Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:43

Heb Je het idee dat er bepaalde voedingsmiddelen het erger maken?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:01

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik weer zwanger ben van een meisje <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:06

Jolliegirl schreef:
Heb Je het idee dat er bepaalde voedingsmiddelen het erger maken?

Daar volg ik nu het dieet voor om dat te ontdekken :) Lactose is sowieso een trigger.

Wat leuk Daphne, gefeliciteerd!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:07

Wat fijn jolliegirl! Voorzichtig goede hoop :)

Gefeliciteerd Daphne.

Ik heb ook last van mijn verteringsstelsel sinds ik zwanger ben. Als ik even niks eet word ik misselijk, maar als ik iets anders pak dan droge crackers raken mijn darmen van streek.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:42

Daphx93 schreef:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik weer zwanger ben van een meisje <3

Geweldig! <3

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:08

Voorzichtig goed nieuws Jolliegirl! :o
Wat fijn dat jouw werk zo begaan is met jou, dat moet erg fijn voelen.

Ik herken het Eske_B. Ik heb ook het prikkelbare darm syndroom. Sinds de zwangerschap geen pretje.
Volg je het fodmap dieet? Dat heb ik ook gedaan. Bij mij heeft dat wel het één en ander opgehelderd qua voeding. Waaronder ook lactose. Gelukkig zijn er de laatste jaren steeds meer lactose vrije en plantaardige producten op de markt die het lactose vrije leven iets makkelijker maken :+

Wat leuk Daphx93! Gefeliciteerd! <3

Ik ben na 6 weken vakantie vandaag weer begonnen met werken (lang leve het onderwijs :) ). Phoe, dat viel niet mee. Halverwege de dag werd ik overvallen door moeheid. Thuis even kunnen bijkomen om vervolgens vanavond weer een pittige Zumba les te geven. Nu lig ik halfdood op de bank, he-le-maal gesloopt :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:23

Klinkt erg intensief Simone! Geef je les op de basisschool?

Ik volg inderdaad het Fodmap dieet, was begonnen en toen kwam de kleine spruit tussendoor :+ Dus maak het nu maar af.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:15

Daph, een jongen was net zo leuk geweest, maar toch leuk dat het weer een meisje wordt. :D

Simone, werk je in het VO? Zo ja, welk vak geef je?

Ik heb ook wel last van mijn darmen (ben echt weken verstopt geweest), maar daar heb ik in het algemeen snel last van, dus uiteraard konden ze in deze zwangerschap niet achterblijven. :+ Ik ben in ieder geval blij dat het plassen weer beter gaat. Met een volle blaas lukte het enkele weken lang niet of nauwelijk om (uit) te plassen en dat vond ik wel een dingetje.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:09

Fijn dat het stabiel lijkt, Jolliegirl! Wat een opluchting zal dat zijn voor jullie. Ook heel fijn dat je werkgever zo begripvol is, dat scheelt zo veel gedoe op zulke momenten :)

Ah leuk Daphne, een meisje <3

Last van je verteringsstelstel is wel een typisch zwangerschapskwaaltje, maar fijn is het zeker niet inderdaad... Hopelijk lukt het om bepaalde voedingsmiddelen uit te sluiten, zodat je het toch wat comfortabeler hebt, Elske.

Ik drink nu elke ochtend vers sinaasappelsap en eet een kiwi bij mijn ontbijt, sinds dien is het beter bij mij :))

Herkenbaar Simone..

Hier maandag ook weer gestart na 8 weken vakantie, pittig om weer aan de slag te gaan :+ Ik sta in het speciaal onderwijs, normaal kleutertjes, maar dat mag nu niet ivm de zwangerschap. Heb gelukkig hele fijne groepjes ter vervanging dit schooljaar en voorlopig draaien we nog ff dubbel owv de eerste schoolweek. Maar het hele ritme er weer in is gewoon wennen :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:46

Eske_B en adamootje: jullie hadden een soortgelijke vraag, dus even in 1x: ik geef les op een basisschool, het PO dus :D
Ik ben leraarondersteuner, dus ben er vooral ter ondersteuning van mijn collega's. Samen met 2 collega's run ik een groep 1, 2, 3. Erg leuk! Ik werk op een kleine streekschool met gemiddeld 50 á 60 leerlingen :o

Eske_B: heel goed dat je het afmaakt. Dat kan vast geen kwaad voor de kleine spruit. Ik hoop voor je dat er wat meer duidelijkheid komt in wat je triggers zijn. Ik had die ervaring zelf wel. Sindsdien eet en leef ik een stuk lekkerder :D

Wat vervelend dat je er zo'n last hebt of had van je darmen, adamootje. Niet goed uit kunnen plassen is indd geen pretje.

S_v ook een pittige start gehad. Speciaal onderwijs lijkt mij ook wel pittig. Ik zou het niet kunnen :o
Ik las volgens mij dat jij uit België komt. Ik schrok even toen ik las dat jij nu geen kleuters mag doen, maar dat schijnt je in België inderdaad moet stoppen met kleuters als je zwanger bent. In NL hoeft dat niet, zo te lezen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 03:08

Hier de NIPT uitslag gehad en die was helemaal goed. Toch wel fijn altijd. Dinsdag geprikt en dinsdag de uitslag, dus nog best snel! Straks hebben we de 13 weken echo <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:49

Wat fijn Iris! Veel succes en vast ook plezier bij de echo.

Klinkt als een leuke baan Simone!

S_v, fijn dat je een leuke groep hebt!

Hoe bevalt werken in het basisonderwijs jullie? Ik heb weleens naar zo'n zij-instroomtraject gekeken, maar lijkt me soms ook een pittig beroep.

Ik twijfel erg over doorgaan met rijden en hoe lang. Verzorgpaard is in de bak braaf (en niet vooruit te branden :') ) en ben al 6 jaar niet gevallen. Maar je zal maar net zien dat het wel gebeurt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:37

S_imonee, inmiddels weer helemaal bijgekomen?

Adamootje, Dat plassen had ik ook last van, echt constant kleine beetjes, nu lukt uitplassen weer beter. Ahoewel, nu juist wat minder want durf vanwege die bloeding niet zoveel druk te zetten.

s_v: ik wou dat ik het voelde als opluchting, die plaenta zit los, dat is het gevaar nu. Dat zal echt hersteltijd nodig hebben, áls die al weet te herstellen.
Ik ben nog niet gerust.

Sinasappelsap is wel een goed idee trouwen, en lekker! Wel vers dan denk ik? Zelf persen?

iirrssjjee: Gefeliciteerd met de uitslag!
Veel plezier bij de 13 weken echo, geniet ervan! Hopelijk is alles in orde!

Eske_B: Dit is een risico wat je zelf moet inschatten. Ik heb besloten volledig te stoppen, ik kan geen enkel risico meer nemen.
Het hoeft niet jouw schuld te zijn dat je valt, je paard kan ook struikelen met alle gevolgen van dien.
Je hebt een verantwoordelijkheid over een levend wezentje in je buik.
Waarmee ik trouwens niets zeg datt iedereen maar in bubbelfolie op de bank moet gaan zitten hoor :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:44

In jouw geval snap ik dat helemaal Jolliegirl. Maar meer algemeen is het voornamelijk een gevoelskwestie. Zolang je je er goed bij voelt en niet gaat bedenken om een jonkie zadelmak te maken, kan je gerust doorrijden. Ik ben gestopt zodra ik me er zelf niet prettig bij voelde; dat was nu al vrij vroeg, maar ik voelde fysiek dat het niet lekker ging. Dus ja, dan ben ik klaar.

Hier trouwens ook een ok-stempel bij de 13 weken echo. Nipt hoop ik uiterlijk volgende week (een goede uitslag van) te krijgen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 11:11

Vandaag hier de eerste verloskundige controle :) hopelijk gewoon een steady hartslag etc. En ik ben mee geweest naar de zwemles van mijn zoontje en mijn man. Het was zo lief om ze weer samen bezig te zien. Denk wel dat dit voorlopig de laatste keer is. Daar zitten op het bankje is al te veel voor mijn bekken.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:21

Oh snap je ongerustheid wel inderdaad, Jolliegirl. Er is vanalles gaande in je lijf waar je geen controle over hebt, dikke knuffel! Wanneer moet je terug op controle bij de VK?

Ik pers inderdaad vers sinaasappelsap in de ochtend (nuja, Feel wil het tegenwoordig doen, dus ik zet mijn 4 jarige aan het persen terwijl ik brood smeer :)) ), dat scheelt voor mij heel veel qua stoelgang :Y).

In BE word je inderdaad standaard 'verwijderd' als kleuterjuf wanneer je geen antistoffen hebt voor CMV. Al moest ik de vorige 2 zwangerschappen wel gewoon blijven werken omdat de controle arts toen wat anders zei, was heel apart. Bij de gyn was ik 'de kleuterjuf die wel is blijven werken', maar het is ook wel gewoon 2x goed gegaan. Alleen nu is het een andere arts en moest ik dus wel stoppen tussen de kleuters :)...

Oh Iris wat fijn een goede nipt, dat is al een hele geruststelling, nu op naar de 13 weken echo <3

Fijn dat de controle bij de VK goed was, Renee... Jammer dat je zo'n last blijft houden van je bekken zeg, hopelijk kan je nog wel van andere kleine momentjes genieten :(:)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:50

Ook de 13 weken echo was helemaal goed! Geen gekke dingen iig! Baby was weer lekker beweeglijk en had een mooie hartslag van 150 :) . Zelfs even in 3d mogen bewonderen al! Lijkt op zijn/haar broer, beetje zelfde vorm hoofd en neus, is wel grappig!!

Sinaasappelsap heb ik gisteren geprobeerd, maar die kwam er een half uur later weer uit (terwijl ik deze zwangerschap amper heb moeten overgeven), dus dat durf ik niet meer aan :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:14

Bedankt voor de bemoedigende woorden.
Dinsdag hebben we controle en gelijk de 13 weken echo, bij een medisch echocentrum, dus ze zijn ingelicht door onze VK en zullen extra controle uitvoeren ivm die bloeding.

Nipt was in orde :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:21

Ik lees hier over goede NIPT-uitslagen en echo's. Heel fijn! *\o/*

Jolliegirl, hoe gaat het nu met de bloedingen? Fijn dat je zo'n prettige leidinggevende hebt, die goed met je meedenkt.

Renee, wat rot dat je zo'n last blijft houden van je bekken. Dat lijkt me heel frustrerend.

Eske, ik werk in het VO, over het basisonderwijs kan ik je niets vertellen dus. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:12

Fijn dat de echo goed was Iris en de NIPT Jolliegirl! Hopelijk is de echo ook goed.

Wat vervelend van je bekken Renee! Lijkt me heel lastig, zeker als je al kinderen hebt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:54

Nou hier een goede afsluiting van de vakantie. Vliegen morgen terug dus wordt weer een lange dag dan.

Vannacht moest ik ineens rennen naar het toilet, spugen en diarree. En vanmorgen ook nog meerdere keren.

Vrijwel niks gegeten en buik blijft wat meeh aanvoelen.

Vanmorgen Soof (dochter 15 maanden) wat mondjes melk terug gegeven en een diaree luier maar verder nog niks. Vanmiddag opeens hele zwembad onder gekotst echt in stralen kwam het eruit. Kamer gegaan en daar al de hele dag gebleven, sinds 1,5 uur niet meer overgegeven maar wel nog spuit luiers.

Ik hoop zo dat het morgen over is. Worden 12,45 Turkse tijd opgehaald en moeten dan bijna 2 uur in de bus naar het vliegveld. Vliegen hier 15.05 Turkse tijd en komen 20,30 Nederlandse tijd aan op Rotterdam en dan nog bijna twee uur auto.

Heerlijke afsluiting zo. Net zelfs heel nieuw matrasje voor babybed moeten vragen en blijven uitspoelen van kleding enzo.

Dinsdag volgens mij de nipt prikken en maandag de 13 weken echo maar plannen. Zal thuis weer bij lezen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:54

He wat vervelend is dat zeg!
Hopelijk niet te ziek om te vliegen.

Iets verkeerd gegeten misschien?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 18:03

Oh wat een horror!
Buikgriep/voedselvergiftiging is thuis al een hel maar op vakantie lijkt me helemaal ellende.

Controles hier waren helemaal goed, buikgroei als verwacht, goede hartslag (VK is team jongen op basis van de hartslag, al klopte daar bij de eerste ook niks van) en de bloeddruk en waardes zouden zelfs niet zwangeren jaloers op zijn. Gelukkig is naast de bekkenpijn echt niks bijzonders aan de hand.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:19

Ja geen idee. Nemen geen ijsblokjes in het drinken, heb kunstvoeding mee ipv melk van hier, eten geen aparte dingen. Maar bij zowel Soof als mij ging het mis, Soof was alleen wat erger bleef echt continu projectiel braken en van onder en boven leeglopen.

Tot nu toe even afkloppen niet meer gespuugd. Hoop zo dat het zo blijft. Besloten morgen niet meer te zwemmen in de ochtend dus handbagage tas vast ingepakt ook met veel extra kleding en doekjes mocht er toch nog van alles komen.

Knijp fruit bijna op wat ik mee had dus dacht haal wat bij hier in het winkeltje. Maar over mijn lijk dat ik 5 euro per knijp fruitje van 90 ml ga betalen. Koekoek zijn ze hier. Gelukkig drinkt ze weer wat beter.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:20

Renee schreef:
Oh wat een horror!
Buikgriep/voedselvergiftiging is thuis al een hel maar op vakantie lijkt me helemaal ellende.

Controles hier waren helemaal goed, buikgroei als verwacht, goede hartslag (VK is team jongen op basis van de hartslag, al klopte daar bij de eerste ook niks van) en de bloeddruk en waardes zouden zelfs niet zwangeren jaloers op zijn. Gelukkig is naast de bekkenpijn echt niks bijzonders aan de hand.

Fijn dat verder alles wel goed is.