Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:38

Op Gomir na vind ik dat we ons niet moeten wagen aan conclusies cq diagnoses. Dat vind ik toch echt iets voor de artsen. Het is altijd naar en verdrietig als mensen zo akelig zijn dus begrijp wel de verleiding.

Charaz

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:43

Mee eens

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:48

Hartslag van 170?! Are you kidding me?!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 15-09-24 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:48

Ibbel, het valt op dat je in dit topic heel vlug bent om conclusies en diagnoses en veronderstellingen te doen waar dat eigenlijk totaal niet je plaats is, te meer gezien je het vaak ook nog door elkaar haalt en met oorzaken komt, die niet eens van toepassing zijn (zoals tumor op bijnier terwijl het een tumor op de nier is en dus heel wat anders).

Zou je dat niet beter achterwege laten en gewoon je steun en medeleven betuigen aan TS? Daar heeft ze ongetwijfeld meer aan

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:49

gomir schreef:
Maar TS heeft geen bijniertumor, maar een tumor aan de bovenpool van de nier. En van een heel ander type dan waar je hormoonproductie van verwacht.

Oh, aha. Nee, dan kan dat idd niet. Zat in mijn hoofd dat het een bijniertumor was, hoe ik daar dan bij kom...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:25

paars schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoord dat je nu thuis bent.

Ik ook.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:51

Sjeise TS, het zit je nog steeds niet mee. Ik hoop dat je binnen nu en 1-2 dagen echt goede verbetering gaat merken.

Waar sta je nu nog onder behandeling? In het ziekenhuis of hebben ze dat overgegeven aan de huisarts? Misschien is het dan verstandig dat er iemand voor jou eventuele dingen gaat regelen als je die in de omgeving hebt uiteraard. Want als er inderdaad zo weinig vocht naar binnen gaat, ben je straks flink uitgedroogd en is het lichaam inclusief alle systemen straks nog meer verstoord dan dat het al was. :knuffel:

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:48

Ik begrijp ook niet dat je naar huis mocht. Met zo weinig drinken en eigenlijk geen eten. Dan heb je toch wel iets van een infuus nodig?
Hopelijk gaat het snel beter.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 19:51

De tumor zit idd op m'n nier, niet op m'n bijnier. Maar geeft niet, kan gebeuren!

De eerste 3 dagen na de laatste opname mag ik contact opnemen met de afdeling, 10 dagen daarna met de poli. Daarna weer huisarts, denk ik? Weet ik niet zeker eigenlijk, omdat ik eind Oktober nog wel een afspraak heb met de Uroloog, over de niersteen etc.

Nou is 10 dagen lang genoeg hoop ik.. Hoop dat ik over 10 dagen weer helemaal fit ben :=

Uitdroging ben ik wel een beetje bang voor idd. Probeer dus wel de hele dag door slokjes drinken te nemen, maar meer dan 2 glazen over de hele dag zal het niet zijn. Denk dat 2 glazen eigenlijk al te veel gerekend is. Al eet ik wel ook vloeibaar nu, maargoed dat is ook bijna niks.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:58

Misschien voor jezelf wel goed om even bij te houden wat er in- en uit gaat. Dan heb je dat zelf overzichtelijk en kan je dat ook aan een arts laten zien.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:36

Voor een gemiddelde volwassene is 1,5 liter (6 glazen) wel het minimale aan vocht wat je moet binnenkrijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:40

Daphne__ schreef:
De tumor zit idd op m'n nier, niet op m'n bijnier. Maar geeft niet, kan gebeuren!

De eerste 3 dagen na de laatste opname mag ik contact opnemen met de afdeling, 10 dagen daarna met de poli. Daarna weer huisarts, denk ik? Weet ik niet zeker eigenlijk, omdat ik eind Oktober nog wel een afspraak heb met de Uroloog, over de niersteen etc.

Nou is 10 dagen lang genoeg hoop ik.. Hoop dat ik over 10 dagen weer helemaal fit ben :=

Uitdroging ben ik wel een beetje bang voor idd. Probeer dus wel de hele dag door slokjes drinken te nemen, maar meer dan 2 glazen over de hele dag zal het niet zijn. Denk dat 2 glazen eigenlijk al te veel gerekend is. Al eet ik wel ook vloeibaar nu, maargoed dat is ook bijna niks.

Dat zijn afspraken waarbij het goed of beter met je gaat. Behalve minder pijn gaat het absoluut niet goed met je en wanneer je morgen nog steeds niks wegkrijgt trek dan a.u.b. weer aan de bel. Niets zo slecht voor je nieren dan bijna niets drinken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 20:57

Ik zal idd eens precies bij gaan houden hoeveel er in en uit gaat :j

Zie net in mijn dossier dat er niks uit de kweek is gekomen.
Wel leukocyten en erytrocyten, maar geen bacterie. Denk omdat ik al antibiotica gebruikte voor de operatie en tijdens de operatie kreeg ik ook nog antibiotica.. En heb nu ook weer antibiotica.

Als het niet beter gaat, dan neem ik zeker weer contact op :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:10

senna21 schreef:
Voor een gemiddelde volwassene is 1,5 liter (6 glazen) wel het minimale aan vocht wat je moet binnenkrijgen.

Dat wordt heus niet door iedereen gehaald. Is niet zo dramatisch als dat een pak minder is maar je moet uiteraard wel iets van vocht binnen krijgen dagelijks.
Zolang je mond en lippen niet schraal en droog zijn, dan is je vochtbalans nog wel ok

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:19

Ik ben geen dokter ga ook geen diagnose stellen maar toen ik aan mijn nier geopereerd bent werd op mijn hart gedrukt dat ik moest drinken vooral omdat het belangrijk is voor je nieren.
En als je echt niet lekker bent of veel pijn hebt gewoon weer aan de bel trekken daar zijn ze voor in ziekenhuis

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:32

Klinkt vies, maar idd in een (oude) maatbeker plassen om te kijken hoeveel ml je plast op een dag!

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:00

Ik sluit me idd aan bij de tip om even een vochtlijst bij te houden om te zien wat er in en uit gaat qua vocht.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:46

_AB_ schreef:
Klinkt vies, maar idd in een (oude) maatbeker plassen om te kijken hoeveel ml je plast op een dag!

En hoe doe je dat dan met braaksel?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:58

Door de wc spoelen. Geen een arts zit daarop te wachten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:03

Er wordt denk ik niet bedoeld dat de urine en braaksel mee moet naar de arts :+ , je kan wel flink vocht verliezen met braken. Dus hoe vaak en of dat “mondjes” zijn of “golven” is wel goed om te noteren!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:31

Volgens mij is urine opvangen in dit geval ook niet relevant. Het gaat er om een beeld te krijgen hoeveel vocht TS binnenkrijgt.
Maar goed. Het lijkt mij sowieso beter dat TS met de afdeling/arts overlegd hoe het nu verder moet, al blijf ik het zorgelijk vinden dat TS zo snel en met zo weinig informatie naar huis is gestuurd.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:04

Met name ook omdat je met nierproblemen goed moet drinken denk ik? En dan nauwelijks wat binnen krijgt of houdt..
Weet de arts dat?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 17:54

Majabeestje schreef:
Met name ook omdat je met nierproblemen goed moet drinken denk ik? En dan nauwelijks wat binnen krijgt of houdt..
Weet de arts dat?

Ja, al heb ik mijn eigen Uroloog niet meer gezien of gesproken na het plaatsen van de dubbel J. Dus heb het niet meer met hem zelf besproken, maar heb het wel elke ochtend besproken met de uroloog die die dag langs kwam.

Het is dus wel bekend, maar ook een lastig probleem.. Want, waar komt het nou door.. Stuwing is weg, niersteen is er uit, dubbel j is er uit..

En er is ook gekeken naar andere oorzaken, internist, chirurg, ct scans.. Maar een andere oorzaak is ook niet gevonden.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:12

Als je echt maar twee glazen drinkt per dag vind ik dat wel weinig TS... Zeker omdat je thuis ook weer hebt overgegeven. Ze laten je wel weer snel naar huis gaan... Pas goed op jezelf, en trek asjeblieft weer aan de bel als je het niet vertrouwt... Heel veel sterkte!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:17

Jeetje TS, wat een rollercoaster ga jij door. Heel veel beterschap, hoop dat je je gauw beter gaat voelen en uitsluitsel krijgt over het verdere verloop!