Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janne92

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:17

Ik heb me kin laten verzetten omdat het teveel naar links stond. Jullie krijgen zo snel mogelijk foto update :)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:17

Dank u Megan_, Dit geeft mij weer wat vertrouwen om het vol te houden haha!!
Ik heb overigens voor mezelf geen streven, wil in ieder geval klaar zijn met alles voor ik ga ooit ga trouwen haha maar aangezien we net in ons huisje zitten, zal dat voorlopig nog ff niet gebeuren! Ben nog jong genoeg dus kan nog ff wachten.

Ik moet zeggen dat ik het wel enorm lachwekkend vind dat mensen mij nu een jaar of 16 schatten. Ik ben altijd al jonger geschat hoor daar niet van maar nooit zo extreem. Hadden / hebben jullie daar ook last van?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:41

Heeft een van jullie een goede ortho in de buurt van den haag, rotterdam, leiden? Mijn ortho is namelijk een arrogante banketstaaf en wil mijn beugel er niet uithalen. Alles staat recht en hij blijft maar rekken. Ik ga nu proberen om een ander te vinden om het laatste werk te doen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:01

@pasdedeux, ik had mullee uit zoetermeer :j een erg goede, megan heeft hem ook

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:34

Thanx

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:46

_Cynthia_ schreef:
heeft trouwens iemand van Dhr. Rosenberg gehoord (kaakchirurg)? Wie van jullie heeft trouwens ook een kincorrectie erbij gehad? Dat willen ze bij mij ook evt doen, maar weet niet of ik dit wel echt wil. Heb evt ook foto's hoe het er nu uit ziet.

Ik heb ook een kincorrectie gehad, in combinatie met het naar voren plaatsen van mijn onderkaak.
Een half jaar voor de operatie, hebben ze mijn verstandkiezen uit de onderkaak gesneden.
die lagen nog erg diep, aangezien ik toen 15 was en ze nog lang niet door zouden komen.
Op pagina 21 kun je kijken voor mijn voor-, tijdens- en na-foto's! Daarop zie je duidelijk het verschil in kin.

Ik zou niet zelf gaan bepalen wat je allemaal wel of niet wilt...
Laat het aan je kaakchirurg over, die is kundig en doet deze operaties dagelijks.
Alshet aan mij lag zaten ze ook niet aan mijn kin, maar het is wel veel mooier dan wanneer ik het het niet had laten doen.
Ik had nl. al een puntkin en dat zou alleen maar erger worden na de verplaatsing van de onderkaak.
Mijn kaakchirurg heeft het voor me getekend aan de hand van röntgenfoto's hoe het eruit zou komen te zien.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:55

Mijn chirurg had ook alles getekend aan de hand van rontgen foto's. Volgende week vrijdag mag me beugel er uit en dan is het helemaal klaar :D

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:55

sullebulle schreef:
_Cynthia_ schreef:
heeft trouwens iemand van Dhr. Rosenberg gehoord (kaakchirurg)? Wie van jullie heeft trouwens ook een kincorrectie erbij gehad? Dat willen ze bij mij ook evt doen, maar weet niet of ik dit wel echt wil. Heb evt ook foto's hoe het er nu uit ziet.

Ik heb ook een kincorrectie gehad, in combinatie met het naar voren plaatsen van mijn onderkaak.
Een half jaar voor de operatie, hebben ze mijn verstandkiezen uit de onderkaak gesneden.
die lagen nog erg diep, aangezien ik toen 15 was en ze nog lang niet door zouden komen.
Op pagina 21 kun je kijken voor mijn voor-, tijdens- en na-foto's! Daarop zie je duidelijk het verschil in kin.

Ik zou niet zelf gaan bepalen wat je allemaal wel of niet wilt...
Laat het aan je kaakchirurg over, die is kundig en doet deze operaties dagelijks.
Alshet aan mij lag zaten ze ook niet aan mijn kin, maar het is wel veel mooier dan wanneer ik het het niet had laten doen.
Ik had nl. al een puntkin en dat zou alleen maar erger worden na de verplaatsing van de onderkaak.
Mijn kaakchirurg heeft het voor me getekend aan de hand van röntgenfoto's hoe het eruit zou komen te zien.

Ja dat is waar. Bij mij ziet er van de zeikant helemaal niet uit. Van de voorkant niks mis mee, maar de zeikant pff schaam me dood. Zo hard is het gegaan de laatste jaren. Opeens uit het niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:36

Zoo mijn 1e 2 kiezen zijn eruit, zit hier nu met een megawang.. Voelt nu vooral irritant door de verdoving, zal straks wel pijnlijk worden..
2 april kon die pas de volgende keer weer..

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:26

ai ai ja dat is pijnlijk!

Bij wordt straks de laatste verstandskies eruit gesneden...
Succes 2 april!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:07

Pijn is heel erg meegevallen, op een gegeven moment beetje zeurend, maar niet enorm. Nu irritant dat je er nog niet echt mee kan kauwen haha ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:34

Relaxed, zie dat ze bij jou nu zijn begonnen met het echte voorbereidende werk? :)

Megan bij jou is het echt super mooi geworden!! Knappe meid ben je hoor ;)

Ik ben zonet terug gekomen van de tandarts. Hij snapte niet dat het in één jaar zo erg kon zijn veranderd. En ja hoor, ik ben terug gestuurd met verwijsbrief naar de kaakchirurg in Groningen. Iemand daar ervaring mee?

Ik ben blij, dat hij niet gezegd heeft dat ik me aanstelde maar het wel met me eens was. Ik vind het allemaal écht dood eng, maarja. Nu eerst maar even bellen voor de allereerste afspraak met een kaakchirurg. Gaan vast nog wel maanden en maanden overheen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:39

Ik zit ook in Groningen bij Dr Brouwer, weet nog niet zo goed wat ik van hem vindt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:49

ik moet naar Jansma, was studiegenoot van mijn tandarts ;) En leid nu zijn andere tandartsen op. 8 mei heb ik de eerste afspraak om 11 uur 's ochtends. Harrebarre, zie dr echt tegen op, maar hoop dat het echt mooi gaat worden.. En dat ik dan ook weer wat happy kan zijn met hoe ik er zelf uitzie..

Edit;

Dokter Brouwer? In UMCG? Staat hier niet tussen http://www.azg.nl/azg/nl/azg/de_afdelin ... 089/120979 , net nieuw ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:53

Nee Martini haha!

Ik ben ook zeer benieuwd hoe het gaat worden.. Sinds kort een vriendje en zag er best tegenop om hem te vertellen dat ik een beugel zou krijgen. Gelukkig reageerde die erg goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:39

Hey Janne, ik was eigenlijk wel benieuwd naar recente foto's.. Ik moet waarschijnlijk de zelfde operatie ondergaan...

Ben je inmiddels alweer zo goed als normaal? Normaal eten en zwelling een beetje weg?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:07

Ja ik ben helemaal weer de oude zeg maar, ik kan weer normaal eten en de zwelling is ook weg alleen mijn kin doet nog wel beetje pijn. Mijn beugel is er vorige week ook uitgehaald dus alles is heel snel gegaan ik ben dus 2 maanden ebzig geweest met alles wat ik erg snel vind en ik heb ook niet zoveel pijn gehad gelukkig. Ik lees hier heel veel verhalen dat mensen zo pijn hebben gehad, maar ik totaal niet dus ik weet niet of het aan de operatie ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:19

als ik het goed begrepen heb, heb jij alleen je onderkaak laten verplaatsen naar achteren?

Tandarts zei dat mijn bovenkaak ook wel wat naar voren mocht, wat aanweziger mocht worden zeg maar.. Maarja, eerst maar even wachten wat het intakegesprek zal doen..

Ik heb wel dat, nu het bevestigd is door de tandarts, het aan de ene kant heel erg oplucht (zie je wel, ik had gelijk) en aan de andere kant word ik er nog onzekerder door.. (Zie je wel.. het valt vreselijk op..) Ik kan nu ook niet meer met plezier naar foto's kijken ofzo.. :+

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:57

Vandaag weer naar de ortho geweest. Hij zei dat ik al maar een afspraak moest maken met de kaakchirurg want dat de operatie deze zomer zou plaatsvinden. Ik schrok behoorlijk want ik dacht dat het pas rond Kerst zou plaatsvinden.
We bellen deze maand nog voor een eerste consult. Waarschijnlijk moeten de wijsheidstanden er eerst uit en rond Januari zou ik dan defenitief klaar zijn met beugelen. Ik ben nu al zenuwachtig voor de operatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:08

Zo, dat is best snel al!! Heb je dan niet te maken met een wachtlijst?
Spannend zeg, waar wordt je geopereerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:30

Bij mij gaan er donderdag weer 2 kiezen uit, dan gaat het wel lastig worden want merk nu nog met eten dat het wel lastig is al die gaten in je mond :P Beugel zou er half april inkomen, maar dat lukt denk ik niet omdat dan alle kiezen er nog niet uitzijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:36

Maar hoe heb je dat dan straks, of staan ze dan na de operatie wel zodanig op elkaar dat je weer goed kunt kauwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:41

Die operatie is pas als alles weer strak in een rij staat, daarom eerst de beugel.. Die beuegl trekt de boel neem ik aan vrij snel weer naar elkaar toe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:43

Ooh op die manier :) Ik dacht al.. ;)

Ik weet nog niet of ik wel een beugel moet nog. In ieder geval staat alles nog heel recht. Alleen omdat ik geen stangetje er achter kon (ik mis twee tanden, zijn vervangen door erts-bruggen, en dus kon er geen draadje achter wat ze normaal wel plakken na verwijderen van beugel) waardoor er een beetje ruimte is gekomen tussen hoektanden en kiesjes daarachter boven. Beneden vonden ze het nooit nodig om een beugel te plaatsen. Dus ik hoop dat ik met een beugel periode van max. 6 maanden hoef te zitten.. Vraag me echt af hoelang zo iets nou maximaal kan duren..

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:02

Anoniem schreef:
Zo, dat is best snel al!! Heb je dan niet te maken met een wachtlijst?
Spannend zeg, waar wordt je geopereerd?

Ja, er is een wachtlijst. Ik dacht dat het eerste consult bij de kaakchirurg sneller zou plaatsvinden, maar het is toch 2 Juni geworden.
Ik wordt geopereerd in Klina (België), is niet zover van waar ik woon + mijn moeder werkt daar als verpleegster dus kent enkele kaakchirurgen daar.