Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Er zijn verschillende ontwilkkelingen die héél fout zijn mbt vrijheidsbeperking en welke voor we het weten als normaal geaccepteerd worden en dan niet meer terug te draaien zijn.
Huertecilla schreef:Er zijn verschillende ontwilkkelingen die héél fout zijn mbt vrijheidsbeperking en welke voor we het weten als normaal geaccepteerd worden en dan niet meer terug te draaien zijn.
Popstra schreef:Huertecilla schreef:Er zijn verschillende ontwilkkelingen die héél fout zijn mbt vrijheidsbeperking en welke voor we het weten als normaal geaccepteerd worden en dan niet meer terug te draaien zijn.
Hier heb je wat mij betreft helemaal gelijk in.
Sommige regels hier slaan kant nog wal! (Sluiting restaurants)
Ze roepen steeds wat en we mogen weer buigen.
Ik ben de laatste tijd verbaasd hoe het kabinet heel veel goeds kapot maakt in dit land. En dat geld niet alleen voor het hele Covid gebeuren. En wij hebben dat allemaal maar te slikken. Elke dag hoor je berichten die je doen fronsen.
Terug naar normaal is nog een heel eind weg als dat ooit nog gebeurd!
Blussem schreef:Huertecilla schreef:Er zijn verschillende ontwilkkelingen die héél fout zijn mbt vrijheidsbeperking en welke voor we het weten als normaal geaccepteerd worden en dan niet meer terug te draaien zijn.
Hier ben ik ook bang voor. Als je kijk was er tegenwoordig wel niet allemaal verboden is nl.
Niet dat het allemaal gehandhaafd wordt. Maar wanneer de staat iets tegen je heeft hebben ze op die manier meer dan genoeg regels om onschuldige mensen te straffen.
Noem al iets heel simpel dat je niet meer tijdens het fietsen je telefoon mag aanraken? Of perongeluk een gebouw binnen lopen zonder mondkapje???
Huertecilla schreef:Terwijl als je het objectief in perspectief zet alleen de mogelijke overspoeling van de gezondheidszorg een probleem is.
Een echt probleem maar zelfs dát geheel buiten proporties in het perspectief van de effecten van de maatregelen op de maatschappij, de economie, de sociale ontwikkeling van de jeugd.
Merk wat op over China en er komen boze opmerkingen over totalitaire regimes. Ondertussen gaat de maatschappij daar al maanden als normaal verder.
Dat normaal dan wel heel want minder beperkt dan wij hier nu in Europa al die maanden en het ziet er naar uit nog wel net zo lang verder.
De grotere vraag, Covid19 voorbij, is hoeveel vrijheidsbeerking we gaan accepteren.
Werken tot 70, verplicht gevaccineerd opdat we niet verzuimen, daarna in centra met minimum zorg, belasting betalen, gecontroleerd eruit om geld uit te geven, electronisch geld want geen contant meer, centraal geleide ´autos´ etcetera.
Zoals het nú gaat met de Covid19 regels is dat maar een klein stapje verder.
Zal je voor individuele vrijheid naar Afrika moeten in 2030...
secricible schreef:Ik denk dat je eens een kijkje moet gaan nemen in China HC, als je denkt dat hun vrijheden daar nu groter zijn dan onze vrijheden hier.
Huertecilla schreef:secricible schreef:Ik denk dat je eens een kijkje moet gaan nemen in China HC, als je denkt dat hun vrijheden daar nu groter zijn dan onze vrijheden hier.
Mijn Málaga vriendin zat de helft van het jaar daar; haar dochter woont er.
Typerend voorspelbaar verder hoeveel persoonlijke opmerkingen er naar mijn adres komen.
Huertecilla schreef:secricible schreef:Ik denk dat je eens een kijkje moet gaan nemen in China HC, als je denkt dat hun vrijheden daar nu groter zijn dan onze vrijheden hier.
Mijn Málaga vriendin zat de helft van het jaar daar; haar dochter woont er.
Typerend voorspelbaar verder hoeveel persoonlijke opmerkingen er naar mijn adres komen.
lenaa_tje schreef:Dan nog is hun positie in China niet te vergelijken met het grootste gedeelte van de bevolking daar. En ja mijn ex schoonzus komt uit China.
Karl66 schreef:Een land dat Oeigoeren in concentratiekampen stopt, een land waar slavenarbeid vanuit de staat gefaciliteerd wordt, een land dat de democratie met harde hand in Hongkong neerslaat, een land waar vrijheid van meningsuiting gewoon verboden is, een land dat om de epidemie in te dammen draconische maatregelen neemt, dat land wil je als lichtend voorbeeld van vrijheid zien?
Serieus???
Huertecilla schreef:lenaa_tje schreef:Dan nog is hun positie in China niet te vergelijken met het grootste gedeelte van de bevolking daar. En ja mijn ex schoonzus komt uit China.
Dan steek jij je hoofd toch in het maaiveld voor wat er nu híer aan de hand is.
Ondertussen zijn ook consumentenrechten behoorlijk aan erosie onderhevig. Met ´blablabla wegens Covid19´ staat alles op een gladde helling.
Ok, geen pindasaus vandaag dus ander gerecht aan het maken en saus met mosterd en honing
Blussem schreef:idinn schreef:Nou idd, je gaat niet dood hoor als je even half uur niet op je telefoon kijkt.
Je gaat ook niet dood wanneer je fiets met je telefoon in de hand om naar je muziek of navigatie instructie te luisteren. Raar dat niet meer mag.