[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:37

Hoef je je weer een week per maand minder te gedragen Knipoog

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:43

haha zo kan je het ook noemen Knipoog

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:44

ROFL Duivel

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:10

Hai, ik kom hier ook even binnenwandelen Haha!

Ben benieuwd of hier mensen zijn met ervaring van het overstappen van de pil (in mijn geval microgynon 30) naar de nuvaring? Het klinkt me namelijk ideaal in de oren, vooral de kleinere hoeveelheid hormonen Ja....

Op internet wel een site gevonden met ervaringen maar dat leken meer ervaringen van mensen die van 'niks' naar de ring gingen en dus aan 'meer' hormonen kwamen (chago, wisselend humeur, aankomen etc), ik ben benieuwd naar minder Haha!

Ga vd week in ieder geval contact opnemen met mijn HA!

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:18

paniek!
Ik gebruik al een tijdje zo'n ring ( nuvaring) maar ben hier al even niet meer tevreden over. Ik was dus van plan om na de laatste ring terug over te stappen op de pil.
Maar daarstraks ontdekt dat ik mijn ring kwijt ben, weet totaal niet wanneer ofzo.
Ik vermoed dat ik hem maandag nog had.
Maar wat nu? Morning after pil zal nu niet meer werken.
Was nog maar net begonnen met de ring, dus zit in gevaarlijke weken.
Heb ook geen ring meer in huis om die snel in te steken, want volgens mijn dokter werken die dingen altijd langer door dan op de bijsluiter staan....
ha bah, ben lichtjes aan het stressen nu.
Ga morgen zowiso naar de dokter bellen, maar ik hoop dat iemand me nu al gerust kan stellen...

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:26

Hay, ik heb ook ff een vraagje!
Vorige week had ik me stopweek, maar nu ben ik vergeten de pil in te nemen, en dat moest eigenlijk zondag al. Wat moet ik nu doen? Gewoon nu met de pil beginnen of nog wachten tot volgende week ofzo?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:31

Kruimeltje, je kan meteen beginnen met de pil, maar let op dat je niet beschermt bent deze maand!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:32

Aedan schreef:
paniek!
Ik gebruik al een tijdje zo'n ring ( nuvaring) maar ben hier al even niet meer tevreden over. Ik was dus van plan om na de laatste ring terug over te stappen op de pil.
Maar daarstraks ontdekt dat ik mijn ring kwijt ben, weet totaal niet wanneer ofzo.
Ik vermoed dat ik hem maandag nog had.
Maar wat nu? Morning after pil zal nu niet meer werken.
Was nog maar net begonnen met de ring, dus zit in gevaarlijke weken.
Heb ook geen ring meer in huis om die snel in te steken, want volgens mijn dokter werken die dingen altijd langer door dan op de bijsluiter staan....
ha bah, ben lichtjes aan het stressen nu.
Ga morgen zowiso naar de dokter bellen, maar ik hoop dat iemand me nu al gerust kan stellen...

Dus als ik het goed begrijp ben je de ring eigenlijk gewoon 'verloren'.. Dus dat kan blijkbaar ook dus.. maar weetje zeker dat ie weg is, want zoiets kom je toch tegen lijkt mij? Ojaa mag ik vragen waarom je er niet tevreden over was? Want mij lijkt de nuvaring wel wat..

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:05

aaagrh, een hele tekst getypt en hem kwijt gespeeld Boos!

Opnieuw dus: ik ben er niet tevreden over omdat hij na een poosje niet meer bleef zitten. Tijdens het vrijen valt hij er constant uit, en als je dat dan even niet door hebt kan je hem dus ' kwijtspelen'.

De eerste maanden was ik wel super tevreden van de Nuvaring. Bleef toen ook goed zitten. Netjes op tijd mijn maandstonden, ...
Maar na een tijdje begon hij gewoon uit te vallen, vooral tijdens het vrijen. Ook mijn regels kwamen te vroeg door, hele pijnlijke maandstonden, ...

Ik vergat hem ook steeds meer, een pil daar denk je dagelijks aan, en een plakker die zie je op je lichaam kleven en dat is ook een vaste dag in de week. Maar zo'n ring, daar moet je pas na 3 weken aan denken... Maar dat is uiteindelijk maar een bijzaak, want er zijn genoeg middeltjes om dat niet te vergeten he.

De hoofdzaak was eigenlijk het uitvallen, en het gebeurd echt vaak dat je dat niet door hebt ( ik toch niet Lachen ) en volgens de bijsluiter ben je na 3 uur onveilig ( dacht ik)...
Stel je dus eens voor dat je niet door hebt dat hij is uitgevallen en pas als je een nieuwe moet steken ontdekt dat je al die tijd onbeschermd seks hebt gehad,
grote kans dat het onheil dan al is geschied...

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:09

Oei dat klinkt idd niet al te best.
Wat raar dat hij dan zomaar niet blijft zitten!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:14

Hmmm, dat is idd minder fijn om erover te horen, want verder ben ik toch wel enthousiast hoor....

Heb je de dokter al gesproken Aedan?

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:17

ik dacht ook altijd dat het zo'n kleine ring was die als het ware vlak voor de baarmoeder ingang werd gestoken, maar uiteindelijk is hij best wel groot en moet je hem samendrukken en zo inbrengen:

uitleg via de site

@remember: nee ik ben nog niet langs de dokter gegaan, maar heb gebeld naar een vriendin die nu in haar 4de jaar geneeskunde zit.
Mijn regels zijn ook doorgebroken, dus de kans dat ik zwanger ben is heel klein volgens haar.
maar als ik zeker wil zijn kan ik na mijn regels ook altijd even testen, dan ben ik zeker.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:36

Hmm oke das idd niks waard als hij er uit valt Tong uitsteken Echt een ideaal anticonceptie middel is er niet vind ik, alles heeft zn nadelen! Misschien dat ik toch maar eens de nuvaring ga proberen, heb alleen geen zin om dat via de dokter te regelen.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:58

Ik las wel op de site dat het niet uitmaakt waar hij in je vagina zit wat betreft de werking.
Alleen dat hij bovenin het lekkerst zit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:15

Aedan, is een spiraaltje niks voor je? Inbrengen is even lastig en daarna hoef je 5 jaar nergens aan te denken!
En eruit vallen is zo goed als uitgesloten!

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:16

ik dacht dat een spiraaltje pas wordt aangeraden na een eerste zwangerschap? Of gaat dat tegenwoordig wel?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:22

Nuvaring vond ik geen succes. Veel 'zwangerschaps' klachten en zo labiel als wat. Gebruikte daarvoor de MG30 en nu de MG20, ook al een stuk minder hormonen. Ik ken echter ook meiden die het ideaal vinden.

Spiraaltje wordt tegenwoordig ook al gebruikt door veel vrouwen die nog geen kids hebben gehad, vooral de Mirena.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:25

Ik heb er ook eentje (mirena), en ik ben nooit zwanger geweest.

Wel is het zo dat het plaatsen wat pijnlijker is dan als je al een kindje hebt gekregen, omdat je baarmoederhals nog niet is uitgerekt.
Het is even doorbijten, maar daarna hoef je nergens meer aan te denken voor 5 jaar!
Ikzelf heb een dagje buikpijn gehad (prima op te lossen met paracetamol) na het plaatsen.
Groot voordeel is, dat je bijna niet, of helemaal niet meer ongesteld word! (ik ben het 1 dagje in de maand, op te lossen met slechts een inlegkruisje!) Ik heb hem nog maar 2 maanden en de kans is groot dat ik niet eens meer ongesteld word. Iedere maand word het nl minder.
En weer een voordeel is, dat als je een kindje wil krijgen, je na het verwijderen, je direct vruchtbaar bent. Met bijv de pil kan dat wel een jaar duren.
Echt een aanrader!

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:38

@Bealy: nu je het zegt, sinds ik die nuvaring heb ben ik dikwijls zo emotioneel een wrak, kon bij het minste beginnen huilen. Dacht dat aan andere dingen lag zoals de problemen met Aedan, met mijn ex, examens, ... Maar het is idd begonnen met die nuva ring. Extra reden om te stoppen!

@ storm: ik ga zeker eens informeren naar het spiraaltje. Zag het enkel niet zitten dat je dan je maandstonden niet meer kunt 'regelen'. Maar als ze wegblijven... ideaal Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:45

Maar ik vind dat raar dat de Nuvaring dat zou veroorzaken, je gaat immers mínder hormonen slikken Verward ? Ik heb in mijn omgeving enkel nog maar positieve reacties gehoord Ja. Ik vind het ook echt geen vervelend idee dat je er wat in moet stoppen en dat 3 weken laat zitten zeg maar Clown , in tegenstelling tot een spiraaltje, dat idee vind ik hélemaal niks, dat dat erin zit en er niet zomaar uit kan, brrrrr

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:46

Aedan schreef:
Mijn regels zijn ook doorgebroken, dus de kans dat ik zwanger ben is heel klein volgens haar.

Dat is in ieder geval al heel fijn!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:50

Het zijn wel ándere hormonen hè, 't is een ander progestageen.

Ik kreeg zelfs last van afscheiding van melkachtig vocht uit m'n tepels. Maar nogmaals, veel anderen zijn er wel tevreden mee, iedereen reageert weer anders dus gewoon proberen als het je wat lijkt. Lachen
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 12-07-07 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:54

Storm76 schreef:
Kruimeltje, je kan meteen beginnen met de pil, maar let op dat je niet beschermt bent deze maand!

Deze hele maand niet? En moet ik dan gewoon weer een week stoppen wanneer de strip op is of al eerder?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:06

Aedan schreef:
@Bealy: nu je het zegt, sinds ik die nuvaring heb ben ik dikwijls zo emotioneel een wrak, kon bij het minste beginnen huilen. Dacht dat aan andere dingen lag zoals de problemen met Aedan, met mijn ex, examens, ... Maar het is idd begonnen met die nuva ring. Extra reden om te stoppen!

@ storm: ik ga zeker eens informeren naar het spiraaltje. Zag het enkel niet zitten dat je dan je maandstonden niet meer kunt 'regelen'. Maar als ze wegblijven... ideaal Knipoog

Kijk anders eens op de site van de mirena, daar staat veel meer info op: www.mirena.nl

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:07

Ik zou het risico niet nemen en de hele maand een condoom gebruiken, normaal gesproken komt er geen eitje vrij omdat je de pil slikt. Deze maand komt er dus wél een eitje, en als je dan vrijt met je vriend, kan hij je dus bevruchten.
Als je pilstrip op is, gewoon weer een week stoppen. Als je dan weer met de nieuwe strip begint, ben je zeker weten beschermt!