Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 14:27

Op zich valt de pijn wel mee als ik men arm niet te veel moet bewegen maar als ik iets moet oppakken of een beetje kracht moet zetten dan doet het wel pijn… maar tot nu toe valt het al bij al nog mee!

Slapen was het eerste deel echt een hel… uiteindelijk ben ik toch op de linker zij in slaap gevallen en heb ik nog goed kunnen slapen.

Het is echt wel dik en ziet een beetje blauw maar dat is normaal denk ik…

Ik heb gebeld voor de resultaten maar de dokter was op ronde… zij gingen mij namiddag terugbellen normaal.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 17:48

Ik weet nog niks van de biopsie, in de eerste kliniek kunnen ze geen uitsluitsel geven dat het cervixkanker of toch borstkanker is… de 2de kliniek, waar de studie doorgaat heeft de stalen opgevraagd maar dat duurt nog minstens een week voor ze daar iets weten… dus weer een week onzekerheid

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:20

Ah wat ontzettend balen voor je zeg, dit betekend ook een week langer wachten op behandeling dan zeker?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 18:37

Charlottemv schreef:
Ah wat ontzettend balen voor je zeg, dit betekend ook een week langer wachten op behandeling dan zeker?

Bij het tweede ziekenhuis hebben ze gezegd dat de afspraken voor volgende week gewoon doorgaan… dit zijn de onderzoeken die moeten gebeuren voor de studie…

Maar ik heb een serieuse dip nu… ik wil zo graag weten waar ik aantoe ben… en nu is er alleen maar meer onzekerheid…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:47

Jeetje wat k*t zeg.. stel je je in op een uitslag en dan weer wachten, niet leuk! :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:33

Kay_Kim schreef:
Ik weet nog niks van de biopsie, in de eerste kliniek kunnen ze geen uitsluitsel geven dat het cervixkanker of toch borstkanker is… de 2de kliniek, waar de studie doorgaat heeft de stalen opgevraagd maar dat duurt nog minstens een week voor ze daar iets weten… dus weer een week onzekerheid

Neeeh! Maar zeg, hoe onmenselijk is dat?!
Tuurlijk zit je in een dip, alsof een week extra wachten niets is.

Heb je nog veel te regelen voor de bruiloft? Kan je daarin afleiding vinden?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 22:44

Lukasje schreef:
Kay_Kim schreef:

Neeeh! Maar zeg, hoe onmenselijk is dat?!
Tuurlijk zit je in een dip, alsof een week extra wachten niets is.

Heb je nog veel te regelen voor de bruiloft? Kan je daarin afleiding vinden?

Nee, eigenlijk niets meer, enkel mijn kleedje…

Ik ga vrijdag normaal nog met men moeder kledij kiezen voor haar en dan zaterdag voor mij… maar voor de rest is alles geregeld.

Bij het 2de ziekenhuis waren ze wel lief, ik mocht altijd bellen als ik vragen had of twijfelde aan iets… maar ik kan nu ook niet verder want op de belangrijkste vraag hebben zij ook geen antwoord… k voel me zo machteloos en ik ben ook zo boos…

Eerst de gynaecoloog die niet op tijd gezien heeft dat ik kanker had, nu mijn uitzaaiingen over het hoofd gezien en nu doen ze biopsies maar ze weten niet van wat?! En ik heb altijd zelf aangegeven dat ik klachten had, pijn had,…

Ik verlies meer en meer het vertrouwen maar toch moet ik hun blindelings vertrouwen, letterlijk en figuurlijk met mijn leven…

Dat is heel moeilijk nu

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:51

Ik wilde het niet zeggen maar het lijkt mij ook ( aan de hand van wat je verteld hebt) dat ze wel wat steken hebben laten vallen inderdaad.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:03

Och meis, het is gewoon terecht hè dat je boos bent en dat je zo'n dip hebt. En dat mag, huil/schreeuw /vloek of wat ook maar werkt. Want hoe positief je het ook bekijkt, het is mega oneerlijk en dan moet je ook nog een week extra wachten.

Sterkte en een dikke knuff!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:14

Och meis, ik snap dat het heel, heel moeilijk is.
Zo frusterend, zo oneerlijk.

Het enige wat ik kan is een GROTE virtuele knuf.

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:20

Ben je bij een plaatselijk ziekenhuis of een groter universitair?

Bij mij heeft bv ZH Mol een keer echo genomen waarop er niets te zien was, orgaan helemaal in orde dus. 2 maanden later is dat orgaan in het UZA verwijderd incl. 2 tumoren. Ik had het geluk dat deze niet kwaadaardig waren maar stel dat … Sinds heeft mijn vertrouwen ook een flinke knauw gekregen hoor.
In jouw situatie moet het afschuwelijk zijn dus ik begrijp best dat je boos bent!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 10:33

De studie gaat inderdaad door in het UZ Leuven, daar heb ik wel een beter gevoel bij…

ik weet ook wel dat ze niet alles hadden kunnen zien maar waarom hebben ze niet sneller naar mij geluisterd ivm eerst de bloedingen, daarna de pijn… of gewoon een scan genomen tussendoor… ik probeer het wel wat los te laten want het verandert niets aan de situatie…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:40

Ik vind het echt zo naar voor je!!
Ik hoop van harte dat je jezelf hier doorheen kunt slaan!
En het is echt ontzettend zonde dat er niet optijd gereageerd is

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:52

Je boosheid en frustratie is zo goed te begrijpen.
Ik blijf duimen om een wonder voor jou. Sterkte.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 24-11-22 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:54

Kay_Kim schreef:
Ik verlies meer en meer het vertrouwen maar toch moet ik hun blindelings vertrouwen, letterlijk en figuurlijk met mijn leven…

Ik vind dit zo'n pakkende treffende zin, het zegt zoveel.

Wat zal je diep in de put zitten |(

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:03

Het is echt vreselijk wat je is overkomen en waar je nu doorheen moet. Logisch dat die gevoelens er zijn, het is ook heel oneerlijk. Heel veel sterkte de komende dagen en hopelijk eens goed nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:07

Hey meid, ik lees al een tijdje mee. Ik vind het zo ontzettend naar voor jou en wil je het allerbeste wensen. Misschien is het ook niet gek om mentale ondersteuning te gaan regelen? Wie weet is de praktijkondersteuner van de huisarts iets voor je. Er komt zoveel op je af en ik kan goed begrijpen dat jouw vertrouwen gaat wankelen in dit ziekenhuis.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:20

't Is logisch dat je je ellendig voelt. Je hebt de eerste schok nog niet eens verwerkt en de volgende lag al op de loer. Je eigen lijf heeft je 'verraden' en dat is nog het ergst van alles.
Als je dan ook nog vanalles voelt en er wordt geen gehoor aan gegeven, dan voel je je nog ellendiger.
Je hebt er weinig aan, maar bijna iedereen die in zo'n situatie zit heeft dit. Je voelt vanalles en alles doet pijn.

Aan de medische geleerden dan de moeilijke taak om wel of niet aktie te ondernemen en dat is serieus lastig. Ik heb tijden gehad (en nu nog steeds weleens) dat als er een MRI/CT/PET-scanner in mijn tuin had gestaan, dat ik er dan elke dag onder had gelegen omdat het elke dag onder had gelegen omdat er weer wat te voelen was. Maar ja, elke dag scannen is ook zo wat.......

Er zullen vast ook fouten gemaakt zijn. Zoals er overal fouten gemaakt worden. Zeker als je zelf een bepaald gevoel hebt en er wordt niets mee gedaan, dan voel je je echt wel radeloos. Toch zou je eigenlijk moeten proberen om het vertrouwen te houden. Ook al gaat het niet perfect, er zullen vast ook dingen wel goed gaan en in elk behandelplan zitten wel van die 'wat als'-momenten. De medici weten helaas ook niet alles, maar wel heel veel. Vertrouw er maar op dat ze het beste met je voor hebben want anders maak je jezelf helemaal gek. Niet makkelijk, ik weet het.

:knuffel: voor jou.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:58

Dikke knuffel!

Hopelijk snel het goede nieuws dat jij aan de studie mag deelnemen en tot die tijd hoop ik dat je afleiding kan vinden in de voorpret van je huwelijk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 08:29

Nacht nr 2 zonder slaap… ik ben zo moe… letterlijk en figuurlijk.

Ik heb weinig last van de pac maar mijn rug en zij aan de rechterkant…

ik heb geweend van de pijn… mijn pijnmedicatie helpt niet veel meer snachts… zelf met slaapmedicatie raak ik niet in slaap….

Door de pijn kan ik gewoon geen comfortabele positie vinden in het bed… en ook al heb ik niet echt pijn van de pac, onbewust hou je er toch wat rekening mee, vroeger sliep ik op mijn buik/linker zijkant, nu zit de pac daar dus zo kan ik ook niet meer slapen…

Nu ben ik niet alleen mentaal doodop maar mijn lijf ook…

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:34

Jeetje! Dat klinkt helemaal niet goed!
Vandaag dan gauw maar contact zoeken wat je wel kunt doen? Want dit is vreselijk! Heel veel sterkte.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:37

Ik zou dat voor bellen naar het ziekenhuis en eventueel zelfs naar de spoed…. Je moet toch echt wat kunnen slapen, het laatste wat er nog bijkomt is dat je uitgeput raakt door slaaptekort….

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:47

Lieverd, ik heb het zo ontzettend met je te doen. :knuffel:
Is er een optie ergens aan de bel te trekken? Je hebt heel hard je rust nodig, ook mentaal.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:34

Inderdaad even bellen naar het ziekenhuis en kijken of je bij de pijnpoli terecht kunt of iets dergelijks. Die kunnen vast iets met je pijnmedicatie doen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 11:39

Ik heb net gebeld, ik moet naar de spoeddiendt rijden om een ct-scan te laten nemen om een longembolie uit te sluiten of om de toename van de ziekte uit te sluiten… dan kan eventueel andere pijnmedicatie opgestart worden… waarschijnlijk morfine