Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:48

Je bent absoluut niet dik of dik aan het worden! Ik weet dat iedereen dat tegen je kan zeggen en dat het voor je gevoel niks veranderd. Je bent vooral op weg naar een gezond gewicht. 1 waarbij je meer energie hebt en weer lekker naar buiten kan en kan paardrijden :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:04

Goed dat je je doel gehaald hebt, al begrijp ik goed dat het voor jou anders voelt.

Wat ik een beetje mis in jouw stukjes is of je daar wel goede begeleiding bij krijgt. Dat cassettebandje in je hoofd speelt al zo lang hetzelfde verhaal af dat het even duurt voor dat verhaaltje veranderd kan worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:26

:(:)
Zo triest : je werkt hard aan 'een doel',
en dan bereik je dat,
voel je je naar.

Ik hoop dat de AD 'aanslaat', en daar geldt 'pillen en praten', of pillen en emdr etc.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:36

Het zal echt niet makkelijk zijn maar zie het als gezond worden ipv dik. Je wilt toch graag weer met vera aan de slag? Je wilt toch graag zonder afhankelijk zijn lekker met haar kunnen rijden? Probeer dat voor ogen te zien dan steeds ik wordt dik. Je hebt je doel gehaald een stapje dichterbij naar leuke dingen doen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:47

Op dit moment zou ik er niet aan moeten denken om naar Vera te gaan of haar te rijden. Erg hè?! ;(

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:52

Fleury schreef:
Op dit moment zou ik er niet aan moeten denken om naar Vera te gaan of haar te rijden. Erg hè?! ;(

Helemaal niet erg. In je hoofd heb je gewoon weg even geen ruimte voor haar omdat je zo druk bent met jezelf. Je ziet bij jezelf di gen gebeuren (aankomen) wat je verschrikkelijk vind, maar wat wel gezonder is. Vraag iemand die 50 kilo is afgevallen, die voelt zich nog dik terwijl diegene hartstikke slank kan zijn. Ons brain loopt altijd ver achter met dit soort zaken en dan heb jij er nog andere zorgen bij.

Ik kan niet anders zeggen dat hoe tegenstrijdig het ook voor je voelt, jij jezelf er wel voor open zet ongeacht wat de toekomst jou gaat brengen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:20

Fleury schreef:

Ja. |( |(

Ik hoop dat je veel steun en troost ervaart op de afdeling. :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:25

En weet je zelf wat er moet gebeuren om weer naar Vera te willen gaan?
Je hebt daar in het verleden (neem ik aan) wel van genoten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:33

Ik hoop dat je ooit de onrust in je hoofd het zwijgen op kunt leggen, niet door hardlopen of excessief af te vallen. Je bent het waard om voor te vechten maar ik besef ook dat het ontzettend moeilijk voor je zal zijn, ik hoop dat je door kunt zetten. Met heel veel hulp, niet voor ons, niet voor je vader , niet voor Vera maar voor jezelf.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:43

bigone schreef:
Ik hoop dat je ooit de onrust in je hoofd het zwijgen op kunt leggen, niet door hardlopen of excessief af te vallen. Je bent het waard om voor te vechten maar ik besef ook dat het ontzettend moeilijk voor je zal zijn, ik hoop dat je door kunt zetten. Met heel veel hulp, niet voor ons, niet voor je vader , niet voor Vera maar voor jezelf.

Stille meelezer. Maar kan het hier alleen maar mee eens zijn.
:knuffel:

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:56

Lig nu met rustige muziek op bed onder m'n verzwaringsdeken met mijn zo nodig medicatie op nadat ik net echt weer zoveel paniek en pijn in m'n hoofd kreeg tijdens een gesprek. Ik kon alleen nog maar zeggen 'ik wil weg' met m'n handen op m'n hoofd. Was even heel erg intens.
Nu is weer een beetje de rust terug. Maar die pijn in m'n hoofd joh, je kunt er niet van weglopen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:58

Hopelijk zakt de hoofdpijn snel. :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:12

Och meis toch... :(:)

Schrijf ik dat ik hoop dat je steun en troost ervaart, heb je een gesprek en is dit de reactie van je lichaam. :(:)
Wel fijn dat je een verzwaringsdeken hebt, sommige mensen zweren bij het ding!
En je hebt pilletjes om het ergste af te vlakken, ook geen kwaad idee.

Hopelijk geven de pilletjes en de verzwaringsdeken jou een goede nachtrust.
En hopelijk is het morgen weer ietsje beter... :(:)

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:18

Fleury schreef:
Net was er weer het tussentijds weegmoment en ik heb hem Precies gehaald. Dat is de eerste keer dat ik een doel haal. Heel goed zou je denken, maar ik word er alleen maar verdrietig van. Zoveel gewicht erbij in 3 dagen, hoe is dat dan dinsdag na 7 dagen? Er hoeft niets te veranderen maar ik voel me er gewoon dik bij.

Ik snap je . Het voelt niet als jou doel maar als hún doel waar jij je hand tekening onder hebt gezet. En wanneer je niet mee werkt aan " hun " doel , word je er uit gezet want zo streng zijn ze. Zo vóelt het.
De kunst is om het niet te zien als " hun " doel , maar als een tussen stap op weg naar jóu hogere doel. Zij zijn er niet op uit om je aan te laten komen, om je dik te maken , dat is geen doel . Een hoger gewicht zal nodig zijn om jou hogere doel , waar voor je in de kliniek bent , te bereiken .
Ik ben benieuwt waar voor jij in de kliniek zit. Wat is jóu doel ? ( Foute antwoorden bestaan niet )

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:31

Fleury schreef:
Lig nu met rustige muziek op bed onder m'n verzwaringsdeken met mijn zo nodig medicatie op nadat ik net echt weer zoveel paniek en pijn in m'n hoofd kreeg tijdens een gesprek. Ik kon alleen nog maar zeggen 'ik wil weg' met m'n handen op m'n hoofd. Was even heel erg intens.
Nu is weer een beetje de rust terug. Maar die pijn in m'n hoofd joh, je kunt er niet van weglopen.

Als je weer rustig bent, kun je dan eens beschrijven (hoeft niet per sé hier uiteraard) waardoor de paniek op kwam? Iets wat tijdens het gesprek gebeurde/besproken werd/een associatie of herinnering die opkwam/iets wat de ander deed of zei/...? En dat je dat dan gaat bespreken met een hulpverlener of inbrengt in therapie?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:26

Hey hoe is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:05

Ben ook benieuwd hoe het met je gaat :knuffel:

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:09

Lieve Fleury ik wil je niet pushen, maar ik hoop dat hetgoed met je gaat :knuffel:

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:00

Ik denk ook aan je :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:27

Ik heb het best zwaar en ben nog erg moe/suf (van medicijnen?) dus kan niet zoveel typen als ik zou willen. Maar ik heb weer een stukje geschreven en die zal ik hier ook plaatsen.

Het is alweer 2 weken geleden dat ik hier een update heb geschreven. De tijd vliegt voorbij want ik heb het op mijn manier druk maar soms kruipen de uren vooruit.
Het is een hele zware periode waarin ik behoorlijk depressief ben. De psychiater en mijn behandelaar helpen mij hier goed bij en de psychiater heeft een heel plan gemaakt en ik hou van plannen :D
1 ding is antidepressivum opstarten. Dat is nu vorige week gebeurt met een lage dosering en steeds komt er iets bij. Gisteren is er weer een ECG gemaakt om te controleren of het goed is om door te gaan. Had vanochtend een pols van 83 terwijl normaal gesproken onder de 55 is dus dat vond ik wel opvallend.
De andere plannen moeten nog uitgevoerd worden dus het zou kunnen zijn dat ik wat langer moet blijven dan tot 30 maart.
Maandag is de tussenevaluatie dus dan zal er wel wat meer duidelijk worden. Ik heb wel heimwee naar huis maar ik ben ook blij met een duidelijk plan dus die wil ik graag mee uitvoeren.
Qua gewicht gaat het nu een stuk harder dus hebben we weer wat weggehaald omdat het te hard ging. Morgen weer wegen, dan moet ik 47.9 kg zijn. We gaan tot de 50 en dan stabiliseren dus daar ben ik al bijna.
Ik vind het heel moeilijk dat mijn lichaam zo is veranderd en voel me er niet in thuis. Maar in een paar weken is er dan ook 7 kg bijgekomen en dat is een heel groot verschil.
Ook geestelijk maakt die 7 kg een heel verschil. Bij 43 kg voelde ik niets van emoties en met het stijgen van het gewicht smolt de ijsberg als het ware en kwamen de emoties naar boven. Wat weer leidt tot hevige depressieve gevoelens en alles wat daarbij komt kijken.
En dat maakt het zo zwaar.
Vanochtend weer gewogen en was weer te licht bevonden dus nu moet ik een grote koek pakken bij het middagtussendoortje. Heb ook moeite met (uit) plassen ik denk als bijwerking van de medicijnen maar toch is hij gestickt en moet hij op kweek gezet worden.
Net wel een stukje gewandeld in m'n eentje, heb de sleutel gekregen van de afdeling dus mag gaan wanneer ik wil. Dat is echt heel erg fijn.
Nu begint het weekend alweer, het zou m'n een na laatste weekend kunnen zijn maar misschien dus ook niet. Maar maandag heb ik een tussenevaluatie met mijn behandelaar, de psychiater en mijn case manager vanuit centrum autisme en ik natuurlijk en dan zal wel het een en ander duidelijk worden ware het niet dat zowel mijn behandelaar als de psychiater ziek waren dus hopelijk maandag weer beter. :D

Voor een mooie afsluiting nog even een foto van 2 weken geleden:

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:41

Ik ben zo trots op wie jij bent.
Knuffel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:21

Balou_k schreef:
Ik ben zo trots op wie jij bent.
Knuffel.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten _/-\o_

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:40

Ik denk dat je zelf niet beseft hoe dapper jij bent

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:50

Het doet me pijn om te lezen dat je zo met jezelf in gevecht bent maar aan de andere kant heb ik ook het idee dat het ergens beter gaat met je!

Ben benieuwd wat de vervolgstappen zijn. Las gisteren toevallig iets over autisme bij vrouwen en dat dat vaak hele andere gevlogen heeft dan bij mannen. Omdat vrouwen zich sneller aanpassen naar sociaal wenselijk gedrag en daardoor sneller in depressie of burn-out terecht komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:56

Hoi meis,
je zit in een heel zwaar stuk!
Juist de emoties die je 'wilde' omzeilen komen nu toch boven. :(:)
Hopelijk 'slaat' de AD goed 'aan'. En, sprak de optimist : er zijn meerdere 'kruiden, die gewassen zijn' tegen depressie. Ontspanning helpt ook, bijvoorbeeld. (Veel mensen worden depressief tijdens of na een periode met veel stress.) Buiten wandelen in de zon is ook heel fijn! Fijn dat je nu de sleutel van de afdeling hebt.
En heel belangrijk dat je goed contact met je behandelaar en psychiater hebt. Duimen draaien dat ze allebei maandag weer beter zijn...!