linn1502 schreef:Vraagje aan jullie... ik begreep dat als je kiest voor bevallen in t ziekenhuis dat je dan in t geboortehuis komt.. dit is bij ons aangrenzend hij t ziekenhuis maar nu begreep ik, dat het tegenwoordig vaak voorkomt er niet eens plek is in t ziekenhuis... en dat dus bij een thuis bevalling als t dan mis is ze sneller gaan bellen waar er plek is dan in bv het geboorte centrum/huis... hoe hebben mensen met al meerdere kindjes dit ervaren?
Nu heb ik geen idee hoe het tegenwoordig is natuurlijk. Maar toen ik NL moest bevallen, inleiding dus automatisch ziekenhuis vergoed, werd mij gezegd dat als het druk werd mijn man weg moest en ik met andere moeders of alleen op zaal kon komen te liggen. Waar ben je precies ongerust voor? Misschien dat we dan een beter antwoord kunnen geven, maar ik hoop dat dit de geruststelling is die je nodig had.
Als ik het goed onthouden heb zijn er weer 2 meisjes en 1 jongen bijgekomen (of was het nu andersom?) Gefeliciteerd.
Babykamer hebben wij eigenlijk wel altijd gebruikt bij De eerste. Onze slaapkamer was veelste klein, plus flesvoeding dus moest er toch al uit. De 2de lag bij ons op de kamer, wegens gebrek aan een goede 3de slaapkamer, wat een hel vond ik dat. Elk reuteltje maakte me wakker en elke knal en kraak (oud houten huis) werdt hij wakker van. Hebben het vol gehouden totdat hij 's nachts en geen voeding meer kreeg. Toen ging hij bij zijn zus op de kamer. We hebben dan wel weer een babycamera met beeld en thermometer erop met alarm. Helaas kunnen we die laatste noet uitschakelen, onder 14°C En boven 29°C begint dat ding te janken. Voor de kou (geen verwarming in slaapkamers) kunnen we ze flink kleden kwa warme dekens en/of goede slaapzakken, die warmte kan ik gewoon echt niets aan veranderen.
Grote bedden, onze dochter heeft tot haar 3de in ledikant gelegen. Zoon hebben we redelijk recent in een groot bed overgedaan, die rolde zich 's nachts wakker tegen de spijlen. Ligt nu iets stiller maar draait nog steeds veel. Wij hebben toendertijd een stapelbed gekocht, die ook los van elkaar gebruikt kon worden dus hij slaapt nu in het bed met het anti val rek. Als straks de baby oud genoeg is om bij hun op de kamer te gaan zetten we de bedden weer op elkaar en komt hij in de onderste. Stiekem hoop ik dat voor die tijd de aanbouw gewoon een feit is en we 2 extra slaapkamers plus een nieuwe badkamer hebben.
Ik ben ook wezen shoppen. Eigenlijk vind ik het voor mezelf nog te vroeg, maar aangezien ik gek ben van Merino en deze geheid allemaal weg zijn als de baby geboren wordt, toch maar even de stad in geweest voor baby's eerste kleding set. Aangezien we het niet weten zowel een meiden en een jongens set gekocht. Sorry, de foto's staan op hun kant.

Nu alleen straks nog een nieuwe autostoel voor de jongste kopen. Passen of de oudste dan nog vanaf de achterste rij tussen de 2de rij door past om uit de auto te gaan anders moeten ze maar met zijn 2en op de achterste rij.