GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:08

karrij schreef:
Doen jullie het allemaal via Wellis? Ik wel

Vallen jullie allemaal af? Is niet mijn hoofddoel, ik zit dus ook nog steeds op 0,25 mg per week. Dat doet voor mij wat het moet doen, namelijk, geen extreme honger meer maar gewoon normaal de dag door kunnen komen.

Krijg je advies over wat het best bij je past? Als je hier om vraagt wel

hoelang moet je het gebruiken? Wat je zelf wil, dit kun je bespreken met ze. Ook wat handig is qua afbouwen

Kan je per maand opzeggen als je je doel bereikt hebt? Ja. Je kunt ook een levering uitstellen, en aangeven per hoe veel weken je een bestelling wil ontvangen

Zomaar wat vragen, dus dames trek me ook over de streep want de geldbedragen staan mij ook nog wel wat tegen :+
Volgens mij kun je de kosten zelfs aftrekken bij je inkomstenbelasting, omdat het een voorgeschreven medicijn op recept is, dus dat scheelt nog iets.

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:22

Net telefoon gehad van de huisarts maar ze doen het niet, ik moet dan eerst een gli traject doen zelfs als ik het zelf betaal. En mijn bmi is echt heel hoog (48) Dus nu baal ik wel want had gehoopt dat het op deze manier kon gaan doen.

Nou wil ik kijken of ik het kan doen via een bedrijf zoals yazen of getwellis, dus nu ben ik op zoek naar info. Wie van jullie doet het op deze manier en zo ja welk bedrijf en wat zijn de kosten? Mag ook per pb.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:24

Wat ik een interessant boek vond is De mens is een plofkip. Niet voor iedereen zal het nieuw zijn, maar daarin komt zo goed naar voren wat een b*tch de voedingsmiddelen industrie is.

Sorry voor het binnenvallen in dit topic. Ik vind het erg interessant om te lezen en heb bij mezelf gezien wat een invloed medicatie op je stofwisseling kan hebben (en dus op je gewicht!). Ik kon ermee stoppen en val opeens zo veel makkelijker af. Maar ben daardoor van een type dat alles kon eten en toch ondergewicht had, naar iemand met overgewicht gegaan. Dus het is zeker niet m'n bedoeling te zeggen dat je gewoon moet opletten wat je eet, ik weet immers dat er veel meer van belang is, maar wel dat de voedingsindustrie je in ieder geval niet de goede kant op manipuleert.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:29

Interessant artikel.

Ben tich wel blij met de endocrinoloog die me helpt.

Ik heb even de balen. Voel me ellendig door de stootkuur, antibiotica, een of ander virusje en misschien ook wel de Saxenda, want natuurlijk nog maar net begonnen. En ik kan op dit moment niet eens inschatten of ik bijwerkingen heb.

Ik ga straks maar lezen in de zon.
Daar knapt iedereen van op.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:32

fjordjes schreef:
Net telefoon gehad van de huisarts maar ze doen het niet, ik moet dan eerst een gli traject doen zelfs als ik het zelf betaal. En mijn bmi is echt heel hoog (48) Dus nu baal ik wel want had gehoopt dat het op deze manier kon gaan doen.

Nou wil ik kijken of ik het kan doen via een bedrijf zoals yazen of getwellis, dus nu ben ik op zoek naar info. Wie van jullie doet het op deze manier en zo ja welk bedrijf en wat zijn de kosten? Mag ook per pb.

https://www.obesitaskliniek.nl/
Ik doe het bij deze kliniek

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:39

fjordjes schreef:

Probeer via OneTwoDigital

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-25 12:48

fjordjes schreef:

Wat stom..
Als je mijn berichten terugzoekt, ik heb ergens wat prijzen staan van Yazen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 13:50

Ik moest via Treated ook beginnen met een 2,5 pen, maand later kreeg ik een 5mg pen. Toen met mijn recept (die ik via treated had) besteld via UK online apotheek. Daar kreeg ik een 7,5 en binnenkort een 10mg mounjaro thuisgestuurd. Ik bestel ze dus op vertoon van recept via UK en betaal £170 (plus verzendkosten) voor een 10mg mounjaro pen. Ik ben super tevreden met het 2,5mg effect en heb dus nooit opgehoogd. Heb nog meer dan de helft van mijn 5mg pen over. Zodra ik de 10mg binnen heb zet ik het abbonement even stop. Heb nu ruim voldoende om de zomer door te komen, met alleen al de 10mg pen kan ik 20 weken vooruit (5 dosissen van 10 is 20 van 2,5mg) dan is £170 voor 20 weken zo'n €10 per week, dat is te doen!
Ze versturen gekoeld en ik krijg het binnen 15 uur na afgifte in Uk op mijn deurmat geleverd. Heb een doos naalden (exact zelfde als meegeleverd) van 100st voor €18 gekocht bij apotheek. Dus eerste maanden waren erg duur via treated (€650 per maand) maar inmiddels is het behapbaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:01

fjordjes schreef:

Ozempic bij Getwellis rond 250 euro per maand. Mounjaro rond de 360 euro per maand.
https://www.getwellis.com/

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 15:22

Wat een prijzen zeg…

ik ben benieuwd wanneer ik resultaat ga zien in mijn gewicht. Ik ben in ieder geval niet meer obsessief ongezond bezig met eten, wel afgelopen dagen op werk (avonddiensten) ongezond gegeten omdat een aantal collega’s weggaan, maar dan wel kleinere porties. Slapen doe ik veel beter. Ik overweeg echt om dit de rest van mn leven te gebruiken als ik zoveel positieve side effects heb. Ik sliep altijd ruk, ca 4 uur soms minder of geheel gebroken. Nu slaap ik diep. Heerlijk!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 15:58

Zit ik bij yazen te kijken, moet een afspraak maken voor bloedafname. Er zit maar 1 locatie in de buurt en die is alleen open van 9.30 tot 10u. Precies onder werktijd... En je mag dan ook de 10u ervoor niks meer eten of drinken dan water. Lastig!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:00

Fjordjes niet iets verder weg wat wel fijne tijden heeft?
Al zal dat wel niet ivm nucher zijn.

Gaat dat bloedonderzoek waarvan ze zeggen dat het gratis is wel van je eigen risico af?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:19

Geen idee dat kon ik niet terugvinden. Moet m'n idkaart meenemen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:43

Ik heb via getwellis gedaan, ik ga niet mijn bloed laten onderzoeken.

@Fjordjes: ik vind het schokkend dat ze je niet helpen met die BMI, juist voor jou zou dit een top oplossing zijn. Misschien eens rondbellen naar een andere HA.

Marc; goed stuk heb het meteen doorgestuurd naar verschillende mensen.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:49

BenaLaars schreef:
Ik moest via Treated ook beginnen met een 2,5 pen, maand later kreeg ik een 5mg pen. Toen met mijn recept (die ik via treated had) besteld via UK online apotheek. Daar kreeg ik een 7,5 en binnenkort een 10mg mounjaro thuisgestuurd. Ik bestel ze dus op vertoon van recept via UK en betaal £170 (plus verzendkosten) voor een 10mg mounjaro pen. Ik ben super tevreden met het 2,5mg effect en heb dus nooit opgehoogd. Heb nog meer dan de helft van mijn 5mg pen over. Zodra ik de 10mg binnen heb zet ik het abbonement even stop. Heb nu ruim voldoende om de zomer door te komen, met alleen al de 10mg pen kan ik 20 weken vooruit (5 dosissen van 10 is 20 van 2,5mg) dan is £170 voor 20 weken zo'n €10 per week, dat is te doen!
Ze versturen gekoeld en ik krijg het binnen 15 uur na afgifte in Uk op mijn deurmat geleverd. Heb een doos naalden (exact zelfde als meegeleverd) van 100st voor €18 gekocht bij apotheek. Dus eerste maanden waren erg duur via treated (€650 per maand) maar inmiddels is het behapbaar.

Heb je dan ook een recept uit de UK of Nederlands? Raar dat het daar zoveel goedkoper is

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:52

DuoPenotti schreef:
Fjordjes niet iets verder weg wat wel fijne tijden heeft?
Al zal dat wel niet ivm nucher zijn.

Gaat dat bloedonderzoek waarvan ze zeggen dat het gratis is wel van je eigen risico af?

Nee dat gaat via Yazen. Zij willen van te voren graag weten of er geen andere medische zaken spelen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 17:11

Ik vind het eerlijk gezegd wel verstandig dat er wat bloedonderzoek wordt gedaan, afhankelijk van wat ze dan testen.

Ik heb 27/3 weer een afspraak bij de cardioloog. Ik zie dat het een andere arts is als ik de afgelopen 3x had, daar baal ik wel van want het is zo´n prettige arts. Maar ik vraag me ineens af of een cardioloog ook GLP-1 kan voorschrijven? IK ga iig vragen of het een optie voor mij zou zijn, of juist niet. Er is onlangs bij mij iets vermindere pompkracht geconstateerd. Er is geen hartfalen genoemd, maar ik moet wel die waarde begin volgende week even prikken. En als je bij GetWellis bijv. de vragenlijst invult kom je niet in aanmerking voor Ozempic als je wel hartfalen zou hebben.

Maar wat een geld eigenlijk he?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 17:29

Annelies_VG schreef:
BenaLaars schreef:

Heb je dan ook een recept uit de UK of Nederlands? Raar dat het daar zoveel goedkoper is

Mijn apotheek rekent gewoon € 104,00. Dat is de prijs. De rest smijten ze er gewoon bovenop en dat hoort eigenlijk niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:12

En elders 206?

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:21

104 is voor Ozempic neem ik aan?

Normale medicijn prijzen kun je gewoon vinden op een site van de overheid. Medicijnkosten.nl een apotheek mag afleverkosten rekenen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:42

Annelies_VG schreef:
104 is voor Ozempic neem ik aan?

Normale medicijn prijzen kun je gewoon vinden op een site van de overheid. Medicijnkosten.nl een apotheek mag afleverkosten rekenen.

Farmaceutisch kompas. Daar moet je kijken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:23

Hier de data voor het gli traject gekregen. Kunnen kiezen uit 2 groepen en gekozen voor de latere datum.
Mijn man heeft momenteel nog therapie en het gli traject erbij zou gewoon heel veel zijn. Dus nu starten we erna ipv een weeknof 4 eerder.
Dat beetje wachten we dan ook nog wel.

En dan hopenlijk einde van het jaar/begin volgend jaar aan de spuiten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:24

BenaLaars schreef:
Mounjaro heeft ook ruim voldoende voor 5 keer.

ik heb je een pb gestuurd

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:35

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik had je ook een pb gestuurd BenaLaars :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 18:57

Tweede dosis vandaag ingebracht, ga mijzelf morgen ochtend wegen, ik verwacht er momenteel nog weinig van gezien mijn lichaam echt nog moet wennen, maar ik denk wel dat dit op de lange termijn echt wel een oplossing biedt voor mijn gezondheid. Heb sinds mijn eerste dosis ook geen hypo meer gehad wat echt super is. Voel mij beter en slaap ook beter, al is en blijft het met vroege ochtenddiensten wel lastig. Maar ik lig eerder in bed dan ik normaal lag en slaap ook eerder. Ik snaai niet meer in de avond en ik eet bewuster en doe ook bewuster boodschappen. Al met al ben ik tot zover tevreden.

Sprak een bekende vandaag die ook via de huisarts ozempic wou gaan gebruiken, ook een fors bmi maar haar huisarts moest er niets van hebben. Ook al heeft ze diabetis in de familie wou hij liever dat zij het leefstijl traject ging doen. Het is wel bijzonder hoe verschillend huisartsen in het geven van ozempic voor (ernstig) overgewicht staan.