Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaatastrof schreef:Even dubbelpost omdat ik het wel belangrijke, nuttige info vinden voor mensen die in de toekomst ook Moderna zouden krijgen. De arts heeft het gisteren bekeken en ik heb het ook gemeld aan mijn behandelende dermatoloog van het ziekenhuis. Verpleging houdt het hier ook in 't oog maar iedereen kon mij niet echt duidelijkheid geven wat er precies aan de hand is. Staat ook nergens iets van over vermeld in bijsluiters, maar ik kwam dus net dit tegen:
https://www.today.com/health/covid-19-v ... ek-t210990
En dat is dus exact wat ik heb.Enkel voorkomend bij Moderna en wat lijkt vooral bij vrouwen. Zou niet moeten behoeden om een tweede vaccin te nemen maar het is raadzaam om het dan in de andere arm te doen.
[ [url=m/1ypDdZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zag mijn arm er gisteren uit, vandaag eigenlijk hetzelfde. Maar ik pak sinds vanochtend gedurende 5 dagen antihistamine om de jeuk wat te stillen zodat het niet erger wordt. Volgens het artikel zou het na enkele dagen moeten verdwijnen. Wel typisch weer dat ik de enige ben uit de hele afdeling die deze bijwerking heeft
Tanya schreef:Uitspraak EMA is niet verrassend... Ik zie op hun website staan dat er 222 gevallen van (zeldzame) trombose zijn opgetreden, op 34 miljoen inentingen met Astra Zeneca. Dus dat is 0,00065%.
Kans op trombose bij de pil is 5-7 per 10.000, dus 0,06%. Dus ja.