Janneke2 schreef:Hoi Kaat, fijn van de éénpersoonskamer, en dat er jonge meiden zitten!
En pak goed je rust en concentreer je op jezelf.
Hoe meer je je eigen vragen, triggers, trauma's en wat al niet inbrengt, hoe meer je uit de therapie haalt!
Concentreren op mezelf is ook iets wat de psychiater me zeer hard op het hart heeft gedrukt inderdaad. Ik ga me dit keer wat afstandelijker proberen op te stellen en me niet te veel laten meeslepen door een ander zijn problemen. Ze willen hier liever ook niet dat je met anderen over je problematiek praat, maar daarvoor eerder naar de verpleging wendt.
Ik heb daar straks even geslapen maar dat lukt niet zo heel goed. Mijn hartslag ging zo snel, alsof ik een marathon had gelopen. Ik werd telkens half wakker en werd dan overspoeld door paniek/angst door het besef dat ik hier ben. Dat ik niet gewoon thuis wakker word in mijn eigen bed. Dit heb ik bij mijn vorige opnames de eerste dagen ook gehad en dat is echt heel naar. :/ Ik hoop dat ik vannacht beter slaap want het is wel meteen een hele dag meedraaien.
Vanavond was het vegetarische pita en die was wel lekker. Verbaasd dat ik kon eten ondanks de stress, maar er is mij ook nadrukkelijk gevraagd om sowieso goed te proberen eten omdat dit triggerend kan zijn naar andere mensen aan tafel toe met eventuele eetproblemen. Eigenlijk wil ik nog een koffie of koekje oid maar ik heb de moed niet om mijn kamer te verlaten als het niet echt nodig is.. Dat zal vast wel komen als ik wat meer gesetteld ben hopelijk. Al plan ik sowieso weer een voorraad eten in te slaan op mijn kamer zodat ik wat meer op mijn gemak zit 
Voor de mensen die overigens graag terug een kaartje sturen, wat uiteraard absoluut geen verplichting is zal ik later terug het adres posten. Ik heb alle kaartjes bijgehouden trouwens en sommigen hangen thuis op in mijn kamer. 
Bedankt wederom allemaal voor de steun en lieve woorden.