo

@mairead
Helemaal geen verkeerde gedachte, sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat het gemiddelde IQ aan het dalen is, juist omdat domme mensen zoveel kinderen maken!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:42

Hahahaha ja... herkenbaar! Zie ik ook zeker terug in veel kinderen :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:51

mairead schreef:
Ergens wel jammer dat de verstandige mensen niet of weinig fokken. Zo worden die verstandige genen niet doorgegeven...

Terwijl de minder verstandige mensen als konijnen tekeer gaan; de jongen krijgen sws het verkeerde voorbeeld mee, te weinig middelen om zichzelf te ontwikkelen tot verstandig mens en misschien ook wel de verkeerde genen. En hebben zo een grotere kans om in de toekomst dezelfde keuzes te maken als hun ouders... een vicieuze cirkel.

Idiocracy is een briljante film... die omschrijft exact dit beeld en dan is de wereld dus mega dom over een aantal jaar...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:54

Sanet schreef:
mairead schreef:

Idiocracy is een briljante film... die omschrijft exact dit beeld en dan is de wereld dus mega dom over een aantal jaar...

Deze wilde ik ook net gaan noemen inderdaad.
Zeker eens gaan kijken iedereen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:25

mairead schreef:

:')
Ik ken anders wel een paar artsen die lekker gefokt hebben...5 en 6 kinders lopen er rond. Een arts moet toch wel enige blijk van voldoende verstand in de kop hebben lijkt me :=

Anderzijds gaat voor zo'n aantallen de kinderbijslag ook wel fantastisch de hoogte in :x :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:27

Maar ik denk dat een arts niet fokt en daarna klaagt dat hij het niet breed heeft