Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Liiene

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:01

Ik had dat vorige ronde inderdaad, mezelf he-le-maal gek gemaakt.
Daarom hebben we deze ronde gezegd het allemaal los te laten en even alleen maar te klussen voor gezelligheid. Mede omdat als het raak zou zijn het akelig dicht bij de herdenkingsdag van ons meisje zou komen volgend jaar. Mede omdat ik eerst nog het coaching-traject ga starten. Daarna zouden we met een schone lei beginnen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:07

Herkenbaar, moeilijk is dat he.

Als het deze ronde niet raak is, en de volgende wel gaan wij ook rond de bevallingsdag van ons zoontje zitten. Dat zou ook heel dubbel zijn denk ik.

Maar ik had altijd zo gehoopt voor mijn 30e moeder te zijn en dan is dit de laatste kans daarop :+ Dan beval ik rond mijn verjaardag volgend jaar :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:14

Wij hebben het de maand waarop we 'gelijk zouden lopen' het ook echt even afgehouden. :) Dat zou voor mij onwijs dubbel zijn omdat ik dan bijna tot de dag gelijk kon gaan vergelijken.

Heel herkenbaar Primavera, had dat gevoel ook heel sterk maar door alle omstandigheden dus ook niet gehaald. Maar ik heb nu gewoon als doel gesteld om zwanger te zijn op mijn 30e. Zwanger zijn is ook al moeder zijn toch? :))

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:27

Zeker weten Muurp! Zelfs bevallen van een stil kindje - of miskraam - is in mijn ogen al moeder zijn. Maar toch anders als het doel wat we gesteld hadden natuurlijk.

Ik snap wel dat dat heel dubbel is inderdaad Muurp. Een nieuwe zwangerschap gaat de oude nooit vervangen, of het verlies van een kindje, maar in mijn geval zou het wel nieuwe vreugde en liefde met zich meebrengen wat heel gewenst is momenteel.

Het gaat heel zwaar zijn met momenten hoor omdat ze bij Liam de afwijking ook pas vanaf 20 weken konden zien en dat gaat bij een nieuwe zwangerschap weer zo zijn, maar voor mijn gevoel mag ik het daarvoor niet uitstellen. Het gaat over een jaar ook gemixte gevoelens en onzekerheden met zich meebrengen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:36

Ja lastig is dat hè? Hoe lang je ook wacht, het gaat altijd lastig/spannend zijn...
Hier is het ook enorm gewenst, maar dat ''wat als het weer niet goed is..'' blijft toch wel in mijn achterhoofd spoken.

Maar niet mogen uitstellen is iets wat jij jezelf opdraagt hè? Wees niet te hard voor jezelf en gun jezelf ook de tijd. Mooie dingen kosten nu eenmaal tijd... :D

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:52

Alle kindjes waar je zwanger van bent geweest zijn gewoon je kindjes. Ondanks dat je geen ouders bent met een kindje in je handen. Althans dat vind ik.

Mocht ik wel ongesteld worden, dan is het ergens ook wel weer fijn. Even door geteld, dan zou ik tijdens onze vakantie niet ongesteld zijn :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:54

Dikke knuffel voor jullie allemaal! <3

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:17

Hier hoopte ik ook zwanger te zijn of al moeder voor mijn 30ste.

Helaas word ik over 11 dagen al 30 en hoop ik het nu voor mijn 35ste |(

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:33

Ik wilde graag rond mijn 25e. Maarja de natuur hielp ook niet mee. Dus nu zijn we bijna 10 jaar verder :=

Ronde 3 in het ziekenhuis inmiddels. Op naar de volgende teleurstelling :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:31

Oef, pijnlijk :knuffel: dikke knuffel aan iedereen!

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:18

M’n baarmoeder is een kreng, toch ongesteld geworden net. Beetje jammer, beetje opgelucht weer denk ik. Nu loopt het in ieder geval niet gelijk met ons meisje volgend jaar, dat vind ik wel heel fijn.

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:12

Je hebt lang in spanning gezeten Liiene.. gelukkig nu duidelijkheid. Eerst lekker op vakantie straks?!

Zo erg dat in de eerste dagen het gevoel had dat ik zwanger ben, zo ben ik dat gevoel nu volledig kwijt. Zaterdag op 10 dpo een early test gedaan ivm een bruiloft die we hadden. Die was negatief. Dus toch even een drankje mee gedaan tijdens het taart moment. Moet eind vd week ongesteld worden. het kan nog, maar ik merk dat ik er niet meer zo onrustig onder ben. Als het alsnog wel positief uitpakt is dat natuurlijk super leuk, en anders is ronde 1 “gewoon” niet gelukt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:59

Jammer Liene, maar wel fijn dat je duidelijkheid hebt nu. Geniet van je vakantie!

Lotte je hebt een fijne instelling. Tijdelijk is het heel jammer dat het niet gelukt is maar je staat er sterk in. Er is nog een kleine hoop en anders duim ik voor je voor volgende maand!

Hier durf ik ook echt niet te hopen. Het begint weer moeilijker te worden nu in de tweede week maar wil mezelf echt niet gek gaan lopen maken. Ik moet ergens tussen 8 en 12 juli ongesteld worden dus we dachten gewoon af en ik zal eind van de week ergens een x testen :)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:17

Wij gaan pas in september hoor, maar met ‘vorige telling’ zou ik precies nog het laatste stukje ongesteld zijn.
Wat ik me alleen af vraag, waar nu ineens die schommeling in m’n cyclus vandaan komt. Zou m’n cyclus nu ineens op 31 dagen blijven, of volgende ronde toch weer 28? En zou dit nog een stukje wiebelen nog vanuit de bevalling zijn? ZOVEEL vragen

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 06:31

Jammer zeg Liiene
Lotte wel goede instelling hoor anders maak je je zelf helemaal gek.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 08:48

Hier is hij ook onregelmatig geworden na de bevalling. Had ineens een cyclus van 26 dagen waarbij ik op cd24 al bruinverlies kreeg terwijl ik normaal altijd netjes 28/29 dgn ben.

Nu cd24 dus even spannend wanneer m'n menstruatie gaat doorkomen.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:55

Bij mij dus ook, variërend van normaal 28 dagen nu de laatste keren 27 en nu 31.
Maar dan heb ik nu misschien ook de verklaring waarom ik de ronde hiervoor steeds zo misselijk was. Want weer verandering in lengte van de cyclus. Dit had ik afgelopen november ook, misselijk en alles tot en met. Toen was m’n cyclus, waarschijnlijk door Corona vaccinatie, helemaal van de leg. Tot aan 33 dagen toe, en na die helse november ineens weer 28.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:45

Vandaag en morgen zijn spannende dagen hier.. Hoewel ik nog altijd geen hoop durf te hebben.
Zit nu op CD 25 en dat is de vorige cyclus de start geweest van mijn menstruatie. Had op CD 25 en 26 bruinverlies en op CD 27 (of 1 weer :P ) ben ik ongesteld geworden.

Vanmorgen wakker geworden met best wat krampjes - en die heb ik al sinds mijn ovulatie dagelijks gehad - maar ik heb veel schrik dat mijn menstruatie er gewoon weer aan zit te komen helaas... :(

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:51

Vervelend Primavera.. lijkt me echt vervelende momenten, als je dan echt ongesteld wordt is het zo definitief niet gelukt die ronde..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:10

Hoe gaat hier dames?

Hier op wachtbankje maar volgens mij neemt me lichaam gigantisch in de zeik

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:52

Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie.. afgelopen maand is had mijn vriend lukt mijn vriend het niet om te presteren onder druk.
Komende maand zouden we misschien 1 poging kunnen doen, maar dat is afhankelijk van wanneer mijn ovulatie is :?
Ik ben de laatste tijd niet zo regelmatig en ben in de komende maand maar 1 avond en daarop volgende ochtend thuis en dat zou misschien net voor de ovulatie zijn.

Ik droomde vannacht dat ik ongesteld was geworden, zo realistisch dat ik vanmorgen oprecht verbaast was dat het niet zo was :=

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:59

Dag erna of ervoor of de dag zelf is toch niet erg? Dat is toch juist goed?

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:28

Bij mij lijkt het alsof m’n menstruatie weer normaal geworden is. Nu weer netjes op dag 4 waarbij het echt stukken minder heftig en minder lang is dan afgelopen 3 keer.
Voor aankomende ronde ga ik toch wel weer even met ovulatietesten aan de slag. Even kijken hoe m’n cyclus gaat lopen.
Het blijft toch een bijzonder iets die hele hormoonhuishouding.

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:18

Dat zou fijn zijn Liiene als het allemaal weer een beetje “normaal” wordt.
1 poging zou genoeg kunnen zijn natuurlijk Vivian.. als er daardoor maar niet te veel stress ontstaan bij je vriend.. :=
Ik verwacht elk moment ongesteld te worden. Zit op dag 31. Het schommelt bij mij een beetje tussen de 30-32 dagen. Dus anders het weekend nog maar eens testen. Heb er weinig hoop meer op maar het is pas definitief als m’n menstruatie op gang komt natuurlijk <<)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:56

Balen Linsxdot vervelend he... Zoveel dingen die je ineens kunt voelen :/ ik wordt er ook ooit simpel van..

Vivian ik heb je zin een paar x moeten lezen := maar vervelend dat hij zo'n druk ervaart! Hopelijk komende maand het juiste moment voor jullie rond je eisprong :)

Fijn Liene dat hij weer normaal lijkt! Kun je weer een beetje gaan plannen misschien :)

Zo ista Lotte! Ik duim met je mee!

Hier heb ik een flinke baaldag. Zit op cd 26 en vorige ronde op 27 ongesteld geworden.
Vanmorgen witte test en heb ook het idee dat mijn menstruatie er weer aan komt. Ben flink geïrriteerd vandaag en heb een rete slecht humeur :=
Van binnen huil ik wel weer hoor... Baal er zo hard van :(
Gisteren in de bios was ik er van overtuigd dat ik iets voelde. Rook immens sterk en was misselijk... Maar toen vanmorgen mijn BBT met een halve graad gedropt was had ik al wel een vermoeden |(

Enige voordeel wat ik zie is dat ik nu op vakantie lekker aan de alcohol mag volgende week. En ik ga er ook FF helemaal niks om geven denk ik :Y) FF genieten en niks qua planning/tracking bijhouden