Arnyek schreef:Jamy schreef:Ik zit nu aan een nieuwe pil. De lovette.
Ben benieuwd. Bij mijn vorige (microgynon 30 ) werd ik gewoon steeds ongesteld, en kon ik hem ook niet doorslikken. Dat vond ik erg irritant dus heb een ander.
Iemand ervaring met deze pil?
En na hoelang gaat hij werken? Kan het niet vinden in de bijsluiter. Ik ben vorige week gewoon begonnen met slikken op een willekeurige dag.
Ik ben toen ik 13 was aan de pil gegaan ivm zeer heftige pijnen, ik kon niet normaal lopen, paracetamol hielp niet, etc. De keus was of echte pijnstillers of aan de pil.
Ik kreeg toen microgynon 30, ik bleef pijn houden en kwam 8 kilo aan.
Na 1,5 jaar ben ik overgestapt op Lovette. De kilo's was ik binnen een maand of 3 kwijt. Ik word wel nog ongesteld, maar absoluut niet zwaar en de pijnkrampen is ook een stuk minder. Hierbij wil ik even opmerken dat ik absoluut niet anders ben gaan eten/sporten.
Doorslikken doe ik bijna nooit, dan blijf ik nl. enorm veel vocht vasthouden en voel ik me niet lekker bij.
Ikzelf zit er wel aan te denken om mijn stripjes op te maken en naar de HA te gaan voor een ander anticonceptiemiddel. Ik heb nl. wel last van stemmingswisselingen en dat is niet altijd even prettig, daarbij slik ik al 6 jaar de pil en ben het een beetje beu aan het worden.
Ik zou het totaal niet erg vinden als die kilo's er weer afgingen iig. Ben ook 5 kilo aangekomen toen ik aan de pil begon!