secricible schreef:Emmaa_ schreef:Laura, ik vind dit echt nergens voor nodig. Ten eerste baseer ik mijn mening op meer dan 'een artikeltje', en ten tweede zeg ik nergens dat ik het beter weet dan een professionalIk ben geen dietist, heb totaal geen verlangens om er eentje te zijn. Ik geef alleen aan dat ik het onzin vind als er gezegd word dat je best tien stuks fruit op een dag kan eten om maaltijden te vervangen en dat die suikers niet verschillen van andere suikers.
Over het bloedsuikerspiegel had ik het inderdaad fout, en daar neem ik met liefde de schuld van. Ik ging er vanuit dat bloedsuikers hetzelfde zouden pieken, en dat klopt inderdaad niet.
Maar dat is ook absoluut waar, maar dan heb je het over de kcal in suikers. En dat is wat anders dan de invloed die het op je lijf heeft.
Daarom vind ik Jelmer soms ook echt problematisch. Ja, wat hij zegt is (grotendeels) juist, aar de waarheid is zoveel meer genuanceerd. Een kcal is een kcal en in=uit, maar wat er allemaal gebeurt in het lichaam maakt dat zoveel complexer. Alleen al dat je onbewust minder gaat bewegen als je minder gaat eten om iets te noemen. Vooral hoeveel je verbrand is echt bijna niet te meten. En bij vrouwen zorgen hormonen er voor dat het echt nog veel complexer wordt.
Dit wist ik nog niet. Heeft dat te maken met vertraging van metabolisme? Of moet ik dat anders zien?