Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:41

secricible schreef:
Emmaa_ schreef:
Laura, ik vind dit echt nergens voor nodig. Ten eerste baseer ik mijn mening op meer dan 'een artikeltje', en ten tweede zeg ik nergens dat ik het beter weet dan een professional := Ik ben geen dietist, heb totaal geen verlangens om er eentje te zijn. Ik geef alleen aan dat ik het onzin vind als er gezegd word dat je best tien stuks fruit op een dag kan eten om maaltijden te vervangen en dat die suikers niet verschillen van andere suikers.

Over het bloedsuikerspiegel had ik het inderdaad fout, en daar neem ik met liefde de schuld van. Ik ging er vanuit dat bloedsuikers hetzelfde zouden pieken, en dat klopt inderdaad niet.

Maar dat is ook absoluut waar, maar dan heb je het over de kcal in suikers. En dat is wat anders dan de invloed die het op je lijf heeft.
Daarom vind ik Jelmer soms ook echt problematisch. Ja, wat hij zegt is (grotendeels) juist, aar de waarheid is zoveel meer genuanceerd. Een kcal is een kcal en in=uit, maar wat er allemaal gebeurt in het lichaam maakt dat zoveel complexer. Alleen al dat je onbewust minder gaat bewegen als je minder gaat eten om iets te noemen. Vooral hoeveel je verbrand is echt bijna niet te meten. En bij vrouwen zorgen hormonen er voor dat het echt nog veel complexer wordt.

Dit wist ik nog niet. Heeft dat te maken met vertraging van metabolisme? Of moet ik dat anders zien?

Area51

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:50

Bij mij is dat bewegen echt heel duidelijk. Zodra ik minder eet dan ik normaal doe ben ik m'n tsja, stuitereffectje ofzo kwijt. Trap oprennen ipv lopen, hooinetten over stalrand tillen ipv deur open doen en ophangen, minder motivatie om net een beetje extra te bewegen etc...

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:51

Mijn lijstje word toch nog wat anders vandaag:

O: 2 bruine bolletjes met 2 gekookte eieren en een klein beetje yoghurtmayo
T: hoop thee
L: 150 gram zoete aardappel
T: eierkoek, 200 gram cherrytomaat
A: gebakken zoete aardappel, kipdijfilet met ui en champignon
T: bakje kwark en nog een stuk fruit

Nu net na het avondeten heb ik zo'n trek (zoals altijd trouwens). Maar ik wil niet :x Is hier ook een verklaring voor trouwens? Ik heb een bord vol gehad maar toch blijf ik honger/trek houden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:57

Ik heb nooit (nou ja, zelden) drive om te bewegen dus herken t zelf niet :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:09

Ik heb ook altijd nog trek na avondeten, maakt niet uit hoeveel ik op heb. Vaak helpt het om na het eten wat te drinken en minstens een half uur/uur te wachten in de hoop dat je lichaam dan snapt dat je verzadigd bent, want dat duurt bij mij altijd nogal lang. :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:10

Citaat:
Maar dat is ook absoluut waar, maar dan heb je het over de kcal in suikers. En dat is wat anders dan de invloed die het op je lijf heeft.
Daarom vind ik Jelmer soms ook echt problematisch. Ja, wat hij zegt is (grotendeels) juist, aar de waarheid is zoveel meer genuanceerd. Een kcal is een kcal en in=uit, maar wat er allemaal gebeurt in het lichaam maakt dat zoveel complexer. Alleen al dat je onbewust minder gaat bewegen als je minder gaat eten om iets te noemen. Vooral hoeveel je verbrand is echt bijna niet te meten. En bij vrouwen zorgen hormonen er voor dat het echt nog veel complexer wordt.

Dit wist ik nog niet. Heeft dat te maken met vertraging van metabolisme? Of moet ik dat anders zien?[/quote]

Je lichaam wil energie besparen en dat doet het voornamelijk door je onbewuste bewegingen te verminderen. Dingen die je dus niet direct door hebt. Als ik wat meer tijd heb wil ik wel wat artikeltjes daarover zoeken om meer uitleg te geven.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 19:14

Ik heb na het avondeten vaak lekkere trek, trek als in honger zeer zelden. Maar 's avonds is de drang naar chocolade en hartigheid het meest aanwezig. Niks in huis hebben helpt dat gelukkig heel goed tegen :')

Lijstje van vandaag, overdag wat minder aangezien mijn vriend vanavond zijn verjaardag viert:
O: banaan
L: 2 krentenbollen
T: 250 gram druiven
A: huisgemaakte nasi met satésaus, beker drinkyoghurt
T: hopelijk monchoutaart en paar stukjes kaas/worst

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:19

IMANDRA, mag ik je Bullet Journal pagina zien? Ben heel nieuwsgierig en wil ook zoiets maken. Weet alleen niet zo goed hoe.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:24

Maanlicht schreef:
IMANDRA, mag ik je Bullet Journal pagina zien? Ben heel nieuwsgierig en wil ook zoiets maken. Weet alleen niet zo goed hoe.

Zit je niet in het verkeerde topic? :+ :D

Edit: zie nu waar je op reageert, sorry. Ik ben ook wel nieuwsgierig nu.
Ik heb ook een soort bullet journal maar puur gefocussed op fitness en health. Dagelijks opschrijven van maaltijden, mijn workouts schrijf ik er in. En een afvalpagina idd om gewicht bij te houden.
Verder ruimte voor mijn maximale gewichten, doel voor aankomend jaar van gewichten en andere dingen. Plek om crossfitbenchmarks te noteren en wil de leuke workouts er ook nog bij zetten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:29

Secricible, zou ik heel interessant vinden, maar alleen als je tijd hebt hoor!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:54

:wave:

Ik heb een schop onder m'n kont nodig dus kom hier ook weer even lijstjes plaatsen := Ik wil niet per se afvallen (ik weeg mezelf niet) maar ik wil vooral wat lekkerder in m'n vel zitten en weer wat strakker worden. Geen concreet doel dus, maar dat vind ik voor nu wel prima.

Vandaag:

O: /
T: 8 corn thins (oeps :+ ) en een pink lady appel
L: paar stukjes kipfilet en coronation chicken sandwich
A: kip gevuld met mozzarella en gewikkeld in bacon, met 2 aardappelwafels en groenten (tomaat, rode ui, paprika, courgette en aubergine) uit de oven met wat olijfolie, zout en kruiden
T: 1 stukje Bonbon Bloc

B: 3 kwartier HIIT en zo'n 3 kwartier lopen naar de huisarts :+

1732 calorieën in totaal en best prima macro's :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:26

Mijn lijstje van vandaag :) Ik heb ook altijd lekkere trek 's avonds, dat is bij mij echt een valkuil waar het vaak mis gaat.

O: 1 cracker met huttenkase en kipfilet, 1 cracker met huttenkase en gerookte zalm
L: pompoensoep en broodje bapao (helaas)
T: Banaan
A: Bloemkool ovenschotel
T: Kop thee met lepeltje honing

B: luie dag vandaag, rondje met de hond gelopen en buikspier oefeningen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:29

secricible schreef:
Maanlicht schreef:

Zit je niet in het verkeerde topic? :+ :D

Edit: zie nu waar je op reageert, sorry. Ik ben ook wel nieuwsgierig nu.
Ik heb ook een soort bullet journal maar puur gefocussed op fitness en health. Dagelijks opschrijven van maaltijden, mijn workouts schrijf ik er in. En een afvalpagina idd om gewicht bij te houden.
Verder ruimte voor mijn maximale gewichten, doel voor aankomend jaar van gewichten en andere dingen. Plek om crossfitbenchmarks te noteren en wil de leuke workouts er ook nog bij zetten.

Haha is niet heel geweldig hoor. Heb een dot-grid waarbij ik per regel de datum, aantal kilo's, en de cm van taille, heup, arm en been opschrijf. Heb nu nog maar 1 regel, maar ga het rood schrijven als het getal hoger wordt en groen als het lager wordt. Grijs als het zo blijft.
Wilde niet iets doen zoals je altijd al ziet als je ze googled, met zo'n stapjes qua kilo's. Afgelopen jaar ben ik bijv. niks afgevallen qua kilo's door spieropbouw, maar wel omtrek kwijtgeraakt. Zo kan ik alles mooi bijhouden :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:32

Die trek 's avonds heb ik ook last van ja. Ik moet dan ook echt 1x opscheppen en dan klaar, anders eet ik door. Wat bij mij wel helpt tegen het snaaien 's avonds is een rondje wandelen of een andere sport.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:41

Ik ben ook iemand die altijd savonds honger heeft, wat ik ook de rest van de dag eet.. daarom eet ik nu al een aardige tijd geen ontbijt meer (dan heb ik namelijk nooit honger en moet ik mezelf forceren te eten) dus het heft elkaar nu weer een beetje op haha :))

Mijn god.. that moment dat je ouders oliebollen zitten te eten voor je neus en je zelf niet kan eten -O-

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:49

@Navatu Pohh dat is echt killing!

Ik bedoelde trouwens echt 10 minuten nadat ik mijn avondeten op heb, ik denk dat het iets te maken heeft met mijn suikerspiegel?

Ik ben de hele dag al aan het studeren, weinig beweging dus :( morgen maar weer eens een flinke fietstocht maken!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:03

Vandaag weer een slechte dag, maar dat had ik vantevoren al geweten, want we gingen gezellig een high tea doen met vrienden. Helaas ook niet veel gesport, heb vooral in de keuken gedaan, en nu zit ik zo vol, dat het maar geen goed idee is als ik nog buikspieroefeningen ga doen _O-
O: twee boterhammen met hagelslag en honing en een kop thee.
T: niks.
L: drie kleine boterhammen met kaas en vlokken, en beker melk.
T/A: allerlei hapjes van high tea.
T: wss nog kop thee.

B: kwartier intensief losgewerkt met paard (wat inhoud dat ik bijna meer loop dan paard :') ) en 10 minuten gefietst.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:22

Oehhh high tea! Dat is echt zo leuk :)

Ik heb in mijn Bullet journal nu alleen bij elke dag wat ik aan kcal binnen krijg, hoeveel in heb bewogen en wat ik aan ontspanning doe.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:32

Ja, was ook heel leuk! Iedereen heeft wat gebakken en meegenomen, en ik wilde alles proeven :')
Samenvatting, ik zit nu propvol en heb niet eens alles op _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:37

Ben maar alvast een beetje aan het plannen voor morgen

O: Overnight oats met een schep nesquick
T: Gekookt ei
L: Twee volkorenwraps met falafel
A: Nog geen idee. Eet in Utrecht dus zal wel ongezond worden :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:52

Ik heb helaas qua eten een verschrikkelijk weekend voor de boeg :')

Morgen winkelen met een vriendin en dan savonds ergens een hapje eten, hopelijk bestel ik iets gezonds.
Vrijdagavond ook weer uiteten.
Zaterdagavond nieuwjaarsborrel op de manege, gelukkig rij ik, dus geen alcohol.
Zondag het trouwfeest van mijn opa en oma inclusief catering.

Wish me luck... :')

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:55

Ik heb ook alvast gepland voor morgen:

O: smoothie van spinazie, kiwi, sinaasappel en havermout
T: Snelle jelle zero sugar na het sporten
L: Uit lunchen, maar heb even de menukaart bekeken en denk bruin kloosterbrood met ossenworst en uiencompote :+ (gok zo'n 370 kcal maar weet het kloosterbrood niet zeker)
T: 3 rijstwafels met zelfgemaakte tonijnsalade
A: 2 piccolini's + halve mini quiche van de AH (moet uit de vriezer want er moet iets anders in haha)
T: eierkoek en 125 gram vanille skyr

1600 calorieën

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:55

Annikoe schreef:
Ik heb helaas qua eten een verschrikkelijk weekend voor de boeg :')

Morgen winkelen met een vriendin en dan savonds ergens een hapje eten, hopelijk bestel ik iets gezonds.
Vrijdagavond ook weer uiteten.
Zaterdagavond nieuwjaarsborrel op de manege, gelukkig rij ik, dus geen alcohol.
Zondag het trouwfeest van mijn opa en oma inclusief catering.

Wish me luck... :')

Vooral lekker genieten :D :D

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:04

Ik heb dat ook vaak na het avond eten. Zin in koek en chocolade hmmmm <3
Maar écht zo slecht :P

Nu woon ik gelukkig net op mezelf en bepaal ik dus zelf de boodschappen.
Ik haal het gewoon niet meer..
En haal voor vriendlief mergpijpen en borrelnoten, want dat lust ik niet dus pak ik dan toch niet :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:11

Niet halen werkt hier ook het beste, jammer genoeg zit hier sinds een paar jaar een supermarkt aan de overkant, als ik echt trek heb kan ik dat lang niet altijd weerstaan :o