Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:32

Blegh, iedereen dus hetzelfde gevoel met alle vragen en opmerkingen. Ik kan best bot zijn en gewoon aangeven dat ik ergens geen zin in heb of geen antwoord op wil geven. Maar dat maakt het aantal keren dat je de vraag krijgt niet minder, dus de irritatie ook niet.

Ik heb in januari een late miskraam gehad en 2 maand later vroeg iemand of ik alweer zwanger was. En dat was niet omdat ik aan was gekomen, want was via telefoon een collega die me al lange tijd niet had gezien. Was toen wel weer zwanger, maar wilde ik nog niet zeggen. Daar heb ik simpel op gezegd van ‘geef ik geen antwoord op’. Maar had achteraf gewoon moet aangeven dat het echt belachelijk is dat überhaupt de vraag gesteld werd en het heel kwetsend kan zijn.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:41

Ohh Linoleum, die vraag is echt naar zeg, onbegrijpelijk..

Ik heb me ook voorgenomen om directer te gaan reageren op die opmerkingen. Hopelijk helpt dat. Het punt is dat ik vaak een beetje overdonderd ben op het moment zelf, en dan uit reflex of beleefdheid nog ga antwoorden ook. Een minuut later denk ik dan, wacht effe, wat werd er nu eigenlijk tegen me gezegd >;)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:38

Wauw wat een rot vraag linoleum, echt wat denken sommige mensen :?

Ja ik moet ook wat directer worden. Ik ga het dus ook vaak uitleggen of me verdedigen, want ja is de tweede enz. enz. en dan achteraf denk ik echt: waarom doe je dat? Het gaat ze echt niks aan en ik krijg keer op keer bij de verloskundige en echo's te horen dat dat alles helemaal goed gaat en daar gaat het om.

Vindt het zo vreemd dat mensen denken alles te kunnen vragen als je zwanger bent.

Was vorige keer zwanger tegelijk met een collega, uiteindelijk met een week verschil bevallen. Maar echt, de opmerkingen als we samen aan het werk waren kwamen echt nog 10 x zo vaak. Echt een attractie voelde ik me

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:49

Ik heb mezelf voorgenomen om, als de buik opmerkingen (te groot, te klein, te scheef, whatever) komen standaard te antwoorden: “Ja mooi hè?”

“Jemig wat heb je een grote buik!”
“Ja mooi hè?”

“Oh wat leuk zo’n klein buikje!”
“Ja mooi hè?”

Gewoon alles positief draaien, wat ze ook zeggen! Wij weten sinds deze week het geslacht, zo leuk. Volgende week de familie vertellen en dan zal ik het hier ook delen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:05

Oh dat vind ik wel een goede! Dat moet ik ook maar gaan doen.

Ah wat spannend!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:18

Pff, wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo onzeker raakt van zwangerschap!

Ik begin nu net een buikje te krijgen. Zelf zie ik het al goed, maar mensen om mij heen nog niet echt, dus ik krijg daar nog geen opmerkingen over.

Wel vraagt iedereen die hoort dat ik zwanger ben of ik klachten heb, om dan als ik zeg niet misselijk te zijn helemaal blij voor me te zijn. Want dan valt het allemaal super mee.
Dat ik ontzettend moe ben en daardoor veel moeite heb om mijn dagelijkse dingen te doen (8 uur werken is sommige dagen echt super moeilijk), daar wordt dan heel snel overheen gepraat, want ik ben in elk geval niet misselijk. Ik raak daar dus ook echt onzeker van, vooral op dagen dat ik bijna niets gedaan krijg omdat ik zo moe ben.

Ik heb de laatste paar weken echt ontzettend last ook van die onzekerheid, gelukkig heb ik mijn man er gisteren heel fijn over gesproken en voel ik me nu wel een stukje beter.

Wij hebben overigens ook de nipt binnen en die is negatief :) volgende week voor de 13wk echo, hopelijk is die ook helemaal goed en kunnen we dan meer en meer gaan genieten van deze fase.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:33

Wat goed mirezz van de nipt! En succes bij de 13 weken echo! Ze zien echt al veel hierop.

Ik ben nu 18+3 en ik had 14 dagen geleden nog helemaal geen buik… nu groeit het echt rap. Ik ben normaal echt heel slank dus iedereen ziet het ook meteen dus krijg ook overal van die opmerkingen. Vooral mijn vriend en die heeft chronisch een dikke buik dus daar irriteer ik me wel aan haha. Maar dat mag natuurlijk met de hormonen. :+
Overigens buik ligt precies op schema aldus verloskundige, want begon me al zorgen te maken
Toen ik vanochtend opstond zag ik dit: (sorry blote buik :+ )

Afbeelding

Ik dacht met mijn baby is iets ernstigs mis :?

Maar dit schijnt dus normaal te zijn _O-

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:38

Ik vandaag nog bij de snackbar. Patatties halen voor mij en mn collega's.

'Och wat leuk, hoelang nog?'

Ik; 13 weken nog

13 weken?? Draag je een tweeling ofzo?

Nee ik ben gewoon dik ;)

Ik vind het zo onbeschoft he... Ik kan er met mn kop niet bij dat zoveel mensen niet beseffen wat ze zeggen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 14:02

Hahahaha herkenbaar hoor Manon! Zo lag hij bij mij ook een keer een paar weken geleden. Daarna niet echt meer gebeurd. Ik vond het echt grappig om zon bult te zien, bij mij was het links ipv rechts. :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:03

Hier zit die bult ook links :')

Meest irritante vragen vind ik degene rond IVF, het is niet omdat we ouder zijn dat we daarnaar op zoek waren. Al blijft de meest grappige wel "Oei zwanger, van wie?". Met een vriendje dat écht niet van familiedingen houdt, komt nu het besef dat hij zelfs nog niet iedereen van de familie gezien heeft na vijf jaar :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:29

opmerkingen nog niet echt gehad, wel van sommige regelmatig de vraag hoe het gaat, maar dat is van diegene vooral lief bedoeld. Hij weet ook van mijn 2 missed abortions af. En ach van een man van 72 kan ik het wel hebben

mijn buik is regelmatig wat scheef vooral naar links, maar volgens de verloskundige groei ik mooi :D

vandaag 19+1 en maandag de 20 weken echo

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:30

Hier zeggen veel mensen ook oh ik wist niet dat je een vriend had.
Ehm nee die heb ik ook niet. :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:53

Haha leuk die scheve buik :')

Ik heb niet zo’n moeite met de meeste vragen of opmerkingen :o
Heb zelf een kleine buik dus die vraag van een tweeling ofzo geen ervaring mee, meer van waar laat je dat kind.
Wat me wel opvalt is dat mensen best vaak soort medelijden tonen of sterkte wensen, zo snel weer zwanger zijn wordt in ieder geval niet ‘normaal’ gevonden.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:52

Haha wat leuk, zo’n scheve buik :D
Wij denken dat we de kleine een paar keer heel vluchtig hebben gevoeld, maar weet het niet zeker. Placenta ligt voor, dus er zit extra “demping” :') Ik voel wel regelmatig flinke schopjes tegen mijn blaas :oo

Volgende week vrijdag hebben we ook de 20 weken echo, kijk daar echt naar uit :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:16

Goedemorgen,

Hier vandaag precies 27 weken en alles gaat goed dinsdagmiddag a.s weer een controle en week erop de 3d/4d echo.

De kleine is zowel overdag, avond en nacht goed en flink actief.

En hoe is het verder hier met iedereen? Houden jullie het vol met het tropische weer? Ik wel, heb er gelukkig niet zo snel een last van.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:08

Heeft iemand hier ooit blaasontsteking gehad? Heb het nooit gehad, maar heb sinds vanavond laat van mijn blaas (soort drukkende pijn), en als ik mijn blaas leeg druk zeg maar tijdens het plassen doet dat ook pijn. Na het plassen is het wel minder. Enig idee of dit blaasontsteking kan zijn? Heb verder geen branderig gevoel tijdens het plassen oid. Geen idee of de baby op mijn blaas kan liggen ook?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:11

Als het anders voelt zal ik wel laten testen op blaasontsteking. Bij zwangerschap is juist vaak dat je niet het typische branderige gevoel hebt volgens mijn gynaecoloog.

Vandaag drukke dag gehad met vrijwilligen op stal met fotograferen en catering. Dat kan ik nu merken, een spier vanaf m’n stuitje m’n bovenbil in doet het niet zo goed meer :') lekker in bed zo even bijkomen en rust voor m’n lijf.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 23:35

Klinkt wel een beetje als blaasontsteking, maar het voelt inderdaad anders als een normale blaasontsteking. Zei mijn verloskunde ook.. Heb je al een beetje plas opgevangen en gekeken of het troebel is?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:18

Ik heb nog nooit blaasontsteking gehad maar, als ik het zo hoor dan zou ik wel even je urine laten testen.

Hier vandaag 28 weken! Waar blijft de tijd!
Gisteren met die warmte ging het gelukkig best goed had alleen enorm dikke enkels van het vocht gisteravond.

Afbeelding

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:47

Isabel schreef:
Heeft iemand hier ooit blaasontsteking gehad? Heb het nooit gehad, maar heb sinds vanavond laat van mijn blaas (soort drukkende pijn), en als ik mijn blaas leeg druk zeg maar tijdens het plassen doet dat ook pijn. Na het plassen is het wel minder. Enig idee of dit blaasontsteking kan zijn? Heb verder geen branderig gevoel tijdens het plassen oid. Geen idee of de baby op mijn blaas kan liggen ook?

Ja ik momenteel, heel vaak naar t toilet voor een paar druppels en ook een naar pers gevoel voor die druppels. En ik had ook buikpijn erbij.
T was op kweek gezet want ze zagen niet direct een blaasontsteking waarschijnlijk omdat t geen ochtend urine was. Ben zelf toen 2x per dag 1000mg vit c gaan slikken en dat hielp al.
Na een week toch de uitslag van een resistente bacterie dus toch aan een antibiotica kuur nu anders moeten ze je iets anders behandelen mocht ik in t zh komen. Na de kuur zetten ze m’n urine weer op kweek en hopelijk is ie dan weg. Heb gelukkig ook geen last meer.

Wow jeetje wat een dikke enkels! Hier gelukkig geen last van

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:00

Oh Tooske die zien er pijnlijk uit!

Als je "urine gek doet", zou ik gewoon een test vragen bij de arts. Hier in .be zijn ze daar heel makkelijk in.

Gisteren wezen shoppen, een paar nieuwe kleedjes om de hitte te trotseren :D. Als compensatie voor de kinkhoestvaccinatie. Gisteren mijn suikerwaarden torenhoog, ik vermoed door dat ding want deze ochtend waren ze mooi terug gezakt en volledig ok.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:50

Gelukkig is het vocht in mijn enkels totaal niet pijnlijk! Dus dat scheelt.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:25

Hoi dames, hoe is het hier?
Ik heb me net 2 dagen ziekgemeld op m'n werk, last van bandenpijn helaas.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:03

Ah dat is oliebol! Wel begrip hiervoor op het werk?

Ik heb enorm last van obstipatie. Movicolon (bleh), lactulose en psyllium allemaal nog niet effectief..toch maar een klysma ben ik bang helaas |(
misschien weet iemand het ultieme oma’s advies?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:48

Ma_n0n schreef:
Ah dat is oliebol! Wel begrip hiervoor op het werk?

Ik heb enorm last van obstipatie. Movicolon (bleh), lactulose en psyllium allemaal nog niet effectief..toch maar een klysma ben ik bang helaas |(
misschien weet iemand het ultieme oma’s advies?

Ik drink totaal niet graag koffie, maar het helpt wel met ontlasting. Verder (gedroogde) pruimen eten en echt genoeg drinken. Als je plas de kleur van appelsap heeft drink je te weinig.

Beterschap AB!