[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:32

Ik heb bij alle drie m'n tattoo's van te voren te horen gekregen wat het zou gaan kosten :j

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:38

Ik kreeg een schatting maar geen exact bedrag hoeveel het moest kosten. Kreeg uiteindelijk ook flink korting op mijn 1e omdat door omstandigheden (fouten van klanten) alles uitliep en ik even moest wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:55

Ik krijg bij grote shops ook altijd schattingen :j Hoe duur het uiteindelijk wordt is afhankelijk van oa hoe veel pauzes ik zelf wil en hoe makkelijk/snel alles gaat. Ik ga er wel bij zeggen dat ik mijn eerste tattoo heb laten zetten in een super toeristische shop (in Utrecht op de Bakkerstraat, midden in het centrum dus) en daar heb ik 250 euro betaald voor iets meer dan twee uur werk. Ik zou er dus niet bang voor zijn dat het heel veel duurder dan dat uitvalt hoor

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:00

Van mijn eerste wist ik de exacte prijs, dat was namelijk 1 van de schetsweek van the ink society. De tweede kreeg ik een uurtarief en een schatting van hoe lang het ging duren. Dus toen kon ik zelf een beetje uitrekenen. Uiteindelijk was hij nog goedkoper dan ik gedacht had :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:02

Thanks voor de reacties :) bij m'n andere twee wist ik van te voren ook wat de prijs (ongeveer) zou zijn. Ik bel zo gewoon even en hoor wel wat ze zeggen. :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:16

Toen ik heen ben geweest voor de schets heb ik ook meteen de prijs gekregen en moest toen ook een aanbetaling doen. Hij is toen 2 weken later ofzo gezet! Maar dat was maar een kleintje.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:21

ben benieuwd wat ze zeggen laughterline

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:54

Ik belde en hij was net bezig met m'n mailtje te beantwoorden :P schatting tussen de 250 en 350, dus dat is in iedergeval een schatting :+ all I needed to know!

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:13

haha ja dat zou ik ook zeggen :P toch vind ik het best een groot verschil haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:36

De schets is nog niet gemaakt dus vind het bijna meer dan logisch dat ze geen precieze prijs kunnen geven. Zo heb ik toch een indicatie :j enne, had de shopmanager aan de lijn, lekker ding! Ik uh bedoel ik geloof hem wel :')

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:39

whahhaah ohh ja dan snap ik het :P dacht dat je je ontwerp al had hihi :) ik ben rustig aan het aftellen tot dinsdag

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:47

ik val even binnen :P

Ik heb al sinds mn 12e een tattoo idee in mijn hoofd, en ben nu 18 en wil hem eigenlijk wel gaan laten zetten. Het moed een tattoo worden met de iris bloem, een lachende boedha (met handen op de buik) en een kolibrie.
dit staat voor de relatie tussen mij en mijn opa en oma van moederskant.

Nu weet ik alleen echt niet waar ik moet beginnen, ikheb wel een klein beetje een idee maar nog niet echt een ontwerp. hoe hebben jullie je artiest gekozen? waar moet je op letten, natuurlijk de ggd verklaring maar verder?

en de plaats ben ik ook nog niet over uit, wil hem waar ik hem zelf kan zien dus rug etc valt af, maar ook makkelijk onder kleding te verdwijnen ivm werk. draag weinig korte broeken etc en voor jurk kan panty dus ik denk nu aan onderbeen of voet.

wil hem ook niet te groot, maar details moeten wel zichtbaar zijn. lastig allemaal haha

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:27

Eloya schreef:
ik val even binnen :P

Ik heb al sinds mn 12e een tattoo idee in mijn hoofd, en ben nu 18 en wil hem eigenlijk wel gaan laten zetten. Het moed een tattoo worden met de iris bloem, een lachende boedha (met handen op de buik) en een kolibrie.
dit staat voor de relatie tussen mij en mijn opa en oma van moederskant.

Nu weet ik alleen echt niet waar ik moet beginnen, ikheb wel een klein beetje een idee maar nog niet echt een ontwerp. hoe hebben jullie je artiest gekozen? waar moet je op letten, natuurlijk de ggd verklaring maar verder?

en de plaats ben ik ook nog niet over uit, wil hem waar ik hem zelf kan zien dus rug etc valt af, maar ook makkelijk onder kleding te verdwijnen ivm werk. draag weinig korte broeken etc en voor jurk kan panty dus ik denk nu aan onderbeen of voet.

wil hem ook niet te groot, maar details moeten wel zichtbaar zijn. lastig allemaal haha

Wil je de echte Boeddha of wil je die lachende dikbuik (Budai)? Verder moet het een mooi geheel worden met de bloem en de kolibrie. Doordat het 3 dingen zijn wordt een voet al snel te klein. Je kan ze ook alledrie apart laten zetten natuurlijk.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:33

lachende dikbuik, onderarm /pols is ook nog optie.
ik had nu zoiets gezien. maar ik zit echt nog in de begin fase van hoe en wat.
Afbeelding

ze moeten wel bij elkaar omdat het emotionele betekenis heeft
andere optie is misschien nog wel om op de ene pols een kolibrie en een iris te doen en op de andere pols een iris en een buddha.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:36

Budai die een iris in zijn hand heeft waar die kolibrie dan naast vliegt? Echter zowel Budai, als de Irisbloem, als de kolibrie vergen veel detail. Dus reken maar dat hij dan op zijn minst een hele bovenarm bedekt.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:20

heb je ook wel gelijk in. de kolibrie en de bloem zijn het belangrijkste,
iemand anders gaf ook als optie iets met het handschrift van mijn opa. ipv een budai

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:26

Bij mij was het startbedrag 60 euro,dan hing het van de grote af wat er bij kwam.
ik was 80 euro kwijt,wat me reuze meeviel.
een naam of ander klein dingetje zat bij de 60 in.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:42

Ik heb het precieze bedrag gehoord, maar wel met de note erbij dat mocht het toch niet in 1 dag lukken, het natuurlijk meer wordt. En als het sneller gaat natuurlijk minder.
Ik mag de 25e om te laten zetten :D

Edit: namen jullie iemand mee? En gewoon 1 iemand?
Bij mij willen 2 mensen graag mee, maar misschien is dag teveel. En anders moeten ze maar afwisselen. :p

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:46

jasz haha bij mijn eerste tattoo had ik 3 mensen mee hahha me zus ,vader en mn vriend en de 2e keer dat is aanstaande dinsdag dan gaat alleen mn vriendin mee. goede afleiding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:47

tot nu toe steeds 1 iemand meegenomen, anders wordt het zo'n...ding ofzo. Lekker rustig met een goede vriend of vriendin gaan waarbij je je relaxt voelt :j

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:48

Ik had mijn dochter mee.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:49

Ik was gewoon lekker in mijn eentje :))

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:53

Ik had mijn moeder mee, maar die is na een kwartiertje weggegaan omdat ik zo lag dat ik niet echt kon praten :+ Voor het bijwerken alleen gegaan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:54

jasz schreef:
Ik heb het precieze bedrag gehoord, maar wel met de note erbij dat mocht het toch niet in 1 dag lukken, het natuurlijk meer wordt. En als het sneller gaat natuurlijk minder.
Ik mag de 25e om te laten zetten :D

Edit: namen jullie iemand mee? En gewoon 1 iemand?
Bij mij willen 2 mensen graag mee, maar misschien is dag teveel. En anders moeten ze maar afwisselen. :p

Ik heb elke keer iemand meegenomen, maar dat was puur omdat ik nog best een stuk terug naar huis moest en zeker na m'n sternum piece ging ik bijna neer dus dat vond ik niet vertrouwd.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:01

Hm ik laat ze wel gewoon lekker afwisselen. Niemand die 7 uur erbij wil zijn. Mogen ze ploegendienst draaien :')