Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:56

Buren hebben verkeerde pakketjes meegegeven aan HC :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:05

Huertecilla schreef:
Er zijn verschillende ontwilkkelingen die héél fout zijn mbt vrijheidsbeperking en welke voor we het weten als normaal geaccepteerd worden en dan niet meer terug te draaien zijn.

Hier heb je wat mij betreft helemaal gelijk in.
Sommige regels hier slaan kant nog wal! (Sluiting restaurants)
Ze roepen steeds wat en we mogen weer buigen.
Ik ben de laatste tijd verbaasd hoe het kabinet heel veel goeds kapot maakt in dit land. En dat geld niet alleen voor het hele Covid gebeuren. En wij hebben dat allemaal maar te slikken. Elke dag hoor je berichten die je doen fronsen.

Terug naar normaal is nog een heel eind weg als dat ooit nog gebeurd!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:12

Huertecilla schreef:
Er zijn verschillende ontwilkkelingen die héél fout zijn mbt vrijheidsbeperking en welke voor we het weten als normaal geaccepteerd worden en dan niet meer terug te draaien zijn.

Ik ben benieuwd naar welke dat zijn volgens jou.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:14

Dan stemmen al die vrijheidsstrijders volgend jaar maart toch massaal op Baudet. Dan bestaat corona ineens niet meer. Gatver, kan me zo boos maken om al die mensen die hun individuele vrijheid niet eventjes aan de kant kunnen schuiven voor het aanpakken van deze situatie want ja, alleen wij samen kunnen dat doen. Maar er lopen nog veel te veel ego's rond in de vrije westerse wereld.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:14

elnienjo schreef:
Hopelijk volgt er een serieuze boete voor de feestzaalhouder/organisator en zaal half of heel jaar gesloten houden.

Waarom?

Leef en laat leven. Op die manier kunnen we allemaal leuk leven en nog wat doen.
In de plaats van elkaar helemaal niks te gunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:15

Mochten ze inderdaad zo‘n ‚vrijheids pas‘ gaan voeren dan neem ik die ook niet als ik wel ingeent ben.
Er zijn bijna wekelijks cyberaanvallen op gezondheidsinstellingen en dan gooien we onze inentingsstatus gewoon even in een app....en daarna ook wellicht de hoogte van je titer? Immers moet er wel op tijd herhaald worden.

Het zou overigens verstandig zijn als Europa niet alleen de halleluja klokken luidt maar net als de US vast gaat nadenken hoe het ziekteverzuim opgevangen gaat worden. Het is geen vriendelijke inenting dus een hoop mensen gaan koorts en pijn krijgen. Als je dus al je personeel op 1 dag inent is dat bijzonder dom. Daarnaast moet er nu al aandacht komen hoe je mensen ook weer terug krijgt voor de 2e prik. Immers houden mensen niet van pijn en genoeg mensen hebben sowieso prikangst. Dat kun je niet een beetje z‘n beloop laten.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:22

Huertecilla schreef:

Hier ben ik ook bang voor. Als je kijk was er tegenwoordig wel niet allemaal verboden is nl.
Niet dat het allemaal gehandhaafd wordt. Maar wanneer de staat iets tegen je heeft hebben ze op die manier meer dan genoeg regels om onschuldige mensen te straffen.

Noem al iets heel simpel dat je niet meer tijdens het fietsen je telefoon mag aanraken? Of perongeluk een gebouw binnen lopen zonder mondkapje???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:23

Popstra schreef:
Huertecilla schreef:

Hier heb je wat mij betreft helemaal gelijk in.
Sommige regels hier slaan kant nog wal! (Sluiting restaurants)
Ze roepen steeds wat en we mogen weer buigen.
Ik ben de laatste tijd verbaasd hoe het kabinet heel veel goeds kapot maakt in dit land. En dat geld niet alleen voor het hele Covid gebeuren. En wij hebben dat allemaal maar te slikken. Elke dag hoor je berichten die je doen fronsen.

Terug naar normaal is nog een heel eind weg als dat ooit nog gebeurd!

Maar toch niet alleen in DIT land?
Overal zijn (gedeeltelijke) lock-downs, sluitingen en beperkingen.
Soms veel strenger nog dan hier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:26

Blussem schreef:
Huertecilla schreef:

Hier ben ik ook bang voor. Als je kijk was er tegenwoordig wel niet allemaal verboden is nl.
Niet dat het allemaal gehandhaafd wordt. Maar wanneer de staat iets tegen je heeft hebben ze op die manier meer dan genoeg regels om onschuldige mensen te straffen.

Noem al iets heel simpel dat je niet meer tijdens het fietsen je telefoon mag aanraken? Of perongeluk een gebouw binnen lopen zonder mondkapje???

Onschuldige mensen straffen? Heb je daar voorbeelden van?

En boetes voor telefoneren/appen op de fiets, kan ik alleen maar toejuichen !
Is gewoon gevaarlijk en je brengt tevens anderen in gevaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:31

Huertecilla schreef:
Terwijl als je het objectief in perspectief zet alleen de mogelijke overspoeling van de gezondheidszorg een probleem is.
Een echt probleem maar zelfs dát geheel buiten proporties in het perspectief van de effecten van de maatregelen op de maatschappij, de economie, de sociale ontwikkeling van de jeugd.

Merk wat op over China en er komen boze opmerkingen over totalitaire regimes. Ondertussen gaat de maatschappij daar al maanden als normaal verder.
Dat normaal dan wel heel want minder beperkt dan wij hier nu in Europa al die maanden en het ziet er naar uit nog wel net zo lang verder.

De grotere vraag, Covid19 voorbij, is hoeveel vrijheidsbeerking we gaan accepteren.
Werken tot 70, verplicht gevaccineerd opdat we niet verzuimen, daarna in centra met minimum zorg, belasting betalen, gecontroleerd eruit om geld uit te geven, electronisch geld want geen contant meer, centraal geleide ´autos´ etcetera.
Zoals het nú gaat met de Covid19 regels is dat maar een klein stapje verder.
Zal je voor individuele vrijheid naar Afrika moeten in 2030...

Ik denk dat je eens een kijkje moet gaan nemen in China HC, als je denkt dat hun vrijheden daar nu groter zijn dan onze vrijheden hier.
Het feit dat er wat minder social distancing maatregelen is, betekend niet echt dat dat ze daar minder beperkt zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:33

Nou idd, je gaat niet dood hoor als je even half uur niet op je telefoon kijkt. Met je neus in die telefoon fietsend kan je dat wel.. want opletten ho maar.

Ik heb echt met verbazing net zitten kijken naar drukte in winkelstraten op foto's in het nieuws. Echt wtf gaat er in al die mensen om? Dat die koopjes noodzakelijk zijn? En dan roeptoeteren dat kerst niet door kan gaan zeker..

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:34

@Electra63,
Het veroorzaken van een onveilig situatie in het verkeer is al strafbaar. Daarvoor hebben ze dat verbod ook niet nodig.

Maar doordat deze regel nu is gekomen mogen mensen in het buitengebied op een breed rustig fietspad ook niet meer hun telefoon aanraken. Dit slaat nergens op.

Shadow0

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:39

Prima regel dat mensen niet meer op hun telefoon mogen zitten als ze fietsen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:41

secricible schreef:
Ik denk dat je eens een kijkje moet gaan nemen in China HC, als je denkt dat hun vrijheden daar nu groter zijn dan onze vrijheden hier.

Mijn Málaga vriendin zat de helft van het jaar daar; haar dochter woont er.

Typerend voorspelbaar verder hoeveel persoonlijke opmerkingen er naar mijn adres komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:42

Blussem schreef:
@Electra63,
Het veroorzaken van een onveilig situatie in het verkeer is al strafbaar. Daarvoor hebben ze dat verbod ook niet nodig.

Je mag nog wel roken in de auto.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:44

Huertecilla schreef:
secricible schreef:

Typerend voorspelbaar verder hoeveel persoonlijke opmerkingen er naar mijn adres komen.

Dan nog is hun positie in China niet te vergelijken met het grootste gedeelte van de bevolking daar. En ja mijn ex schoonzus komt uit China.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:52

Blussem schreef:
Maar doordat deze regel nu is gekomen mogen mensen in het buitengebied op een breed rustig fietspad ook niet meer hun telefoon aanraken. Dit slaat nergens op.

Dus op de snelweg in de auto als het rustig is zou volgens jou wel mogen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:57

Huertecilla schreef:
secricible schreef:

Misschien je hand dan eens in eigen boezem steken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:05

lenaa_tje schreef:
Dan nog is hun positie in China niet te vergelijken met het grootste gedeelte van de bevolking daar. En ja mijn ex schoonzus komt uit China.

Dan steek jij je hoofd toch in het maaiveld voor wat er nu híer aan de hand is.

Ondertussen zijn ook consumentenrechten behoorlijk aan erosie onderhevig. Met ´blablabla wegens Covid19´ staat alles op een gladde helling.

Ok, geen pindasaus vandaag dus ander gerecht aan het maken en saus met mosterd en honing :~

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:05

Een land dat Oeigoeren in concentratiekampen stopt, een land waar slavenarbeid vanuit de staat gefaciliteerd wordt, een land dat de democratie met harde hand in Hongkong neerslaat, een land waar vrijheid van meningsuiting gewoon verboden is, een land dat om de epidemie in te dammen draconische maatregelen neemt, dat land wil je als lichtend voorbeeld van vrijheid zien?

Serieus???

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:09

Huertecilla schreef:
Blussem schreef:
@Electra63,

Je mag nog wel roken in de auto.

Niet te hard want anders mag dat straks ook niet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:12

idinn schreef:
Nou idd, je gaat niet dood hoor als je even half uur niet op je telefoon kijkt.

Je gaat ook niet dood wanneer je fiets met je telefoon in de hand om naar je muziek of navigatie instructie te luisteren. Raar dat niet meer mag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:16

Karl66 schreef:
Een land dat Oeigoeren in concentratiekampen stopt, een land waar slavenarbeid vanuit de staat gefaciliteerd wordt, een land dat de democratie met harde hand in Hongkong neerslaat, een land waar vrijheid van meningsuiting gewoon verboden is, een land dat om de epidemie in te dammen draconische maatregelen neemt, dat land wil je als lichtend voorbeeld van vrijheid zien?

Serieus???

Erg niet dat wij hier in het westen gemanipuleerd worden in dit soort vergelijkingen om ons goed te voelen met de vrijheidsbeperking hier :)*

Goebbels´propagenda en de Brexit campagne mochten ook niet vergeleken worden.
Ondertussen zijn de ´Poppies´ welke ooit ook een nooit weer oorlog aspect hadden een symbool van nationalistisch militarisme.

Vaccinatieplicht voor bewegingsvrijheid :roll:

Vrijheden zijn erg makkelijk om op te geven maar er is een revolutie voor nodig om wat terug te krijgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:21

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:

Dan steek jij je hoofd toch in het maaiveld voor wat er nu híer aan de hand is.

Ondertussen zijn ook consumentenrechten behoorlijk aan erosie onderhevig. Met ´blablabla wegens Covid19´ staat alles op een gladde helling.

Ok, geen pindasaus vandaag dus ander gerecht aan het maken en saus met mosterd en honing :~

Uhm jij haalt de situatie in China er bij? Ik niet. Dus deze opmerking slaat nergens op

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 14:24

Blussem schreef:
idinn schreef:
Nou idd, je gaat niet dood hoor als je even half uur niet op je telefoon kijkt.

Je gaat ook niet dood wanneer je fiets met je telefoon in de hand om naar je muziek of navigatie instructie te luisteren. Raar dat niet meer mag.

Wel als je onder een auto komt of onder een vrachtwagen.