Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:29

Jolliegirl schreef:
Wat goed! Ging het goed PureSG??

Hier gisteren PT gehad, ook knallende spierpijn!

Lekker bezig! PT is hier echt onwijs duur, erg jammer.

Het ging goed ja! Eerst een beetje een verloren schaap, maar alweer redelijk gauw m'n plekje gevonden. Vrijdag ga ik weer :)

Eulogy

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:58

Wij hebben ook gewoon spiegels en niemand die die gebruikt voor selfies dus... Lijkt me ook alleen maar vervelend om ze niet te hebben :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:06

Hier ook spiegels, af en toe zie je mensen een selfie maken voor progressie (okay ik ben dat voornamelijk :+ )

Gisteren intervaltraining gedaan met de loopband... ik voel me benen wel :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:21

Hier hangen ook spiegels bij de free weights zone. Soms maakt iemand een selfie, maar ze worden vooral gebruikt om je houding te controleren.

Ik ben sinds mijn vakantie 2 kg afgevallen. Nog een paar kilo eraf en ondertussen werken aan spieropbouw :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:26

Pfff ik wou dat ik echt een beetje van jullie zelfdiscipline had..
Zoveel prachtige lijven hier <3
Echt, petje af dames

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:39

Ik kom net in de fitness, is m'n slotje uit mijn sporttas verdwenen. Ook niemand hier heeft het gevonden -O- heb gelukkig wel een reserve bij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:45

Geen spiegels bij ons.
Maar ik film mezelf en kijk dan terug.
Mis ze dus ook niet.
Je houding controleren in de spiegel zorgt er soms juist voor dat je eigenlijk geen goede houding hebt. Zo vaak mensen opzij in de spiegel zien kijken terwijl ze deadliften. Voor de lift prima. Maar liften met je nek opzij lijkt mij niet de bedoeling.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:18

Volgens mij heeft onze sportschool geen regels wat dat betreft, ja je mag gene pet op ...
Maar veel dames trainen in gewoon sportbh alleen. Mannen met van die mega losse tops waarbij je bijna meer met een ontbloot bovenlichaam sport.

Spiegels hebben wij ook bij de free weight. Zie mensen geen foto's maken, maar de mannan staan er regelmatig te flexen .. :')

Ik ben zelf te onzeker voor een selfie maken, hahah

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:20

Ik ging me net wegen... dacht dat ik wel 81 zou zijn. Woog ik 78,5. :=
Okee prima, dan nog maar 3,5 kilo tot mijn (eerste)einddoel. _O-

Ik vind spiegels erg prettig! Heb slechte gewrichten die hypermobiel zijn. Dus moet constant opletten op mijn houding. Heb vandaag een aanvraag / intake voor een trainingsschema ingevuld. Zodat ik gerichter kan trainen. :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:25

Ik denk dat mijn sportschool ook niet echt regels heeft qua kleding. Zie wel eens meiden in alleen een sportbh of mannen in een hele losse tanktop. Zelf sport ik het liefst in een crop top, even wat langer dan een sportbh maar niet een heel lang/wijd geval.

Spiegels hebben wij bijna overal. Geloof dat er 1 muur zonder spiegels is :+ Zijn ook inderdaad bepaalde types die lopen te flexen, maar begrijpelijk toch als je zo gespierd bent haha. Selfies zie ik nooit iemand maken.

Soms film ik mezelf wel eens tijdens bv squatten, want die houding kan ik van de zijkant niet in de spiegels controleren. Maar dat doe ik echt alleen als het heel rustig is, vind dat zo ongemakkelijk.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:34

Is er hier iemand die mij toevallig een beetje op weg wil helpen?...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:07

white_flame schreef:
Is er hier iemand die mij toevallig een beetje op weg wil helpen?...

Wat wil je weten/doen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:08

Ja hoor, wat wil je weten? :)

Ik film m'n squats ook wel eens, om m'n diepte te checken/voor m'n coach. Vond dat eerst ook heel ongemakkelijk maar vind het nu niet meer zo boeiend wat mensen ervan vinden eigenlijk haha, ik weet zelf waarom ik het doe.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 11:09

PureSG schreef:
[q
Lekker bezig! PT is hier echt onwijs duur, erg jammer. )

Welke regio is dat?

Ik vind filmen ook zo ongemakkelijk! Komt zo ijdel over, haha. Bij ons komen voornamelijk mensen die "sporten omdat het moet" en dan sta ik daar groot met gewichten te sjouwen en mezelf vast te leggen

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:16

Mooie getrainde lichamen komen er voorbij! Goed bezig iedereen!!

Filmen of foto's maken doe ik eigenlijk zelden tot nooit, maar zie het wel veel gebeuren. Wel voldoende spiegels in mijn sportschool om eventueel houding te corrigeren.

PT nog nooit gedaan, weet niet eens wat het kost. Ben wel aan het overwegen om het toch een keer te doen. Even een goed kennismakingsrondje met apparaten, oefeningen en houding.

Bij mij op de sportschool is er ook Egym, best handig voor als je even snel iets wil doen omdat je weinig tijd hebt. Moet zeggen dat ik er weinig gebruik van maak. Moet 'm ook nodig weer eens goed laten instellen, want dat is na november niet meer aangepast.

Ik ben gisteren weer eens op de sportschool op de weegschaal gaan staan. Qua gewicht ongeveer gelijk gebleven maar wel 2% vet minder dus dat is mooi meegenomen. Tussendoor toch ook nog periodes wat minder gesport en regelmatig te vaak ja gezegd tegen lekkere dingen, op vakantie geweest enz. Dus weer even de puntjes op de i zetten en doorwerken wel naar mijn doel van onder de 60 kilo einde van dit jaar (vanmorgen 62.2). Moet haalbaar zijn. Lukt het niet dan maar niet, maar dan wil ik wel m'n vetpercentage wat lager zien haha.

Wij hebben sinds gisteravond een nieuw programma in de Hittles. Was erg pittig, maar leuk. Meer focus op kracht, vorige was ook veel conditie erbij. Vanavond lekker een lesje boksen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:46

Ik hou van spiegels, vanmorgen met de bodypump was er iemand pal voor me gaan staan, en dan schuif ik serieus op :')

Van mij krijgen jullie voorlopig nog geen fotos hoor....
Nou vooruit, deze dan...
Afbeelding

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:18

Courses schreef:
Ik vind filmen in de gym wel echt een van de meest awkward dingen die er zijn. Het is wel goed voor het checken van m’n vorm maar het is wel echt standje 3 op de schaal van awkward :+

[ [url=m/hWSglI.png]Afbeelding[/url] ]

(Blijkbaar kan ik geen videos uploaden via m’n iPhone dus dan maar een screenshot :+ Volgende keer even op m’n vorm letten en de bar beter positioneren)

Ehm.. Ik mag toch niet hopen dat dit je beginstance is?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:13

topsylover schreef:
Courses schreef:
Ik vind filmen in de gym wel echt een van de meest awkward dingen die er zijn. Het is wel goed voor het checken van m’n vorm maar het is wel echt standje 3 op de schaal van awkward :+

[ [url=m/hWSglI.png]Afbeelding[/url] ]

(Blijkbaar kan ik geen videos uploaden via m’n iPhone dus dan maar een screenshot :+ Volgende keer even op m’n vorm letten en de bar beter positioneren)

Ehm.. Ik mag toch niet hopen dat dit je beginstance is?

Nee hoor, maar bedankt voor je zorgen ;)

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:25

ik meld me ook eventjes. vorig jaar 15 kilo afgevallen. helaas weer wat vakantie kilo's erbij. nu wil ik toch beginnen met krachttraining. momenteel wandel ik veel, doe ik 2x in de week 20 minuten intervaltraining op de fiets, ga ik 3x in de week in infrarood sauna, en zwem ik met regelmaat.

heeft er misschien iemand een kracht schema wat die graag wil delen?

(dit topic motiveert me wel om te gaan trainen) :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:52

Als je terug leest kom je er 1 tegen! :D

Deadlifts gingen echt lekker. Maar merk dat ik niks voel van het gewicht. Dus volgende keer maar 60 kilo pakken. :=

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:16

Blackbeauty ik heb morgenavond mijn eigen sportschema bij de hand (ligt nu in de sportschool) en wil dat wel naar je doorsturen, maar daar staan wel mijn gepersonaliseerde gewichten op. Weet niet of dat zo handig is?

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:46

Zoooo ladiesss ik heb gister weer eens lekker mijn beentjes getraind, voor de gene die geïnteresseerd zijn:

10 min warmlopen/joggen op 7,5 km/h

30 airsquats (opwarmen)

leg press
50 kg x 15
70 kg x 15
90 x 8

leg extension
benen apart 3 sets:
11 kg x 15

benen samen 3 sets:
18 kg x 15
23 x 15
18 x 15

mini circuit (minuut rust na 1 rondje) x 3
10 boxjumps
15 seated squats met 10 kg kettle belt

5 min uitwandelen op 5,5 km/h

*edit
ik heb vandaag redelijk licht getraind qua gewicht, omdat ik nog erge spierpijn in mijn kuiten van zondag( :')) had, van mijn benen training waarbij ik gefocust heb op de hamstrings en de kuiten.

Ik train graag niet super zwaar en meer herhalingen omdat ik op die manier mijn spieren/oefeningen beter kan controleren. Door de vele herhalingen verzuren mijn spieren alsnog.
Verder probeer ik dynamische oefeningen in mijn training toe te voegen (boxjumps en airsquats) omdat je hierdoor je lichaam op een andere manier uitdaagt dan alleen een bepaalde spier te trainen.
Als je zo'n mini circuit doet kan ik je garanderen dat je na de 30 boxjumps kapot bent, ik in ieder geval wel. :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:32

antje_vip schreef:
PureSG schreef:
[q
Lekker bezig! PT is hier echt onwijs duur, erg jammer. )

Welke regio is dat?

Stedendriehoek. Maar ik red me prima zonder hoor :j Ik heb een broer die helemaal thuis is in de krachttraining wereld en me een behoorlijke kickstart heeft gegeven :D

Vrijdag sporten is vandaag geworden. Ik had er zin in, dus maar gewoon gegaan en de geplande workout vandaag gedaan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:53

Ik begin nu wel steeds meer dingen te filmen voor vorm en merk toch wel dat het echt een goed inzicht geeft met je oefeningen :+ Onze gym heeft bij het deel waar je kan hiptrusten geen spiegels tot de grond dus ik heb daar zelf nooit feedback op. Gister toch maar eens de camera erop gezet en meteen wat dingen aangepast.

Afbeelding

3 sets van 12 met 40kg, wil er binnenkort weer steady meer op gaan gooien maar zit even met wat energie en bloedsuiker pieken en dalen :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:36

Courses schreef:
Ik begin nu wel steeds meer dingen te filmen voor vorm en merk toch wel dat het echt een goed inzicht geeft met je oefeningen :+ Onze gym heeft bij het deel waar je kan hiptrusten geen spiegels tot de grond dus ik heb daar zelf nooit feedback op. Gister toch maar eens de camera erop gezet en meteen wat dingen aangepast.

[ [url=m/ZFNSNO.png]Afbeelding[/url] ]

3 sets van 12 met 40kg, wil er binnenkort weer steady meer op gaan gooien maar zit even met wat energie en bloedsuiker pieken en dalen :+

Als je wat knoeit met de fitheid kan je oom proberen eerst wat meer herhalingen te doen.
Ik heb dit altijd met de leg extension.. als ik naar dat ding kijk verzuur ik al .. dus een hoop herhalingen op lager gewicht.