ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:30

Haha ja...Ik doe niet eens meer aan huiswerk. Ja van de vakken die ik leuk vind misschien...Jouw onderschrift moet op een t-shirt!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:13

Ik kan het mogelijk ook hebben.heb niet alle kenmerken van het lijstje van p.1 maar wel veel.Deze bijzonder:
Dingen die bij mij van toepassing zijn=
- Emotionele wisselingen
- Chaotisch / Vergeetachtig
- Trekt zich graag terug
- Kan ergens volledig in opgaan
- Grote passie bij interesse
- Gevoelig / Emotioneel / Betrokken
- Een groot creatief talent
- Assertief maar onzeker over zich zelf
- Blijft op de achtergrond
- Laat alles wachten tot het laatste moment
- Altijd ver vooruit aan het denken
- Staren / Kijkt voor zich uit / Lijkt Afwezig
- Snel afgeleid / TV of radio staat altijd aan
- Concentratieproblemen
- Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
- Te veel gedachten
- Perfectionistisch
- Slecht in staat aanwijzingen op te volgen
- Problemen bij het luisteren / stilzitten
- Gaat opruim klusjes uit de weg

de voordelen heb ik maar weinig lijkt het wel helaas Bloos

U kunt zich zeer goed inleven in andere mensen
U bent zeer creatief.
U bent erg gedreven in zaken die u interesseren.
U gaat graag een uitdaging aan.
U geeft niet op als iets uw interesse heeft gewekt
U heeft een zeer scherpe intuïtie
U heeft een groot inzicht in het menselijk brein

de nadelen heb ik meer dan de voordelen Bloos

U kunt zich niet langdurig op één ding concentreren
U toont weinig interesse bij het uitvoeren van opgedragen taken
U bent zichtbaar hyperactief of onzichtbaar.
U lijkt slordig of bent dit ook / U heeft dit leren te verbergen
U kunt bij iets leuks overmatig veel tijd aan details besteden.
U bent vaak teleurgesteld in mensen.
U bent slecht in staat directe opdrachten volledig uit te voeren.
U bent vergeetachtig en/of laat veelvuldig uw spullen liggen.
U bent altijd iets aan het doen met uw handen.
U praat vaak door anderen heen.
U bent soms enkele momenten depressief
U kunt geïrriteerd overkomen. Verstoord in gedachten.
U bent onzeker over uw uitspraken omdat u anderen niet wilt kwetsen
U trekt zich graag terug
U kunt slecht tegen kritiek
U heeft altijd het gevoel gehad dat u anders bent.
U voelt zich regelmatig misplaatst.
U voelt zich regelmatig eenzaam en / of onbegrepen
U bent soms chaotisch en soms overmatig perfectionistisch.
[/quote] [/size][/quote]

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:15

Shego, kun je vertellen welke problemen je in het dagelijks leven ervaart? Dus niet als punten uit zo'n rijtje maar waar jij tegenaan loopt zeg maar, echte voorbeelden Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:29

Ik weet zelf dat ik het heb maar laat me niet testen, ik ga toch niet aan de pillen.Ik heb het meeste problemen met plannen,bankzaken op orde houden,stel alles uit tot het laatste moment.Vermoeidheid, concentratie alles vergeten en enz zenz.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:03

@ marleen, ik heb me er wel op laten testen en ben niet aan de medicijnen hoor!

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:46

je hoeft je ook niet te laten testen, want als je het je leven niet zo danig beïnvloed en je er niet meer 'normaal' door kunt functioneren zal het allemaal wel meevallen en is een diagnose niet echt nodig lijkt me.
En als je er wel echt last van hebt.., hja dan wil je er denk ik ook wel alles aan proberen te doen om er vanaf te komen en daarbij bijv. medicatie

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:12

Alwiene schreef:
Shego, kun je vertellen welke problemen je in het dagelijks leven ervaart? Dus niet als punten uit zo'n rijtje maar waar jij tegenaan loopt zeg maar, echte voorbeelden Lachen

Ik kan me slecht concentreren,ik kan slecht tegen kritiek en ben altijd onzeker over wat mensen van me vinden.
En als iemand ooit,ook al was het al lang geleden,een rottige opmerking maakt,kan ik daar maanden later nog over in zitten.Ik voel me dan niet geaccepteerd en echt ongelukkig.Je kan dus wel zeggen dat ik erg gevoelig ben.
Ik ben er niet zeker van of dit met ADD te maken heeft,dus ga ik een test doen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:24

Shego schreef:
Alwiene schreef:

Ik kan me slecht concentreren,ik kan slecht tegen kritiek en ben altijd onzeker over wat mensen van me vinden.
En als iemand ooit,ook al was het al lang geleden,een rottige opmerking maakt,kan ik daar maanden later nog over in zitten.Ik voel me dan niet geaccepteerd en echt ongelukkig.Je kan dus wel zeggen dat ik erg gevoelig ben.

Hee zusje! Lachen ook van plan bij de add/adhd club te komen? Knipoog
Geen slecht plan om je te laten testen, het kan in de familie zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:51

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:15

Aankaarten bij je psych, vragen of er mogelijk is dat je al eerder aan de medicatie gaat. Hoewel ik er niet echt voorstander van ben mogen sommige mensen ook wel eens ritalin proberen zonder dat ze al een diagnose hebben. Wie weet krijg je het voor elkaar Lachen

Verder is er genoeg te krijgen zonder recept, gewoon drogisterij binnenlopen en vragen naar concentratie verbeterende middelen. Die zijn er genoeg. In hoeverre ze werken is de vraag aangezien ze volgens mij geen invloed hebben op dat wat er in het hoofd van een adhd'er fout gaat Lachen

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:36

Ik meld me ook, ik heb er meestal wel last van en sommige mensen begrijpen het gewoon niet en dat is heel irritant vind ik zelf.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:58

Vervelend dat je zoveel onbegrip krijgt uit de omgeving... Kan veel pijn doen. Sterkte!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:49

Nog zo'n topic wat ik over het hoofd heb gezien... zie al 'n bekende naam uit een HK-topic waar ik meeklets voorbijkomen Doei! Sta er eigenlijk niet van te kijken nav je berichten Haha!

Hier dus zelf ADD en broer met ADHD (en autisme spectrum breeduit in de familie Clown )
Zelf alleen oppervlakkige therapeutische hulp gehad, broer bij psychiater en andere broer in de rompslomp van Riagg etc toendertijd, ik had het allemaal al wel gezien en heb mezelf proberen te vormen. Ik bracht het eigenlijk nooit ter sprake, hield mijn mond als het onderwerp te sprake kwam en verschool mij achter diverse smoesjes. Ik ben ik... en niet alleen ik, maar ook anderen leren maar hoe met mij om te gaan. Met vallen en opstaan, veel onbegrip maar ook begrip en zelf acceptatie kom je er ook wel Lachen Op den duur....

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:51

Shego schreef:
Alwiene schreef:

ben je dan niet hooggevoelig ook? ADD en HSP kan elkaar overvloeien. Heb ik zelf ook

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 12:03

Bij mij ook ADD en licht HSP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:09

Is het slecht als je in je vakantie bijv. een week geen Ritalin slikt en alleen als je naar werk/ school moet?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:58

Juul schreef:
Is het slecht als je in je vakantie bijv. een week geen Ritalin slikt en alleen als je naar werk/ school moet?

Nee, ze doen het bij kinderen wel vaker zulke vakantiestops. Hou er wel rekening mee dat je wellicht weer even wat moet opbouwen als je na een week opnieuw begint Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 14:17

Ik kreeg daarnaast wel te horen dat op het moment dat je stopt je extra last kunt krijgen van je ADD...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:32

laulau85 schreef:
Ik kreeg daarnaast wel te horen dat op het moment dat je stopt je extra last kunt krijgen van je ADD...

Ben ik het niet helemaal mee eens. Rebound sowieso natuurlijk maar dat heb je altijd als je medicatie uitwerkt en je geen nieuwe neemt, maar dat gaat over. Wel ga je je eigen ADD waarschijnlijk veel meer opmerken omdat je nu gewend bent aan jezelf mét medicatie Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:19

snowdon Cool ergens had ik al steeds het idee dat wij elkaar wel erg goed begrepen Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:28

Ik vroeg me steeds al af nav je verhalen... waarom zal zij naar de psych gaan... maar ik ben niet zo iemand die dat vraagt Clown
Puntje bij paaltje... Pling

Vandaag een heel leuk gesprek gehad met een vader van een Aspergerkind.... niet eens zo zeer over dat onderwerp hoor, meer over de paarden en de evt mogelijkheid om daar onze paarden te stallen. Maar soms zou ik wel eens willen dat mijn moeder zo goed er mee overweg zou kunnen met onze gedragingen, als die vader met zijn kind.... en mij.
Ikzelf vermoed bij mezelf ook andere aspecten uit het autismespectrum, maar ADD bleek volgens gezinstherapeut op mij van toepassing... soms denk ik wel eens.. waarom ga ik zelf niet naar de dokter om door die molen van testen te gaan, maar uiteindelijk zal het alleen een stempeltje opleveren? Ik ben tevreden met mezelf en hoe ik ben en mijn vriend ook... (overigens ook zo1 die in t begin zei: goh je merkt het niet aan je) en heb bij mn oudste broer gezien wat het los kan maken, die mallemolen.... nee ik durf niet Lachen

Hmmz volgens mij haal ik nu twee topics door elkaar in mijn reactie, maar ik laat het maar hier staan. Topic over autisme hangt n mindere sfeer.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:01

@snowdon; Ik vond het al zo grappig dat niemand er naar vroeg Knipoog Maar het is soms nogal een 'eng' onderwerp Tong uitsteken Haha zelfs yvette waarmee ik elke week rij heeft het niet eens gevraagt Tong uitsteken

Hebben andere daar ook last van, dat als je zegt dat je naar psych gaat dat mensen bang worden om ernaar te vragen?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:58

Wat is HSP? Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:03

HSP = Highly Sensitive Person (hooggevoelig persoon). Het houdt globaal een bovengemiddelde gevoeligheid voor prikkels in.
Dit is overigens op dit moment geen diagnose die wordt erkend door de DSM-IV en dus geen 'officiele' diagnose die kan worden gesteld door een psych of orthopedagoog. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet bestaat, maar het begrip is nog niet zo afgebakend en dat maakt dat iedereen het in principe overal op kan plakken en dat er geen standaarden voor zijn. Enige voorzichtigheid hiermee is dus wel gewenst.

llitlellady: het kan ook respect voor je privacy zijn. Niet iedereen is gesteld op zulke vragen namelijk. Wil je er graag met anderen over praten, dan kun je het beste duidelijk aangeven wat jij wilt en verwacht en acceptabel vindt, zodat dat voor iedereen duidelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:04

Alwiene schreef:
[naam] schreef:

Nee, ze doen het bij kinderen wel vaker zulke vakantiestops. Hou er wel rekening mee dat je wellicht weer even wat moet opbouwen als je na een week opnieuw begint Knipoog

Okee! Gelukkig. Ik slik het het liefst alleen gewoon als ik het écht nodig heb nl. Ja