Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:02

Niet stilgezeten dus T2T, lekker!

Ik heb de OS vanaf een strandbedje gevolgd. Was heerlijk in Noordwijk met een lekker fris windje. Vandaag dan ook niet gefietst, maar gisteren rondje IJssel gedaan van bijna 60km. Wel op de heenweg 25 km volle bak tegenwind op de dijk, dus was blij dat we even koffie konden doen voordat we terug gingen. Deze week zo’n 240 km gefietst, dus was voor de beentjes wel even lekker zo in het zonnetje vandaag :j

Morgen ook weer aan het werk en daarna naar de sportschool. Denk dinsdag of woensdag weer rondje fietsen.

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 21:11

Ik heb dit weekend niet op de fiets gezeten :oo . Gisteren heb ik 21 km door de duinen gewandeld aangezien inkocht 2 weken de Rothaarsteig in Duitsland ga lopen en ik nog maar weinig meters gelopen had. Conclusie, komt wel goed, mijn conditie is meer dan prima.

Vandaag als gevolg van spierpijn even geen zin om te fietsen en dus lekker aan de Klimmuur gaan hangen. Super relaxed, lekker in het zonnetje een beetje geklommen. Zo fijn dat dat ook weer lukt.

Morgenochtend om 5.45 stap ik weer op de fiets!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:14

Ik heb ook echt genoten van de OS, nu 2 weken wachten en dan de Paralympics nog...

Zelf deze week weer mezelf terug in een soort van ritme aan het schoppen na vakantie wat andere lopende zaken waardoor ik 3 weken zo goed als niks gedaan had qua sport. Op de fiets alleen een keer 25k en een keer 35k msst qua hardlopen wel meteen weer een keer 2hr, een interval run en een easy 5k. Niet meteen de eerste week van 0 naar 100 maar het ritme is er en de intensiteit komt wel.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:18

:wave: moet nog heel veel bijlezen zie ik…..

Hopelijk gaat het goed met iedereen! Wij zijn op fietsvakantie, was even de vraag of het door zou gaan, maar we zijn onderweg!

Gisteren 108?kilometer en vandaag 130 kilometer. Het was wel even spannend, want afgelopen week heeft de bikefitter nog het eea aangepast. Het was echt een triatlon bikefitter, met indoor zwembadding. Moest nog even aan je denken T2T!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:08

Wat is er weer veel gefietst, leuk! Imandra komt er weer in. Sakura veel kilometers gemaakt. Pakte de bikefitting goed uit?

Ik heb vandaag de toertocht van de Tour de France femmes gefietst. Uit en thuis een tocht van 170km. Best pittig, zeker met de warmte (ondanks heel vaak smeren ben ik toch aardig vies verbrand). Wel genoten. Zo gaaf om ook een stukkie over het tijdritparcours te fietsen :)

Afbeelding

Ook leuk: er waren diverse afstanden, mijn clubbie fietste de langste. We kregen van veel mannen de vraag of we 70 of 110 deden. Nee heren… ook vrouwen kunnen de lange afstand fietsen ;) Leverde leuke gesprekken op.

Nu beentjes omhoog en genieten van de afsluiting van de OS. Wat een vrouw is Sifan Hassan!!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 06:34

Sakura789 schreef:
: Het was echt een triatlon bikefitter, met indoor zwembadding. Moest nog even aan je denken T2T!

Oei , nu ben ik wel nieuwsgierig waar je bent geweest :o
En een fijne vakantie :D

@Maaike ; door de duinen wandelen lijkt me ook pittig , succes met je spierpijn .

@Padoertje ; mooi wat km bij elkaar gefietst afgelopen week *\o/*

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:17

Iedereen lekker aan het fietsen lees ik, het is ook echt heerlijk weer zo!

Ik heb mijn tijd grotendeels op de bank voor de tv doorgebracht, goede timing met de operatie +:)+
Zo eens kijken wat er aan Tour de France femmes wordt uitgezonden ;)

Ik hobbel al wat meer rond met mijn operatie sandaal, maar met fietsen op de trainer wacht ik nog minstens tot de hechtingen eruit komen. Dat is vrijdag, benieuwd hoe het dan voelt. Die schoen moet ik nog minstens vier weken dragen, dus tot ik weer echt kan fietsen duurt nog wel even.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:20

Maaike, lekkere wandeling, je had er ook goed weer bij. Leuke uitdaging ook weer!

T2T ik heb weinig gezien maar gelukkig wel de belangrijkste dingen zoals het baanwielrennen en de marathon idd.

Padoertje, dat zijn beste kilometers in een week, even rust is prima.

Leeslampje gaaf! Zag veel mensen daar, leuke dames groepen ook. Mooie boost voor het dames wielrennen.

Sakura, fijne vakantie! En rustig aan met die hitte!

Hier vrijdag 103km gravel gereden, super mooie route met echt alles er in.

Zaterdag stond er met de Fietsvrouwen een clubrit van 50km op de weg op de planning, maar mijn hoofd was niet aan te krijgen, dus na 2 bakken koffie besloten die te laten schieten en even naar mijn lijf te luisteren.
Zondag als nog die 50km op de weg gefietst met mijn wederhelft, was zalig weer!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:47

Hoi dames!
Ik ben nieuw in dit topic, mag ik meekletsen? Mijn man en ik stappen af en toe op de racefiets. Zo ook gisteren, de toertocht Rotterdam! Ik zag het bij @leeslampje al voorbijkomen. Wij hebben ook de 150km gedaan! Echter zijn wij wel in Dordrecht gestart, omdat dit voor ons makkelijker aan te rijden is (20min auto, Rotterdam centrum is 40min).

We hebben er 7u over gedaan, omdat we niet zo heel fanatiek zijn, maar we vonden het leuk en dat is het belangrijkste! We waren wel de allerlaatste finishers, maar boeiend :D

Mijn tante fietste de 40km in Rotterdam, die stond ons daar ook op te wachten/aan te moedigen voor de laatste kms, samen met mijn moeder en ons zoontje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond het een goed georganiseerd event! Duidelijk uitgepijlde route, goede verzorgingsposten met goed en genoeg te eten, echt top!

Toen we Rotterdam in fietsten kwamen hele snelle fietsers ons voorbij die deden de 110km. Wij zeiden dan heel stoer; oh wij de 150km! En je zag ze dan heel verbaasd kijken van; huh? Hoe doen jullie dat zo snel. En dan zeiden we lachend dat we in Dordrecht waren gestart hahaha.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:01

Hee wat leuk iirrssjjee :D En welkom in het topic.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:50

Leuke foto's en knappe kilometers allemaal! En welkom iirrssjjee!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:22

Jaaaaa de bikefitting pakte goed uit gelukkig! En op de valreep nog een nieuw fietsbroekje gekocht en daar leef ik nu zo ongeveer in. Ik ben in Hilversum geweest bij Tripro.

Leuk die toertochten! Vorig jaar hebben we een aantal gedaan en in het najaar wil ik ook wel een paar doen. Nu eerst maar Wenen zien te bereiken, want dat is het doel van de reis.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:31

Welkom iirrssjjee

Mooie bestemming Sakura, Wenen <3

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:57

@Leeslampje, flink wat kilometers met die hitte. Doe het maar rustig aan nu.

@Irisje(Als dat zo mag) Welkom hier, ook voor jouw respect met deze hitte deze afstand te fietsen.

@Sakura, Fijn dat de bikefitting uitwerkte. En veel succes en plezier richting en in Wenen.

Hier nog twijfels of ik van de week nog naar Marken fiets. Anders vrijdag weer richting huis. Toch ook een lange afstand. Maar opnieuw weer met vakjes vullen, dus niet voor niets en rustig aan. (Ik moet mezelf wel weer zien in te houden. Blijkt altijd moeilijk)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:25

@Sakura Ik denk dat ik voor mijn wetsuit bij TriPro Hilversum ben geweest. Hele fijne winkel idd.

@leeslampje 170km in de zon, wow. Snap wel dat je ondanks zonnebrand smeren verbrand bent, al is dat nooit fijn natuurlijk. En een deel van het officiële parcours meenemen is natuurlijk super gaaf.

@Thami sterkte met geduld hebben tot de hechtingen er uit zijn vrijdag. Hopelijk valt het wachten mee...

@MarliesV slim om je rit van zaterdag naar zondag te verschuiven als je hoofd er zaterdag niet naar stond. Fijn dat je genoten hebt.

@iirrssjjee Wat een gave foto's van de toertocht en de finish.

@maaikemus Jij doet het alfabet verzamelen toch? Kijk je daarbij alleen naar eindpunten/halverwege en omkeren naar huis punten? Of tellen alle gemeentes waar je doorheen rijd mee? Ik ben nog op zoek naar een goede motivatie om meer verschillende routes uit te proberen en zo'n soort challenge lijkt me wel wat...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 17:31

De regels (zoals wij die hebben ‘opgesteld’): de route moet gereden worden op de wegfiets, moet starten in Nederland (al gaat dat voor een aantal letters lastig worden) en er moet een foto gemaakt worden met de fiets bij een plaatsnaambord.

We kunnen starten waar we willen, het mag een ronde zijn, maar ook een enkele reis en dan met de trein terug bijvoorbeeld. De plaatsnaam is bij voorkeur het eindpunt, maar dat werkt niet altijd.

Verder is het gewoon een leuk spelletje!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 06:21

Wat leuk iirrssjjee dat je aansluit hier , welkom *\o/*
Nice pictures <3

Sakura789 schreef:
Jaaaaa de bikefitting pakte goed uit gelukkig! En op de valreep nog een nieuw fietsbroekje gekocht en daar leef ik nu zo ongeveer in. Ik ben in Hilversum geweest bij Tripro.

Ja , Tripo ken ik idd wel .
Bij hem in het pand zit ook running solutions ( Jorin Kamps ) , waar ik al een paar keer ben geweest .
Een goede keus iig . :j

Gisteren na werk nog een uurtje gefietst , dus de kop is er weer af .

Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 22:10

Bij deze zou ik graag een vraagje in dit topic willen droppen O:) .
Ik ben voornemens op de fiets naar mijn werk te gaan, enkele reis is dit zo'n 12km niet heel ver voor jullie begrippen denk ik zo. Aankomend weekend ga ik kijken voor een nieuwe fiets,ik ga voor een e-bike en ik wil gaan fietsen om fitter en hopelijk weer gezond te worden. Ik heb nogal wat overgewicht en artrose aan mijn knieën. Ik heb nu een oudere gewone stadsfiets staan maar die is zo oncomfortabel als wat. Maar nu komt het, de voornaamste reden dat ik zelden fiets is omdat ik er pijn van heb. Zodra ik maar een paar km fiets voel ik al dat mijn (excuses) schaamlippen schraal worden. En als ik dan even om een boodschap naar de supermarkt ben geweest zo'n 3km heen en 3km terug heb ik echt schaafwonden aan mijn lady parts :(

Ik ontzie het fietsen dus heel erg en heb er al veel over opgezocht, ook heb ik veel verschillende fietszadels geprobeerd (smal, breed, met uitsparing, bontje, gel etc.) maar het beurse geschaafde gevoel blijft. Zou een fietsbroek een uitkomst kunnen zijn? En zo ja, welke adviseren jullie? Ik heb maat 48 dus best fors .
Excuses voor het kapen van jullie topic maar hopelijk kunnen jullie helpen?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 06:33

Hoi yvje86 ,

Ik denk dat je het antwoord zelf al hebt gegeven . :o
Je fiets is zo oncomfortabel als het maar kan . Waarschijnlijk passen geometrie/ instellingen niet bij jou lichaam . Het "doorfietsen " ga je dan met een fietsbroek ook niet voorkomen ben ik bang .
Het "beurse" gevoel geeft al aan dat de gewichtsverdeling op je huidige fiets/ zadel al niet goed is .

Ook voor een gewone stadsfiets/elektrische fiets zou ik voor een bike fit gaan .
Een fiets kopen die bij jou lichaam past , en uiteraard een zadel die bij jou past . ( zadelmeeting ) .

Met alleen een fietsbroek kopen ben ik bang dat je probleem niet opgelost gaat worden .
Hopelijk heb je hier wat aan . +:)+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:20

Precies wat T2T zegt, je fiets moet comfortabel zijn en instelbaar zijn naar jouw lichaam. Een te grote of te kleine fiets maakt dat de drukverdeling niet goed is.

Dus lekker op zoek naar die e-bike die past, en dan als het probleem zich daarmee ook voordoet, naar de bike fitting. Heeft mijn moeder ook gedaan voor haar e-bike en dat heeft veel klachten opgelost.

De fietsbroek is fijn hoor, bij langere afstanden, maar voor korte ritjes een gedoe en zou het niet nodig moeten zijn.

Ik heb overigens ook een e-bike voor de 12km woon-werk verkeer, gewoon omdat het makkelijker is, geen gezweet en omdat het een auto bespaart. Naast het geestelijke gezondheidsaspect, even uitwaaien is zoveel beter voor je hoofd dan in de auto naar huis. Goed van je dat je die stap gaat zetten!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 08:50

Je fiets is het probleem, niet je lijf :* . Mijn advies zou zijn om op zoek te gaan naar een fiets die voor jouw comfortabel is en die vooral afgesteld kan worden op jouw geometrie. Ik heb bijvoorbeeld een klein bovenlijf en op alle fietsen heb ik vrij snel het probleem dat het stuur te ver is waardoor er teveel druk op mijn ladyparts komt en er schuurplekken of ontstekingen ontstaan.

Een fietsbroek gaat niet helpen. Misschien zelfs tegenwerken. Een fietsbroek in combinatie met een zacht, gevoerd zadel is geen fijne in mijn ervaring.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:40

Eens met bovenstaande. Ik heb een tijdje geleden een e-bike gekocht en ga er binnenkort een ander zadel op zetten. Man, wat krijg ik daar een zere kont van. Zadel is te breed voor mij, ondanks een fitting. Hij moet in oktober een beurt en dan laat ik dat aanpassen. Daar gaat geen enkele zeem voor helpen helaas. Dus bij de aanschaf echt heel kritisch zijn hoor! Succes!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:06

Dames heel erg bedankt! Ik neem het mee voor de aanschaf van de e-bike.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:13

yvje86 schreef:
Dames heel erg bedankt! Ik neem het mee voor de aanschaf van de e-bike.

Ik hoop dat met alles hierboven dat het je gaat helpen. (Zelf geen ervaring mee als enig man hier.)

Ik hoor dit soort problemen trouwens niet in de ligfiets wereld onder de vrouwen. Maar ook daar is de zadel(stoel) wel belangrijk dat het past.

Artrose in de knieën is ook wel vervelend met fietsen. Een bikefitting zou inderdaad met een e-bike geen slecht idee zijn in dat geval. Ook zodat de druk op de knieën zo min mogelijk wordt.

Succes met uitzoeken van een mooie fiets. :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 23:02

Voor sommige al wel bekend via Strava, maar ben inmiddels thuis. Heb vrijdag bijna de hele rit in de regen gereden terug naar huis.

Zelf met de fiets tussen de auto's in de file gestaan en 6 omleidingen. Dus ik heb niet eerder hier gekeken omdat ik daarvan al gigantisch moe was. Heb er ook 6 uur over gedaan.

En vandaag was ik weer geluidsman en dus de hele dag weer druk geweest.

Morgen begint weer het gewone leven om het zo maar te zeggen, maar ben eigenlijk haast net zo moe als voor de vakantie. Maar het gaat vast wel goed komen.
Maar nu wil ik wel meer fietsen met mooi weer. Dus af en toe even met een stukje omrijden van het werk naar huis bijvoorbeeld.