Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:29

Jackyline, jouw bericht past veel beter in een ander topic, nm over complottheorieën of viruswaanzin.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:47

Mars schreef:
jackyline schreef:
Dan zal je dit ook niet leuk vinden.
Ik zal verder dan mij zelf censureren en verder gaan.
Want zo zorg je dus dat mensen zich niet kunnen informere door t monddood maken denken dat mensen zelf niet kunnen bepalen of ze wel of niet geprikt willen worden.
Succes met jou prik dat het je alles mag brengen wat je wenst

https://fb.watch/6ldRlGRLpm/

Alsjeblieft zeg, deze vrouw praat enorme poep :')

'Teststokjes raken de hersenen aan en programmeren ons om volgzaam te worden' alsjeblieft zeg. De sprookjesfiguren in de Efteling zijn nog geloofwaardiger :=

Dit zou voor mij juist een reden zijn om mij wel te laten vaccineren. Kan ik ook meteen vragen om die topdressuurskills even erin te zetten :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:51

Nou met het EK kan het bijna niet anders dan snel gaan met de groepsimmuniteit onder niet-gevaccineerden als ik die beelden zie op tv van grote groepen hossende, feestvierders die nul afstand houden :D

Momenteel zit ik thuis met een good old griepje, geen corona, ik voel me al iets beter, in principe mag ik eruit. Maar dat doe je dan toch ook niet, ik hoest nog heel erg, wat zouden jullie dan doen?

Ze verwachten overigens dit najaar ook weer een ergere griepgolf omdat de maatregelen losgelaten worden, ik hoop dat het meevalt...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:54

Nah hoeft niet eens Poekkie we worden volgens mevr Wap ook geprogrammeerd dmv de laser thermometer :') Dus als je gewoon je eigen temp een paar x per dag meet en bij je paard ook dan zit je zo op de OS! Wel je proevenboekje vasthouden terwijl je meet en bij voorkeur bij volle maan en alleen maar rechtsdraaiend water drinken anders raakt je chi uit balans :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:56

Oh wow. Maarreh, gewoon lessen blijven nemen klinkt eenvoudiger dan rechtsdraaiend water vinden :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:58

Poekkie schreef:
Oh wow. Maarreh, gewoon lessen blijven nemen klinkt eenvoudiger dan rechtsdraaiend water vinden :')

...glas...vullen..lepeltje..roeren...klaar..
of nou ja.. met je vinger roeren denk, want je metalen lepel plakt aan je arm, plastic zitten nanodeeltjes in en hout is van genetisch gemanipuleerde bomen ondertussen... :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:59

Anna79 schreef:
Nou met het EK kan het bijna niet anders dan snel gaan met de groepsimmuniteit onder niet-gevaccineerden als ik die beelden zie op tv van grote groepen hossende, feestvierders die nul afstand houden :D

Momenteel zit ik thuis met een good old griepje, geen corona, ik voel me al iets beter, in principe mag ik eruit. Maar dat doe je dan toch ook niet, ik hoest nog heel erg, wat zouden jullie dan doen?

Ze verwachten overigens dit najaar ook weer een ergere griepgolf omdat de maatregelen losgelaten worden, ik hoop dat het meevalt...

Ben je getest op Corona ?
Wat feestvierders en EK betreft, schoonzoon gaat naar Boedapest en gaat vanmiddag pcr test doen, is nog niet gevaccineerd dat zou vandaag gebeuren maar hij heeft het verplaatst. Gaan naar het oranje plein en de wedstrijd. Hij heeft meteen voor dinsdag weer een afspraak gemaakt om te testen. Evenals de drie vrienden die meegaan. Overnachten doen ze Oostenrijk in chalet van vriend en ze rijden samen in één auto. Dus nemen de voorzorgsmaatregelen en testen bij terugkomst.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:18

bigone schreef:
Anna79 schreef:

Ben je getest op Corona ?
Wat feestvierders en EK betreft, schoonzoon gaat naar Boedapest en gaat vanmiddag pcr test doen, is nog niet gevaccineerd dat zou vandaag gebeuren maar hij heeft het verplaatst. Gaan naar het oranje plein en de wedstrijd. Hij heeft meteen voor dinsdag weer een afspraak gemaakt om te testen. Evenals de drie vrienden die meegaan. Overnachten doen ze Oostenrijk in chalet van vriend en ze rijden samen in één auto. Dus nemen de voorzorgsmaatregelen en testen bij terugkomst.

Ja, ik ben getest.

Als iedereen zich er zo goed aan houdt als je schoonzoon is het mooi, maar ik schat zo in dat dat niet zo gaat zijn. Maar we zullen zien. Testen na afloop is niet verplicht toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:18

jackyline schreef:
**
Het is experimenteel geen vaccin en je vrijheid krijg je niet terug hier door.
Langzaam aan worden er achter de schermen onze mensenrechten zwaar aangetast en afgenomen en t zal niet lang meer duren voor de dictatuur zich gesetteld heeft.
Je mag niks zonder test of vaccin paspoort.**

Je spreekt je erg tegen..eerst krijg je je vrijheid niet terug door je te vaccineren en later zeg je, dat je niks mag zonder vaccin.
Dus met vaccin krijg je wel meer vrijheid.

En over welke dictatuur heb je het in vredesnaam?
Achter de schermen worden mensenrechten zwaar aangetast? Daar hebben wij dan toch geen last van? En over welke rechten heb jij het dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:21

Anna79 , nee testen is niet verplicht maar het zijn een stel jongens die behoorlijk nadenken over de eventuele gevolgen van hun reisje. Niet dat ze voor hunzelf bang zijn maar ze willen geen enkel risico nemen om het misschien toch te verspreiden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:22

Brainless schreef:
anjali schreef:
Naar wat ik vernomen heb zitten die chimpanseevirussen in het AstraZenecavaccin.Het Adenoverkoudheidsvirus uit chimpanseepoep.Maar goed,ik ben geen virologe (waar ik blij om ben overigens) en ik heb het ook allemaal uit diverse bronnen.Maar dit schijnt wel in de bijsluiter van AZ te staan.Mijn vriendin heeft die bijsluiter nl. opgevraagd.Toch heeft ze dit vaccin geaccepteerd vanwege de wereldwijde ernstige situatie.Zelf heb ik Pfizer gehad vanwege mijn leeftijd.

Goh, de bijsluiter is gewoon online te vinden en ook over het virus wat is gebruikt.
Daar is helemaal niks geheimzinnigs aan en hoef je ook niet speciaal op te vragen.
Citaat:
Welke stoffen zitten er in dit middel?
Eén dosis (0,5 ml) bevat:
Chimpansee Adenovirus coderend voor de spike-glycoproteïne ChAdOx1-S van SARS-CoV-2
*, niet minder dan 2,5 × 108 infectieuze eenheden.
*Geproduceerd in genetisch gemodificeerde menselijke embryonale 293-niercellen (human embryonic
kidney, HEK) en door recombinant-DNA-technologie.
Dit product bevat genetisch gemodificeerde organismen (GMO’s, genetically modified organisms).
De overige hulpstoffen zijn L-histidine, L-histidine-hydrochloridemonohydraat,
magnesiumchloridehexahydraat, polysorbaat 80 (E 433), sucrose, dinatriumedetaat(dihydraat), water
voor injecties (zie rubriek 2 ‘Vaxzevria bevat natrium en alcohol’).

https://medicines.astrazeneca.nl/conten ... luiter.pdf

Er zijn nogal wat mensen die het AZ vaccin niet willen vanwege de daarvoor gebruikte menselijke embryonale cellen.Omdat ze tegen abortus zijn en dat dus van een geaborteerde baby afkomstig is.Bij sommige andere vaccins schijnt dat niet zo te zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:25

Voor alle vaccins zijn vroeger of later humane (meestal HEK) cellen gebruikt. Bij de mRNA vaccins welliswaar niet om te produceren maar wel in de testfase.
Uit christelijk oogpunt moeite hebben met oeroude HEK cellen vind ik in verhouding tot die duizenden proefdieren die er voor het leven leggen persoonlijk immens hypocriet :o

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:31

Ik hoop dat jullie gelijk hebben.
Ik ben gezond en wil t blijven.
Dat jullie de andere kant niet willen weten omdat je bang bent dat t zo zou kunnen zijn moet andere er niet van weerhouden verder te kijken.
Succes allemaal
Ik vind t zeker interessant om jullie verhalen te lezen
Laatst bijgewerkt door jackyline op 25-06-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:33

Cer schreef:
jackyline schreef:
Er wordt gevraagd waarom wel of niet vaccineren.
Dat jij nu zo agressief reageerd is jammer.

Jij mag best aangeven dat je je niet vaccineert.. maar als je dan begint over een tribunaal, afnemen van mensenrechten, dictatuur, covidfarce (?) etc vind ik daar wat van..
En ik klik niet op die facebook link, ik heb net weer een hele tijdlijn-opschoningactie gedaan om van onzinberichten af te komen..

Joh, dat soort mensen heeft nooit eerder van het Neurenberg Tribunaal of de Staatscourant gehoord, maar zijn nu opeens expert.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:36

Anna79 schreef:

Ik lees net een artikel waarin onze premier vraagt om voorzichtig te zijn in Sevilla ( de belgen spelen daar zondag tegen portugal ) omdat het nog een rode zone is en er toch ook 100 finnen besmet teruggekomen zijn uit Rusland vorige week.
De vraag is natuurlijk...wat is voorzichtig zijn in deze context ? :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:40

Hmm, niet tongzoenen zonder mondkapje denk ik

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:41

:')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:45

jackyline schreef:
Dat jullie de andere kant niet willen weten omdat je bang bent dat t zo zou kunnen zijn

"Omdat je bang bent"?? echt..werkelijk hoor..
wie is hier nou precies bang? Wie is bezig met ongefundeerde uitspraken te plaatsen met de bedoeling mensen bang te maken voor de zogenaamde komende dictatuur en het afpakken van vrijheden en.. het implanteren van dingen via een wattenstaaf...
ik vind het niet eens meer angst, het lijkt wel fobisch...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:45

anjali schreef:
Er zijn nogal wat mensen die het AZ vaccin niet willen vanwege de daarvoor gebruikte menselijke embryonale cellen.Omdat ze tegen abortus zijn en dat dus van een geaborteerde baby afkomstig is.Bij sommige andere vaccins schijnt dat niet zo te zijn.

Ja, er is zijn ooit cellen gebruikt (jaren 60) van een embryo en die cellen zijn daarna veranderd en doorgekweekt/vermenigvuldigt in het laboratorium.
Er zijn meerdere cellijnen (een keer van een long en nier) en mss nog wel andere, die ze hebben geprepareerd en welke nu al 10-tallen jaren doorgroeien.
Het verhaal ging eerst dat er nu nog steeds embryo's werden gebruikt voor elk vaccin, dat klopt dus niet.

Er zijn al die jaren verschillende vaccins die van dezelfde cellenlijnen gebruik hebben gemaakt.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... in-vaccins

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:47

jackyline schreef:
Dat jullie de andere kant niet willen weten omdat je bang bent dat t zo zou kunnen zijn moet andere er niet van weerhouden verder te kijken.

Welke andere kant? En waar ben ik bang voor?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:48

Als je nou érgens ethische bezwaren tegen zou moeten hebben, dan is het tegen HeLa cellen.
Opgekweekt zonder toestemming van de patient (of haar familie).

https://en.wikipedia.org/wiki/HeLa

Is een boek over geschreven en een film over gemaakt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:49

Brainless schreef:
jackyline schreef:

Welke andere kant? En waar ben ik bang voor?

Ná vaccinatie nergens meer voor natuurlijk, allemaal gebrainwashed nu :)) :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:49

Sizzle schreef:
Hmm, niet tongzoenen zonder mondkapje denk ik

Gaatje erin :+ ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:50

Ibbel schreef:
Ná vaccinatie nergens meer voor natuurlijk, allemaal gebrainwashed nu :)) :+

Blij dat ik jaren terug al de goede naam heb gekozen.. vast een voorgevoel geweest :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:06

Sizzle schreef:
Voor alle vaccins zijn vroeger of later humane (meestal HEK) cellen gebruikt. Bij de mRNA vaccins welliswaar niet om te produceren maar wel in de testfase.
Uit christelijk oogpunt moeite hebben met oeroude HEK cellen vind ik in verhouding tot die duizenden proefdieren die er voor het leven leggen persoonlijk immens hypocriet :o

Die proefdieren heb ik inderdaad grote moeite mee.Ik heb het Pfizervaccin wel genomen omdat ik in de huidige situatie geen alternatief zie.