Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sintara schreef:Wat ze vrijwillig eigen risico noemen, is het extra hoge eigen risico waar je voor hebt gekozen bij het afsluiten van je zorgverzekering.
Standaard is dat eigen risico een paar honderd euro en je kunt dat verhogen voor een lager basis tarief. Maar dan heb je dus wel een hoger eigen risico bedrag, wat je moet betalen als je zorgkosten tot dat bedrag oplopen.
Oscar schreef:Bij de Lucrin die je 3-maandelijks gaat krijgen, zit volgens mij ook een behoorlijk prijskaartje. Iets van 500 euro per injectie?
Ik heb deze maar een paar keer gehad omdat het z'n werk niet deed. Bij mij was voorgesteld m'n eierstokken te verwijderen omdat je dan zeker resultaat hebt. Dat hebben ze ook gedaan en dat prima. Het is natuurlijk wel een extra operatie en ik weet niet of je dat zou willen.
BeFunny schreef:Oscar schreef:Bij de Lucrin die je 3-maandelijks gaat krijgen, zit volgens mij ook een behoorlijk prijskaartje. Iets van 500 euro per injectie?
Ik heb deze maar een paar keer gehad omdat het z'n werk niet deed. Bij mij was voorgesteld m'n eierstokken te verwijderen omdat je dan zeker resultaat hebt. Dat hebben ze ook gedaan en dat prima. Het is natuurlijk wel een extra operatie en ik weet niet of je dat zou willen.
Ik heb zelf al een aantal keer geopperd om die eierstokken te verwijderen maar dat doen ze niet.
Dit ga ik ook bij AVL neerleggen. De injecties heb ik nu 2 van in huis die zal ik dan nog wel moeten betalen.
Ga ik nog wel zien. Dat is elke keer weer een verassing.
Vitamine d kocht ik bij Kruidvat in de juiste dosering die heb ik nu weer op recept gelijk 3 doosjes en die moest ik gelijk afrekenen bij de apotheek ook duurder dan bij Kruidvat zeker als ze twee voor de prijs van èèn actie hebben. Dus alles tikt aan.
Dat de medicijnen niet altijd vergoed worden dat was mij dichter wel bekend maar dat gesprekken in zkh of andere diensten in zkh ook kunnen vallen onder een Extra vrijwillige eigen bijdrage daar had ik tot afgelopen jaar echt never nooit van gehoord. Ik denk als ik alles bij elkaar optel wat ik boven die 885 bij is gekomen afgelopen jaar kom ik op rond de 1500 euro extra uit. Is een groffe schatting hoor. Maar daarvoor kun je lekker op vakantie. O ja dan heb ik de fysio, postoperatieve bh s en cups niet mee gerekend. Fysio waren de eerste 6 x 79 euro daarna 49euro per keer dat tikt ook aan.
BeFunny schreef:Oscar schreef:Bij de Lucrin die je 3-maandelijks gaat krijgen, zit volgens mij ook een behoorlijk prijskaartje. Iets van 500 euro per injectie?
Ik heb zelf al een aantal keer geopperd om die eierstokken te verwijderen maar dat doen ze niet vorrig jaar ook al gezegd die tamoxifen deed haar werk ook niet.
Dit ga ik ook bij AVL neerleggen. De injecties heb ik nu 2 van in huis die zal ik dan nog wel moeten betalen.
Ga ik nog wel zien. Dat is elke keer weer een verassing.
Vitamine d kocht ik bij Kruidvat in de juiste dosering die heb ik nu weer op recept gelijk 3 doosjes en die moest ik gelijk afrekenen bij de apotheek ook duurder dan bij Kruidvat zeker als ze twee voor de prijs van èèn actie hebben. Dus alles tikt aan.
Dat de medicijnen niet altijd vergoed worden dat was mij dichter wel bekend maar dat gesprekken in zkh of andere diensten in zkh ook kunnen vallen onder een Extra vrijwillige eigen bijdrage daar had ik tot afgelopen jaar echt never nooit van gehoord. Ik denk als ik alles bij elkaar optel wat ik boven die 885 bij is gekomen afgelopen jaar kom ik op rond de 1500 euro extra uit. Is een groffe schatting hoor. Maar daarvoor kun je lekker op vakantie. O ja dan heb ik de fysio, postoperatieve bh s en cups niet mee gerekend. Fysio waren de eerste 6 x 79 euro daarna 49euro per keer dat tikt ook aan.
Raamzicht schreef:Misschien helpt dit? Er lijkt veel onduidelijkheid binnen dit topic.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-risico
Vind het super naar, wist niet dat het zo kon oplopen. Hopelijk kun je volgend jaar dit nog wijzigen..
Maar nu eerst maar focus op de second opinion. Benieuwd wat dat oplevert en of het rapport nog weer opduikt!
Bienotje schreef:Raamzicht schreef:Misschien helpt dit? Er lijkt veel onduidelijkheid binnen dit topic.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-risico
Vind het super naar, wist niet dat het zo kon oplopen. Hopelijk kun je volgend jaar dit nog wijzigen..
Maar nu eerst maar focus op de second opinion. Benieuwd wat dat oplevert en of het rapport nog weer opduikt!
Heb je deze link al bekeken?
Afhankelijk van je aanvullende verzekering heb je eigen bijdrage. Basisverzekering dekken niet altijd alles en daarom is het een keuze om je voor dat evt risico Af te dekken met duurder verzekeren.wellicht kun je alsnog proberen of je nieuwe jaar kan uitbreiden. Dit staat los van eigen risico, waar je tegen lager tarief met alsnog hoge kosten pech hebt. Beide is een gok die je neemt, je weet meestal niet vooraf helaas.
Sterkte in ieder geval!
BeFunny schreef:De mammacarcinoom van 100 procent hormoon gevoelig.
En ja ik begrijp dat antihormoon voor die 50procent Oestrogeen gevoeligheid gegeven wordt maar er staat ook nog ca dus een schatting.
Er klopt gewoon helemaal niks van in mijn ogen.