Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:25

*\o/*

Dustinlover

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:58

PM wat een vervelende situatie.

Al zoveel rond de 20 weken! Wat leuk!

Hier 20 weken echo gisteren gehad, maar eigenwijs meisje dus mogen maandag nog een keer terug omdat ze niet alles konden zien en ze niet wilde draaien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 13:02

Dustinlover schreef:

Hier 20 weken echo gisteren gehad, maar eigenwijs meisje dus mogen maandag nog een keer terug omdat ze niet alles konden zien en ze niet wilde draaien.

Was ze wel wakker? Bij de 13 weken echo hadden we dat ook en toen kregen we als tip mee om voor de 20 weken echo (vamorgen) anderhalf uur van te voren goed suikers binnen te krijgen: cola kreeg ik als tip en heb nog hagelslag en lion op (lekker om 9 uur in de ochtend aan de cola :') ).

Dus mevrouw (ja nu zeker!) Was goed aan het bewegen :+ en alles goed! En dus een meisje.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:15

Maartje1990 schreef:
Dustinlover schreef:

Was ze wel wakker? Bij de 13 weken echo hadden we dat ook en toen kregen we als tip mee om voor de 20 weken echo (vamorgen) anderhalf uur van te voren goed suikers binnen te krijgen: cola kreeg ik als tip en heb nog hagelslag en lion op (lekker om 9 uur in de ochtend aan de cola :') ).

Dus mevrouw (ja nu zeker!) Was goed aan het bewegen :+ en alles goed! En dus een meisje.

Gefeliciteerd een meisje nu dus zeker!

ja ze was goed wakker haha, ik voelde haar ook goed bewegen en kon het tegelijk op de echo zien wat ze aan het doen was. Ze vertikte het alleen echt om om te draaien :') . Maandag hopelijk meer geluk want anders moeten we door naar een gynecoloog.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:43

Dustinlover,eigenwijs meisje dus maar hopelijk ligt ze de volgende keer wel goed.

Maartje ook een goede echo gehad van je meisje! Top.

Ik had de intentie om een uitgebreide post te maken maar helaas ben ik geveld door de buikgriep.
Die post hebben jullie nog te goed wanneer ik niet meer constant op de wc zit met buikkrampen.

20 weken echo was hier goed, duurde wel lang omdat de kleine vreselijk eigenwijs was en gewoon niet meewerkte.
Op het moment ligt ze in een stuit en ze was niet van plan zich te draaien.

Yep,baby nr3 is ook een meisje!!
We hebben dus straks 3 meiden.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:44

PM wat een nare situatie zeg!

Fijn dat je 20 weken echo goed was Eilinora en gefeliciteerd met jullie derde meisje!

Hier helaas wat mindere dagen. Mentaal heb ik het weer even pittig en zodra ik aan ons kindje denk, vliegt het me weer aan. Stomme hormonen... Drukke dagen (gehad) dus denk wat te veel gedaan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:50

Leuk Eilinora :D !

Welmoed wat bedoel je dan, mentaal even pittig? Heb je de komende week wat meer tijd om rustiger aan te doen?

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:42

Fijn dat er vooruitgang in zit, Jojoni! Leuk dat je de kleine gevoeld hebt:)

Wat vervelend dat het niet goed te zien was, Fabienne!

Leuk een jongen, Cynthier!!

Hier ook fan van Bio-oil, doubtless. Geen striae ook van de eerste.

Pfff, PeraManga, wat een gedoe allemaal zeg.

Fijn dat de echo goed was, Eilinora en leuk hoor, 3 meiden!!

Jammer dat ze niet meewerkte, Dustinlover…

Leuk, Maartje, dat het nu zeker een meisje is!

Goed je rust proberen te pakken, Welmoed.

Hier gisteren ook 20 weken echo gehad. Ook hier alles goed. Baby had een ietwat dikke buik, dus moet met 28 weken nog een groeiecho om te kijken of ik wel of geen suikertest moet doen. Vk kan zich alleen bij mij geen zwangerschapssuiker voorstellen, zei ze…

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:03

Doubtless schreef:

Welmoed wat bedoel je dan, mentaal even pittig? Heb je de komende week wat meer tijd om rustiger aan te doen?

Ik ben dan down, naar het depressieve. Kan niet blij zijn met de zwangerschap bijvoorbeeld, wat ik op dagen dat ik me goed voel wel kan zijn. Wil het liefste gewoon in bed blijven liggen de hele dag met de dekens over me heen.

Marjo, wat fijn dat de 20 weken echo bij jou ook goed was. Even de suikertest nog afwachten dus..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 22:25

welmoed__ schreef:
Doubtless schreef:

Ik ben dan down, naar het depressieve. Kan niet blij zijn met de zwangerschap bijvoorbeeld, wat ik op dagen dat ik me goed voel wel kan zijn. Wil het liefste gewoon in bed blijven liggen de hele dag met de dekens over me heen.

Marjo, wat fijn dat de 20 weken echo bij jou ook goed was. Even de suikertest nog afwachten dus..

Heb je dit aangegeven bij je verloskundige of je huisarts?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 23:11

Ja die weten er van. Maar ik ben bekend met depressie, angst aanvallen etc door hormonen.
En als de slechte dagen weer de overhand krijgen dan trek ik aan de bel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:09

Hé welmoed, wat lastig dat je daar nu weer mee te maken krijgt. Goed dat je HA en VK ervan op de hoogte zijn. Is er op zulke dagen iets wat je kan doen of al doet om er zo goed mogelijk mee om te gaan?

Depressie en angst aanvallen zijn heel poedersuiker, net als hormonen soms. Dikke :*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 06:13

welmoed__ schreef:
Ja die weten er van. Maar ik ben bekend met depressie, angst aanvallen etc door hormonen.
En als de slechte dagen weer de overhand krijgen dan trek ik aan de bel.

Ik heb je een pb gestuurd :(:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:02

@Eilinora wat fijn dat de echo goed was, en leuk nog een meid!!

@Welmoed wat naar voor je dat je het mentaal even pittig hebt meid! Kun je er goed over praten met je partner of anderen? Wees lief voor jezelf he, die hormonen en alle veranderingen zijn allemaal niet niets.

@19Marjo90 fijn dat jouw echo ook goed was, lekker Hollands welvaren kindje dus, hopelijk is dat ook echt puur het geval en is je suikertest goed.

Vandaag precies 20 weken, toch een hele mijlpaal *\o/*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:16

Lief van jullie meiden!
Ik probeer lekker afleiding te zoeken en doe zoveel mogelijk mijn gewone ding, maar wel proberen meer rust te pakken. Dat is wat tot nu toe het beste helpt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 11:18

Na een tijdje stilte weer eens een berichtje van mij. Ik had al een drukke periode, weekendje weg voor bruiloft van vriendin, veel op pad voor werk. En toen kwam mijn schoonvader ook nog in ziekenhuis terecht en moest aan zijn hart geopereerd worden. Mijn schoonouders passen regelmatig op. Het was dus even hectisch en erg druk, geen tijd voor Bokt.

Inmiddels bericht dat mijn schoonvader het heel goed doet en vanmiddag weer naar huis mag. Heel blij mee, want eerst wilde het alsnog niet beter worden. Betekent dat we morgen ook eindelijk aan ze kunnen vertellen dat ze weer opa en oma gaan worden *\o/* En dan snel nog even moment vinden om langs mijn eigen ouders te gaan. Heb het er ook echt wel aan toe om het aan familie te vertellen.

Ik zag wat jongens en meisjes voorbij komen die bekend waren, super leuk!
En heel veel sterkte voor de mensen die het om wat voor reden goed kunnen gebruiken, om familie of omdat het mentaal niet zo lekker gaat :knuffel: Het is ook niet zomaar even wat, al die hormonen en veranderingen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:03

Wat schrikken van je schoonvader zeg, gelukkig dat het nu weer wat beter met hem gaat.

En veel plezier met vertellen aan familie!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:27

Dat is inderdaad schrikken! Super dat hij weer naar huis mag. En dat jullie eindelijk jullie nieuws kunnen delen :D Ik ben heel benieuwd hoe ze reageren!

Bellex 20 weken, leuk :D

Afbeelding
Hier vandaag 19 weken :Y) Buik lijkt misschien nog niet heel groot, maar voelt al als watermeloen formaat! Maken jullie ook voortgang foto's :D ?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:03

Welmoed inderdaad wel goed op jezelf passen hoor!

Ellinora gefeliciteerd met 3e meisje!

LinoleumFijn van je schoonvader!

Doubtless mooi buikje! Nee hier weinig foto's eerlijk gezegd haha

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:12

Linoleum gelukkig mag je schoonvader weer naar huis, dat zal even schrikken zijn geweest! Veel plezier met het vertellen!

Doubtless super mooie buik heb je zeg! Hier maken we ieder weekeind een foto in dezelfde jurk om het bij te houden haha. Goed dat we het doen, anders had ik de groei veel minder snel doorgehad dus dit is wel heel leuk :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:35

Mooi buikje Doubtless!

Ik mag dan wel nog maar 8,5 week zwanger zijn, maar verschil tussen 4 weken en nu is echt bizar al >;)
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:59

Schrikken van je schoonvader linoleum, gelukkig gaat het nu beter!

Wauw een derde meisje Eilinora! Ik kan me voorstellen dat je misschien een jongetje erbij had gewild? Maar dit is ook wel heel gezellig in huis.

Veel mensen rond de 20 weken nu!

Ik maak eigenlijk geen foto's :D toevallig wel eentje van boven gemaakt deze week

Afbeelding

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:15

Hopelijk ga je je toch nog wat beter voelen hoe verder je komt Welmoed. Wel fijn dat je wat hulp hebt verzameld.

Linoleum, schrikken van je sv logisch dat je dan even wat anders aan je hoofd hebt.

Voortgangsfoto's maak ik eigenlijk niet echt meer. Was er rond 10 weken wel mee begonnen maar er de laatste weken zie ik weinig verschil dus vergeet het een beetje.

Nou de beeb was iets meewerkender vandaag dus we hebben eindelijk bevestiging gekregen dat we een meisje krijgen :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:37

Wat een leuk idee Bellex!!

Jaaa linoleum, daar gebeurt wat :))

Ook leuk Set :D

Gefeliciteerd Fabienne :):)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:15

Fijn dat je schoonvader weer naar huis mag, linoleum!!

Leuk de buikfoto’s!! Ik probeer het ook weer bij te houden, maar ben iets minder fanatiek dan bij de eerste…

Deze is met 20 weken… is nog niet veel maar al het dubbele van bij Fien met 20 weken, haha!

Afbeelding