[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:45

Ik ben 168cm

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:46

Ik ben 1.64 wil wel minimaal de 65 kg halen, maar liever de 60

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:48

'Nee' zeggen moet je ook leren. Ik zei in het begin nog overal volmondig JA! :D op want ik heb het probleem dat ik alles lekker vind. Nou zeg ik overal nee tegen, het is nog steeds een grote uitdaging maar ik ben daarna wel trots op mijzelf. :)

Dide: Mijn streefgewicht was eerst 65 kg, nu 60 kg. Ik ben 1.73 M groot. :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:49

thnx voor de tips yall!

Nee zeggen is indd een kunst op zich! Ik moet ook zeggen dat ik het tot nu toe uit de weg ben gegaan om ergens anders te eten, waar je weinig keuze hebt, dus vanavond wordt de proef op de som!

Mijn streef is tussen 55 en 60 kg maar eigenlijk is mn echte streef broekmaat 38 en een plat buikje! :o (een een gezonde BMI)
Lengte = 1.56

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:49

Ik heb 75 als streefgewicht :) Ik ben 1.80.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:51

Ik ben 1.70 en mijn streefgewicht is nu ook 65 kilo. Als ik daar ben wil ik verder kijken hoe ik me daar bij voel.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:53

Mijn streefgewicht is 56/57 kilo. Ik ben 1.60 groot.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:53

Ik doe het ook in stapjes... 1e streefgewicht is 65...als ik daar ben weer even verder kijken..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:55

nadat ik afegelopen week alleen maar stil stond en aankwam(heeel raar!!) Ben ik eindelijk vandaag 1.3 kg afgevallen. Pff dat had ik echt eventjes nodig zeg, zat er een beetje doorheen. Ik zit nu op de 4kg rond:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:06

Wow, wat gaan jullie weer hard dames haha. Zie veel streefgewichten langs komen. En gedoe met weegschalen. Nou ja, daarom probeer O:) ik dus neit elke dag op die weegschaal te gaan staan maar eens per week. Ik heb nu dus maar weer eens de BMI meter van Voedingscentrum erbij gepakt.
Ik ben dus 159,5 "lang" en ben nu 39 maar wordt 40 en ik weeg nu dus 83,8...

Mijn BMI zit rond de 33 |( , categorie: VEEL te zwaar...

Als ik op mijn streefgewicht van 75 zou zijn is mijn BMI 29,7 hetgeen zo leuk wordt geformuleerd als "te zwaar voor je lengte". Ja alsof ik iets aan mijn lengte kan doen haha. Wat meer afvallen is wenselijk als er gezondheidsklachten in de familie zijn.

Bij 63 (!) zegt ie pas dat mijn gewicht goed is voor mijn lengte... Dat is dus 20 minder dan nu!!!

Ik denk dat ik maar een tijdje ZO :x door het leven moet dan om dat te bereiken.

Nou eerst maar eens naar de 75!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:07

Oei, 3 kilo verschil op de Wii, toch niet zoveel afgevallen, hier dus.

Vanavond ook een etentje, hoop me een beetje in te kunnen houden en iig overdag wat te beperken.

Wat een verschil qua gezicht, negerzoen!

De tip met wekkertje zetten is wel een goede, ik heb zelf ook echt een verstoorde relatie met eten, helaas.
Vind ook opletten en niet doorslaan, daarbij, erg lastig, vooral omdat ik moeder van een dochter ben en een goed voorbeeld wil zijn...

Is een diëtiste niet erg duur?
Ik moet eens kijken welke ziekenfondsvergoedingen daarvoor zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:09

@zilfstar: ik ga ook richting de 40 en dan wordt het idd niet gemakkelijker, maar wel heel belangrijk voor je gezondheid idd.
Ik zou ook een tussentijds streefgewicht instellen, of onder de 80 voor jou om te beginnen, 78 of zo.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:10

Vorig jaar zomer had ik ook een BMI van 34.0, namelijk 110kg bij een lengte van 1.80. Op het moment is mijn BMI alweer 25.8 :D

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:11

Ik ben 22, moeder van 2 Kids, wordt 23 maar die buik, die krijg ik nooit meer plat :P
Dus dat moet niet mijn streven zijn, ben denk ik al blij met 65kg.

Hier een BMI van 25 met 70 en dat is dus goed, maar wil er graag onder.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:15

Dietiste wordt vergoedt, ook in de basisverzekering. Het is wel 4 uur op jaarbasis, maar dan zou je bijv. elke maand 10 minuten naar de dietiste kunnen. (tenminste zo doe ik het..) een consult per keer is bij mijn dietiste best wel duur. :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:18

avaluna schreef:
Oei, 3 kilo verschil op de Wii, toch niet zoveel afgevallen, hier dus.

Vanavond ook een etentje, hoop me een beetje in te kunnen houden en iig overdag wat te beperken.

Wat een verschil qua gezicht, negerzoen!

De tip met wekkertje zetten is wel een goede, ik heb zelf ook echt een verstoorde relatie met eten, helaas.
Vind ook opletten en niet doorslaan, daarbij, erg lastig, vooral omdat ik moeder van een dochter ben en een goed voorbeeld wil zijn...

Is een diëtiste niet erg duur?
Ik moet eens kijken welke ziekenfondsvergoedingen daarvoor zijn.

Ik heb juist van mn dietiste geleerd dat ik de hoeveelheden overdag niet moet gaan verkleinen, want dan heb je juist kans dat je je 's avonds niet kan inhouden en over de schreef gaat.

Bij mij valt de dietiste in mn eigen risico, dus ik betaal het zelf. Ik zit bij vivob (op de website staan de tarieven geloof ik)
Voor mijn gezondheid heb ik alles over! Ik had extentions in mn haar, die heb ik eruit laten halen en heb ook het abbonement op de sportschool opgezegd om wat meer te kunnen sparen. Sporten doe ik dus nog steeds maar buiten en thuis! Ben ook geloof ik nog nooit zo fit geweest sinds!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:24

Roosch, wat rot van je werk!

Negerzoen, je ziet inderdaad goed verschil zeg! Wat super van je! :D

Welkom Daniella, netjes zeg al 23 kilo! :)

Daphne, misschien kan een diëtiste jou verder helpen? Wat vervelend dat je zo in een dip zit!

Corientjuh, super -2 kilo! Altijd mooi meegenomen :D

Welkom terug N0a!

Karin, netjes!

Mayflower_ schreef:
'Nee' zeggen moet je ook leren. Ik zei in het begin nog overal volmondig JA! :D op want ik heb het probleem dat ik alles lekker vind. Nou zeg ik overal nee tegen, het is nog steeds een grote uitdaging maar ik ben daarna wel trots op mijzelf. :)

Dide: Mijn streefgewicht was eerst 65 kg, nu 60 kg. Ik ben 1.73 M groot. :)

Inderdaad. Ik zeg nu ook steeds ‘nee’ en ik merk dat het steeds makkelijker wordt :)

Mijn bmi was 42,7! En nu.. 26.8!!! :D

Ik heb geen streefgewicht in mijn hoofd.. ik ben 1,75 lang en kom van de 130 kilo af.. ik zou 70 heel mooi vinden (BMI van 22,9).. :)

Trouwens, ik ben net gestopt met 2 verschillende medicatie en ik ga waarschijnlijk met nog 1 stoppen (vandaag overleg). Maar het valt me op dat ik ineens veel sneller afval. Ik bleef maar hangen op een bepaald gewicht met medicijnen, slik ze niet meer, eet meer na mijn idee (wel gezond) maar val ineens af...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:25

Nee zeggen gaat mij nu ook heel makkelijk af :) Heb sinds 28 november 2012 geen chipje, gebak, koekje of chocolaatje meer gehad. Ben afgekickt 8-)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:26

Ja dat heb ik ook dat nee zeggen wat makkelijker gaat..
Eet alleen in het weekend of op een verjaardag nog wel is wat..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:28

Leuk al die hardlopers, houden jullie het blessure vrij? Ik loop op het moment 24 minuten aan een. Doe nog geen interval training omdat te belastend is voor mijn spieren en gewrichten. Als ik straks pijnloos 3 keer in de week 5 km kan lopen ga ik de interval training weer proberen toe te passen, daar krijg je toch meer conditie van.

Ik weeg me trouwens 1x in de week. Hebben jullie dat ook dat je voor de ongesteldheid zwaarder bent? Zal wel vocht zijn maar scheelt bij mij al gauw 1.5 kilo...

Hoeveel drinken jullie op een dag en wat voor drinken is het dan?

Mayflower, dat nee zeggen lukt mij ook niet zo goed. Vooral in het weekend niet. Ik kan tegen mezelf heel goed nee zeggen als ik thuis bijvoorbeeld koekjes zie liggen, maar als iemand anders mij vraagt dan is het toch vaak ja..

Bonjoy das knap zeg en wel heel streng. Ik wil graag wat kilo's kwijt, maar wil mezelf niet alles ontzeggen want dan ga ik het echt niet volhouden..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me in het weekend niet zo streng aan mijn dieet houd.
Ik eet dan meer brood met zoet beleg en neem 's avonds ook gewoon chips.
Het afvallen gaat misschien wat minder snel, maar vind het prima zo.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:32

@Calimero ja dat heb ik ook in het weekend gaat mijn gewicht iets omhoog, of blijf steken, maar ga dan naarmate de week vordert weer naar beneden.. Wat kleine pieken dus eigenlijk, maar uiteindelijk wordt het wel steeds lager

Citaat:
Ik weeg me trouwens 1x in de week. Hebben jullie dat ook dat je voor de ongesteldheid zwaarder bent? Zal wel vocht zijn maar scheelt bij mij al gauw 1.5 kilo...

Hoeveel drinken jullie op een dag en wat voor drinken is het dan?

Ik had in de week voor ongesteldheid dat ik niks afviel.

Hoeveel ik drink weet ik niet precies, maar het is grotendeels thee en crystal clear

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:34

Ik heb 's avonds minder trek, dus kan dan gemakkelijker weigeren, is ook mijn grote probleem dat ik nu thuis werk en overdag alleen thuis ben en dan veel, veel, veel te veel eet....

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:36

@regallie, hier idd ook dat probleem , scheelt 1 tot 1.5 kilo ! Ik weeg nu gewoon niet tijdens de periode ;)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:37

ik drink ong. 1,5 water en 0,5 tot 1 liter thee op een dag.
Na het sporten mag ik van de dietiste tussen de 20 cc en 40 cc appelsap of sinaasappel aangelegd met water (dat tel ik dan in de 1,5 liter water per dag)

Met ongesteldheid scheelt het bij mij ook wel wat, meestal dan ff wat zwaarder. (alleen afgelopen keer niet...) Ja precies Donatello, ik vermijd het wegen dan ook maar.

Ik zondig gewoon niet, ook niet in het weekend. Ik probeer wel af en toe iets lekkers savonds verwerkt in de maaltijd te eten, zoals frietjes of die chipsjes als koolhydratenelement. De rest van de maaltijd is dan wel weer mager en gezond...

Het enige waar ik af en toe ineens heel erg zin in krijg is een pizza, maar gelukkig heb ik niet toegegeven aan die behoefte!