Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:23

bigone schreef:
Nikass schreef:
Wel "toevallig" dat al die mensen "met onderliggend lijden" nu opeens in korte periode overlijden "met covid". Dat was natuurlijk zonder covid ook gebeurd.. :=
Pindadipje slaap lekker :O

Tja, is maar net hoe je er tegenaan kijkt en wat onderliggend lijden is. Bvb hoge bloeddruk, suikerziekte , twee zaken waarbij je nog jaren door middel van medicatie goed door kunt leven. Ook die worden onder onderliggend lijden geschaard.

Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen, of begrijp ik jou verkeerd?
Sommige hartpatiënten hebben nog (tientallen) jaren te gaan, zolang ze niet besmet raken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:02

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:29

:D was gisteren op NPO1.
Wordt vast een hit!
Ik heb niet zo veel met Youp, maar deze is wel raak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:51

Ik wel en ik verheug me op oudejaarsavond. Ben zo dankbaar dat hij juist dit jaar toch gaat doen. Zo'n pittig jaar voor iedereen. De liefhebbers manlief en ik gaan een leuke avond hebben.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-12-20 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:10

Ik ben geen fan van hem maar ga wel kijken want reken er op dat hij wat bekende wappies voor banketstaaf gaat zetten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:26

Hou je bek, pisbelg :') :')

Wij krijgen op oudejaarsavond deze. Zal ook niet verkeerd zijn denk ik :=

Citaat:
Na een succesvolle eerste eindejaarsconference in 2019 volgt er een hele speciale editie voor 2020. Met brexit, Megxit, storm Ciara, het coronavirus en de regeringscrisis heeft hij genoeg onderwerpen voor een nieuwe snedige, scherpe en hilarische terugblik.
Eindejaarsconference waarin Kamal Kharmach 2020 fileert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:05

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:15

Die ga ik morgen kijken. Ik vind die mannen ook zo goed en leuk.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:18

Ja hoor, ik zou me wel laten vaccineren.
Hoor veel verhalen over chip dingen die er zogenaamd in zitten. Vind het allemaal wel prima, kan iedereen mooi volgen hoe ik van huis mn ponys voer en weer naar huis ga om te werken. 8)7

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:31

Afbeelding
Kwam deze tegen hoe treffend

Vraag mij ook af mensen die zo kritisch zijn tegen enten, stel dat ze ernstig ziek worden en de enige behandeling om te overleven is een experimentele behandeling of medicijn.
Zouden ze dat ook weigeren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:21

Vandaag goedkeuring van Pfizer. Helaas nog niet genoeg om al het personeel te beschermen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:30

Nynkster schreef:
Hoor veel verhalen over chip dingen die er zogenaamd in zitten. Vind het allemaal wel prima, kan iedereen mooi volgen hoe ik van huis mn ponys voer en weer naar huis ga om te werken. 8)7

Ja en we hebben dan ook 5G! Scheelt weer abonnementskosten!! :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:33

IMJ schreef:
Nynkster schreef:

Ja en we hebben dan ook 5G! Scheelt weer abonnementskosten!! :+

Zo is dat! En als iemand zijn of haar tijd wil verdoen om te kijken wat ik allemaal uitvreet op een dag. Be my guest. Weet zeker dat diegene na 1 dag al verveeld is :j :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:02

Nog meer mensen die de persco volgen?
Ik neig n.a.v. De persco naar toch vaccineren ondanks borstvoeding straks.

Ik vind het ook heel interessant hoe ze nu verteld over hoe gegevens gecontroleerd worden die geleverd worden door de organisatie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:14

Ik heb een persconferentie gemist denk ik?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:16

Vanmiddag, over de goedkeuring van het pfizer vaccin.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:16

Nynkster schreef:
Zo is dat! En als iemand zijn of haar tijd wil verdoen om te kijken wat ik allemaal uitvreet op een dag. Be my guest. Weet zeker dat diegene na 1 dag al verveeld is :j :j

Hier ook..
Naar school met dochter..
Rondje met hondje..
Thuis..
Naar school.. naar huis.. naar school.. naar huis.. weer rondje hondje..
Weer naar huis.. weer naar school.. naar huis... hond..
Nou.. is iemand het al zat? En dit zijn nog naar mijn vrije dagen :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:18

IMJ schreef:
Ik heb een persconferentie gemist denk ik?

Persco van het EMA en CBG over de goedkeuring.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:10

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:20

Zwangeren en vrouwen die bv geven zijn gewoon niet deel geweest van het onderzoek tot nu toe. Daarmee is het automatisch een contraindicatie.
Of dat terrecht is of niet kan niemand een zinvolle uitspraak over doen maar uiteindelijk zullen er genoeg mensen zijn die het proberen en dan wordt op den duur de indicatie aangepast. Je zou bijv. een voorraad kunnen kolven zodat je geen bv hoeft te geven op de dag van de inenting en evt ook niet als je merkt dat je een redelijk sterke response hebt (koorts en zo).
Praat erover met je arts, die is ervoor. Als je veel stress hebt omdat je bang bent dat jij of je kindje ziek worden dan is dat evenmin bevordelijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:30

Het is waarschijnlijk een kwestie van bewoording, maar het EMA benoemde dus expliciet dat het geen contra-indicatie is. Volgens mij gebruiken ze die term alleen voor bewezen redenen om het niet te nemen.

Zij gaven idd aan dat er niet voldoende data is voor zwangerschap en borstvoeding, maar dat de dierproeven laten zien dat het veilig is en er ook uit de data die er wel is geen reden is om aan te nemen dat het niet veilig is. Zij raden aan om met je arts af te wegen hoe groot je risico is op corona en het verloop en dan een keuze te maken. Zo kan een vrouw die diabetes heeft en in de zorg werkt wellicht beter wel al het vaccin nemen, terwijl een gezonde vrouw niet in de zorg wellicht beter kan afwachten.

Ik vind het tijdens de zwangerschap tricky door de directe verbinding met de kleine. Ik heb bijvoorbeeld kinkhoest ook geweigerd omdat er aanwijzingen zijn dat de kleine daardoor minder goed beschermd is in de toekomst. Ik zou daar graag eerst meer onderzoek naar zien.
De risico’s van een vaccinatie bij bv vind ik veel kleiner en ook makkelijker te onderzoeken (wat zit er in de melk en is dat aannemelijke schadelijk als de baby het inslikt) dus dat is nu mijn insteek, tenzij gyn of vk anders adviseert.
Mijn man vindt het nig wat enger, maar ik heb aangegeven iig voordat ik weer ga werken gevaccineerd te willen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:47

Ja, dat klopt. Je spreekt eigenlijk van een intended patient population en dan vallen zwangere er nu nog buiten, die zitten nu in het lijstje „voorzichtigheid is geboden bij....“

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:46

Afbeelding
Van de NOS.
Heb ik nou wat gemist? Ze gaan toch juist zorgpersoneel voorrang geven?
Of bedoelen ze dat zkhpersoneel voorrang moet krijgen op ander zorgpersoneel?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:57

Misschien bedoelen ze dat er niet gewacht moet worden tot 8 januari?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:04

Dit post nu.nl in de liveblig, moest even zoeken

Citaat:
Ziekenhuizen: ons personeel moet sneller worden gevaccineerd
Ziekenhuispersoneel moet sneller worden gevaccineerd dan nu is voorzien. De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) en de Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra (NFU) dringen daarop aan bij het kabinet. "De situatie in ziekenhuizen en umc’s dreigt onhoudbaar te worden als langer dan nodig moet worden gewacht op vaccinatie", stellen de twee organisaties.

NVZ en NFU wijzen op het toenemende ziekteverzuim onder het ziekenhuispersoneel. Ze vinden dat ook huisartsen hoger op de prioriteitenlijst moeten komen. "De NVZ en NFU vinden het onbegrijpelijk dat de Gezondheidsraad en het kabinet geen voorrang geven aan diegenen die het hardst nodig zijn om patiënten te verzorgen en de samenleving zo snel mogelijk terug naar normaal te brengen: ziekenhuisprofessionals en huisartsen".

Volgens de organisaties is ook "de samenleving als geheel gebaat bij een snellere vaccinatie van deze professionals". Bij besluiten over het verzwaren of verlichten van de lockdown speelt de druk op de zorg in ziekenhuizen immers een grote rol. "Vermindering van ziekteverzuim bij ziekenhuismedewerkers is essentieel om de capaciteit op peil te houden", aldus NVZ en NFU.

Ze willen dus sneller en voorrang boven ander zorgpersoneel.
Ik vind het vrij arrogant. Ja, zkh zijn bepalend qua beleid. Maar alleen omdat zij mogelijkheid hebben tot afschaffen van zorg. In het vph of gehandicaptenzorg is het gewoon pompen of verzuipen. Die kunnen niks afschaffen en verzuipen ook al lange tijd.