Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kun je er ook iets aan doen waardoor er minder vragen komen? Want ik weet niet helemaal hoe ik er mee om moet gaan... ene keer beantwoord ik alle vragen 1001 keer en de andere keer word ik boos omdat ik het zat ben.
moonfish13 schreef:Maarre, leliev?
Wat heb jij dan?
Autist is een grooooot verzamelwoord weet je.![]()
Heb je trouwens nog een boete gehad o.i.d. na het wapenincident?![]()
Dat gebeurt toch nog wel eens dacht ik.
Welshcobfan schreef:hihi leliev, gewoon de manier waarop dingen jou overkomen en hoe je dat zo mooi kan verwoorden dat ik altijd dacht: er is iets met hem aan de hand, maar wat?
en ook voor de complimenten, echt heel lief 
). Maar ik zeg wel duidelijk: ik ben niet je hulpverlener, daar heb je andere mensen voor!

Mijn moeder doet het ook voor mijn vader hahaha
Maar het moet idd wel gezond blijven, en vind dat jij dat heel mooi hebt opgelost door zo duidelijk te zijn tegen hem, het onderscheid tussen vriendin en hulpverlener maken.

want als iemand vraagt naar onze nieuwe auto zeg ik: die is zwart
en daar houd het op voor mij
).
Toen dacht ik: nee bedankt! ik heb het 'werk' al thuis zitten

Zegt iemand: "wat was ook alweer het nummer van die en die?" En dan ratel ik zo het dossiernummer en/of contactpersoon en/of volledige naam en/of plaatsnaam uit... en dan gaat het bij lange na niet alleen om m'n eigen klanten
Dat is wel iets practisch! 
lijkt mij niet altijd even handig als iemand naar een tinker vraagt en jij ratelt er echt alle info uit hahah
Dat lijkt mij toch juist ongezond voor je relatie? Ik word daar niet gelukkiger van, hij ook niet. Dus voor echte hulp moet hij toch ergens anders heen.
Hij houdt zich er ook keurig aan, omdat hij anders de consequenties wel weet: dan ga ik ook uren over paarden praten. en dat vind hij niet leuk 

Lijkt mij niet altijd even leuk, maar het is wel praktisch

Dit is voor ons de beste oplossing om irritatie te vermijden door af te spreken dat weekend hobbyloos is (qua gesprek) en echt tijd voor ons
ik lijk wel gek om dat te proberen hahaha
Hij blijft maar lekker zoals hij is!
Daarom ben ik op hem gevallen
weet je hoe ik het zeg? Zet maar op papier waar je nu tegen aanloopt zodat je het er donderdag met je psycholoog erover kan hebben omdat ik je hier niet mee kan helpen.
). Het woord 'verbod' klinkt hard, maar is niet zo bedoeld (ik word bv niet boos als hij per ongeluk ineens over auto's begint, dan luister ik wel gewoon. Maar kap het wel af als hij te lang erover door gaat). Hij had gewoon een duidelijk woord nodig, vandaar 
Hij gaat zelfs heerlijk mee in mijn enthousiasme