Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:57

Fast food om te bewijzen dat de hoeveelheid kcal leidend is bij het afvallen, en niet de term 'gezond' of 'ongezond'. *\o/*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:01

Aaah zo, dat geloof ik meteen. Ik heb zo geleefd de week van 21 juli (Gentse feesten). Niet ontbijten, geen middageten (omdat je dan dus slaapt), 's avonds hamburger/pizza/pasta en alcohol. Ik was niet afgevallen, maar ook niet bijgekomen. Daar waar ik dus de week erna als vriendlief thuis was, véél méér heb gegeten van 'normaal' eten, en er dan wel meteen 2kg bij was.

Of het gezond is, dat is inderdaad iets anders :') Je bent echt ongelofelijk blij met groente en fruit na zo'n week :P
Laatst bijgewerkt door Stral op 12-08-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:02

Kayleigh_ schreef:
Fast food om te bewijzen dat de hoeveelheid kcal leidend is bij het afvallen, en niet de term 'gezond' of 'ongezond'. *\o/*

oftewel If It Fits Your Macro's ;)

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:11

If it fits your macros is iets heel anders.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:16

Kayleigh_ schreef:

Precies, dit dus.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:55

Sharon gecondoleerd!

verder hebben jullie onwijs veel gekletst haha, weinig van mee gelezen eerlijk gezegd.

mijn lijstje:
O: 150 gram optimel kwark appel-kaneel.
T: 2 delicate wasa crackers 1 met een gekookt ei, 1 met horizon pindakaas + cup a soup.
L: 2 speltboterhammen met geitenkaas en ei.
T: -
A: is nog een ? eet mee op werk, ga zo is in de koelkast kijken.
T: stroopwafel en cola.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:07

Hebben jullie ooit de film Super size me gezien?
Hij werd niet zwaarder maar wel voelde hij zich zwak en werd hij wat chubby (hij mocht dan niet meer bewegen dan de gemiddelde amerikaan op een dag)

Toch niet helemaal wat ik wil. Ik wil juist fit en strak zijn en daarnaast wat kilo's kwijt ;)

Mijn lijstje voor vandaag afgemaakt:

O: Geschrapte worteltjes met havermout
L: 2 rijstwafels met hummus ijsbergsla en 1 gekookt ei
T: Kaas van de markt en alles moest uiteraard goed geproefd worden :o denk wel 150 g in totaal oeps..
A: Linzen spinazie curry met tomaat en een klein beetje feta.

B: Net hardgelopen en straks een stuk wandelen. En op de fiets overal naartoe natuurlijk.

Gek, eergisteren wog ik nog iets van 71,4 zonder kleren. Nu met kleren +hardloopschoenen en een half flesje water op maar 70.5? Nouja het zal wel :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:00

@Kim ja die documentaire heb ik gezien, maar vind het opzich logisch dat je wat chubby (minder strak) wordt als je ook ineens helemaal niet meer mag sporten. Volgens mij sportte hij best veel daarvoor.

Zal ook eens een lijstje posten:

L: 2 volkorenboterhammen: 1 met sandwichspread, 1 met wat boter
A: Runder hamburger op een broodje met: cheddar, sla, tomaat & paprika + 200gr. broccoli
T: Banaan na het sporten, misschien met wat kwark

B: Fitness (30 min cardio en 20 min kracht)

Weinig honger vandaag...

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:22

Ik heb supersize me ook gezien en daarna nooooooooooooooit meer mac oid gegeten :r
Gezond eten (schijf van 5) en gemiddeld bewegen (30min per dag) moet genoeg zijn om op gewicht te blijven, maar dat kennen ze niet in Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:24

Beetje overtrokken brighteyes85, niet iedereen in Amerika heeft overgewicht en eet volgens de standaarden die wij hier zo hard veroordelen. Ja, het patroon is daar iets anders, maar ik denk dat als je naar percentages kijkt het aantal mensen met overgewicht niet eens zo drastisch verschilt van dat in Nederland. Ook hier eten mensen enorm slecht. In Amerika kwam ik in de steden net zo veel dikke mensen tegen als ik hier tegenkom.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:30

Ik wou net zeggen, dat is echt zwaar overdreven. Ik heb een half jaar in Miami gewoond en daar voelde ik mezelf vaak gewoon dik :+ Nu is dat ook wel echt een badplaats waar sport best wel belangrijk is, maar ook in andere plaatsen vond ik het echt heel erg meevallen. In ieder geval veel minder erg dan dat iedereen je hier wijs probeert te maken. Vind dat er daar wel een meer dramatische scheiding is voor zover mij opviel: of je hebt mensen die heel dik zijn of mensen die juist heel erg op hun lijf letten, terwijl ik er in Nederland juist veel 'gewoon gemiddelde' mensen rondlopen naar mijn idee.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:36

Ja snap ik Emmaa maar dat is wel het beeld wat wordt gegeven van Amerika over het algemeen. Ik hoop er zelf nog een keer heen te gaan om te bekijken hoe het daar echt is. Alleen de ziekte cijfers liegen er niet om. Hoewel er meer Amerikanen zijn dan Nederlanders uiteraard.

Navatu das het verschil tussen NL en Amerika in mijn ogen of extreem overgewicht of extreem health freak.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:36

Lis_Ol schreef:
Sharon gecondoleerd!

verder hebben jullie onwijs veel gekletst haha, weinig van mee gelezen eerlijk gezegd.

mijn lijstje:
O: 150 gram optimel kwark appel-kaneel.
T: 2 delicate wasa crackers 1 met een gekookt ei, 1 met horizon pindakaas + cup a soup.
L: 2 speltboterhammen met geitenkaas en ei.
T: -
A: 100 gram aardappels, 150 gram sperzibonen met een klein beetje jus, en een gehakt rol
T: stroopwafel en cola.

ik heb inderdaad ook de documentaire gezien van supersize me.
was me bewust wat al dat fastfood met je deed, maar ik heb t net weer opgezocht en deze man was 11.1 kilo aangekomen in die 30 dagen :x

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:43

Maar dat die man zoveel aan was gekomen had wel meerdere factoren he :))

brighteyes85 schreef:
Ja snap ik Emmaa maar dat is wel het beeld wat wordt gegeven van Amerika over het algemeen. Ik hoop er zelf nog een keer heen te gaan om te bekijken hoe het daar echt is. Alleen de ziekte cijfers liegen er niet om. Hoewel er meer Amerikanen zijn dan Nederlanders uiteraard.

Navatu das het verschil tussen NL en Amerika in mijn ogen of extreem overgewicht of extreem health freak.

Nouja daar lopen ook wel genoeg gewoon gemiddelde mensen, maar gemiddeld zijn er meer 'extreme' gevallen ja, waarbij vooral het overgewicht opvalt :))

Ik had 1 collega die ook behoorlijk dik was.. Maar die mensen hebben echt belachelijk slechte eetgewoontes. Ik was daar 'kitchenmanager' dus ik onder andere op de voorraden in de keuken letten, dus koffie melk en suiker enz.. nou die suiker VLOOG er daar echt gewoon doorheen, en waren echt grote potten suiker.. Stond ik bij haar en die nam gewoon letterlijk een halve kop suiker met een beetje koffie erdoor :+

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:50

Kayleigh_ schreef:
nameless schreef:
Hoe weten jullie hoeveel calorieën je per dag moet binnenkrijgen? Ik vind dit ontzettend lastig te bepalen, hou het nu bij via de app myfitnesspal en probeer de 1500 calorieen per dag aan te houden.

Effe je bmr berekenen in absolute rust (google naar 'BMR berekenen metabolisme') en die uitkomst als minimum aanhouden.

Als je veel sport kun je de uitkomst x 1,5 doen.

Okee dankjewel! :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:01

Pfff jakkes suiker met koffie :P

Zo heerlijk 2 uur lang stevig gwandeld met een vriendin door de bossen. Halverwege een drankje gedaan bij het pannekoekhuis maar we hadden beide wel honger dus ook maar lekker een pannekoek gegeten. Vandaag de hele dag lekker bewogen dus toch een fijn dagje gehad ondanks de pannekoek!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:31

Mijn dagje vandaag:

O: 4 crackers met kipfilet
T: Appel, pakje volkoren melba toastjes
L: 3 droge speltboterhammen
T: raket waterijsje, half pakje volkoren melba toastjes
A: paar stokjes kipsate, wat patatjes, 4 stokbroodjes

B: 3 uur zittend werk

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:59

Gisteren ook prima dag. Vanmorgen gewogen, eindelijk weer onder een bepaald gewicht waar ik net steeds boven bleef hangen. Nu doorzetten! Ben dat gejojo van doordeweeks goed gaan en in het weekend weer feestjes een bbqs zat, dus ik ga me dit weekendniet laten verleiden. :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:53

Ik heb bijna mijn einddoel bereikt. Streefgewicht is 62 kg, stond vanmorgen op de weegschaal en deze tikte 65.2 aan. In totaal nu 5 kg afgevallen. *\o/*

En vooruit mijn lijstje, omdat het zo leuk is :')

O: 2 koolhydraatarme boterhammen met (cereal) suikervrije jam & glas soya ''melk''
T: Geraspte appel met kaneel
L: 200 ml soya yoghurt met 75 g kersen en 20 gram Kays cereal + verkruimeld protein cookie van Body & fit
T: 1 koolhydraatarme boterham met kipfilet
A: Questbar en 150 ceasar salade (zelf gemaakt & zonder dressing)
B: 20 km fiets (op en neer naar werk), uurtje hardlopen en kwartier buikspiertrainen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:54

@Kim345 hmmmm pannekoeken!! :o

@navatu jagghh Koffie met suiker :r en zeker zoveel :P

gister na het werken heerlijk buikspieren en armen getraind en daarna 20 minuten op de powermill gestaan. ik houd echt van dat ding <3

lijstje van vandaag. ( wordt er niet heel gelukkig van)

O: 40 gr havermout, 1 scoop whey isolaat en 20 gr crunchy pindakaas van B&F
T: Appel
L: 300 gr magere kwark met 10 gram muesli(Lidl) 30 gram havermout, 20 gram amandelen en 50 gr blauwe bessen
T: Appel
A: BBQ op mn werk. ik denk dat ik het maar houd bij 1 stukje vlees en iets van sla/komkommer

B: afhankelijk of ik het redt ga ik nog even 30 min cardioen.
D: Koffie, thee en water

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:00

Mayflower: proficiat! Hoe lang ben je bezig en hoe groot ben jij? :)

Marrianne: Zoeken naar iets van kip (niet van die vettige kippenvleugels dan wel :P ) ofzo, dan is het niet zo heel erg! En anders gewoon genieten van je lekker stukje vlees, als het dan toch moet, kan je het maar beter met smaak opeten ;)

Ik vanochtend ontbijt yoghurt + blauwe bessen + lijnzaad + pompoenpitten gemaakt. Was precies alsof ik een bakje eten voor vogels aan't klaarmaken was.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:07

Ik ben 1.75 m en nu sinds eind mei bezig. Heb voor mijzelf geen doel gesteld wanneer ik zoveel kwijt moet omdat dat voor mij niet werkt. :')
Ik wilde mij gewoon fitter voelen en doe het ook mede voor mijn pony, zodat zij ook niet teveel belasting krijgt. Zij moet mij tenslotte wel dragen. (ok, we praten dan wel over een brede :o Haflinger van 1.50 M).

Strai: Dat klinkt inderdaad als samenstelling voor vogelzaad. :+ Was het wel te eten?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:08

Kei goed bezig!

Ik ga vanaf vandaag weer flink aan de slag :-)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:13

Mayflower, wat goed!

Yeah ik was vanochtend weer onder de 70. Ondanks de pannekoek gisteren :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:22

Mayflower: je bent best lang!

Ik heb voor mijzelf nu het doel gesteld dat ik tegen begin oktober toch weer op mijn oud gewicht moet zitten. Er zit gewoon een bepaalde richtdatum in mijn hoofd dus het werkt nu wel even op daar extra gemotiveerd voor te zijn :) Maar ik zal al heel blij zijn als ik geen 7 meer zie staan, en ik ben 1m68 :P

Het was te eten ja :D Ik dacht van dat lijnzaad "als het niet lekker is kan paardlief het nog opeten", maar dat lijnzaad smaak je niet. Die pompoenpitten los smaken wel wat bitter, maar door de yoghurt vond ik het best lekker.
Ik voel mij een gezonde instagram-healthy-hipster-freak nu :P Had de neiging er een foto van te trekken en te delen met de wereld (heb zo'n paar vrienden die nogal ver gaan in het hele gezondheidsgedoe :P )