Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Sannne schreef:Ohh jongens, ik merk dat ik gewoon boos word van die apps die aanraden om 1200-1300 kcal per dag te eten, doe even. Dat lukt je misschien voor een week of twee, waarna je waarschijnlijk weer helemaal terugvalt in je oude patroon. Ga alsjeblieft voor een gezonder aantal kcal en kijk vooral naar wát je binnen krijgt, en hoe je gezonde gewoontes in kan bouwen in je leefstijl. Lees je in, doe kennis op over voeding en wat het met je lichaam doet in plaats van af te gaan op wat een app zegt die helemaal geen idee heeft hoe jouw lichaam er verder uit ziet, en hoeveel je daadwerkelijk nodig hebt.
Zo laag in kcal gaan zitten vraagt gewoon om een jo-jo effect.
Mizora schreef:In principe is het zo dat met een inname 500kcal onder onderhoud, je per week een halve kilo afvalt. En met een inname van 1000kcal onder onderhoud, je per week een hele kilo afvalt. Ik zou in de meeste gevallen aanraden om te beginnen met een halve kilo per week te proberen af te vallen en pas daarna eventueel gaan schaven aan het aantal kcal dat je inneemt.
Suzanne F. schreef:1 koekje van 400 calorieën? Zelfs een Magnum haalt de 300 calorieën nog niet eens. Wat voor koek is dat dan?
gribaldi schreef:Suzanne F. schreef:1 koekje van 400 calorieën? Zelfs een Magnum haalt de 300 calorieën nog niet eens. Wat voor koek is dat dan?
De koekjes van HC zijn ruim 600kcal per stuk dus 400 kcal is echt zo gek nog niet.
Ik verbaas mij er wel over hoe laag sommige mensen eten en zoveel fluctueren in gewicht
MarlindeRooz schreef:Ja zoals een lekker koekje als je weet dat je nog veel gaat wandelen.
Maar 1400 kcal eten is gewoon niet duurzaam voor veel mensen. Zeker als je 90+ kilo weegt is dat zoveel minder dan je lichaam nodig heeft dat jij je dan enorm moe, hongerig en ellendig gaat voelen. Het kan zijn dat mensen dat wel volhouden en dat het werkt. Maar als je 35 kilo af wil vallen dan duurt dat al snel 2+ jaar en zo lang houdt niemand dat vol.
Renee1991 schreef:Jeetje mina, ik schommel me toch een partijNiet normaal.
Min 1,8 kg, plus 1,5 kg in drie dagen. Ik neem het maar niet te serieus
MarlindeRooz schreef:Maar 1400 kcal eten is gewoon niet duurzaam voor veel mensen. Zeker als je 90+ kilo weegt is dat zoveel minder dan je lichaam nodig heeft dat jij je dan enorm moe, hongerig en ellendig gaat voelen. Het kan zijn dat mensen dat wel volhouden en dat het werkt. Maar als je 35 kilo af wil vallen dan duurt dat al snel 2+ jaar en zo lang houdt niemand dat vol.
Achterom schreef:MarlindeRooz schreef:Maar 1400 kcal eten is gewoon niet duurzaam voor veel mensen. Zeker als je 90+ kilo weegt is dat zoveel minder dan je lichaam nodig heeft dat jij je dan enorm moe, hongerig en ellendig gaat voelen. Het kan zijn dat mensen dat wel volhouden en dat het werkt. Maar als je 35 kilo af wil vallen dan duurt dat al snel 2+ jaar en zo lang houdt niemand dat vol.
Plus dat het niet alleen gaat om afvallen, maar vervolgens ook om op gewicht blijven. Dat gaat toch echt makkelijker als je met het afvallen alvast goede gewoontes hebt aangeleerd die je ook nodig gaat hebben om je streefgewicht te handhaven.
En aangezien ik hier veel oude bekenden zie uit eerdere topics, kunnen we rustig zeggen dat dat niet echt makkelijk is![]()
Voor mij als dwerg (1.60m) geldt dat ik altijd moet blijven uitkijken, mijn bmr zit al onder de 1400 kcal. Dat maakt ook dat afvallen en op gewicht blijven eigenlijk niet kan, tenzij ik er flink bij beweeg.
Vanmorgen trouwens op de weegschaal gestaan, de uitkomst viel niet mee, dat had ik niet verwacht aangezien mijn kleren best goed zitten.
Ik laat me er maar niet teveel door leiden, maar ga lekker door met waar ik mee bezig ben qua sporten, bewegen en eten!