nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:23

Vandaag supermooi weer voor de boeg... suc6 met de huidjes Haha! wel ff lekker met de benen bloot zonnen denk ik, daarna goed insmeren.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 11:20

De zon begint al goed te schijnen en het begint al te kriebelen in mn buik. Wil naar buiten! Haha! Maar... Moet nog 'even' een verslag uittypen Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:49

Heb vanmiddag 3 kwartier gefietst met korte mouwen en lekker de frisse lucht en het zachte zonnetje op mijn armen, het beste medicijn!

Is je verslag gelukt, kim?
Zalig pasen iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:02

Ja ook van mij; Vrolijk Pasen Ja

Bij iedere zonnestraal grijp ik de kans en ga ik met m'n gezicht in de zon zitten, ik heb boven en onder m'n lippen in totaal 3 plekken; strontvervelend Nors opkijken .
Smeer nu weer met Hydrocortison, ziet er niet uit nu (allemaal velletjes, hoort helaaas bij het genezingsproces).

Maar ik kóm er vanaf Cool !

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:12

Ik heb zeker toen ik jong was heel veel last van eczeem gehad, ik lag van boven tot onder open, heb nu nog steeds een massa littekens. Gelukkig voor mij hebben mijn ouders voor een homeopatische oplossing gezorgd.

Ik doe zelf geneeskunde, maar ik heb echt een diep gegronde hekel aan al de hormoonzalfjes, die zijn zo ontzettend slecht voor je lijf!! Daarmee pak je ook niet het probleem aan, maar je smeert te symptomen weg.

Ik ben ervan overtuigd dat eczeem een uiting is van je lichaam dat er van binnen iets niet goed zit (bijv. te veel afvalstoffen, een reactie op bepaalde voeding, stress etc). Door de homeopaat ben ik bepaalde voedingsmiddelen niet meer gaan gebruiken en daardoor redelijk snel van mijn eczeem afgekomen, heb er nu alleen nog maar last van als ik veel melk drink, of te veel snoep. Bij mij zijn allergietesten gedaan, maar daar werd geen reactie op de voeding gevonden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:33

@Patos, hoe kan je dan zorgen dat je zo'n voedingstest doet?? Heb geen idee hoe of wat!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:35

Ik heb echt erg veel last van eczeem. Aan de achterkant van mijn benen en de binnekant van mijn armen. Moordend, de jeuk, de pijn, en krabben helpt voor geen meter. Has het vroeger ook, toen was het een tijdje weg, en nu is het terug (ik ben gewaarschuwd dat het terug zou komen in de puberteit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:52

Troep of niet; die cortisonzalf helpt gewoon. Ik smeer het nu de tweede dag die plekken zijn helemaal weg; vroeger toen we het hiermee aanpakte heb ik er daarna ook nooit meer last van gehad op die plekken..
Bij mij komt het meestal door wassen met zeep; parfum/alcohol in bodylotions/deodorants etc. Sinds ik niet alles meer inzeep onder de douche heb ik het niet meer in m'n 'armholtes' en knieholtes. Zelfde geldt voor deodorant; tenzij ik er opeens weer allergisch opreageer.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 17:48

Laar schreef:
Heb vanmiddag 3 kwartier gefietst met korte mouwen en lekker de frisse lucht en het zachte zonnetje op mijn armen, het beste medicijn!

Is je verslag gelukt, kim?
Zalig pasen iedereen!

Verslag is uiteindelijk gelukt, maar ben toch lekker de zon ingedoken. Heb al een beetje een heerlijk kleurtje te pakken. Wil nog meer zon! Haha! En jij/jullie?

@ Iedereen: Beetje laat, maar vrolijk pasen! Lachen Geniet van de dagen!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:19

Miirthe schreef:
Troep of niet; die cortisonzalf helpt gewoon. Ik smeer het nu de tweede dag die plekken zijn helemaal weg; vroeger toen we het hiermee aanpakte heb ik er daarna ook nooit meer last van gehad op die plekken..
Bij mij komt het meestal door wassen met zeep; parfum/alcohol in bodylotions/deodorants etc. Sinds ik niet alles meer inzeep onder de douche heb ik het niet meer in m'n 'armholtes' en knieholtes. Zelfde geldt voor deodorant; tenzij ik er opeens weer allergisch opreageer.

Ik zeg ook niet dat het niet helpt, het is gewoon heel erg schadelijk voor je lijf. Vind het ook niet zo raar dat je daar de jeuk niet meer terug krijgt...

Maar waarom gebruik jij het als je al weet waardoor jouw eczeem komt? Dan kun je dat toch gewoon beter vermijden?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:13

zou ik mij mogen melden?
en een tip vragen. op de plek van mijn eczeem (twee vingers op mijn handen. nu begint mijn duim ook..) heb ik eczeem, de huid is daar erg droom. er zitten veel huidschilfers op en er zitten kleine bultjes en soms hele kleine blaasjes die je bijna niet kunt zien op. verder zijn mijn nagels helemaal raar geworden sinds ik het heb. er zitten bergjes en kuisltjes in (alsof ze opgefrommeld zijn) en ze vallen soms een beetje geel uit.
wie heeft dit nog meer? en wat heb je ertegen?
het jeukt vaak trouwens ook heel erg.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:15

Allereerst welkom bij ons 'clubje' Vork En natuurlijk mag je jezelf melden Haha!

Ik heb het ook weleens op mijn vingers, maar nog nooit dat mijn nagels zich anders zijn gaan gedragen. Misschien iemand anders? Vind het persoonlijk niet zo erg prettig klinken Heb je er al iemand naar laten kijken? HA/Dermatoloog?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:05

Jaimyliefje schreef:
zou ik mij mogen melden?
en een tip vragen. op de plek van mijn eczeem (twee vingers op mijn handen. nu begint mijn duim ook..) heb ik eczeem, de huid is daar erg droom. er zitten veel huidschilfers op en er zitten kleine bultjes en soms hele kleine blaasjes die je bijna niet kunt zien op. verder zijn mijn nagels helemaal raar geworden sinds ik het heb. er zitten bergjes en kuisltjes in (alsof ze opgefrommeld zijn) en ze vallen soms een beetje geel uit.
wie heeft dit nog meer? en wat heb je ertegen?
het jeukt vaak trouwens ook heel erg.

T kan een schimmelinfectie zijn, en dus simpel op te lossen. Misschien toch even langs de HA?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:51

Welkom Fenna Lachen

ik vind het ook niet zo prettig klinken, ik zou hier ook toch echt maar eventjes mee langs de HA gaan Lachen
Wie weet is het toch idd iets bacterieels en dan kan de huisarts je er veel sneller vanaf helpen Lachen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:12

Ik meld mij hier ook..
Heb ook altijd exceem gehad Lachen

Vroeger had ik er niet zo'n last van maar ik kon wel op de een of andere dag helemaal onder het exceem zitten en dan binnen een paar dagen was het weer helemaal weg..

Nu ben ik erachter ben gekomen dat het met voedsel-allergie en stres te maken heeft.
Als ik melk op heb dan zit heel mijn gezicht/nek/hoofd/tenen onder de uitslag en mijn buik zwelt helemaal op..
En als ik stres heb zit heel mijn hoofdhuid (Onder mijn haar, nog wel te verbergen dus Tong uitsteken ) onder het exceem.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:01

Oei Nassie klinkt vervelend! Maar gelukkig weet je wel dat je op de Melkproducten moet letten Lachen
Onder je haar is idd te verbergen maar ook geen pretje zo broeierig en kriebelig Boos!

Welkom trouwens Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:37

Welkom nieuwkomers Haha! hoe staat het met de eczeem?

Heb zelf op het moment bijna geen last ervan gelukkig. Maar ik slik wel die hooikoortspilletjes.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:42

Ik weet niet of dat ik in mijn laatste 'update' nog verteld heb dat ik nu weer wat make-up kan dragen? Nou, dat kan dus.. Mascara en oogpotlood tot nu toe.
maarrrrr Lara met haar stomme Frusty hoofd.. Ik heb verkeerd gereageerd op de make-up remover doekjes Boos!
Heb nu dus elke morgen dikke ogen en een mooie rode rand onder mijn ogen ( die me een paar jaar ouder maakt Tong uitsteken )

Nouja, het komt wel goed.. vind het gewoon zo jammer.

@Miss_blimm, fijn dat je er niet zo'n ;ast van hebt op 't moment Lachen ik slik nu ook alleen hooikoortspilletjes ( aerius ) en dat gaat redelijk Lachen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:39

Daarom gebruik ik al jaren geen make-up meer.. helaas, ik kan er niet tegen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:04

Dniesjj117 schreef:
Ik heb echt erg veel last van eczeem. Aan de achterkant van mijn benen en de binnekant van mijn armen. Moordend, de jeuk, de pijn, en krabben helpt voor geen meter. Has het vroeger ook, toen was het een tijdje weg, en nu is het terug (ik ben gewaarschuwd dat het terug zou komen in de puberteit).

Idd,,
Maar binnenkort is er weer zon *LOL* en dan gaat het weer weg Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:28

Morgen 24 graden hej Knipoog gebruik trouwens zelf ook vrijwel nooit make-up. Krijg er snel last van en ik vind het sowieso teveel werk Haha!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:42

Vroeger had ik heel veel eczeem. Vooral in de knieholtes, ellebogen, polsen en handen, en op mijn hoofdhuid. Nu is het bijna overal weg, en alleen op mijn handen zit het er nog. Ik heb er zalf voor maar om nou te zeggen dat die goed werkt.. In de winter heb ik er veel meer last van als in de zomer. Soms is het 's zomers zelfs even 'weg'

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:44

De jeuk is hier aan deze kant ook echt weer moordend, volgens mij kun je echt beter pijn hebben Nagelbijten / Gniffelen

M'n gezicht, op m'n hoofd (zit de hele tijd op m'n kop te kratsen, gelukkig zie je het niet door m'n haar), m'n rug, m'n borst; echt om helemaal gek van te worden!

Hydrocortison vind ik een drama om te smeren en is ook niet helemaal fijn voor je huid en ik heb het al een tijd niet meer gebruikt, omdat het goed ging. Is nu echt weer hel Lips are sealed

Vanavond zo hard m'n rug zitten krabben dat ik er dikke striemen aan overhield.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:06

@Quellian: Probeer ook eens die visolie capsules/softgels! Nu ik ze wat onregelmatiger slik merk ik dat ik weer wat last heb..
Het is een aanrader om zeker eens te proberen Lachen
Ik leef met je mee hoor Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 16:20

De zomerkleren zijn weer tevoorschijn gehaalt. Bikini ook maar weer eens een keer aangetrokken door dit heerlijke warme weer! Ja Merk niet echt nog dat het eczeem vermindert. Wel dat het door het warme weer mn huid snel zweet, wat gaat irriteren Boos!