Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:De paniek is niet nodig. Monitoren prima, quarantaine tegen, en eigenlijk zijn er gewoon te veel mensen waardoor je hetzelfde ziet als bij dieren. De sterksten blijven over. Ik denk dat het zelfs de schuld van de mens zelf is als het echt meer slachtoffers geeft, we hebben te veel zwakke levens willen grootbrengen, en zijn nu met te veel mensen op de aardkloot.
En dathet in China waar men geen hygiene lijkt te kennen op zon markt ontstaat verbaast me niets.
Sizzle schreef:Helder Germie, iedereen met een minder stabiele medische achtergrond mag sterven. Altijd makkelijk praten over recht van de sterkete als je zelf tot de sterkere groep behoord.
germie schreef:Ik zie quarantaine bij mensen zonder klachten toch echt als paniek, zeker bij het zeer geringe sterftepercentage. Straks mag je niet meer niezen in het openbaar.
germie schreef:Ik zie quarantaine bij mensen zonder klachten toch echt als paniek, zeker bij het zeer geringe sterftepercentage. Straks mag je niet meer niezen in het openbaar.
Kelly_ann schreef:Hier in Shanghai is nu aangekondigd dat scholen gesloten moeten blijven tot zeker eind februari.
Eerder was het tot 17 februari.
https://www.shine.cn/news/metro/2002051329/
germie schreef:De paniek is niet nodig. Monitoren prima, quarantaine tegen, en eigenlijk zijn er gewoon te veel mensen waardoor je hetzelfde ziet als bij dieren. De sterksten blijven over. Ik denk dat het zelfs de schuld van de mens zelf is als het echt meer slachtoffers geeft, we hebben te veel zwakke levens willen grootbrengen, en zijn nu met te veel mensen op de aardkloot.
En dathet in China waar men geen hygiene lijkt te kennen op zon markt ontstaat verbaast me niets.
Kelly_ann schreef:safina schreef:Dit is het verhaal van de besmette Belg. Hij is niet in contact geweest met mensen met ziekteverschijnselen en voelt zich prima. En vindt quarantaine niet fijn. https://www.ad.nl/buitenland/philip-54- ... ~a8cdd787/
Ik snap niet zo goed dat hij naar België is gevlogen en nu 'zo gauw mogelijk' naar zijn vrouw wil.
Waarom is hij dan überhaupt naar Europa terug gevlogen?
Ik ben heel erg benieuwd hoe lang de cijfers blijven stijgen. Je zou zeggen met alle maatregelen dat het een dezer dagen gaat stabiliseren en daarna afnemen.
[ [url=m/w7h1uU.jpg]Afbeelding[/url] ]
safina schreef:germie schreef:De paniek is niet nodig. Monitoren prima, quarantaine tegen, en eigenlijk zijn er gewoon te veel mensen waardoor je hetzelfde ziet als bij dieren. De sterksten blijven over. Ik denk dat het zelfs de schuld van de mens zelf is als het echt meer slachtoffers geeft, we hebben te veel zwakke levens willen grootbrengen, en zijn nu met te veel mensen op de aardkloot.
Ik heb een collega met een lief klein babietje met een hartafwijking. Een vader die hartpatiënt is. Een vriendin aan de chemo. Allemaal stuk voor stuk 'zwakke levens' die blijkbaar in jouw optiek teveel zijn op deze wereld. Maar waarvoor ik heel hard hoop dat dit nare virus zich niet permanent gaat vestigen op deze aardkloot.
Jennyj01 schreef:Nou nee dat is wat jij uit haar post wil opmaken. Ik ben het met haar eens dat de “paniek” wat overtrokken is. Want de mensen die zijn overleden, waren dat risico groepen? De info is zo beperkt dat je er eigenlijk niet echt wat van kan zeggen. En zolang je niet van elke griep gaat bekijken welk virus het was en hoeveel slachtoffers het heeft gemaakt dan kan je van dit virus weinig zeggen.
Daarbij als ik de beelden van die gore markt zie vind ik het nog een wonder dat die mensen niet aan iets anders zijn overleden.
safina schreef:germie schreef:De paniek is niet nodig. Monitoren prima, quarantaine tegen, en eigenlijk zijn er gewoon te veel mensen waardoor je hetzelfde ziet als bij dieren. De sterksten blijven over. Ik denk dat het zelfs de schuld van de mens zelf is als het echt meer slachtoffers geeft, we hebben te veel zwakke levens willen grootbrengen, en zijn nu met te veel mensen op de aardkloot.
Ik heb een collega met een lief klein babietje met een hartafwijking. Een vader die hartpatiënt is. Een vriendin aan de chemo. Allemaal stuk voor stuk 'zwakke levens' die blijkbaar in jouw optiek teveel zijn op deze wereld. Maar waarvoor ik heel hard hoop dat dit nare virus zich niet permanent gaat vestigen op deze aardkloot.