Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:41

Dan mag je echt gerust even bellen hoor als je zulke koorts door de koortsremmers heen hebt en het in de loop van de dag niet betert, dan ben je echt geen aansteller of zo.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:42

Het lijkt een korte maar krachtige reactie te zijn geweest, de koorts was eind van de ochtend helemaal weg :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:55

Gelukkig en nu antistoffen aanmaken... :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:37

amandananana schreef:
Het lijkt een korte maar krachtige reactie te zijn geweest, de koorts was eind van de ochtend helemaal weg :)

Dat is fijn!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:26

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 00:11

Ca week na vaccinatie stekende pijn in linkeroksel, lijkt geen zwelling te zijn maar voelt wel zo. Zeer gelijkaardig aan pijn die ik had aan lymfeknopen in hals toen ik mononucleose kreeg eind januari.. Merk nu ook zwelling en jeuk op injectieplaats. Vind het wel raar dat het zo laat pas op komt. Officieel docu van Moderna spreekt van klachten vlak na vaccinatie tot 2 a 3 dagen erna.

Morgen even langs de HA om het te bespreken..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 00:27

Ik heb bij mijn eerste vaccinatie (moderna) na een week vergelijkbare klachten gehad, evenals twee bekende huisartsen. Klinkt echt precies hetzelfde (alleen ik had het rechts, maar ook rechts geprikt)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:44

Dat stelt me dan toch wat meer gerust. De verpleging hier ziet er alleszins geen erg in. Heb wel heel beroerd geslapen door de pijn. Arm voelt nu ook weer helemaal lam. Beetje stom om er dan mee naar de HA te gaan, maar had ook wel paar andere zaken die ik wou bevragen dus op zich geen ramp.

Heb nu ook zwelling en roodheid op injectieplaats.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:18

Even dubbelpost omdat ik het wel belangrijke, nuttige info vinden voor mensen die in de toekomst ook Moderna zouden krijgen. De arts heeft het gisteren bekeken en ik heb het ook gemeld aan mijn behandelende dermatoloog van het ziekenhuis. Verpleging houdt het hier ook in 't oog maar iedereen kon mij niet echt duidelijkheid geven wat er precies aan de hand is. Staat ook nergens iets van over vermeld in bijsluiters, maar ik kwam dus net dit tegen:
https://www.today.com/health/covid-19-v ... ek-t210990

En dat is dus exact wat ik heb. :j Enkel voorkomend bij Moderna en wat lijkt vooral bij vrouwen. Zou niet moeten behoeden om een tweede vaccin te nemen maar het is raadzaam om het dan in de andere arm te doen.

Afbeelding
Zo zag mijn arm er gisteren uit, vandaag eigenlijk hetzelfde. Maar ik pak sinds vanochtend gedurende 5 dagen antihistamine om de jeuk wat te stillen zodat het niet erger wordt. Volgens het artikel zou het na enkele dagen moeten verdwijnen. Wel typisch weer dat ik de enige ben uit de hele afdeling die deze bijwerking heeft :+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:20

Jeetje, das een behoorlijke bult! :wow:

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:41

Kaatastrof schreef:
Even dubbelpost omdat ik het wel belangrijke, nuttige info vinden voor mensen die in de toekomst ook Moderna zouden krijgen. De arts heeft het gisteren bekeken en ik heb het ook gemeld aan mijn behandelende dermatoloog van het ziekenhuis. Verpleging houdt het hier ook in 't oog maar iedereen kon mij niet echt duidelijkheid geven wat er precies aan de hand is. Staat ook nergens iets van over vermeld in bijsluiters, maar ik kwam dus net dit tegen:
https://www.today.com/health/covid-19-v ... ek-t210990

En dat is dus exact wat ik heb. :j Enkel voorkomend bij Moderna en wat lijkt vooral bij vrouwen. Zou niet moeten behoeden om een tweede vaccin te nemen maar het is raadzaam om het dan in de andere arm te doen.

[ [url=m/1ypDdZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zag mijn arm er gisteren uit, vandaag eigenlijk hetzelfde. Maar ik pak sinds vanochtend gedurende 5 dagen antihistamine om de jeuk wat te stillen zodat het niet erger wordt. Volgens het artikel zou het na enkele dagen moeten verdwijnen. Wel typisch weer dat ik de enige ben uit de hele afdeling die deze bijwerking heeft :+

Mijn hemel, dat is een grote bult :') heb je er last van?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:44

Vooral pijn gehad in oksel. Bult zelf voelt warm en ik merk de zwelling van. Beetje spierpijn gevoel in arm ook maar voor de rest vrij oké. Doet ook wel zeer als ik er op lig. Had er ook jeuk aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:46

Zo wat naar zeg.
Ben benieuwd of dat een vetraagde reactie is op de nano-deeltjes (vet).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:39

oh wauw, nee dat had ik dan weer niet, alleen het gevoel dat het dik was maar ik heb er niks aan kunnen zien

Sterkte

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:01

@Kaatastrof: heb je het wel gemeld op die site waar je bijwerkingen kunt melden ??
Had je bijv. in de uren vóór de injectie dingen als zeep/anti-transpirant/parfum oid gebruikt ??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:09

Op mijn werk ook 2 clienten gehad met zo'n reactie, met het moderna vaccin.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:30

Uitspraak EMA is niet verrassend... Ik zie op hun website staan dat er 222 gevallen van (zeldzame) trombose zijn opgetreden, op 34 miljoen inentingen met Astra Zeneca. Dus dat is 0,00065%.
Kans op trombose bij de pil is 5-7 per 10.000, dus 0,06%. Dus ja.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:54

ik heb DE brief gekregen en heb 2 data staan. Heb nu al koppijn van de stress en moet nog precies 1 week wachten op de eerste prik. De 2e is pas in juli.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:56

Weet je welke prik je krijgt (iig geen Jansen :D )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:05

DubbelFun schreef:
Weet je welke prik je krijgt (iig geen Jansen :D )

AZ, helaas, maar weigeren en weer achteraan de lijst komen, is voor mij geen optie

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:13

DubbelFun schreef:
@Kaatastrof: heb je het wel gemeld op die site waar je bijwerkingen kunt melden ??
Had je bijv. in de uren vóór de injectie dingen als zeep/anti-transpirant/parfum oid gebruikt ??

Heb je linkje van website? Is dit ook voor België?

Deodorant sowieso wel. Zeep of parfum denk ik niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:24

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:47

Tanya schreef:
Uitspraak EMA is niet verrassend... Ik zie op hun website staan dat er 222 gevallen van (zeldzame) trombose zijn opgetreden, op 34 miljoen inentingen met Astra Zeneca. Dus dat is 0,00065%.
Kans op trombose bij de pil is 5-7 per 10.000, dus 0,06%. Dus ja.

Ik ben iedere keer weer zo blij dat de EMA geen beslissingen neemt op lekenstatistiek en public opinion.

Het is:
A) geen standaard trombose maar een zeldzame autoimmuunaandoening
B) moet je het per leeftijdsgroep afzetten tegenover de ziekte risico‘s.
C) omdat je ergens ergens anders mee ook een risico loopt (concreet gaan we immers allemaal dood) rechtvaardigt dit niet perse dit medikament specifieke risico.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:57

Zou er rekening gehouden worden met mensen die een verhoogd d-dimeer hebben als in eerder kiezen voor Pfizer als voor AZ ??

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:15

Na Pfizer heb je ook mensen die trombose krijgen hoor, het word alleen niet zo groots uitgemeten