De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:47

De paniek is niet nodig. Monitoren prima, quarantaine tegen, en eigenlijk zijn er gewoon te veel mensen waardoor je hetzelfde ziet als bij dieren. De sterksten blijven over. Ik denk dat het zelfs de schuld van de mens zelf is als het echt meer slachtoffers geeft, we hebben te veel zwakke levens willen grootbrengen, en zijn nu met te veel mensen op de aardkloot.
En dathet in China waar men geen hygiene lijkt te kennen op zon markt ontstaat verbaast me niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:53

De reden dat SARS en MERS nu achter de rug zijn, is dat er direct allerlei maatregelen zijn genomen om te voorkomen dat het overslaat naar plaatsen in de wereld waar het totaal onbeheersbaar zou zijn. Stel je diezelfde ziektes voor in een slim als Dharavi Mumbai, waar naar schatting een miljoen mensen wonen in een open riool en je weet dat de wereld er dan voorlopig niet meer vanaf komt. Als dat was gebeurd, zaten we nog steeds met SARS en MERS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:04

Jennyj01 schreef:
Hele vage reactie van je. Ik kan er niet zo veel mee.

Niks vaags aan.
Jij en Germie hebben het over "paniek".
Ik zie geen paniek in Nederland, ik zie verstandige maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:05

germie schreef:
De paniek is niet nodig. Monitoren prima, quarantaine tegen, en eigenlijk zijn er gewoon te veel mensen waardoor je hetzelfde ziet als bij dieren. De sterksten blijven over. Ik denk dat het zelfs de schuld van de mens zelf is als het echt meer slachtoffers geeft, we hebben te veel zwakke levens willen grootbrengen, en zijn nu met te veel mensen op de aardkloot.
En dathet in China waar men geen hygiene lijkt te kennen op zon markt ontstaat verbaast me niets.

Welke paniek germie? Wat versta jij daar dan onder? Nogmaals: ik zie het niet.

Mungbean

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:15

Helder Germie, iedereen met een minder stabiele medische achtergrond mag sterven. Altijd makkelijk praten over recht van de sterkete als je zelf tot de sterkere groep behoord.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:19

Ik zie quarantaine bij mensen zonder klachten toch echt als paniek, zeker bij het zeer geringe sterftepercentage. Straks mag je niet meer niezen in het openbaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:36

Maar als ik het goed begrijp betekend zonder klachten niet dat je niet besmet bent en het dus niet door kan geven.
Aan de andere kant: mensen met griep zetten we ook niet in quarantaine....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:36

Sizzle schreef:
Helder Germie, iedereen met een minder stabiele medische achtergrond mag sterven. Altijd makkelijk praten over recht van de sterkete als je zelf tot de sterkere groep behoord.

Maar de meesten van ons hebben wellicht nog oudere ouders die in geval het virus in de buurt komt het loodje kunnen leggen. Voor mezelf ben ik ook niet bang, maar hoop toch dat het uit de buurt blijft zodat mijn oude moedertje het niet kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:38

germie schreef:
Ik zie quarantaine bij mensen zonder klachten toch echt als paniek, zeker bij het zeer geringe sterftepercentage. Straks mag je niet meer niezen in het openbaar.

Daar verschillen we dan van mening over, ik vind dat geen paniek, maar verstandig. Ik heb iemand van wie ik hou die momenteel een lagere weerstand heeft. Gelukkig wordt die beschermd.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:42

germie schreef:

De reden dat de mensen die zijn gerepatrieerd in quarantaine moeten ook als ze geen symptomen hebben is omdat ze tóch besmettelijk zijn. Op het moment dat zo'n geïnfecteerd persoon zonder symptomen aan het werk gaat of andere dagelijkse bezigheden gaat doen, komen ze in contact met andere mensen die misschien een minder goede weerstand hebben. En daardoor van het nieuwe Coronavirus (2019-nCov) wél ernstig ziek kunnen worden of zelfs kunnen overlijden. Om die zelfde reden krijgen zorg-medewerkers de griepvaccinatie aangeboden. Een gezond persoon zal van een normale griep gewoon herstellen maar juist de mensen die met mensen werken met een verminderde afweer (ouderen, chronisch zieken) kunnen zo'n griep niet zo makkelijk overwinnen en kunnen daar dood aan gaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:58

'Straks mag je niet meer niezen in het openbaar'
Sorry, maar dit is echt een argument/opmerking in de categorie 'Ik weet niks meer, lekker schoppen'

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:22

Kelly_ann schreef:
Hier in Shanghai is nu aangekondigd dat scholen gesloten moeten blijven tot zeker eind februari.

Eerder was het tot 17 februari.

https://www.shine.cn/news/metro/2002051329/

Ik zit momenteel in de Filippijnen en heel veel expats uit Azië die hier vakantie hebben gevierd komen met moeite tot nauwelijks terug thuis. Ook idd 2 uit Shanghai, hun kantoor was tevens gesloten tot de 17e.

Hier lopen erg veel mensen met mondkapje omdat er heel veel toeristen zijn uit china. Inmiddels zelf ook een aantal aangeschaft want vlieg via China naar Nederland. Vooral zodat ik niet zomaar per ongeluk met mijn handen bij mijn mond of neus kom.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:59

germie schreef:

En over 9 maanden worden er opeens heel veel kindjes geboren in China omdat de mensen nu massaal binnen zitten en daar alle tijd voor hebben. Ik denk toch dat jij wel heel simplistisch denkt nog afgezien wat anderen hier allemaal aangehaald hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:02

Kelly_ann schreef:
safina schreef:
Dit is het verhaal van de besmette Belg. Hij is niet in contact geweest met mensen met ziekteverschijnselen en voelt zich prima. En vindt quarantaine niet fijn. https://www.ad.nl/buitenland/philip-54- ... ~a8cdd787/

Ik snap niet zo goed dat hij naar België is gevlogen en nu 'zo gauw mogelijk' naar zijn vrouw wil.
Waarom is hij dan überhaupt naar Europa terug gevlogen?

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang de cijfers blijven stijgen. Je zou zeggen met alle maatregelen dat het een dezer dagen gaat stabiliseren en daarna afnemen.

[ [url=m/w7h1uU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omdat de Chinese ziekenhuizen bomvol liggen en het openbare leven plat ligt. Hij is beter af in Belgie, alleen qua naar vrouw toe heeft hij nog even pech.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:07

Maar de beste man dacht gezond te zijn voor hij ging vliegen.
Nu hij ziek blijkt is hij natuurlijk goed af in een Vlaams ziekenhuis in plaats van een veldbed in een noodhospitaal.
Terug naar Hubei vliegen kan best nog wel ff gaan duren vrees ik.

Hier in Shanghai adviseert de overheid om nog twee weken thuis/binnen te blijven.
Ze zijn redelijk vastberaden om dit virus te stoppen. Dat is misschien paniek te noemen, maar er zit ook een bepaalde politieke druk op het wel of niet slagen. Alle ogen zijn nu gericht op hoe adequaat China kan handelen.

Ik ben dolblij dat ik gewoon naar buiten kan en onze paarden kan verzorgen en rijden. Ons terrein is afgesloten voor de buitenwereld.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:10

viel niet tegen, ik had mallen besteld voor mijn nieuwe webshop in china, alleen de track en trace werkt dus niet meer want volgens dat is mijn pakje als sinds de 27e in shanghai, maar kon het net afhalen bij post.nl
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-20 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:33

germie schreef:

Ik heb een collega met een lief klein babietje met een hartafwijking. Een vader die hartpatiënt is. Een vriendin aan de chemo. Allemaal stuk voor stuk 'zwakke levens' die blijkbaar in jouw optiek teveel zijn op deze wereld. Maar waarvoor ik heel hard hoop dat dit nare virus zich niet permanent gaat vestigen op deze aardkloot.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:43

germie schreef:

Afbeelding

Maar ergens wel gewoon waar. Darwin zei het al. Wil niet zeggen dat het niet onwijs kak is als het een geliefde is die het betreft....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:55

safina schreef:
germie schreef:

Ik heb een collega met een lief klein babietje met een hartafwijking. Een vader die hartpatiënt is. Een vriendin aan de chemo. Allemaal stuk voor stuk 'zwakke levens' die blijkbaar in jouw optiek teveel zijn op deze wereld. Maar waarvoor ik heel hard hoop dat dit nare virus zich niet permanent gaat vestigen op deze aardkloot.

Dit soort mensen zijn voor mij ook de reden dat ik erg kritisch ben over het Nederlandse beleid van thuis in quarantaine. Er hoeft maar eentje tussen te zitten die er zulke gedachten op na houdt en je hebt het recept voor grote risico's. Net zoals ik sommige anti vaxxers weleens laconiek hoor praten. Dan denk ik ook weleens |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:18

Ik maak me eigenlijk niet echt zorgen over die paar Nederlanders in quarantaine. Dat loopt vast wel los. Maar als we straks op onze planeet een paar onuitroeibare infectiehaarden hebben, sleept elke vakantieganger het mee naar hier.

Nog los van alle levens die een infectiehaard ter plaatse gaat kosten. Want die doden zijn natuurlijk net zo hard iemands kind, vader, vriendin etc.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:30

Jennyj01 schreef:
Nou nee dat is wat jij uit haar post wil opmaken. Ik ben het met haar eens dat de “paniek” wat overtrokken is. Want de mensen die zijn overleden, waren dat risico groepen? De info is zo beperkt dat je er eigenlijk niet echt wat van kan zeggen. En zolang je niet van elke griep gaat bekijken welk virus het was en hoeveel slachtoffers het heeft gemaakt dan kan je van dit virus weinig zeggen.
Daarbij als ik de beelden van die gore markt zie vind ik het nog een wonder dat die mensen niet aan iets anders zijn overleden.

Ik wil helemaal niks opmaken uit de tekst van Germie. Ik wil checken of ik het goed begrijp van wat zij bedoelt.

Want iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:35

De 34jarige dokter, 1 van de eerste whistle blowers, is vandaag overleden aan het Corona virus! :oo

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:36

Ik hoorde een uurtje geleden op de radio dat dat niet waar zou zijn...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:41

Libera schreef:
De 34jarige dokter, 1 van de eerste whistle blowers, is vandaag overleden aan het Corona virus! :oo

Aaach wat verdrietig. Eerst word je niet gehoord, je moet je mond houden op straffe van problemen en dan ga je zelf dood aan die ziekte. Te bizar voor woorden :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:42

safina schreef:
germie schreef:

Dit..
Helemaal eens.
En dat heeft niets met paniek te maken maar pure feiten..