superpony schreef:Maar mensen schrikken nu vooral. We hebben dit nog nooit eerder gehad en dan is het vooral de eerste reactie.
Ik loop al jaren vele km's met de honden. Of ik nou op de veluwe liep of hier in het Noorden. Het ene bos, of het andere of de hei. Alleen met mooi weer zag ik mensen en anders is het altijd vrij stil geweest.
Hier ook. Ik zie mensen naar buiten en weer terug, want het is nat, koud etc.
Natuurlijk is beweging gezond en heel goed. Maar ze gaan er vanuit dat mensen de hele dag thuis zijn. Is niet zo, maar ze hopen dat het gros thuis zit en dus overdag ergens op de dag iets kan doen.
Dat zie ik ook wel; wandelclubjes die gewoon wat gaan lopen.
Het is ook winter en momenteel rond half 6 donker en dan zie je normaal ook nog weinig kinderen buiten spelen.
Sporten zou kunnen. Jeugd traint normaal vrij vroeg. Heb jaren bij een grote voetbalclub gewerkt en alleen de laatste trainen na 20:30 en die zijn wel va 16 zo een beetje.
Er zijn sportscholen met ruime openingstijden. Ik ken veel mensen die voor het werk sporten en dat is ook nog steeds wel een optie, want 4:30 is gewoon vroeg. Dan zie je doorgaans nauwelijks iemand op straat. Ook voor Corona niet. Zelfs in grote steden is het dan buiten de weekenden om vrij rustig.
Dat laatste vergis je je in hoor. Om half 5 zijn er zat mensen op straat. Vaak ben ik dan in Smilde. En kan vanaf daar niets meer met groot licht rijden omdat er enorm veel auto's rijden. A28 is sochtends vroeg ook vol net als de A32 waar ik na m'n werk over moet. Kom juist weinig mensen tegen tussen 11 en half 4 dan kan ik vol gas met groot licht aan.