Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:02

Jaa ik was wel in t prikkeldraad gevallen, maar daar as maar 1 krasje van ofzo, de rest was diep en gewoon van mzelf
maar ach, ze geloofde het

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:03

Chiqa schreef:
Door leugentjes en smoesjes op te gaan hangen maak je het alleen maar opvallender, waarom kiezen
jullie er niet voro om gewoon lekker niets te vertellen? Je bent niemand wat verschuldigd hoor Knipoog

Je arm ligt open
ze vragen wat je gedaan hebt

wat denk je dat meer opvalt
als je zegt dat je geen verantwoording hoeft af te leggen?
ik denk dat dát juist nog meer opvalt dan dat je zegt dat je ergens in gevallen bent

Pradaatje

Nee maar mensen gaan wel heel anders tegen je aan kijken..

Dinniej

Dat scheelt dan weer. Lachen
Ik heb nog nooit een smoesje opgehangen dat iemand geloofde. Nagelbijten / Gniffelen

En ik kan moeilijk niks zeggen, want dan bevestig ik sowieso wat zij denken. Nagelbijten / Gniffelen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:04

De mensen van mijn vriendengroep hebben echt wel wat door hoor, ookal vertel ik ze helemaal niks.. ze hebben t vast ook wel eens gezien dat ik niet op aan het letten was ofzo, maar ze zeggen er gewoon niks van...
maar ach, ik heb ze wel door want ze kijken altijd zo erg naar m'n armen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:08

Als je de boelopen heb leggen, dek je dat toch af? En anders
PECH het gaat een ander geen barst aan wat ik in mn vrije tidj zou uitvreten, en JA
ik werk ook, en heb met klanten te maken.
Nooit vragen gehad, en als ik ze wel kreeg gaf ik gewoon geen antwoord, Punt.
Nooit geen gedonder gehad.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:10

Achja.. Ze kunnen er vanalles van denken.. Maar ze weten niet wat er achter hangt..

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:11

Als ze een verklaring hebben, hoeven ze in ieder geval niet meer iets anders erachter te denken.
En doen ze dat wel, kan ik er ook niets aan doen.

Maar al zeg je niks, hebben mensen geen idee wat ze moeten denken, dan gaan ze toch juist zulke redenen zoeken?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:11

Ik moet bij ons op school als ze wat vragen het niet maken om niks te zeggen
dan gaan ze doorvragen, en dan gaan ze dingen vermoeden, tot dat heel de school het weet...

Ik denk dat t gewoon ieders keus is of je er op in gaat of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:15

Je kan het zo gehiemzinnig maken als je zelf wilt.
Heus, je kan niet kijken in het hoofd van de ander.

En trust me...dat valt reuze mee, het zijn je eigen gedachtes die het zo groot maken.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:16

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Lachen
Als ze je vragen waardoor het komt, vragen ze het op zo'n argwanende toon, dat ik al weet wat ze denken. Nagelbijten / Gniffelen Dan kan ik mensen toch beter op andere gedachten brengen?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:19

Daarom, en als je dan zegt van 'Daar heb je niks mee te maken 'dan worden hun gedachte al bevestigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:22

Dinniej dat ze het op een argwanende toon vragen is meestal je eigen gedachte die je eraan geeft.
Mss heb je de neiging om snel iets ergens achter te zoeken?
Houdt dat bij jezelf.......Kan jij je alle voorvallen nog herinneren dat een klasgenoot, colega of
goede kennis mss een keer een wond had tijdens een val of ongeulkje?
Nee, en zo gaat dat ook met de strenge buitenwereld.
Ze zijn niet op zoek naar wat jij allemaal aan het uitspoken bent, want heus....
De gemiddelde Hollander denkt niet aan hobbiechirurgie hoor, hooguit een ongelukje.

Probeer de aandacht daar niet op te richten, trek lange mouwen aan of die er een verbandje om,
er zijn genoeg dingen die wel interessant zijn om de aandacht op te richtten.

Ik heb nog NOOIT vragen gekregen en als ik ze kreeg banketstaaf ik er op een knappe manier overheen,
door de aandacht op iets anders te vestigen, en dat si me altijd goed gelukt.
Maar goed.....dat heb ik ook moeten leren hoor Knipoog
Ik ben egwoon niet op mn mondje gevallen, en daarnaast...Ik ben ook wat ouder.
Mss dat dat ook scheeld hoor Lachen
Maar serieus.....je bent er niet mee geholpen als je er geheimzinnig over doet.
Jij niet, en je emgeving ook niet, je wil toch voorkomen dat ze op hun voorhoofd gaan wijzen als
ze jou de rug hebben toegekeerd?

Want er is geen hond die medelijden met je zal hebben of onder de indruk zal zijn.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:26

Nou, ik ken anders verschillende mensen die er WEL aan denken, zonder dat ik ze iets heb verteld.
Pas nog kwam een jongen die ik maar 1x heb ontmoet op msn tegen me praten, over dat ik automutileerde dus. En dat heb IK hem niet verteld!

En bovendien: ik verzin ECHT geen smoesjes om medelijden te wekken of zielig gevonden te worden hoor! Dan kan ik net zo goed gaan rondroepen dat ik snijd. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind zeggen dat ik door een kat gekrabd ben minder geheimzinnig dan niets zeggen hoor. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Dinniej op 04-10-07 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:27

Nou dan moet je toch iets hebben getoont Lachen

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:28

Ja, per ongeluk ja. Dat gebeurd iedereen wel eens.
Ik heb altijd mijn armen bedekt met sieraden, maar er zitten een paar bijna onzichtbare dunne streepjes litteken van vroeger, en daar had ik net even niet op gelet. Bloos

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:19

Je kan beter hebben dat mensen er naar vragen, want dan maken ze zich blijkbaar zorgen om je of willen ze in ieder geval betrokken zijn bij wat er allemaal met jou gebeurd.

Een paar jaar geleden toen ik nog autimutileerde, probeerde ik het ook zoveel mogelijk te verbergen. Soms ging dat niet helemaal, bij grote wonden, maar niemand vroeg er ooit naar. Zelfs mijn vrienden waren te bang, omdat ze wel een vermoedden hadden wat het was, maar gewoon er bang voor waren om me er mee te helpen.

Ik merk nu wel dat ik zelf heel snel wantrouwig ben wanneer ik iemand met lange mouwen zie lopen als het zonnetje schijnt, of als iemand veel polsbandjes (ideetje voor gym) draagt. Ik had zelf altijd één bepaald vest dat ik aantrok als het heel erg was, want dat vest was niet te warm en kon ik dus ook in de zomer dragen en had lekker lange mouwen. Toen ik er vanaf was, heb ik dat vest weg gegooid. Het haalde te veel herinneringen op. Misschien is dat ook een idee voor jullie als je er echt vanaf wil raken. Zorg dat je er niet steeds aan herinnert wordt. En er zijn ook genoeg andere manieren om je woede/verdriet te uiten, zoals schreeuwen, huilen of een kussen in elkaar meppen. Bij mij gaan de laatste twee vaak gepaard waarbij mijn beste vriend helaas het denkbeeldige kussen voorsteld Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:59

Hhmmzz...Ukkie ik denk dat er een groot verschil is of je dit wíl delen of liever voor jezelf wil houden, denk je ook niet?
Ik weet namelijk dat je geen volle zalen trekt met dit gedrag, daarom houd ik het liever voor mezelf,
ik zie er persoonlijk geen meerwaarde in om het aan een collega oid te vertellen, ik ben namelijk als de dood dat ik niet meer als volwaardig wordt gezien.
Ik weet namelijk hoe een mens kan reageren op iemand die dit gedrag vertoont,
en daar bedank ik voor.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:17

Dat snap ik wel, maar wil je er zelf dan niet van af? Heb je dan geen vreselijk schuldgevoel? Telkens maar tegen jezelf zeggen dat het misschien wel eens op gaat houden, maar steeds verder je eigen grenzen op zoeken.. Ik weet niet of dat bij jou het geval is, dus voel je niet aangevallen o.i.d. Probeer in ieder geval sterk ze zijn voor jezelf. Dit hoeft niet op deze manier. Misschien kun je terecht bij iemand die er op een bepaalde manier toch begrip voor kan tonen, zoals een psycholoog. Praten lucht vaak al op.
Nou zeg ik niet gelijk dat een psycholoog een geweldig idee is, je moet wel echt een klik met diegene hebben. Ik heb een tijd lang bij een vertrouwenspersoon op school rond gelopen en met haar kon ik echt heel goed praten, alsof we dat ene uurtje in de week echt even beste vriendinnen waren. Zij heeft me bij Jeugdzorg opgegeven, omdat zij niet langer dan een jaar met me kon praten omdat ze weg ging. Helaas heb ik veel te lang op de wachtlijst gestaan en had ik het probleem zelf al opgelost voordat ik een intakegesprek met die smurf had. En zij maar alles opnieuw boven halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:10

Hoi Ukkie, ik heb wel hulp hoor, maar heb dat gedrag een beetej geaccepteerd...
Thats me...zo een beetje Bloos De een bijt nagels, de ander pulkt, ik die dit.
Maar moet er nu wel bijzeggen dat de drang nu al een heel tijd weg is.
Als ik erover na ga denken kan het weer terugkomen, maar het gaat nu best goed.
Ik zie het als iets van mezelf, wat ik bij em draag, wat ik nodig heb en wat een ander
dus geen ene flikker aangaat.
Als het fout is gegaan, nou ja jammer.
Als ik dan vragen krijg (krijg ze gek genoeg nooit) dan reageer ik gewoon niet
of weet het zo te besprelen dat het op iets anders uitdraaid.
Is me altijd goed afgekomen, nooit vragen.....<ss heb ik wel een gave ik ben er iig tevreden mee.
Ik vind het namelijk erg belangrijk dat is als vol wordt gezien....

Maar mss speeld de leeftijd ook een rol, denken jullie ook niet?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:53

Ik denk het wel Chiqa Ja

Ik ben 15, en m'n vrienden zijn 15/16/17 rond die leeftijd, die zijn vaak gewoon nieuwsgierig en die hebben al vaak een gedachte, als je dan zegt dat het hun niet aangaat dan is dat meteen van, Ja ze snijdt zichzelf... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:43

Maar Robin, dat gaat ze toch geen ene flikker aan?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:49

Heel veel meisjes, maar vooral jongens, hebben er gewoon geen begrip voor of verstand van. Ik weet nog dat een (ex)vriendin er achter was gekomen en toen kwam ze gelijk naar me toe dat ze het wilde zien. En als er iets is dat je echt niet moet doen, is het dat wel. Het is iets van jou en het geeft een beetje hetzelfde gevoel alsof je in je nakie staat en ze je bewonderen. Vreselijk.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:21

Dat bedoel ik dus ook duidelijk te maken
als ik zeg, gaat je niks aan, dan gaan ze doordringen dat ik het moet laten zien, en ze zijn wel zo dat ze dat me arm vastpakken en me mouw omhoog doen...

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:33

ik had dit topic nog helemaal niet gezien.ik wist ook niet eens dat het automulitatie heette Clown

maar ik doe het dus ook,op het moment gaat het niet zo goed.het is niet echt snijden,maar meer krassen in mn armen.ik wil er ook mee stoppen want ik doe het nou al een halfjaar geloof ik.maar het lijkt wel verslavend ofzo Boos! het is zo moeilijk...