4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:24

Lekker lijstjes!!

Ik drink veel thee en water. Een kopje koffie per dag door de smoothie en af en toe Cristal Clear/Fanta zero. En als ik uit ga dan zondig ik met een Gin Tonic of een zoete witte wijn.

Lijst vandaag:
M - eiwit koffie smoothie
T - 5 maiswafels met avocado en geraspte kaas
A - prei stamppot met kipreepjes
T - Griekse yoghurt met een speculaasje erdoorheen versnipperd

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:35

Wil je please het recept geven van je eiwit koffie smoothie?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:58

Castilja schreef:
Wil je please het recept geven van je eiwit koffie smoothie?

Tuurlijk! :D

100 ml amandelmelk
1 kopje nespresso koffie (wij hebben altijd de cupjes genaamd cosi)
Halve banaan (kleine banaan, ik vind hem zelf anders te zoet)
1 theelepel cacaopoeder
1 schep (28 gram) Whey Perfection Cookies&Cream
Hand ijsblokjes

Kopje koffie zet ik al van te voren en die doe ik dan in de koelkast, dan kan hij afkoelen voordat ik hem in de blender gooi.

Smoothie komt volgens MFP uit op 175 kcal!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:00

Oooooooh mijn god dit ga ik maken! ;o Wat lekker!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:19

Het is echt heel lekker en vullend!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:24

Ik net thuis van sporten. Ging niet geweldig, alweer last van opgezwollen buik. Gelukkig geen buikpijn. Gewichten wel gehaald, maar met veeeeel moeite.

T: halve humble en crumble koek
T: 3 rijstwafels met chocola
L: bruin bartje met omelet, bacon, oude kaas en pijnboompitten
T: 70 gram melkchocolade
A: risotto met paddestoelen en beetje grana padano
T: aardbeienijsje
Totaal 2.211 kcal
B: 16,5K stappen en uur krachttraining

Iets hoog in kcal, had m’n chocola in dag gepast, maar had niet alle ingrediënten voor avondeten goed erin gezet. Oeps.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:38

Ik heb wat pijntjes (last van mijn arm en schouder), dus ik wilde eigenlijk niet gaan trainen vandaag. Uiteindelijk me toch laten overhalen door mijn broertje en daar ben ik wel blij mee. Alleen een barbell op mijn been laten vallen (had geen grip meer), dus ik hoop dat dat niet al te veel ellende gaat opleveren.

Lijstje voor vandaag:
O: drie Wasa vezelrijk crackers met halvarine en runderrookvlees, appel
L: tosti ham kaas met curry
T: Fulfil protein bar chocolate brownie
A: klein kopje paprikasoep, quinoasalade met venkel, tuinboontjes, dille, munt, limoen en krenten, klein stukje hartige taart met spinazie, kaas en champignons
T: stukje Tony Chocolonely melk honeycomb tijm, stukje Tony Chocolonely wit straciatella, proteineshake met magere kwark en een halve kleine banaan
1710 kcal
B: uur crossfit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:39

Ik drink voornamelijk thee en water op het werk, thuis water thee en soms cola zero.

casperzazoe ja hoesten is hier niet toegestaan.. Lekker binnen blijven haha! Die reed bul heb je toch ook suikervrij? Misschien dat proberen?

Verder zie ik weer goede lijstjes voorbij komen. Hier mijn lijstje van vandaag

o; 300gr optimel gestoofde appel vanille / 10gr whey crispys / 20gr cruesli cookies & Cream 271
l; 2 meergranenboterhammen / huttenkase / jong belegen kaas / rucola / tomaat 230
t; optimel kwark / aardbeien / kids cruesli 174
a; lasagne zelfgemaakt <3 <3 600
t; time out koek 132

Totaal 1408, weer te weinig dus maar morgen ff compenseren.
10.000 stappen

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 01:56

Ik drink ook liters thee en water. Af en toe een cola zero of fanta zero. Optimel staat hier ook vaak in de koelkast, lekker en laag in kcal. Die ijskoffie ga ik ook eens proberen klinkt goed! Een gewone milkshake uit de blender van banaan, amandelmelk, light vanille-ijs en zoetstof is ook super als tussendoortje.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:23

Die koffie smoothie klinkt heerlijk! :9

Fading: wat is kids cruesli?

Maanlicht: pas je wel op met jezelf.. Je was net een beetje hersteld toch?

Gisteren precies 20.000 stappen gehaald *\o/*

Mijn lijstje vandaag:
O: kop koffie en ontbijt muffin
L: couscous met gegrilde groenten en mozzarella light
T: halve humble and crumble koek kinder bueno
A: vegetarische shoarma met snijbonen, geraspte kaas en halvanaise

D: thee en water
B: 45 min lunchwandeling, half uur grondwerk met paard en tussendoor nog wat wandelen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:49

Wat een mooie lijstjes zeg!

Lijstje van gisteren:

O: Yoghurt
T: Groene Smoothie + Mandarijn
L: 2 crackers met 48+kaas en 1 pistoletje met runderrookvlees
T: Mandarijn + gekookt ei
A: Visshoarma kapsalon
T: 4 oreo koekjes

B: 9000 stappen

Visshoarma kapsalon was even om te proberen, maar met de kaas van de middag en die avond net wat teveel van het goede. Zat wel bom vol dus wel een om te onthouden voor de weekenden als je toch keer wat lekkers wilt, maar nog wel een beetje normaal.

Vandaag wordt het lijstje:

O: Skyr vanille
T: Groene smoothie + mandarijn
L: 2 bruine boterhammen met 2 roereieren en ontbijtspek
T: Mandarijn
A: aardappel puree, spinazie en kipfilet
T: 4 oreo koekjes

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:26

Frummels schreef:
Die koffie smoothie klinkt heerlijk! :9

Fading: wat is kids cruesli?

Maanlicht: pas je wel op met jezelf.. Je was net een beetje hersteld toch?

Gisteren precies 20.000 stappen gehaald *\o/*

Mijn lijstje vandaag:
O: kop koffie en ontbijt muffin
L: couscous met gegrilde groenten en mozzarella light
T: halve humble and crumble koek kinder bueno
A: vegetarische shoarma met snijbonen, geraspte kaas en halvanaise

D: thee en water
B: 45 min lunchwandeling, half uur grondwerk met paard en tussendoor nog wat wandelen

Ja, klopt. Heb wel goed opgelet of ik pijn had bij de oefeningen, maar dat was gelukkig niet het geval. Heb vandaag weer een rustdag.

Lekker lijstje!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:06

Oei Maanlicht, hopen dat de pijntjes niet doorzetten en je geen last krijgt van de barbell op je been.

Wat komen jullie netjes aan (ruim) voldoende stappen op een dag :wow: Ik merk dat ik vrijwel nooit aan 10.000 stappen kom. Zelfs niet eens bijna. Omdat ik een kantoorbaan heb zit ik ook bijna heel de dag, dus naast paardrijden en fitness beweeg ik nauwelijks.

Vandaag heb ik een reservering staan in een sterrenrestaurant, maar ik ben helaas bang dat dit niet doorgaat in verband met het coronavirus (ook ik woon in Noord-Brabant). Nog even afwachten dus hoe mijn eetlijstje er precies uit gaat zien. Overdag in ieder geval zo:
O: flesje yakult, 225gr Melkuni proteine, 5gr lijnzaad, 10gr whey crispy
T: Body & fit pro bar en 20 druiven
L: 2 boterhammen met kipfilet en oude kaas en 1 volkoren cracker
T: Smart protein drink
D: ?

Qua sporten heb ik vandaag een rustdag, dus weinig beweging.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:27

Maanlicht: Geniet van je rustdag :) Fijn dat je geen pijn had met de oefeningen.

m9ara: Ik heb ook een fulltime kantoorbaan dus het is wel een uitdaging ja. Maar ik kom nu elke dag wel ruim boven de 15.000 stappen uit de laatste twee weken :j En gisteren 20.000 maar dat was echt veel haha.
Ik wandel smorgens voor ik naar werk ga, of naar werk toe (3 km), in de lunchpauze wandel ik 30-45 minuten, en dan na werk op stal ben ik natuurlijk ook veel aan het lopen (ik rij niet, doe veel grondwerk) en als ik niet naar stal ga die dag maak ik een avondwandeling na het eten. :)
Jammer als je etentje niet door zou gaan.. :(:) Je lijstje klinkt lekker verder!

Dustinlover: Lekkere lijstjes heb je!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:30

M9ara. Hier ook kantoorbaan! Wandel ‘s morgens voor ik naar werk ga 20 minuten in de stad. Al m’n pauzes zoveel als mogelijk wandelen (uur als ik al m’n pauzes neem). Dan is het nog maar klein stukje wat ik ‘s avonds nog maar extra hoef te doen. En ik hou ook simpelweg heel erg van wandelen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:40

Hier ook een kantoorbaan, maar ik ga echt niet nog eerder dan 5.15 opstaan om een half uur te wandelen :') . Wandel dan 10 minuten met de hond en smiddags bij de paarden uitmesten, longeren ofzo. Probeer af en toe dan met de honden daarna nog lekker te gaan wandelen als het buiten nog lang licht blijft.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:53

Ik sport 's avonds. Het liefst wat later (20:30) zodat ik daarna een eitje of een maiswafel met huttenkase kan snacken, een fles water achterover gooi en na het douchen lekker kan gaan slapen.

Wij wandelen een halfuur met de collega's door het Oosterpark! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:54

Ik vind wandelen ook heerlijk. En als ik voor werk nog ga sporten dan loop ik ook naar de sportschool via een omweg over het strand. Als ik naar kantoor wandel zet ik meestal een podcast aan (door Lino weer eens gaan proberen haha) en dan kan ik echt lekker op m'n gemak naar werk wandelen.

AlwaysH: Heerlijk toch! Ik kan nooit slapen als ik net gesport heb. := En ik red het vaak niet om na werk nog te sporten omdat ik ook nog naar stal ga en dat is 30-40 min met de auto. Dus als ik dan nog moet sporten erna ben ik pas rond 23:00 uur thuis en dan moet ik nog avondeten, haha. Niet zo handig voor mij.
Dus ik sport nu om 7 uur en douche dan daar zodat ik meteen door kan naar kantoor

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:55

hier ook weinig sport op het moment. Help iemand hier op het dorp die zijn knie gebroken heeft om voor zijn paarden te zorgen dus sportschool schiet er beetje bij in. Maar goed, ben wel bezig.

Qua drinken vooral spa rood met aroma, normale spa rood en thee. En heel zeldzaam eens cola light met mango extract er in (zijn kleine blikjes bij onze jumbo).

Ondertussen zag ik vandaag voor het eerst de 82 op de weegschaal, dus ben tevreden (begin van het jaar nog 86 en eigenlijk pas sinds half Februari serieus aan de gang nu ik keto doe.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:59

@Frummels, ik verzorg eerst nog alle hamsters, douchen, eten. Dus zit wel een uur tussen. Maar voor het eten sporten lukt gewoon niet en er direct na vind ik niet zo prettig. :+
Ik moet 15 minuten met de auto, dus ben tussen tien en half elf wel thuis. Slapen doe ik overigens nooit vroeg. Ga ook niet slecht op weinig slaap :o

Ik ben doordeweeks mn bed niet uit te slaan (voorheen moest ik er om vijf al uit, maar sinds de nieuwe opleiding en zeven uur opstaan kan ik er niet meer normaal uit komen :') ). En voel me echt kapot en blegh na het sporten. Wel voldaan hoor, maar fysiek... :+

Net was ik 73, van de week was ik 75. Het kan zo schommelen bij mij. Volgens mij houd ik veel vocht vast, haha. Maar ik eet nu minder khd dus dat zal wel gaan minderen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:13

Jeetje jullie wandelen inderdaad echt veel! Nu moet ik zeggen dat ik, als ik het met mezelf vergelijk, bijna alleen winst zou kunnen behalen op de pauzes. Voor mijn werk rijd ik vaak paard (lees: om 06:30 op het eerste paard, dan kan ik 08:30 op mijn werk zijn). Naar mijn werk is het 30km, dus niet mogelijk om te wandelen. 's avonds heb ik vaak rond 19:00 gegeten en ga ik daarna nog sporten. Alleen de pauzes eten wij gezamenlijk in de kantine, dat zou ik nog kunnen wisselen voor een wandeling.

@AlwaysH knap dat je zo laat, met weinig slaap sporten volhoud. Dat zou voor mij echt een no-go zijn. Zo zie je maar dat het voor iedereen anders werkt :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:07

Als ik geen kantoorbaan had zou dat wel anders zijn denk ik. Van een dag supermarkt was ik altijd veel moeier!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:10

Ik loop met alleen een ochtendje werken al 11.000-15.000 stappen. Is heel veel heen en weer lopen met paarden waardoor het snel aantikt. Als het dadelijk weer zomer is dan zit ik makkelijk op 15/16 km per dag als het niet meer is kwa lopen. Daarnaast rij ik ook bijna elke dag en sta ik ook drie keer per week op de crosstrainer. Bij mij zijn het de dagen dat ik op de uni zit (maandag tot woensdag) dat mijn stappenteller rond de 9000/10000 blijft hangen (als ik ‘s morgens niet nog werk voordat ik naar de uni ga).

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:14

Ik heb inderdaad met een kantoordag ongeveer 11.000 stappen.
Maar ik sta bijna dagelijks 30/40 minuten op de crosstrainer.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:00

Ojee, jullie gaan snel!

Bedankt voor de complimenten over mijn 'lekkere eten'!
@Casperzazoe: de pestoballetjes zijn van Colruyt, een Belgische winkel.
@m9ara: hmm, ik pinterest te weinig denk ik, goeie tip!
@mjwb: bedankt om je koffie smoothie te delen!
@linoleum: ik probeer ook trouw alles al aan het begin van de dag in MFP te zetten, zodat ik weet waar ik kan 'schuiven' :o
@Maanlicht: rot van je been, valt het vandaag wat mee?
@m9ara: ik kom ook niet aan die stappen... Zelfde probleem! Respect voor alle wandelaars.

Ik drink ook voornamelijk water en koffie, in het weekend wil ik nog wel een een glas zero frisdrank drinken.

De laatste dagen niet zo blij met de weegschaal. Ik weeg altijd in de sportschool en ik vind dat er toch verschil op zit. De ene dag weeg ik al gauw een kilo meer, dan is het er weer af, dan weer wat bij, dan weer wat af... Vervelend! Ik weet dat ik de tendens moet bekijken, maar het ontmoedigt wel!

Ondertussen wel mijn bestelling van body en fit binnen, ik doe nu ook eiwitpoeder in m'n ontbijthavermout. De shakes zijn een pak lekkerder dan het erwteneiwitisolaat dat ik had :D