Molly1230 schreef:Ik heb even een vraag omtrent het afvallen.
Ik ben sinds maart bezig met afvallen en ik was voor de vakantie 11 kilo kwijt door middel van een calorie te kort. Nu na mijn vakantie heb ik mijn gezonde leefstijl weer opgepakt. Ik zit alleen al langere tijd met een probleem:
Ik merk dat ik best wel laag in energie zit. Ik heb ook last van duizeligheid als ik opsta of bijvoorbeeld omhoog kom als ik hurk. Ik heb ook dagelijks glasvochttroebeling, ik zie soms wazig en soms zie ik ook gekleurde vlekken. Ik linkte dit zelf aan ijzer te kort en slik nu al een tijdje ijzer supplementen van de drogist. Ik merk helaas niet veel verschil. Het zou ook goed te maken kunnen hebben met een lage bloedsuiker.
Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen? Ik heb een fijn eetpatroon gevonden waarmee ik afval alleen dit staat me in de weg. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben, bepaalde voeding die ik kan toevoegen aan mijn eetpatroon oid. Mag ook in een privé bericht.
Hoe veel calorieen eet je op een dag en hoe tel je die? Het zou best wel goed kunnen dat je misschien minder eet dan je denkt, of dat je sowieso in een te groot tekort eet. Mijn lichaam straft me ook meteen af als ik te laag ga zitten, ik kan me dan amper concentreren.
Zulke fysieke klachten zijn trouwens altijd een goede aanleiding om even bloed te laten prikken, als er wel sprake is van een tekort kan je dat maar beter gelijk aanpakken.
Edit: ik lees nu je volgende bericht. 1200 calorieen is eigenlijk voor de meeste mensen consequent heel erg veel te weinig. Qua behoeften kan je dat vergelijken met de caloriebehoefte van een peuter, en ook als je wil afvallen is dat wel heel erg aan de lage kant. Heb je al eens je BMR uitgerekend? Dat is een goed beginpunt om te kijken wat de absolute ondergrens zou moeten zijn.