Zebrastreep schreef:Mensen die moeten revalideren bestaan niet![]()
Ok weer wat geleerd
Gezonde mensen die de dood in de ogen gekeken hebben, bestaan ook niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
truus1957 schreef:Ik vind het echt shockerend Elmiran dat jij naar aanleiding van die tabel gewoon roept dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dat ongevaccineerden. Je beseft hopelijk wel dat de gevaccineerden plm 87% van de bevolking uitmaken? Jouw tabel onderschrijft nog maar eens een keer het belang van vaccineren. Eigenlijk zou het best grappig zijn als het niet zo triest was dat je geen notie hebt van interpretatie van dergelijke tabellen
MyWishMax schreef:elmiran Zou je je berichten gewoon in 1 post kunnen schrijven ipv continu berichten achter elkaar plaatsen? Dat is niet de bedoeling en je kan berichten gewoon wijzigen en meerdere quote in 1 post.
Verder heb je wel een erg vertekend beeld
Poekkie schreef:Stel dat de tabel van elmiran klopt (ik heb het niet gechecked) en stel dat jouw cijfer van 87% klopt voor die periode.
Dan neme men ongeveer het gemiddelde van de laatste 3 maanden, waar de cijfers redelijk stabiel lijken te zijn, zo’n 65% bij benadering.
Dus… de bescherming van vaccins tegen ziekenhuisopname is dan
1-65%/87% = 25%
Waar zit de redeneringsfout zodat ik vaccins toch interessant moet vinden?
8nnemiek schreef:Poekkie schreef:Stel dat de tabel van elmiran klopt (ik heb het niet gechecked) en stel dat jouw cijfer van 87% klopt voor die periode.
Dan neme men ongeveer het gemiddelde van de laatste 3 maanden, waar de cijfers redelijk stabiel lijken te zijn, zo’n 65% bij benadering.
1-65%/87% = 25%
Je berekening klopt in ieder geval niet, even zoeken hoe je dit goed uitrekent..
Poekkie schreef:truus1957 schreef:Ik vind het echt shockerend Elmiran dat jij naar aanleiding van die tabel gewoon roept dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dat ongevaccineerden. Je beseft hopelijk wel dat de gevaccineerden plm 87% van de bevolking uitmaken? Jouw tabel onderschrijft nog maar eens een keer het belang van vaccineren. Eigenlijk zou het best grappig zijn als het niet zo triest was dat je geen notie hebt van interpretatie van dergelijke tabellen
Stel dat de tabel van elmiran klopt (ik heb het niet gechecked) en stel dat jouw cijfer van 87% klopt voor die periode.
1-65%/87% = 25%
8nnemiek schreef:elmiran schreef:Waar baseer jij op dat de schade door corona groter is dan door vaccinatie?. Zoiets kun je nog helemaal niet weten. Kijk eens naar wat er toen met Softenon gebeurd is, en de prik tegen baarmoederhalskanker. Jonge meisjes met blijvende schade, en misvormde kinderen.
Over bejaarden, de oudjes waren allemaal gevaccineerd, het personeel ook, geen bezoek mogelijk en toch sterven er een heleboel. Dit voorkom je gewoon niet. Als je ouder bent kan van alles dodelijk zijn,
Er staat nergens een leeftijd in de tabel.Volgens de tabel zijn het meer gevaccineerden die op opgenomen waren.
Daar zijn honderden onderzoeken naar gedaan en nog steeds bezig. Als je je informatie alleen van Facebook en Youtube haalt dan kom je die niet tegen nee. Probeer eens het nieuws te volgen of een wetenschappelijk artikel te lezen![]()
Hier staat bijvoorbeeld veel informatie incl bronnen: https://www.ntvg.nl/artikelen/langdurig ... -19#figuur
En dat je een tabel die je zelf plaatst niet eens begrijpt dat zegt eigenlijk genoeg
elmiran schreef:Ik ga stoppen met deze nutteloze discussie in een groep met alleen gevaccineerden. Inmiddels lees je overal steeds meer klachten van mensen die spijt hebben, en last hebben van blijvende bijwerkingen.
Mizora schreef:Even uitgaand van deze cijfers:
65/87 = 0.75. Gevaccineerden hebben 0.75x kans t.o.v. de gemiddelde populatie om opgenomen te worden in het ziekenhuis vanwege covid19.
53/13 = 2.69. Ongevaccineerden hebben 2.69x kans t.o.v. de gemiddelde populatie om opgenomen te worden in het ziekenhuis vanwege covid19.
2.69 / 0.75 = 5.5. Oftewel, ongevaccineerden hebben 5.5x zoveel kans t.o.v. ongevaccineerden om opgenomen te worden in het ziekenhuis.
En dat is nog niet gecorrigeerd voor het feit dat de 18-30 jarigen 30% ongevaccineerd zijn, terwijl de 60+'ers 9% ongevaccineerd is. Terwijl de leeftijdsgroep 60-90 een veel hogere kans heeft om in het ziekenhuis te komen dan de 18-30 groep in de basis.
Poekkie schreef:8nnemiek schreef:Je berekening klopt in ieder geval niet, even zoeken hoe je dit goed uitrekent..
Show me
Poekkie schreef:Mizora schreef:Even uitgaand van deze cijfers:
65/87 = 0.75. Gevaccineerden hebben 0.75x kans t.o.v. de gemiddelde populatie om opgenomen te worden in het ziekenhuis vanwege covid19.
53/13 = 2.69. Ongevaccineerden hebben 2.69x kans t.o.v. de gemiddelde populatie om opgenomen te worden in het ziekenhuis vanwege covid19.
2.69 / 0.75 = 5.5. Oftewel, ongevaccineerden hebben 5.5x zoveel kans t.o.v. ongevaccineerden om opgenomen te worden in het ziekenhuis.
En dat is nog niet gecorrigeerd voor het feit dat de 18-30 jarigen 30% ongevaccineerd zijn, terwijl de 60+'ers 9% ongevaccineerd is. Terwijl de leeftijdsgroep 60-90 een veel hogere kans heeft om in het ziekenhuis te komen dan de 18-30 groep in de basis.
Hoe kom jij aan 53/13 voor ongevaccineerden?
@verootjoo: dat is wel de grootst mogelijke bullshit om cijfers weg te kunnen gooien die je niet bevallen zeg
IMANDRA schreef:elmiran schreef:Ik ga stoppen met deze nutteloze discussie in een groep met alleen gevaccineerden. Inmiddels lees je overal steeds meer klachten van mensen die spijt hebben, en last hebben van blijvende bijwerkingen.
Ach hou toch op met al die ongefundeerde onzin. Er zijn niet “steeds meer klachten”, de gevolgen van vaccins worden nauwlettend in de gaten gehouden en zodra er ook maar énig vermoeden is voor een bijwerking die nog onbekend was, zal er onderzoek volgen om te kijken of er een causaal verband is met het vaccin. Zie oa de twee hartontstekingen en trombose.
Mensen zoals jij roepen zo ontzettend veel onzin maar zodra wordt gevraagd die onzin te onderbouwen of uit te leggen piepen mensen zoals jij er snel tussenuit. En bij dat er tussenuit piepen schiet men het líéfste ook in de slachtofferrol “wèèhhhh ze zeggen iets wat niet met mijn wereldbeeld strookt, mensen zijn zo gemeeeeeeen tegen mij”.
Wat ik persoonlijk echt ontzettend laf vind.
Door die onzin steeds maar als zoete koek te slikken, niet te luisteren naar experts die er daadwérkelijk verstand van hebben (in tegenstelling tot bijv die blackbox “”journalisten””) en die onzin vervolgens te herhalen maak je mensen onnodig bang, zorg je voor onnodig wantrouwen in de medische wetenschap en wie weet wat voor bijwerkingen dát wel niet kan hebben ?!
Bah.
OleJon schreef:IMANDRA schreef:Ach hou toch op met al die ongefundeerde onzin. Er zijn niet “steeds meer klachten”, de gevolgen van vaccins worden nauwlettend in de gaten gehouden en zodra er ook maar énig vermoeden is voor een bijwerking die nog onbekend was, zal er onderzoek volgen om te kijken of er een causaal verband is met het vaccin. Zie oa de twee hartontstekingen en trombose.
Mensen zoals jij roepen zo ontzettend veel onzin maar zodra wordt gevraagd die onzin te onderbouwen of uit te leggen piepen mensen zoals jij er snel tussenuit. En bij dat er tussenuit piepen schiet men het líéfste ook in de slachtofferrol “wèèhhhh ze zeggen iets wat niet met mijn wereldbeeld strookt, mensen zijn zo gemeeeeeeen tegen mij”.
Wat ik persoonlijk echt ontzettend laf vind.
Door die onzin steeds maar als zoete koek te slikken, niet te luisteren naar experts die er daadwérkelijk verstand van hebben (in tegenstelling tot bijv die blackbox “”journalisten””) en die onzin vervolgens te herhalen maak je mensen onnodig bang, zorg je voor onnodig wantrouwen in de medische wetenschap en wie weet wat voor bijwerkingen dát wel niet kan hebben ?!
Bah.
Waarom lees je dan mee? Is een discussie forum, dat mensen een andere mening hebben. En niet in jouw straatje passen, jammer dan.
Die arrogantie, bah.
Citaat:Over bejaarden, de oudjes waren allemaal gevaccineerd, het personeel ook, geen bezoek mogelijk en toch sterven er een heleboel. Dit voorkom je gewoon niet. Als je ouder bent kan van alles dodelijk zijn,