Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee1991

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:47

Meestal lukt het wel hoor. Ik loop op m'n werk best wel wat, maar als ik een keer een dag heb dat ik te weinig stappen heb, dan kan ik zo 's avonds nog een uur / 1,5 uur met de hond gaan lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 13:48

Renee1991 schreef:
Door te lopen :')

_O-

Ik heb zittend werk, en werk ook vanuit huis...
Zou eigenlijk gewoon elke dag met de hond een flink stuk moeten lopen, maar vind het lastig de motivatie te vinden

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:50

Omdat ik een bammetje met hagelslag best wel lekker vind, op zijn tijd, heb ik pure chocoladehageslag gehaald die zou gezonder moeten zijn. Maar brrrrr wat vies. Dan mis ik mijn vruchtenhagel wel. :')

En toch gezwicht voor een 3e mok koffie... Ik houd teveel van zwarte koffie om het bij 1 mok te houden. -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:51

LadyMadonna schreef:
Renee1991 schreef:
Door te lopen :')

_O-

Ik heb zittend werk, en werk ook vanuit huis...
Zou eigenlijk gewoon elke dag met de hond een flink stuk moeten lopen, maar vind het lastig de motivatie te vinden

Doe het voor de hond! **\O/**

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:57

Maar koffie is op zich helemaal niet slecht, mits je er maar geen kilo's suiker (of liters melk) bij gooit.
En alles met mate uiteraard, acht mokken is ook weer niet goed. Maar drie koppen koffie zie ik ook geen kwaad in hoor, ik drink er een stuk of 4-5 op een dag :9

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:57

LadyMadonna schreef:

Dit ken ik wel. Hond wil wel maar Maj0 niet {:)-:(

Ik probeer het nu wel vol te houden dat ik minstens 3 keer per week in ieder geval half uurtje wandel. Dan nog 2 keer per week fysio en heb ik nog 2 dagen over om bij te komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:00

magda_90 schreef:
Laat hem aan je vriend zien, voor je het weet is ie weg. _O-

Haha ik voer snoep altijd aan m'n vriend idd. Dan is het op en kan ik het niet pakken! Hij pakt zelf altijd snoep wat ik niet lekker vind dus dat scheelt ook.

Renee1991 schreef:
Ff serieus IMANDRA en Zertab. Als ze in de sportschool een weegschaal hebben waarbij je ook twee handvaten vast moet houden tijdens de meting, kan het nog best nauwkeurig zijn hoor.
En buiten dat, als Zertab daar motivatie uit haalt, wie ben jij dan om dat onderuit te halen?! Inderdaad lekker demotiverend. Als ik als motivatie de meest debiele ideeën heb die nergens op slaan, maar het werkt, dan is het toch prima?

Swartbeessie, ik gebruik mijn sporthorloge om mezelf te motiveren om minstens 15.000 stappen op een dag te zetten. En daarnaast gebruik ik hem om mijn training bij te houden (wielrennen).

Nee nauwkeurig is het niet ;). En ik geef toch alleen aan dat het niet nauwkeurig is en dat je er niet te veel vanuit moet gaan? Juist als dat ding ineens de andere kant uit slaat is het ontzettend demotiverend lijkt me. Terwijl je wel gewoon slanker kan zijn op dat moment! Kan je beter een preciezere meetmethode hebben waarop je je motiveert (vandaar dat ik ook aanraadde om zowel foto's als maat te meten, dan zie je altijd wel verschil ook al is het misschien niet in maat).

Ik zeg ook nergens dat Zertab er geen motivatie uit moet halen. Ik zeg alleen dat ze op moet letten omdat het gewoon absoluut niet nauwkeurig is.

Snap ook eigenlijk niet waarom je er zo hard op gaat, volgens mij heb ik het gewoon netjes aangegeven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:03

Renee1991 schreef:
Maar koffie is op zich helemaal niet slecht, mits je er maar geen kilo's suiker (of liters melk) bij gooit.
En alles met mate uiteraard, acht mokken is ook weer niet goed. Maar drie koppen koffie zie ik ook geen kwaad in hoor, ik drink er een stuk of 4-5 op een dag :9

Ik dronk 15 op een dag. Sowieso zwart je moet de koffie nog wel proeven en met melk en suiker... Bah.

Het is van 15 naar gemiddelde 2 per dag gegaan. Maar het is zooo lekker. Ik heb voor kerst heerlijke zachte Arabische gekregen. :+:

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:04

Daar verschilden we dan in mening, nu je het zo toelicht begrijp ik je, maar toen ik het net las vond ik het best bot overkomen.
Maar goed, let's proceed :Y)

Haha ja, koffie is heerlijk. Zeker verse bonenkoffie <3 15 is wel erg veel idd.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:05

15.000 stappen vind ik wel netjes! Ik heb zittend werk dus ik kom soms niet eens aan de 10.000. Probeer het op vrije dagen of met late diensten wel te compenseren door een groot blok te wandelen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:05

Ik heb alleen maar verse bonen koffie haha. Achteraf vond ik het niet gek dat ik ledematen had die nogal trilden. _O-

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:20

Renee1991 schreef:
Ff serieus IMANDRA en Zertab. Als ze in de sportschool een weegschaal hebben waarbij je ook twee handvaten vast moet houden tijdens de meting, kan het nog best nauwkeurig zijn hoor.
En buiten dat, als Zertab daar motivatie uit haalt, wie ben jij dan om dat onderuit te halen?! Inderdaad lekker demotiverend. Als ik als motivatie de meest debiele ideeën heb die nergens op slaan, maar het werkt, dan is het toch prima?

Swartbeessie, ik gebruik mijn sporthorloge om mezelf te motiveren om minstens 15.000 stappen op een dag te zetten. En daarnaast gebruik ik hem om mijn training bij te houden (wielrennen).

Dit eerste stuk was ook mijn gedachte toen ik de discussie las..

Ik heb een fitbit en heb mijn doel op 8000 stappen staan. Probeer hem iedere dag te halen, soms ga ik er dik overheen, maar op de luie dag zit ik soms op de 2000.. moet mezelf meer motiveren hem dagelijks te gaan halen!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:20

Ik kom als ik geluk heb aan de 3.000 :') Daarom doe ik er regelmatig van die online workouts bij. Wandelen in het donker vind ik niks. :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:22

Wandelen in het donker vind ik ook niets. Heb ook geen hond die ik dan mee kan nemen ofzo.
Mijn broer heeft wel een hond die ik af en toe oppik en meeneem. Maar dat is ook niet meer dan een keer in de week.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:34

Ik heb een stappendoel van 10.000. Mijn horloge houdt ook bij hoeveel dagen achtereen je dat gehaald hebt. Ik zit nu op 50 dagen, wat heel motiverend werkt want nu wil ik de streak niet breken natuurlijk! :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:36

Oh dat is fijn ja! Dat doet de mijne volgensmij niet :')

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:38

Britt_Sisi schreef:
Oh dat is fijn ja! Dat doet de mijne volgensmij niet :')

Zit het aan je telefoon gekoppeld? Misschien dat je het in de app ergens terug kan vinden :P

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:39

Britt_Sisi schreef:
Wandelen in het donker vind ik ook niets. Heb ook geen hond die ik dan mee kan nemen ofzo.
Mijn broer heeft wel een hond die ik af en toe oppik en meeneem. Maar dat is ook niet meer dan een keer in de week.

Ik speel pokemon Go en mijn vriend ook, dus we lopen samen 's avonds wel eens een blokje om om nog even die Gym te halen haha.

Ik heb geen zittend beroep, maar 10K op een dag vind ik toch wel een uitdaging hoor. Meestal kom ik rond de 8K, en als ik sport (ik voetbal) dan haal ik het dubbele.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:41

Heb nu al 8300 stappen gehad, door verzorgen van de pony's en het huishouden te doen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:41

Neverland schreef:
Ik kom als ik geluk heb aan de 3.000 :') Daarom doe ik er regelmatig van die online workouts bij. Wandelen in het donker vind ik niks. :o

Wat voor online workouts? Ik kom ook niet aan mijn dagelijkse beweging op het moment dus iets wat ik thuis voor de tv kan doen zou wel fijn zijn....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 14:45

Britt_Sisi schreef:

Kom mijn hond halen _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:47

Britt_Sisi schreef:
Renee1991 schreef:

Dit eerste stuk was ook mijn gedachte toen ik de discussie las..

Ik heb een fitbit en heb mijn doel op 8000 stappen staan. Probeer hem iedere dag te halen, soms ga ik er dik overheen, maar op de luie dag zit ik soms op de 2000.. moet mezelf meer motiveren hem dagelijks te gaan halen!

Ik neem toch aan dat zo'n topic ook is bedoelt om mensen te helpen :)). Als men onrealistische ideeën of een onrealistische maatstaf heeft dan mag dat toch ook gewoon (netjes) gezegd worden?

Snap echt niet dat hier zo op word gereageerd eigenlijk.

Wandelen doe ik niet heel veel, hou er niet van. Gemiddeld zo'n 6-7000 stappen per dag maar moet even kijken hoe dat de komende tijd gaat zijn: net een nieuwe auto gekocht en ik loop dus minder omdat ik geen OV meer gebruik. Ga in februari weer aanmelden voor een sportschool, deze maand nog even krap aan haha

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:47

spottedponie schreef:
Neverland schreef:

Wat voor online workouts? Ik kom ook niet aan mijn dagelijkse beweging op het moment dus iets wat ik thuis voor de tv kan doen zou wel fijn zijn....

Ik zoek gewoon op YouTube iets. :D

https://youtu.be/aFBRopKNGfw

Bijvoorbeeld zoiets. Ik woon in een appartement dus ik zoek specifiek op oefeningen zonder springen. Het ziet er allemaal zo simpel uit maar ik ben echt gesloopt na zo'n 30 minuten. :') Dagen erna voel je ook zeker spierpijn als je zoiets nog niet eerder gedaan hebt.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:53

Neverland schreef:
Ik zoek gewoon op YouTube iets. :D

https://youtu.be/aFBRopKNGfw

Bijvoorbeeld zoiets. Ik woon in een appartement dus ik zoek specifiek op oefeningen zonder springen. Het ziet er allemaal zo simpel uit maar ik ben echt gesloopt na zo'n 30 minuten. :') Dagen erna voel je ook zeker spierpijn als je zoiets nog niet eerder gedaan hebt.

Thnx! ga ik vanavond meteen proberen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:54

Ik krijg al spierpijn als ik er naar kijk. _O-