Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PeeltjE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:54

Hier vandaag wederom een goede echo gehad, ben iets vooruit gezet, uitgerekende datum is 22-5-2023. Over ca 1,5 week de 13 weken echo en binnenkort bloedprikken voor de nipt. Leuk om te zien hoe compleet het al is, is al echt een mensje. Welke nipt doen jullie? De hele uitgebreide of de minder uitgebreide? Bij mijn vorige zwangerschappen deden we nog gewoon een nekplooimeting :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:08

Ik heb de nipt met nevenbevindingen gedaan, zag niet echt een rede om minder informatie te willen.

Ik heb vandaag een goede dag, kan daadwerkelijk nadenken gewoon. Toch mezelf gedwongen O min mogelijk te doen en een dutje te pakken. Durf bijna niet te hopen dat het zo gaat blijven :=

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:28

Hé verdorie Gnome...Hoop dat het een kleine terugval is.. En zo niet dat de acupunctuur je weer goed gaat helpen!

[***] gek dat die buien juist in de avond komen. Alsof je lijf dan denkt, hé time for food!

Peeltje wat fijn een goede echo! Ben je bijna op mijn verjaardag uitgerekend :D (23 mei) Wij hebben gekozen voor de uitgebreide nipt. Hadden zoiets van, laten we alles maar testen zodat we niet achteraf "verrassingen" zouden krijgen.

Azmay wat fijn! Heerlijk even dutten is ook goed voor de kleine.

Hier niet zoveel nieuws, gewoon een goede dag gehad.
Heb gisteren wel voor het eerst bewust de kleine gevoeld. Soort vlindertje in mijn buik die heen en weer ging. <3
Hebben jullie trouwens ook een "werknaam"? :D Wij noemen die van ons Ted, om te voorkomen dat we de waarschijnlijk echte naam per ongeluk noemen. :))

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:53

Beeb hier is sinds het begin al Nemo :+

Echte naam zijn we nog lang niet uit.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:17

Balen van je dag weer gnome.

Hier voor gekozen om geen onderzoeken te doen.

Vandaag ging opzich wel. Schoonmoeder heeft mij opgehaald en een dagje bij haar gezeten. Even wat anders dan mijn eigen bank. Tussendoor nog ff naar de Lidl boodschappen en dat was echt meer dan genoeg.

Hahah Ted en Nemo zijn erg leuk
Hier is het Pjotr, kwam mijn schoonvader mee in t begin en zo gebleven Hahah. Dus ben benieuwd als het straks een meisje blijkt te zijn

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:47

Freekieee schreef:

Vandaag ging opzich wel. Schoonmoeder heeft mij opgehaald en een dagje bij haar gezeten. Even wat anders dan mijn eigen bank. Tussendoor nog ff naar de Lidl boodschappen en dat was echt meer dan genoeg.

Hier is het Pjotr, kwam mijn schoonvader mee in t begin en zo gebleven Hahah. Dus ben benieuwd als het straks een meisje blijkt te zijn

Otje :j

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:02

ynskek schreef:
Freekieee schreef:

Otje :j

Haha ja die is leuk

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:03

Hier gaan wij denk ik voor de nipt zonder nevenbevindingen

Hoor toch vaak dat er anders veel uit kan komen wat helemaal niet waar hoef te r zijn of helemaal niet in erge maten.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:15

Hi allemaal,

Ik heb al een tijdje niet gereageerd, maar wel alles meegelezen.

Vind het wel fijn om te zien dat ik niet de enige ben die slecht van de misselijkheid af kom.
Ik ben 6 weken lang 2x per week gegaan en ga nu sinds 2 weken nog 1x per week naar de acupunctuur.
Helaas zoals mijn acu zegt, je lichaam heeft tijd nodig om de stroming niet naar boven te brengen en dit moet onderhouden worden; tot je lichaam het over kan nemen.
En ik zit op bijna 19 weken en ik functioneer weer, maar ben niet 100% van mijn misselijkheid af. :+

Zonder acupunctuur kan ik echt niks :+

Fijn om een aantal goede uitslagen voorbij te ziek komen!
Wij doen alleen de 20-weken echo, over 1,5 week. :)

Ik ben wel bekend met de late avondhonger, helaas. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 23:51

Hier morgen toevallig bloed prikken voor de nipt + nevenbevindingen.

Ik heb uiteindelijk een redelijke dag gehad. Na 11 uur alles binnen kunnen houden en niet de hele tijd misselijk geweest. Heb denk ik gewoon stress voor de vakantie. Is in totaal bijna 24 uur inclusief de overstap dus ik vind het heel moeilijk om te bedenken hoe ik dat ga overleven :Y) eenmaal daar zal het wel goed zijn.

Ohja onze kleine heet Pietertje, ondanks dat ik denk dat het een meisje is dus stiekem heb ik haar gisteren al toegesproken in bed met haar toekomstige naam :o

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 01:48

24 uur ga je redden! *\o/* Ik merk wel echt meer misselijkheid met stress. Blijven ademen en het komt vast wel goed!

Ik ging voor + nevenbevindingen. Ik weet dat de uitslag niet 100% accuraat is, maar ben ook van mening dat het alleen maar kan verbeteren in de toekomst als veel dames meedoen. :D

Onze werknaam is nu kiwi, wordt vanzelf een appeltje en we gaan gewoon de hele fruitmand af op grootte. :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:35

Ik ben nu toch aan t kijken naar acupunctuur en hoop dat mijn verzekering dit dekt.

Ik voel mij zo ontzettend beroerd en ben er zo klaar mee. Schoonmoeder heeft net heel lief mijn teckel even opgehaald zodat ik naar bed kan en niet haar nog hoef uit te laten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 17:20

Freekieee schreef:
Ik ben nu toch aan t kijken naar acupunctuur en hoop dat mijn verzekering dit dekt.

Ik voel mij zo ontzettend beroerd en ben er zo klaar mee. Schoonmoeder heeft net heel lief mijn teckel even opgehaald zodat ik naar bed kan en niet haar nog hoef uit te laten.

Meestal niet en anders max de helft dacht ik. Ik was 70 euro per keer kwijt. Hopelijk vind je iets en helpt het jou net zo goed. Vreselijk dat je je zo rot voelt :(!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 17:21

Hier een goede dag gelukkig. Bloed prikken ging natuurlijk weer mis haha. Zal ook niet. Naald schoot er halverwege uit en daardoor spoot het bloed er mooi uit. Mens schrok zich dood. Dus nu in twee armen geprikt.

Daarna nog lekker naar de kapper geweest en heb nu de lasagne al een paar uur te pruttelen. Heerlijk.

Nu lekker de pootjes omhoog. Hoe was jullie dag?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:48

Balen dat je je zo beroerd voelt. :(:) Acupunctuur werd bij mij vergoed in een uitbreiding van mijn zorgverzekering.

Gnome klinkt als een lekker dagje! Op het bloedbad na.

Ik had hier net alweer enorme honger dus had alvast m'n favo herfstkostje gemaakt en ga zo lekker relaxen. <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:00

Hier gaat het prima. Lekker ritje met de paarden gemaakt en wezen lunchen. Morgen en zondag helaas alweer dagdienst na m'n vijf nachten. En ben nog in Brabant dus wat langer rijden, lekker vroeg op dus meeh.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:01

@gnome; balen van het bloedprikken

En geen idee wat er hier vergoed wordt, weet wel dat osteopaat etc ook niet vergoed wordt ondanks av top.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:10

Marlis schreef:
@gnome; balen van het bloedprikken

En geen idee wat er hier vergoed wordt, weet wel dat osteopaat etc ook niet vergoed wordt ondanks av top.

Met mijn av-top wordt er €30,- per behandeling vergoed.
Dit dekt natuurlijk niet alles, maar het is in ieder geval iets. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:14

Ik kom hier voorzichtig meelezen als dat mag…

We hadden vandaag een positieve test na onze ma in juni/juli en vind het heel spannend nu.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:17

Welkom en gefeliciteerd! Ik herken je spanning. Hopelijk is het jullie dit keer gegund! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 13:17

Nogmaals gefeliciteerd en van harte welkom.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:52

Angela_ schreef:
Ik kom hier voorzichtig meelezen als dat mag…

We hadden vandaag een positieve test na onze ma in juni/juli en vind het heel spannend nu.

Welkom en gefeliciteerd. Hopelijk dit x alles goed

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 01:07

Ik zei een paar uur geleden heel blij tegen m'n kerel dat ik sinds woensdag niet meer heb overgegeven. Dan lok je 't natuurlijk uit.

Inmiddels heb ik sinds zaterdag niet meer overgegeven... :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:01

[***] schreef:
Ik zei een paar uur geleden heel blij tegen m'n kerel dat ik sinds woensdag niet meer heb overgegeven. Dan lok je 't natuurlijk uit.

Inmiddels heb ik sinds zaterdag niet meer overgegeven... :')

Oeps. Effe afkloppen haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:11

Hier ruzie met m'n vriend. Hij snapt mn hormonen niet snapt alleen zichzelf.

En zijn vader is wederom weer alles aan het afkraken van een huis wat we graag willen kopen. Paar maanden geleden wouden we het al kopen maar nadat mn vriend bij zn ouders geweest was heeft hij het afgezegd, vond de tuin te klein en prijs te duur..

Ik boos..

Nu staat het nog te koop (althans stille verkoop) en is m'n vriend er gister met zn vader heen geweest.

Nou niks is goed natuurlijk..

Het is te oud, te slecht onderhouden, niet goed geïsoleerd, alles afkraken.
Ja en meer dan 285.000 bieden is zonde van geld en wordt niet voor meer getaxeerd.

Echt schoonfamilie...

Is een huis is een dorp naast mn zus waar we graag willen wonen (1,35 van waar we nu wonen) en hebben daar verder niemand behalve mn zus en zwager dus wil ivm kids daar in buurt.

Twee onder een kap, grote garage, tuin op zuiden met schuurtje en overkapping, oprit dus auto op je eigen oprit.

En tja badkamer en keuken zijn oud en moeten met de tijd eruit. En er moet geïsoleerd worden want het is een woning uit 1971. Maar vind het nette prijs en je heb alles wat je nodig hebt.

Zit nu op een particulier huur appartement in de ghetto. Haha.

Als paar maanden geleden gekocht had scheelde het paar honderd aan hypotheek nu rente duurder dus maandelijkse kosten ook

Pff wil gewoon verhuisd zijn voor de baby komt.. en een normaal huis hebben haha.

Dan kan mn zus ook een dag oppassen in de week, vaste dag.en ik vaste dag op die van haar. Kunnen ze lekker bij m'n zus opgroeien tussen de kippen en paarden, want zus heeft die aan huis.

Echt ik wil gewoon een kind fijn laten opgroeien. En alles goed voor elkaar hebben. Ik detacheer nu met mega reistijd tot ik verhuisd ben, dan kan ik vaste baan zoeken ook. Meeh. Klaag modus weer uit

Bloedverlies is nog steeds gestopt. Dus super. Voel me goed.

Bij jullie ook alles goed?