Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:55

Welkom nog maliejane! :)

Een beetje jeuk, maar ik denk dat het meevalt. Hij zit er soms wel aan en vanmorgen huilend wakker geworden om 6 uur. Dat is echt niks voor hem..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:43

Vervelend joanieke, hopelijk snel resultaat.
Fijn baby voelen bewegen.

Sannens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:58

Wij hadden vandaag de 13 weken echo en deze was helemaal goed. De baby was heerlijk druk aan het bewegen.

Ook is het eerdere hematoom dat ik had nergens meer te vinden, dus daar ben ik erg blij mee!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 14:36

Wat vervelend Joanneke. Hopelijk helpt de zalf snel.

Wat een goed nieuws Sannens! Lekker van genieten dit weekend *\o/*

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:58

Ik heb vandaag mn feestje gehad.. en we weten wat onze uk gaat worden.

Wij krijgen een knul

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:24

Gefeliciteerd, leuk.
Ook wij krijgen een knul.

Afbeelding

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:26

Fijn van de goede echo’s!

Ik was naar de XL versie van diezelfde Deryan buggy aan het kijken, wel balen van die adapters. Maar ik denk dat ik het wel doe, dan kan ik altijd de mini nog in de draagzak doen en de twee druktemakers rondduwen. Ik vind het fijn dat die Deryan buggy 2x 22kg kan hebben, die kan je goed lang gebruiken.

Balen van je gevoel J0anieke, lukt het je het nog wat te ordenen of wat dingen af te zeggen om zelf ook wat rust en lucht te krijgen? Knapt de exceem bij je zoontje een beetje op?

Sannens, super van die hematoom, of nou ja het gebrek er aan…

Sweetgirl, leuk een jongen!

Ik vind dat jullie allemaal hele mooie bescheiden buikjes hebben! Ik draag enorm naar voren en ben voor m’n gevoel een tijdje terug echt ontploft. Gelukkig zit het allemaal niet in de weg, en lukt al het klimmen en klauteren nog als ik dat wil of de kinderen willen wat van/met mij.

Heeft iemand nog goede tips voor leuk kinderbehang? Ik kan het niet helemaal vinden, wij hebben nu voor de oudste een jungle-thema, de babykamer is bosdieren (en ben ik nog zo gek mee dat we hem een derde keer gaan gebruiken). Maar ik weet gewoon niet wat ik met de nieuwe peuterkamer moet gaan doen.

Edit: leuk Horsii, leuke foto ook!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:12

Weer veel jongens zeg! Was 2 jaar geleden in de najaarsgroep waar ik in zat ook al zo.. :')

@inwonderland nee niet echt de mogelijkheid om ruimte te maken op dit moment. Collega gaat met vakantie nu 3 weken, dus moet ook dat deel er nog bijpakken. Ben blij als m'n eigen vakantie gaat beginnen. De eczeem bij mn zoontje is niet meer verergerd, maar nog niet echt aan het genezen helaas..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 21:12

Sannens wat ontzettend fijn dat de hematoom weg is!

En gefeliciteerd mede jongens krijgers *\o/* wat grappig dat we met zo veel zijn

Hier sliep dochterlief een lange middagdut dus kon ik mooi met een nieuw projectje bezig, een voerkist voor de paarden. In elkaar gezet en eerste laag primer erop. Morgen verven en scharnieren halen dan kan de klep erop. En dan volgende klusje echt eens bezig gaan voor de baby(kamer) O:)

Afbeelding

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 21:18

Leuk! Allemaal jongens erbij !

Hier heb ik behang van Kiki Belle op het oog voor de babykamer. En dan een bosthema.

Wat naar die extra portie werk die ook nog op de bordje komt Joanieke. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je vakantie

Goed bezig Lady!!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 22:40

J0anieke schreef:
Weer veel jongens zeg! Was 2 jaar geleden in de najaarsgroep waar ik in zat ook al zo.. :')

Ik zat twee jaar geleden in het Wintertopic en van het actieve overgebleven clubje juist veel meiden haha, maar een jongetje!

Ik heb mijn Nub op een forum gegooid en ik ben heel benieuwd of die mensen het goed hebben haha. De geslachtsecho is in ieder geval gepland! Dus we hoeven niet lang meer te wachten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 03:40

J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten maar nog onbekend of we dit met anderen gaan delen.
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
[/quote]

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 05:25

horsii schreef:
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november -jongen
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten maar nog onbekend of we dit met anderen gaan delen.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
[/quote]

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 09:56

Welkom Maliejane!
Fijn van je goede echo Sannens!
Gefeliciteerd met de jongens dames.
Hier gisteren naar een grote baby winkel geweest en door alle keuzestress alleen een zwangerschap/voedingskussen meegenomen. De dame gaf als uiterlijke deadline 2 maanden voor je uitgerekende datum aan, dat gaf me wel wat rust.
Voor iedereen die erbij stilstaat: fijne vaderdag.
Ik zet even het geslacht bij mijn naam, toch weer een turfstreepje extra voor team meisjes

Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - meisje

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:16

Joh, je hebt geen deadline. Als je iets nodig hebt is zo iemand naar de winkel of als je zelf iets besteld vaak de volgende dag in huis. No stress!
Ik had wat kwaaltjes waar ik ook niks voor had en de kraamzorg stuurde mijn man gewoon gelijk op pad. _O-
Heb je al een uitzetlijst? En dan bedoel ik niet van een winkel, maar van je kraamzorg. Die van de winkels is echt zo overdreven. :') op de kraamzorg uitzetlijst staat alles wat je echt minimaal nodig hebt.
Ik heb destijds deze aangehouden.
https://www.naviva.nl/onze-kraamzorg/ke ... tzetlijst/

Mochten mensen vragen hebben over uitlijstzet producten wil ik hier best wel bij helpen. :D

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 17:06

Eens met J0anieke, in een babywinkel willen ze vooral verkopen. Bij onze tweede was de babykamer nog niet beschikbaar en zei de kraamzorg tijdens de intake, maakt niets uit hoor, als de co-sleeper dit keer niet bevalt kan een wiegje ook even in de gang staan.

Dus mijn instelling is nu, ze hebben warmte, liefde, slaap en iets voor vervoer in de auto nodig. Ben ook altijd gestart met weinig kleertjes, alles is bij te bestellen. Het enige waar ik na de eerste spijt van had, was dat ik niet een flesje en wat kunstvoeding in huis had. Wij hebben 2x over een lastige start gehad met de borstvoeding en dat is ‘‘s nachts ofzo niet zo makkelijk te krijgen. Dus nu koop ik deze verpakking https://www.kruidvat.nl/nutrilon-1-voll ... /p/3825662 en een fles die (voor ons) goed werkt met borstvoeding samen. Zodat er bij nood niet weer iemand halsoverkop weg moet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:45

@inwonderland heb je al eens in de zwangerschap 'gekolft'? Ik had al best een voorraadje (spuitjes van 3-5 ml) in de vriezer. Bij elkaar was dat best veel. Ik deed dat met de hand (en dan opvangen op een lepel of in een bakje oid), eerste paar keer waren het maar een paar druppels, maar het werd steeds meer tot ongeveer 5 ml denk ik. Ze zeggen dat het de bevalling kan opwekken, maar ik ben uiteindelijk pas met 41+4 bevallen en ik kolfde al vanaf 37-38 weken. :=

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:51

J0anieke schreef:
@inwonderland heb je al eens in de zwangerschap 'gekolft'? Ik had al best een voorraadje (spuitjes van 3-5 ml) in de vriezer. Bij elkaar was dat best veel. Ik deed dat met de hand (en dan opvangen op een lepel of in een bakje oid), eerste paar keer waren het maar een paar druppels, maar het werd steeds meer tot ongeveer 5 ml denk ik. Ze zeggen dat het de bevalling kan opwekken, maar ik ben uiteindelijk pas met 41+4 bevallen en ik kolfde al vanaf 37-38 weken. :=

Ik heb dit toen ook gedaan maar niet opgevangen omdat ik niet wist waar ik die spuiten vandaag moest halen.
Mijn borstvoeding verhaal was dramatisch, maar ik zou dat graag opnieuw proberen. Het kwam pas na 5 dagen ofzo op gang en toen ben ik dus gestopt, dus daarvoor zou ik ook graag al colostrum willen afkolven.

Waar heb jij die spuitjes vandaan gehaald toen?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:52

Nee, maar ook heel wisselende problemen gehad, niet direct productie-problemen. De oudste kreeg het aanhappen niet onder controle. Daar was een tepelhoedje de eerste weken de oplossing. Die heeft een paar slokken kunstvoeding gehad zodat ze wat minder driftig was en vanuit rust kon gaan drinken.

Mijn tweede viel binnen 48 uur meer dan 10% af en werd daardoor niet meer wakker. Ondanks een prima productie. Daar ben ik uiteindelijk op dag 2 mee opgenomen in het ziekenhuis. Overigens heb ik de oudste tot 8 maand en de jongste tot bijna 10 maanden verder gewoon aan de borst gehad.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:51

Bedoel ook niet dat je productie niet goed is, maar dan kun je evt met die voeding bijvullen wat je nu met kunst hebt gedaan. Maar dat is ieder z'n eigen keuze natuurlijk wat je wil. :j Ik hoop zelf dat ik er wat luchtiger in ga worden. Als het niet wil dan wil het niet..

Ik had de spuitjes (syringe) van m'n werk en de dopjes van Amazon, maar de spuitjes kun je ook op Amazon bestellen (of een andere website?), als ze maar steriel zijn.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 22:46

Oww zo, ik weet dat sommige mensen liever geen kunstvoeding bijgeven, dat dacht ik de eerste keer ook, maar ik ben daar makkelijker in geworden. Ik vind kunstvoeding en flesjes in huis hebben een geruststelling.

Zeker bij onze tweede hadden we het niet gered met een klein voorraadje, die moest in korte tijd snel aankomen. Dus die kreeg uiteindelijk via de sonde eerst gekolfde voeding en dan kunstvoeding bij tot het aantal ‘verplichte’ grammen was behaald.

Mijn regel voor mezelf is, dat het goed moet lopen en gaan als de kraamzorg vertrekt. Heb vandaag wel een extra kolf besteld zodat ik ook volledig handsfree kan kolven straks, dat lijkt me in de chaos van bevallen en nog twee van die jonkies wel lekker.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:40

Ohh zo’n handsfree kolf twijfel ik ook nog over. Maar ik heb nog een kolf van vorige keer die eigenlijk nog prima is. Welke heb jij gekocht?

Onze dochter heeft de eerste twee dagen ook kv via de sonde gekregen, omdat mijn productie met 30 weken nog niet bepaald op gang was. Daarna heb ik nog wel 6 maanden gekolft en zo bv gegeven. Daarmee wel zo ver gegaan dat ik er zelf bijna aan onderdoor ging, dus ik wil nu met mezelf en mijn omgeving afspreken dat ze een beetje op me letten.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:56

Hier ook bijna onderdoor gegaan aan het vastbijten in bv willen geven vorige keer. Ik had extreme overproductie en dochter heel erge reflux en die combinatie was verschrikkelijk. Uiteindelijk ivm medicijnen voor reflux en het mengen met johannesbroodpitmeel was ik gedwongen te stoppen met bv en ben ik gaan kolven. Toen kwam ik achter de overproductie, ik kolfde 2,5x zoveel als ze dronk met medicatie, ze spuugde dus meer dan de helft voorheen weer uit en had veel pijn erbij. Ik duim ervoor dat dat deze keer beter gaat.

Welke handsfree kolf heb jij gekocht inwonderland? Ik heb ook al een gewone kolf maar wil ook handsfree idd maar twijfel welke goed en niet belachelijk duur is. En een beetje reservoir heeft want sommige zijn wel erg klein

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:38

Xlady hier hetzelfde en de eerste drie weken finger feeding ivm geen zuig reflex. Lukt het lukt het, zo niet dan kv. Toen met 12 weken gestopt.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:03

Ik hoop dat ik hier ook mee mag kletsen. Ik lees al een tijdje mee. Wij zijn in verwachting van ons 2e kindje. Vanmiddag een goede termijn echo gehad. Wel erg veel last van misselijkheid en braken.

Ik zag hier wat langskomen over kolven. Ik heb 16 maanden BV gegeven aan onze dochter. Alles gekolfd. De voedingen duurden te lang, ze raakte niet verzadigd en toen ik volledig geen kolven herstelde dat gelukkig. En dus ook een mooie tijd kunnen doen. Tot aan de nieuwe fertiliteitsbehandelingen, toen moesten we helaas stoppen. Gelukkig wel met nu een zwangerschap tot gevolg. Ik heb de Medela handsfree gebruikt en was daar erg tevreden over.

Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - meisje
Heleen06 - uitgerekende datum: 9 januari