[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:23

Ik heb geen koper spiraal.
En idd zetten tegen het einde van je menstruatie

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 00:14

Ik kreeg advies om de eerste zes weken ook een condoom te gebruiken tot de controle bij de HA om zeker te weten dat de Mirena goede zat. In principe is hij wel direct veilig maar dan moet ie wel goed zitten natuurlijk ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:12

Ik heb direct een echo gehad dat ie goed zat :o

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:25

Dan is ie inderdaad gelijk veilig omdat je weet dat ie goed zit haha

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:16

Okee haha ben ik gerust gesteld!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:10

Ik heb mijn allereerste stopweek.
Het is nu 21 uur later nadat ik de ring verwijderd had, en ik heb nog geen bloeding. Is dit normaal, moet ik nog even aankijken en ben ik te haastig, of kan ik beter alvast een afspraak bij de huisarts maken? :=

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:26

Ik zou even rustig afwachten. Ik verwijderde de ring altijd op maandag en werd meestal woensdag of donderdag ongesteld.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:57

Ik heb ook altijd een heftige menstruatie en slik nu levonorgestel 30 Mg. Ik heb zo'n hekel aan mijn menstruatie. Omdat ik ook bijna altijd doorlek en geen enkel maandverband goed is. En omdat je om de drie weken ongesteld moet worden vind ik ook niet fijn. Misschien als ik stop met de pil is het nu minder heftig. Ik kan nergens antwoord opgeven omdat ik het niet weet. :(

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:14

als jullie het over spiraal hebben hier neem ik aan mirena toch?
koperspiraal heeft lijkt mij bijna niemand of wel?

moet volgende week op nacontrole voor de mirena maar ik vloei nog steeds vind dat wel zooo irritant maar ja wist dat het kon

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:54

D_Travis schreef:

moet volgende week op nacontrole voor de mirena maar ik vloei nog steeds vind dat wel zooo irritant maar ja wist dat het kon

Geen zorgen haha. Ik vloeide ook nog bij de controle, was heel normaal zei de gyneacoloog. Een paar dagen daarna is het geloof ik gestopt bij mij. Toen vloeide ik ongeveer 3 maanden elke maand een beetje (alleen maar bruin, oud bloed en heel weinig). Inmiddels wordt ik geloof ik niet meer ongesteld. Weet niet precies hoe lang mijn laatste menstruatie geleden is, maar wel langer dan een maand. Dat vloeien in het begin vond ik ook heel vervelend, maar nu ben ik blij dat ik door heb gezet. Ik heb trouwens idd ook een mirena.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 05:42

Dag allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Eergister heb ik de pil enkele uren later genomen dan normaal en nu heb ik een doorbraakbloeding (terwijl ik dit normaal vrijwel nooit heb). Is het verstandig om een stopweek in te lassen of kan ik rustig doorslikken? Ik wil er eigenlijk het liefst zo snel mogelijk vanaf. Ik ben al vanaf half mei aan het doorslikken, dus nu ongeveer 2 à 3 maanden.

Ik heb al wat op Google zitten zoeken maar de één beweerd dat je beter een stopweek in kunt lassen en de ander beweerd weer dat het niet uitmaakt of je stopt of gewoon door blijft slikken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:18

Ik zie een doorbraak zelf altijd als een teken dat mijn lichaam het er echt uit wilt hebben. Ik slik mijn pil ook door, maar ik spotte gister ineens, dus ben maar gestopt met de pil. Maandag weer beginnen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:58

D_Travis schreef:

Hoezo bijna niemand een koperspiraal lijkt jou? :+ Ik heb er eentje, heel blij mee :j

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:03

omdat gyn tegen mij zei dat dat haast niet meer gedaan werd.
maar omdat hier steeds werd gesproken over spiraal vroeg ik me af of dat dan mirena of koper is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:04

Het wordt inderdaad ook niet als eerste aangeraden, vooral niet bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Mijn huisarts wou al geen mirena voor me voorschrijven, een koper was al helemaal uit den boze. Ik moest me maar uit de voeten maken met de pil en als ik minder hormonen wou moest ik stoppen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:15

Ik heb net een afspraak voor over 3 weken om een koper spiraal te laten zetten :j
Mijn menstruatie stelt niets voor (4 dagen, weinig bloed, weinig pijn, merk er amper wat van) en
ik wil geen hormonen meer. Mijn huisarts vond het helemaal niet 'vreemd' en zei juist dat de aanvraag
en het zetten van spiraaltjes (ook koper!) juist weer populairder werd. En nee ik heb nog geen kinderen.

Het zal wel even afzien worden :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:50

D_Travis schreef:

Ik heb een koper, zou niet weten waarom er niet veel mensen koper zouden hebben? Als je wat opzoek werk doet zijn er niet meer nadelen aan dan mirena.
Maar heb hier toch al een heel deel mensen zien reageren met een koperspiraal, al is het inderdaad misschien net iets minder voorkomend dan mirena.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:21

Emmaa_ schreef:
Het wordt inderdaad ook niet als eerste aangeraden, vooral niet bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Mijn huisarts wou al geen mirena voor me voorschrijven, een koper was al helemaal uit den boze. Ik moest me maar uit de voeten maken met de pil en als ik minder hormonen wou moest ik stoppen.

Nou ja zeg -O- Dat is ook vreemd.
Het werd mij ook niet geadviseerd maar ik begon er zelf over en toen was het prima. Wel de waarschuwing dat het pijnlijk kon worden omdat ik geen kinderen heb gehad :+ Maar dat is geen reden voor haar geweest om tegen te adviseren.

Liever postertjes in dit topic, dit krijg je dus als je niet oplet als je wordt verteld over de bloemetjes en de bijtjes: https://www.minime.nl/artikelen/374/gek ... oor-artsen
In dezelfde categorie:
"Wij hoeven gelukkig geen condoom te gebruiken, hij is toch besneden"
Een moeder van vier kinderen die boos was omdat niemand haar had verteld dat je overdag ook zwanger kon worden.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 04:52

Aria_zz schreef:
D_Travis schreef:

Ik heb een koper, zou niet weten waarom er niet veel mensen koper zouden hebben? Als je wat opzoek werk doet zijn er niet meer nadelen aan dan mirena.
Maar heb hier toch al een heel deel mensen zien reageren met een koperspiraal, al is het inderdaad misschien net iets minder voorkomend dan mirena.

waarom zo fel?!
het was een gewone vraag hoor. Ik vind het niet duidelijkheid om welk spiraal het gaat gaat als men alleen spiraal zegt, en aangezien mijn gyn zei dat koper vaak niet meer geplaatst werd vroeg ik dit dus. niks mis mee als je het wel hebt het was gewoon een vraag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:21

Travis, was helemaal niet fel bedoeld hoor, sorry als dat zo over komt.
Maar mijn vraag was ook gewoon oprecht, waarom zou men minder koper gebruiken? ;) maar je hebt die vraag dus beantwoord. Maar ik denk dat de koperspiraal dusdanig veranderd is dat men eigenlijk niet meer hoeft bang te zijn dat het mis loopt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:10

Ik kom even binnenhoppen....

Ik moet deze week ergens ongesteld worden en vannacht ben ik met heftige krampen wakker geworden. Maar :Vooralsnog helemaal niks. Afgelopen tijd ook geen seks gehad dus zwangerschap is IMO sowieso uitgesloten... Iemand nog enig idee waar die krampen aan kunnen liggen? Is voor mij compleet nieuw dat ik vooraf aan de menstruatie last heb van krampen :=

Overigens ben ik wel aan de pil (laatste strip nu gehad, ik ga eerst kijken hoe ik zonder functioneer) maar het stoppen kan nu nog geen invloed hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:12

Ik heb ook vaak de week van tevoren menstruatiekrampen zonder te bloeden. Geen idee wat daar de oorzaak van is :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:13

Niet iets geks gegeten of wat moeite met de stoelgang?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:19

Stoelgang is wel iets minder goed dan normaal, maar dat komt - denk ik - ook door de combi met vakantie. Maar normaal gesproken zou ik vanochtend al gebloed moeten hebben, dat is nog niet van toepassing :+
(Ja, ik kan daar de klok op gelijk zetten.. Wakker worden en rennen :+)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:21

Darmen kunnen ook hele fijne buikkrampen geven :j Vakantie is vaak geen zegen voor de stoelgang haha, hebben veel last van dan.