Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:30

Hebben de wappies toch geen gelijk gekregen precies zoals voorspeld :')

Maar mijn vraag is wel wat gaan jullie nu doen?

Earth

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:33

Ik blijf nog wel een een mondkapje dragen. Ik heb net corona gehad, maar ik hoef het niet nog een keer :P Want ik gok dat er nog heel veel mensen besmet kunnen worden.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:35

Zebrastreep schreef:

Uh... toch maar kijken of ik nog vrij kan krijgen voor carnaval :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:37

Ilse_123 schreef:
Zebrastreep schreef:

Uh... toch maar kijken of ik nog vrij kan krijgen voor carnaval :')

Ik heb waarschijnlijk op de valreep nog even corona gekregen van mijn werk :+ maar daarna ga ik ook wel even flink los

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:38

Ik ga eindelijk weer aan het werk, eindelijk weer uit eten en naar feestjes, naar het zwembad, afspreken en zomaar ergens gaan eten. Eindelijk gewoon de stad in!

Enne, als je het net hebt gehad ben je toch beschermd?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:41

Dimphyl schreef:
Ik ga eindelijk weer aan het werk, eindelijk weer uit eten en naar feestjes, naar het zwembad, afspreken en zomaar ergens gaan eten. Eindelijk gewoon de stad in!

Ja voor een weekje of 8 ook zeker niet voor het leven -O- ik ben waarschijnlijk dit weekend besmet maar de klachten zijn er nog niet maar 8 van de 20 mensen zijn nu positief.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:06

En wat gaan al die mensen nu doen die al twee jaar roepen dat alles een complot is van een geheime wereldregering die er alleen maar op uit is om totale controle te krijgen over alle aspecten van de levens van hun onderdanen?
Gaan jullie nu op zoek naar een nieuw complot? En waar vind je dat dan?

Of ga je gewoon stug met de vingers in de oren keihard 'lalala' roepen en doen alsof je alsnog gelijk hebt gehad? Hoe werkt dat nu eigenlijk? Daar ben ik best benieuwd naar.
Is er hier een wappie die dat wil uitleggen?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:07

Zebrastreep schreef:

ik heb een immuniteits probleem en niet gevaccineerd (wacht op advies van de arts op novavax) dus tja,..geen mk voelt voor mij als eng. Hoewel ik niet in winkels enz kom moet ik soms wel naar de tandarts , ziekenhuis enz. Als daar weer veel mensen zonder mk in de wachtkamer zitten voelt dat voor mij als een groter risico

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:18

Dimphyl schreef:

Collega van mij (ongevaccineerd) heeft het opnieuw. Half november 2021 gehad en nu dus al weer een week weer met klachten.

Overigens biedt een combinatie van eerdere besmetting + booster de beste bescherming tegen besmetting, maar ook dan zeker geen 100% (voor nu wijzen de cijfers naar +-75%, ten opzichte van 25% na enkel een eerste besmetting, 33% na de basisvaccinatie en 67% na de booster zonder eerdere besmetting).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:38

Dimphyl schreef:
Vanaf 25 februari (waarschijnlijk) de meeste maatregelen weg! Geen mondkapjes plicht, geen coronatoegangsbewijs, geen 1.5 meter.. *\o/*
nos link

Heb je ook een betere bron, NOS is geen betrouwbare bron.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:40

Nee, nos is mainstream, die zou ik niet geloven hoor!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:36

oomens schreef:
En wat gaan al die mensen nu doen die al twee jaar roepen dat alles een complot is van een geheime wereldregering die er alleen maar op uit is om totale controle te krijgen over alle aspecten van de levens van hun onderdanen?
Gaan jullie nu op zoek naar een nieuw complot? En waar vind je dat dan?

Of ga je gewoon stug met de vingers in de oren keihard 'lalala' roepen en doen alsof je alsnog gelijk hebt gehad? Hoe werkt dat nu eigenlijk? Daar ben ik best benieuwd naar.
Is er hier een wappie die dat wil uitleggen?

Jammer dat je nog geen antwoord hebt gekregen, ik ben ook benieuwd.

De wappie die ik ken denkt dat de maatregelen eraf gaan door hun demonstraties.
En dat er wel weer wat nieuws komt.

Persoonlijk vind het ik toch jammer dat de voorspelling van de QR Corona app te gebruiken voor CO2 uitstoot en bijdrage aan de klimaatverandering nog niet is doorgegaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:43

Er zijn al wappies die zich nu op de vogelgriep storten :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:51

Dat was hier ook al duidelijk :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:13

Gewoon even naar de twitter van Baudet kijken dan heb je wel inspiratie wat de Wappies hierna gaan doen.

Edit kleine greep uit zijn tweets:
- The Great Reset. #coronabedrog
- Trump had wel moeten winnen, er was fraude
- Social Credit System
- Speciale FvD scholen (heel eng)

(afgelopen 24 uur alleen he)

"Klopt. We gaan het helemaal anders doen. Veel mannelijke docenten, veel jongens en meisjes gescheiden ook, vermoedelijk schooluniformen, klassieke muziek, Latijn vanaf een jaartje of vier/vijf… gewoon the works."

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:19

Bij ons is gebleken dat de mondkapjes geen moer uithalen.
Een coronabesmetting in het huishouden. Iemand uit het huishouden verschrikkelijk zn best gedaan om het niet te krijgen. Denk aan hele dag thuis mondkapjes op en veel afstand. Alles desinfecteren. Eindstand, toch corona. En degene die zich het minst erom boeide als aller laatste besmet.
Ik vind het helemaal toppie dat de mondkapjes weg gaan en weg met die qr. Die qr is de grootste onzin allertijden. Als je het goed wil doen moet je idd werken met testen voor je ergens binnen gaat waar veel mensen zijn. Als je gevaccineerd bent kun je met die qr gewoon naar binnen ookal heb je corona, wordt niet naar gekeken.
Eindelijk gaan de ogen open, fijn!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:20

MarlindeRooz schreef:
Gewoon even naar de twitter van Baudet kijken dan heb je wel inspiratie wat de Wappies hierna gaan doen.

- Social Credit System

"Klopt. We gaan het helemaal anders doen. Veel mannelijke docenten, veel jongens en meisjes gescheiden ook, vermoedelijk schooluniformen, klassieke muziek, Latijn vanaf een jaartje of vier/vijf… gewoon the works."

Dit is een grapje toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:21

Nee. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:23

MarlindeRooz schreef:

- Social Credit System

Ik heb net even gekeken kan geen touw vastknopen aan die vent zijn tweets. Maar ik denk dat wappies dat alleen begrijpen... :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:27

Oh ja ik snap wel waar hij het over heeft, en snap ook wel waar de waanzin vandaan komt. Maar begrijpen doe ik het niet. :P

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:38

Eretria schreef:
Bij ons is gebleken dat de mondkapjes geen moer uithalen.
Een coronabesmetting in het huishouden. Iemand uit het huishouden verschrikkelijk zn best gedaan om het niet te krijgen. Denk aan hele dag thuis mondkapjes op en veel afstand. Alles desinfecteren. Eindstand, toch corona. En degene die zich het minst erom boeide als aller laatste besmet.
Ik vind het helemaal toppie dat de mondkapjes weg gaan en weg met die qr. Die qr is de grootste onzin allertijden. Als je het goed wil doen moet je idd werken met testen voor je ergens binnen gaat waar veel mensen zijn. Als je gevaccineerd bent kun je met die qr gewoon naar binnen ookal heb je corona, wordt niet naar gekeken.
Eindelijk gaan de ogen open, fijn!

Hier is het tot nu toe wel bij eentje gebleven. Hij droeg mondkapje, wij niet. Wel alle roosters open en afstand houden.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:08

MarlindeRooz schreef:
Heb je ook een betere bron, NOS is geen betrouwbare bron.

mysa schreef:
Nee, nos is mainstream, die zou ik niet geloven hoor!

Is dit grappig bedoelt of? :roll:

Geldt ook voor oomens: je vraag is opgesteld met verwijten, belachelijk maken van wappies. (nogmaals, een wappie is iets anders dan een complotgekkie/complotverslaafde) Als je het echt wilt weten, misschien normaal leren communiceren.

Ík ben vooral benieuwd hoe jullie, de brave burgers die 'ons' zouden willen lynchen omdat we geen mondkapje ophebben, de mensen die braaf in quarantaine zitten en een wekelijkse thuis test doen, hoe gaan jullie nu verder leven? Zijn jullie nu opeens die noodzaak voor maatregelen helemaal vergeten, terwijl je bij wijze van spreken gister nog als een karin aan het hakken was op mensen die zich er niet strak aan hielden? 'Want de besmettingen lopen op en er liggen nog zeker 100 mensen in het ziekenhuis'
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 15-02-22 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:14

Ik vind nog steeds dat wappie voor dit hele gebeuren niet goed gekozen is... :+ Ik snap ook niet zo goed waar het vandaan komt..
Wat het verschil tussen wappie en complotdenker (gekkie is ook niet aardig) is, weet ik ook niet eigenlijk..

maar, ik ben blij dat het bijna voorbij is..
Dan heeft een groep mensen in ieder geval Covid niet meer als handvat om omrust te zaaien...

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:19

Cer schreef:
Ik vind nog steeds dat wappie voor dit hele gebeuren niet goed gekozen is... :+ Ik snap ook niet zo goed waar het vandaan komt..
Wat het verschil tussen wappie en complotdenker (gekkie is ook niet aardig) is, weet ik ook niet eigenlijk..

maar, ik ben blij dat het bijna voorbij is..
Dan heeft een groep mensen in ieder geval Covid niet meer als handvat om omrust te zaaien...

Voorbij is te vroeg om te zeggen. Het zou mij niet verbazen als ze straks ergens eind zomer weer over lockdowns beginnen en de mondkapjes etc weer terug komen (want seizoensgriep). Hoeveel vaccins waren er aangekocht totaal en hoeveel zijn er gebruikt? Pas als dat allemaal weg is (of verkocht aan een ander land) is het klaar.

Het verschil is niet zo moeilijk toch? Een wappie is iemand die vraagtekens zet bij het coronabeleid, waar een complotgekkie overal complotten zoekt/ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:21

Een wappie is niet iemand die vraagtekens bij het beleid zet.. Een wappie is imo iemand die corona ontkent/bagatelliseert en zegt dat vaccinaties vergif zijn oa.