verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:38

Straks gebeurd het mensen, kwart over 2. Bloos!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:31

Indomitable schreef:
Ik mag 8 november naar de kaakchirurg om mijn verstandskies eruit te laten halen, hij groeit dwars naar mijn wang toe. Ik had afgelopen maandag al mijn moed verzameld om naar de tandarts te gaan ik was er al 63 maanden niet meer geweest en nu dit. Bruh ik zie het echt niet zitten :'(
63 maanden?! Jeetje, dat is lang! Vond je het zo eng? Ach gut

UpToDance schreef:
Straks gebeurd het mensen, kwart over 2. Bloos!
Sterkte, komt vast allemaal goed! Bij mij gaat ook alles goed, maar vanochtend na het opstaan proefde ik wat bloed ineens. Heb even gekeken en volgens mij is het wondje wat gaan bloeden. Even wat water erlangs gespoeld met de spuit en nu wacht ik maar even met eten... Hongerrrrrrrr!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:36

Nouja ik weet ook wel dat het misschien aangepraten angst is, ik ben al eens eerder voordat ik binnen was 3 keer flauwgevallen, hyperventillatie, misselijk dus ja ik vind het doodeng :S

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:16

Nou ik heb wat moed verzameld om achter me computer te gaan zitten! Ik was niet echt zenuwachtig, pas toen ik in die stoel lag en zo'n operatiejasje over me heen kreeg werd ik wat nerveus. Die verdovingsprikken vielen mee vond ik, je voelde het wel even maar echt heel veel pijn deed het niet zoals sommige beweren. Mijn kies wou er niet uit, en de eerste 10 minuten voelde ik alleen druk als ze hem eruit probeerde te halen(druk is heel normaal), maar daarna begon het wat gevoelig te worden en later ook pijnlijk. Het doe nu nog steeds pijn, terwijl ik nogsteeds verdoofd ben! Ik heb toen ik thuis kwam die pijnstillers meteen genomen en ben toen in bed gaan liggen. De pijn was wat weggetroken maar net toen ik wat vla at kwam die pijn weer terug. Moest trouwens met een héél klein lepeltje eten want kreeg mijn mond niet ver open! Hoop dat die verdoving snel uitwerkt want vind het geen fijn gevoel zo'n verlamde lip, en loop er al sinds half3 mee. Clown

Ik vind het dus best tegenvallen, had het beter verwacht. Bloos

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:33

Oef, dat klinkt niet fijn, hopelijk gaat de pijn snel weg. Ik zou niet plat gaan liggen als ik jou was, daardoor stroomt er bloed naar je hoofd en komt er druk op het wondje te staan waardoor die open zou kunnen gaan. Mij is aangeraden gewoon rechtop te gaan zitten/liggen, ik heb dat ook gedaan (de hele dag beetje half onderuitgezakt tv gekeken Haha! ) en ik slaap nu al twee nachten met vier kussens onder mijn hoofd, ook een beetje rechtop dus. Ik heb nog nergens last van gehad (kan ook alweer een beetje crackertjes eten zelfs) maar als ik me buk of te snelle bewegingen maak, voel ik het bloed wel kloppen bij het wondje in mijn mond. Ik doe dus nog even rustig aan.

Vervelend is dat trouwens he, je hebt honger/trek en je kunt niks of heel weinig eten...sterkte iig Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:50

Zwartwitje schreef:
Oef, dat klinkt niet fijn, hopelijk gaat de pijn snel weg. Ik zou niet plat gaan liggen als ik jou was, daardoor stroomt er bloed naar je hoofd en komt er druk op het wondje te staan waardoor die open zou kunnen gaan. Mij is aangeraden gewoon rechtop te gaan zitten/liggen, ik heb dat ook gedaan (de hele dag beetje half onderuitgezakt tv gekeken Haha! ) en ik slaap nu al twee nachten met vier kussens onder mijn hoofd, ook een beetje rechtop dus. Ik heb nog nergens last van gehad (kan ook alweer een beetje crackertjes eten zelfs) maar als ik me buk of te snelle bewegingen maak, voel ik het bloed wel kloppen bij het wondje in mijn mond. Ik doe dus nog even rustig aan.

Vervelend is dat trouwens he, je hebt honger/trek en je kunt niks of heel weinig eten...sterkte iig Lachen

Ja zoiets las ik hier okal in het topic, is ook wel logisch dat je niet plat moet liggen. Diegene die mij had geopereerd heeft er niks over gezegd, heel raar. Ze heeft trouwens helemaal niks gezegd en alleen een folder meegegeven!

Dankjewel, jij ook sterkte he. Kusje

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:27

Hoelang mag je eigenlijk niet roken?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:33

Dat is volgens mij eerder al in dit topic besproken, moet je even terugbladeren Lachen
Ik zou het iig niet weten, ik rook gelukkig niet Knipoog

Vreemd dat je dokter verder niet echt wat gezegd heeft.. mij hebben ze wel wat adviezen gegeven die best belangrijk zijn, zoals dus niet liggen/bukken, niet in de zon gaan zitten, telkens 5 minuten ijs erop, 5 minuten ijs eraf, en dit gedurende de eerste paar uur. Ook heb ik zo'n krom spuitje meegekregen waarmee ik de boel kan doorspuiten met wat water als het na een paar dagen wat begint te stinken (= ontsteken). Heb jij dat niet gekregen?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:40

Zwartwitje schreef:
Dat is volgens mij eerder al in dit topic besproken, moet je even terugbladeren Lachen
Ik zou het iig niet weten, ik rook gelukkig niet Knipoog

Vreemd dat je dokter verder niet echt wat gezegd heeft.. mij hebben ze wel wat adviezen gegeven die best belangrijk zijn, zoals dus niet liggen/bukken, niet in de zon gaan zitten, telkens 5 minuten ijs erop, 5 minuten ijs eraf, en dit gedurende de eerste paar uur. Ook heb ik zo'n krom spuitje meegekregen waarmee ik de boel kan doorspuiten met wat water als het na een paar dagen wat begint te stinken (= ontsteken). Heb jij dat niet gekregen?

Nee wel mondspoel water, ik heb het trouwens niet gekoeld. Ze zeiden wel dat als ik thuis kwam het ff moest koelen en dat was het eigenlijk. Voor de rest heeft ze niks gezegd! Waarom mag je niet in de zon?

Doet/deed het slikken ook zeer bij jou?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:46

Mondspoelwater heb ik dan weer niet Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb trouwens wel gelezen/gehoord dat het niet slim is om ijskoude dingen te eten of drinken, dus spoelwater koelen lijkt mij ook niet prettig. Maar misschien werkt het wel hoor, ik bedoel, als de dokter dat zegt Knipoog
Verder heb ik ook gelezen dat je hele mond spoelen, zoals je dat normaal ook weleens met listerine doet (dus echt ruig) ook niet handig is de eerste paar dagen omdat dat je wond open kan halen.

Ik mocht niet in de zon omdat dat de zwelling zou bevorderen. Ik heb nu eigenlijk haast geen zwelling meer, dus ik mag van mezelf weer in de zon.. niet dat die er is, maar dat is een ander verhaal Haha!

Slikken deed in het begin wel een beetje zeer, maar vooral omdat je tong dan een rare kronkel maakt en dus langs het wondje kwam. Nu doet slikken helemaal geen zeer meer.

Is je verdoving al uitgewerkt? En heb je eigenlijk hechtingen gekregen?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:49

Ik had trouwens de eerste nacht een oude kussensloop om mijn kussen gedaan voor het geval dat ik zou gaan bloeden of kwijlen, ook had ik vier kussens onder mijn hoofd (ik heb ook nog overwogen om in het bed van mijn moeder te slapen, die heeft zo'n in hoogte verstelbaar bed, dat was ook mooi geweest). Ook heb ik mijn haar zodanig gefixt dat het onmogelijk was om op mijn rechterwang (= de zere kant) te liggen Haha! en ik heb de nacht overleefd, dus misschien heb je daar wat aan Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:52

Zwartwitje schreef:
Mondspoelwater heb ik dan weer niet Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb trouwens wel gelezen/gehoord dat het niet slim is om ijskoude dingen te eten of drinken, dus spoelwater koelen lijkt mij ook niet prettig. Maar misschien werkt het wel hoor, ik bedoel, als de dokter dat zegt Knipoog
Verder heb ik ook gelezen dat je hele mond spoelen, zoals je dat normaal ook weleens met listerine doet (dus echt ruig) ook niet handig is de eerste paar dagen omdat dat je wond open kan halen.

Ik mocht niet in de zon omdat dat de zwelling zou bevorderen. Ik heb nu eigenlijk haast geen zwelling meer, dus ik mag van mezelf weer in de zon.. niet dat die er is, maar dat is een ander verhaal Haha!

Slikken deed in het begin wel een beetje zeer, maar vooral omdat je tong dan een rare kronkel maakt en dus langs het wondje kwam. Nu doet slikken helemaal geen zeer meer.

Is je verdoving al uitgewerkt? En heb je eigenlijk hechtingen gekregen?

Ik moet ook niet echt ruig spoelen hoor! Dat kan ik niet eens.. kan me mond nu echt bijna niet meer open doen. Het heet trouwens Chloorhexidine mondspoeling, is is speciaal voor de mond, tanden -en tandvlees. Mijn verdoving is helaas nog niet uitgewerkt, en ik heb hechtingen gekregen ja. Stuk of 2/3 geloof ik. Jij ook?

Ik zal ook wel een oude kussensloop om mijn kussen doen want ben bang dat ik erg ga kwijlen, doe ik nu al! Huilen van het lachen
En hoop dat ik beetje goed kan slapen en dat het morgen minder is. Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:53

Hoelang duurde het bij jou voordat je verdoving was uitgewerkt?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:56

De dokter zei dat het na 3uur uitgewerkt was die verdoving, hij werkt nu al 5 en een half uur. Huilen van het lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:12

Hihi, misschien blijft het wat langer hangen bij je Knipoog
Bij mij duurde het ook dik vier/vijf uur hoor, pas tegen de middag was het helemaal weg.

Ik heb ook hechtingen, godzijdank oplosbare (maar volgens mijn zus die dierenarts is blijven die dingen dus nog wel een week of zes zitten Nagelbijten / Gniffelen ). Geen idee hoeveel. Ik zie volgens mij wat witte draadjes zitten achterin mn mond, maar zeker weten doe ik het niet, want mijn mond gaat maar op een kiertje open en dan nog moet ik me in rare kronkels buigen om het licht goed naar binnen te laten schijnen Haha!
Er past nu ongeveer een vinger tussen mijn boven- en ondertanden. Zo maar eens even wat eten maken, ik heb gister quiche gemaakt en dat is wel aan te raden, als je alle ingredienten goed fijn hakt/snijdt kun je best een boel naar binnen slurpen.. hihi. Het bladerdeeg heb ik maar laten liggen, helaas, want dat is nu juist zo lekker..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:17

Zwartwitje schreef:
Hihi, misschien blijft het wat langer hangen bij je Knipoog
Bij mij duurde het ook dik vier/vijf uur hoor, pas tegen de middag was het helemaal weg.

Ik heb ook hechtingen, godzijdank oplosbare (maar volgens mijn zus die dierenarts is blijven die dingen dus nog wel een week of zes zitten Nagelbijten / Gniffelen ). Geen idee hoeveel. Ik zie volgens mij wat witte draadjes zitten achterin mn mond, maar zeker weten doe ik het niet, want mijn mond gaat maar op een kiertje open en dan nog moet ik me in rare kronkels buigen om het licht goed naar binnen te laten schijnen Haha!
Er past nu ongeveer een vinger tussen mijn boven- en ondertanden. Zo maar eens even wat eten maken, ik heb gister quiche gemaakt en dat is wel aan te raden, als je alle ingredienten goed fijn hakt/snijdt kun je best een boel naar binnen slurpen.. hihi. Het bladerdeeg heb ik maar laten liggen, helaas, want dat is nu juist zo lekker..

De verdoving is langzaam uitgewerkt en de pijn is niet te harden. Mijn wang begint nu(!!) al dik te worden en kan mijn mond nu echt niet meer open doen, kan nog net aan iets drinken. Net maar weer pijnstiller genomen hopen dat het wat werkt. Duik straks me bedje in, hopen op verbetering morgen want wil wel naar me paardje, hij wordt geschoren en daar MOET ik bij zijn. Bloos

Ik eet havermoutpap met lekker veel suiker, is ook lekker! At dat trouwens met een theelepeltje dus heb er heeeel lang over gedaan. Huilen van het lachen

Ik heb ook oplosbare hechtingen gelukkig!! Jij kan je mond dus ook nog niet ver open doen? En het bladerdeeg is inderdaad het lekkerst! Huilen van het lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:38

Nee ik krijg mijn mond niet echt bepaald goed open, nog steeds niet.. Volgens mij is het ietwat gaan ontsteken ook, ik proef namelijk de hele tijd zo'n vieze smaak en vanmorgen had ik barstende kop/kaakpijn. Nu gaat het weer goed. Heb even het ziekenhuis gebeld en er werd me aangeraden om juist langs die kant te eten (!) en het goed schoon te houden. Dat langs die kant eten is zodat je je andere kaak niet overbelast ofzo.. weet dat mens veel dat ik soms wekenlang maar langs één kant eet als ik weer eens aften heb Nagelbijten / Gniffelen
Het uitspuiten gaat goed maar dat vind ik wel vies en eng, dus ik word er een beetje misselijk van.
Heb wel weer een bakje appelmoes, wat ijs, een stukje speculaas en wat koekkruimeltjes op. Ik moet ook echt wat gezondere dingen gaan eten.. er ligt hier ook nog een mango voor me, maar die is zo groot, daar doe ik vast uren over Clown

Hoe is jouw eerste nacht gegaan? Ben je nog naar je paard geweest? Wel rustig aan doen he! zeker als het zo'n pijn doet Ach gut

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:01

Hiernog 1 die er eerdaags 4 moet gaan laten uittrekken.
Vreselijk, aangezien ik een hekel heb aan naalden, en de tandarts Vork

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:15

Als je je ogen dichtdoet zie je de naald niet aankomen Knipoog

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:03

Zwartwitje schreef:
Nee ik krijg mijn mond niet echt bepaald goed open, nog steeds niet.. Volgens mij is het ietwat gaan ontsteken ook, ik proef namelijk de hele tijd zo'n vieze smaak en vanmorgen had ik barstende kop/kaakpijn. Nu gaat het weer goed. Heb even het ziekenhuis gebeld en er werd me aangeraden om juist langs die kant te eten (!) en het goed schoon te houden. Dat langs die kant eten is zodat je je andere kaak niet overbelast ofzo.. weet dat mens veel dat ik soms wekenlang maar langs één kant eet als ik weer eens aften heb Nagelbijten / Gniffelen
Het uitspuiten gaat goed maar dat vind ik wel vies en eng, dus ik word er een beetje misselijk van.
Heb wel weer een bakje appelmoes, wat ijs, een stukje speculaas en wat koekkruimeltjes op. Ik moet ook echt wat gezondere dingen gaan eten.. er ligt hier ook nog een mango voor me, maar die is zo groot, daar doe ik vast uren over Clown

Hoe is jouw eerste nacht gegaan? Ben je nog naar je paard geweest? Wel rustig aan doen he! zeker als het zo'n pijn doet Ach gut

Mijn eerste nacht ging echt poedersuiker! Heb amper geslapen helaas..
Vannochtend en vanmiddag had ik nog veel last en ook hoofdpijn, maar nadat ik mijn pijnstiller om 15:00 heb genomen ging het een stuk beter! Ben wel de hele dag bij me paard geweest voor wat afleiding dus ben nu echt kapot! Voel de pijn ook weer erger worden dus neem straks nog een pijnstiller en ga ook even spoelen voor 't eerst. Bloos

Ik voel me hechtingdraadje gewoon zitten soms echt eng!! Bloos!
En heb net wat havermoutpap op, voorderest beetje vla gegeten en meer ook niet. Ik kan trouwens echt niet met die zere kant eten hoor! Jij wel? Ik ging vannochtend trouwens bijna over me nek toen ik die pijnstiller moest opdrinken. Zóóó vies! Bloos!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:36

Oooh meisje, komt allemaal weer goed Ach gut
Naar he, ik ging ook de eerste keer bijna over m'n nek van die pijnstiller, maar gek genoeg begon ik het sinaasappelsmaakje steeds meer te waarderen Knipoog
Ook werd ik bij de eerste keer spoelen acuut misselijk, dat is gewoon nasty

Ik heb dus net geprobeerd langs "de" kant te eten, maar dat doe ik dus mooi niet meer voor een tijdje.. het lijkt me wel logisch dat mijn spieren daar weer een beetje aan het werk moeten, maar ik wil geen etensresten in het gat hebben. Misschien probeer ik wat kauwgom te kauwen daar ofzo.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:01

Ohw jeetje nog 3 weken voor mij...... ik geloof ook niet dat ik dit allemaal moet gaan lezen, maar gewoon op me af moet laten komen, maar die berg is zo hoog!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:24

UpToDance, hoe is het nu met jou? Lachen

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 21:33

Ik heb al een tijdje niet meer gepost, vandaar deze weer hier Lachen !
Wat is er al veel bijgepraat zeg, veel mensen die ook met deze ondingen te maken hebben!
Voor degene die nog moeten ; heel veel succes.
Ik heb er toen ik de laatste keer voor mijn laatste 2 moest, er gelukkig weinig last van gehad. Ook kan ik gelukkig weer normaal kauwen.
Bij mij duurde de verdoving trouwens 5/6 uur. Dat voelt echt niet goed als dat zo langzaam uit werkt hé!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:43

Zwartwitje schreef:
UpToDance, hoe is het nu met jou? Lachen

Met mij gaat het al stukken beter gelukkig! S'ochtend heb ik er nog wel veel last van, maar zodra mijn pijnstiller is ingewerkt gaat het echt een stuk beter! Kan ook weer wat eten gelukkig..word strakjes zelfs mc donalds voor me gehaald. Bloos Bukken voelt trouwens niet best nog, komt erg veel druk op het wondje en op me hoofd, dus daar ben ik nog even voorzichtig mee.

Hoe gaat het nu met jou?? Ook al wat beter? Lachen
Ik moet trouwens begin november alweer voor me andere verstandkies. Huilen