Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indomitable schreef:63 maanden?! Jeetje, dat is lang! Vond je het zo eng?Ik mag 8 november naar de kaakchirurg om mijn verstandskies eruit te laten halen, hij groeit dwars naar mijn wang toe. Ik had afgelopen maandag al mijn moed verzameld om naar de tandarts te gaan ik was er al 63 maanden niet meer geweest en nu dit. Bruh ik zie het echt niet zitten :'(
UpToDance schreef:Sterkte, komt vast allemaal goed! Bij mij gaat ook alles goed, maar vanochtend na het opstaan proefde ik wat bloed ineens. Heb even gekeken en volgens mij is het wondje wat gaan bloeden. Even wat water erlangs gespoeld met de spuit en nu wacht ik maar even met eten... Hongerrrrrrrr!Straks gebeurd het mensen, kwart over 2.
Zwartwitje schreef:Oef, dat klinkt niet fijn, hopelijk gaat de pijn snel weg. Ik zou niet plat gaan liggen als ik jou was, daardoor stroomt er bloed naar je hoofd en komt er druk op het wondje te staan waardoor die open zou kunnen gaan. Mij is aangeraden gewoon rechtop te gaan zitten/liggen, ik heb dat ook gedaan (de hele dag beetje half onderuitgezakt tv gekeken) en ik slaap nu al twee nachten met vier kussens onder mijn hoofd, ook een beetje rechtop dus. Ik heb nog nergens last van gehad (kan ook alweer een beetje crackertjes eten zelfs) maar als ik me buk of te snelle bewegingen maak, voel ik het bloed wel kloppen bij het wondje in mijn mond. Ik doe dus nog even rustig aan.
Vervelend is dat trouwens he, je hebt honger/trek en je kunt niks of heel weinig eten...sterkte iig
Zwartwitje schreef:Dat is volgens mij eerder al in dit topic besproken, moet je even terugbladeren
Ik zou het iig niet weten, ik rook gelukkig niet
Vreemd dat je dokter verder niet echt wat gezegd heeft.. mij hebben ze wel wat adviezen gegeven die best belangrijk zijn, zoals dus niet liggen/bukken, niet in de zon gaan zitten, telkens 5 minuten ijs erop, 5 minuten ijs eraf, en dit gedurende de eerste paar uur. Ook heb ik zo'n krom spuitje meegekregen waarmee ik de boel kan doorspuiten met wat water als het na een paar dagen wat begint te stinken (= ontsteken). Heb jij dat niet gekregen?
Zwartwitje schreef:Mondspoelwater heb ik dan weer niet
Ik heb trouwens wel gelezen/gehoord dat het niet slim is om ijskoude dingen te eten of drinken, dus spoelwater koelen lijkt mij ook niet prettig. Maar misschien werkt het wel hoor, ik bedoel, als de dokter dat zegt
Verder heb ik ook gelezen dat je hele mond spoelen, zoals je dat normaal ook weleens met listerine doet (dus echt ruig) ook niet handig is de eerste paar dagen omdat dat je wond open kan halen.
Ik mocht niet in de zon omdat dat de zwelling zou bevorderen. Ik heb nu eigenlijk haast geen zwelling meer, dus ik mag van mezelf weer in de zon.. niet dat die er is, maar dat is een ander verhaal
Slikken deed in het begin wel een beetje zeer, maar vooral omdat je tong dan een rare kronkel maakt en dus langs het wondje kwam. Nu doet slikken helemaal geen zeer meer.
Is je verdoving al uitgewerkt? En heb je eigenlijk hechtingen gekregen?
Zwartwitje schreef:Hihi, misschien blijft het wat langer hangen bij je
Bij mij duurde het ook dik vier/vijf uur hoor, pas tegen de middag was het helemaal weg.
Ik heb ook hechtingen, godzijdank oplosbare (maar volgens mijn zus die dierenarts is blijven die dingen dus nog wel een week of zes zitten). Geen idee hoeveel. Ik zie volgens mij wat witte draadjes zitten achterin mn mond, maar zeker weten doe ik het niet, want mijn mond gaat maar op een kiertje open en dan nog moet ik me in rare kronkels buigen om het licht goed naar binnen te laten schijnen
Er past nu ongeveer een vinger tussen mijn boven- en ondertanden. Zo maar eens even wat eten maken, ik heb gister quiche gemaakt en dat is wel aan te raden, als je alle ingredienten goed fijn hakt/snijdt kun je best een boel naar binnen slurpen.. hihi. Het bladerdeeg heb ik maar laten liggen, helaas, want dat is nu juist zo lekker..
Zwartwitje schreef:Nee ik krijg mijn mond niet echt bepaald goed open, nog steeds niet.. Volgens mij is het ietwat gaan ontsteken ook, ik proef namelijk de hele tijd zo'n vieze smaak en vanmorgen had ik barstende kop/kaakpijn. Nu gaat het weer goed. Heb even het ziekenhuis gebeld en er werd me aangeraden om juist langs die kant te eten (!) en het goed schoon te houden. Dat langs die kant eten is zodat je je andere kaak niet overbelast ofzo.. weet dat mens veel dat ik soms wekenlang maar langs één kant eet als ik weer eens aften heb
Het uitspuiten gaat goed maar dat vind ik wel vies en eng, dus ik word er een beetje misselijk van.
Heb wel weer een bakje appelmoes, wat ijs, een stukje speculaas en wat koekkruimeltjes op. Ik moet ook echt wat gezondere dingen gaan eten.. er ligt hier ook nog een mango voor me, maar die is zo groot, daar doe ik vast uren over
Hoe is jouw eerste nacht gegaan? Ben je nog naar je paard geweest? Wel rustig aan doen he! zeker als het zo'n pijn doet
Zwartwitje schreef:UpToDance, hoe is het nu met jou?